2002 yılında tanıtılıp, 2009 yılında makyajlanan Ford Transit Connect, Otosan Gölcük fabrikasının gururu olmaya devam ediyor. Üretildiği sekiz yıldan bu yana sağlamlığını kanıtlayan Connect, ticaretle uğraşanların en gözde modellerinden biri olmaya devam ediyor.
TasarımFord Connect’in köşeli tasarımı, aracı oldukça güçlü gösteriyor. Yüksek tavan yapısı ve köşeli ön tasarımıyla çok da aerodinamik kaygılar taşımadığı belli olan Connect, makyajdan sonra krom ön ızgarasıyla daha şık görünmeye çalışıyor. Gövde renginde olmayan çamurluk çıkıntıları ufak tefek çizilmelere karşı düşünülmüş. Standart olarak arka camları karartılmış olan Connect’de bagaj kısmındaki camlar dışarı doğru iki parmak kadar açılıyor, sürgülü kapı camları ise maalesef sabit. Arka kısmında da sade bir tasarıma sahip olan Connect, alçak yükleme eşiği ve burada kullanılan plastik malzemeyle yükleme yapmayı kolaylaştırırken aracın zarar görmesini de engelliyor.
İç mekan
Connect’in iç mekanında diğer Ford modellerinden tanıdığımız bir çok parça bulmak mümkün. 4 kollu direksiyon simidi rahat bir kullanım sağlarken diğer kontrol butonlarının dağılımı da cam açma düğmelerinin konumu haricinde problem oluşturmuyor. Ayrıca bu butonlar Ford Escort kullanıcılarına tanıdık gelecektir. Tavanda ve kapı gözlerinde birçok eşya gözü bulunduran araçta yer sıkıntısı yok. Açık renkli iç döşemesiyle
Motor
Connect’in motor kaputunun altında direkt yakıt püskürtmeli 1.8 TDCi motor görev yapıyor. Test aracımızda bu motor ailesinin en güçlü versiyonu bulunuyordu. 3750 d/dk’da 110 hp güç üreten motor 1700 ile 2500 devir aralığında maksimum torku 280 Nm’yi sürücüsünün kullanımına sunuyor. Sesli çalışan motor bir buçuk tona yakın ağırlığa sahip Connect’i taşımakta zorlanmıyor ancak biraz fazla vites değiştirmek can sıkıcı olabilir. Transit Connect’i 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12.5 saniyeye ihtiyaç duyan motor dikkatli kullanımda 5,8 litre motorine ihtiyaç duyarken, testimiz süresince 100 km’de ortalama 7.3 litre yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuş
Ford Connect’i sadece ticari amaçlarla kullanan kişilerin bir çoğu van modelini tercih ediyorlar. Hem işinde kullanabileceği hem de ailesini taşıyacak bir araç isteyenler ise camlı seçeneği satın alıyorlar. Ancak kombi versiyon bile damarlarında ticari araç kanı taşıdığı için çok fazla konfor beklentisi içine girmemelisiniz. Yaprak yaylardan oluşan arka süspansiyon sistemi yüzünden Connect’in arka kısmı fazla zıplıyor ve iç mekanda rahatsızlık verebiliyor. Koltukların konforuna ise diyecek bir kelime yok. Gerçekten bir ticari araçtan fazlasını sunan koltuklar ve rahat oturma pozisyonu uzun yolculuklarda bile yorucu olmuyor.
Ford Connect yüksek yapısı nedeniyle fazla gövde salınımı olan bir araç. Hızlı yapılan manevralarda ağır yapı ve yüksek tavan nedeniyle kaymaya başlayan araç ESP’nin müdahaleleriyle çizgisini buluyor.
Güvenlik
Ford Connect, EuroNcap çarpışma testine katılmadı. Connect’de sürücü hava yastığı standart olarak sunulurken, yolcu ve yan hava yastıkları ile ESP opsiyonel olarak sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEK
Ticaretle uğraşan ve üç kişiden geniş aileler için Connect biçilmiş kaftan diyebiliriz. Ticaretle uğraşanların uzun soluklu tecrübelerinden de anlaşıldığı kadarıyla bu tarz araçlar içerisinde yük taşımacılığına en uygun ve en dayanıklı araç Connect. Gerçekten araç hiç kırılgan bir yapıda değil. Arka kısımda kullanılan yaprak yaylar yük taşımacılığı için Connect’e avantaj sağlarken, konfordan ödün vermesine neden oluyor. 2009’da yenilenen araç keşke daha fazla yenilik bulundursaydı. Yol tutuş konusunda yenilenen rakipleri ile benzer tepkiler veren Connect, ESP sisteminin bu araçlardaki önemini bir kez daha gösteriyor. Ford’un yeni araçlarındaki kinetik tasarım anlayışı biraz Connect’e yansıtılsa satışlarının çok daha başarılı olacağından hiç şüphem yok. Çünkü Türkiye, Ford’u seviyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor | Duratorq 1.8 | |
Motor Hacmi | 1753 cc | |
Silindir Adedi | 4 | |
Maksimum Güç | 110 hp 3750 d/d | |
Maksimum Tork | 280 Nm 1700-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,5 sn | |
Maksimum Hız | 163 km/s | |
Frenler | ||
Ön | Hava kanallı Disk | |
Arka | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi | 7,6 lt | |
Şehir Dışı | 5,2 lt | |
Karma | 6 lt | |
Test | 7,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk | 4324 mm | |
Genişlik | 1795 mm | |
Yükseklik | 1837 mm | |
Dingil Mesafesi | 2665 mm | |
Bagaj Hacmi | 1553 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi | 60 lt | |
Boş Ağırlık | 1571 kg | |
Lastik Boyutu | 195/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder