Fiat’ın ilk olarak 1995 yılında tanıttığı Bravo’nun 2001 yılında üretimi durmuş ve Fiat bu ismi kullanmayı bırakmıştı. O modelin fanatikleri aracın ürün gamından kalkmasına gerçekten üzülmüşlerdi. Ta ki 2007 yılında Fiat yeni Bravo’yu tanıtana kadar. VW’nin Golf ile hüküm sürdüğü sınıfa çok güçlü bir giriş yapan Bravo en az eski versiyon kadar sevildi. Özellikle başarılı dizel motorlar ülkemizde çok beğenildi. Bravo, geniş motor seçeneklerinin giriş modeli 1.4 litre benzinli motorla testimize konuk oldu.
TasarımBravo, atasının çekici tasarımını başarılıyla bir adım öteye taşımış. Bravo’nun sportif tasarımı kompakt hatchback sınıfında en çok aranan özelliklerden. Makyajla beraber daha zarif bir tasarıma kavuşan Bravo, alüminyum alaşımlı jantlarıyla çok çekici görünüyor. Kapak jantlarla ise Bravo’nun bütün imajı yerle bir oluyor diyebiliriz. Yolda görenlerin dönüp ikinci kez otomobilinize bakmasını istiyorsanız jant opsiyonunu es geçmeyin. Stil paketi olarak satılan opsiyonda viraj içini aydınlatan sis farları ve 16 inçlik jantlar sunuluyor.
İç mekan
Orta konsolda kullanılan çift renkli kaplamanın farklı bir hava kattığı Bravo’nun iç mekanında sportif çizgiler hakim. Ele iyi oturan üç kollu direksiyonu ve derine konumlandırılmış gösterge paneliyle spor bir araç
Motor
Test aracımızdaki 1.4 litrelik benzinli motor, Bravo’nun en baz motor seçeneği. 5500 d/dk’da 90 hp güç üreten motor 4500 d/dk’da 128 Nm tork üretiyor. Yüksek devir çevirmeyi seven motor hoş sesiyle beğenimizi kazandı. Bravo’yu 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12.5 saniyeye ihtiyaç duyan ünite, aracı maksimum hızı 179 km/s hıza rahatlıkla ulaştırıyor. 6 ileri manuel şanzımanın iyi ayarlanmış vites oranları sayesinde dikkatli kullanıldığında 5.2 litre şehir dışı verilerine ulaşabilen motor testimiz süresince 7 lt/100 km ortalama yakıt tüketim değerlerine imza attı.
Yol tutuş ve Konfor
Fiat Bravo, sertliği iyi ayarlanmış süspansiyonlarıyla yol tutuş ve konforu tatminkar seviyede sunuyor. Rahat koltukları sayesinde uzun yolculuklarda bile yormayan aracın oturma pozisyonu hoşumuza gitti. İç hacim konusunda rakipleriyle benzer değerlere sahip Bravo, müşterilerini memnun edecek bir otomobil. City modlu direksiyonu ile şehir içinde büyük rahatlık sağlayan aracın direksiyonun tepkileri ise yeterince net değil. Yol tutuş açısından başarılı bulduğumuz Bravo, hassas frenleri ile de olumlu bir izlenim bıraktı.
Güvenlik
Fiat Bravo, EuroNcap çarpışma testinden beş yıldız ile ayrıldı.
Yorum - Selim ERKEK
Test aracımız Bravo’nun en baz versiyonu olmasına rağmen şık görünümü ve zengin standart donanımı ile etkileyici bir araç. 1.4 litrelik benzinli motor düşük devirli kullanıldığında ekonomik olurken, performanslı kullanımda bile çok aşırı yakıt tüketmiyor. Yol tutuş disiplininde başarılı modellerden sayılabilecek aracın fren performansı da etkileyici. Bravo’nun Active versiyonu bu segmentteki birçok araçtan daha rekabetçi fiyatıyla müşterilerin ilgisini çekmeyi planlıyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 16V | |
Motor Hacmi: | 1368 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90hp 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 128 Nm 4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,5 s | |
Maksimum Hız: | 179 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,2 lt | |
Karma: | 6,3 lt | |
Test: | 7 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4336 mm | |
Genişlik: | 1792 mm | |
Yükseklik: | 1498 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2600 mm | |
Bagaj Hacmi: | 400 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1205 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder