Peugeot’nun olgunlaşan kompakt hatchback modeli 308, en cimri versiyonu ile testimizin konuğu oldu. Geçen sene geçirmiş olduğu makyaj operasyonundan sonra daha zengin bir donanıma kavuşan 308, düşük yakıt tüketimli dizel motorlu versiyonunda otomatik şanzıman konforu sunarak iyi bir alternatif olmaya çalışıyor.
Tasarım
Makyaj operasyonları modelleri daha genç hale getirmek için yapılırken Peugeot 308’de mühendislik açısından da iyileştirmeler yapıldı. Sınıfının en iyi değeri olan 0.28 cd’lik sürtünme katsayısına sahip 308, artık rüzgardan daha rahat kurtuluyor. Bunun anlamı rüzgarı yenmek için harcayacağınız paranın azalması! Yeni 308 makyajla beraber LED gündüz farlarına da kavuştu. Bir çift diş gibi görünen LED farlar 308’i daha fark edilebilir kılıyor. Test aracımız gibi üst donanımla tercih edildiğinde mercekli xenon farlara sahip olan 308 oldukça dinamik bir görüntüye sahip oluyor. Sınıfının sınırlarını zorlayan boyutlarını gizlemeyen aracın yan profilinde aynaların altına yerleştirilmiş sinyaller dikkat çekiyor. Arka kısım ise makyajdan çok fazla etkilenmemiş. Tamponun alt kısmında yapılan ufak değişiklik biraz daha sportif bir görünüm elde edilmesini sağlamış. Aracın çevreci kimliği bagaj kapağındaki e-HDİ logosundan anlaşılabiliyor. Bu logoya sahip Peugeot sahiplerinin pek çok otomobil sürücüsünden daha ucuz şekilde yol aldığını söyleyebiliriz. 308’in 4276 mm’lik uzunluğu Citroen C4’den 53 mm, Ford Focus’tan 59 mm ve Opel Astra’dan 143 mm daha kısayken, Renault Megane’dan 20 mm, VW Golf’ten ise 77 mm uzun. 430 litrelik bagaj hacmini ise koltukları yatırarak 1398 litreye çıkartmak ise çok kolay.
İç mekan308’de ilk dikkat çeken nokta ön konsolun cam ile olan mesafesinin abartılı yapısı oluyor. Şık ve sade konsol yapısına alışmak kolay ancak artık biraz yaşlı göründüğünü söyleyebiliriz. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi aracın ilk çıktığı yıllara oranla oldukça üst seviyedeydi ama yeni rakipleri arasında daha iyileri var. Yeni tasarlanan koltukların iyi yan destekleri de beğenimizi kazanan diğer detaylardan. .Makyajdan sonra standart hale gelen ESP sistemi ses sisteminin üzerindeki bir butonla devreden çıkartılabiliyor. PSA grubu araçların neredeyse hepsinde aynı olan ses sisteminin USB ve AUX girişlerinin olması kullanım kolaylığı sunuyor. Direksiyonun arkasındaki butonlarla da kontrol edilebilen müzik sisteminin ses kalitesi için vasatı aşamıyor diyebiliriz. Keşke bir subwoofer desteği olsaydı. 308’in makyajdan sonra en çok değişmesini dilediğimiz direksiyonu ise maalesef aynı şekilde yerinde duruyor. Uzun süredir kullanılan direksiyonun kullanım sıkıntısı bulunmuyor ancak görsel olarak çekici olduğunu söylemek zor.
MotorTest aracımızın en büyük özelliği kaputunun altında yatan motoru. 1.6 litrelik e-HDI ünite 6 kademeli robotize şanzımanla kombine edilmiş ve dikkatli kullanımlarda çok düşük yakıt tüketimlerine imza atabiliyor. Motor ekonomik olduğu kadar güçlü de aynı zamanda. 3600 d/d’de 112 hp güç üreten ünitenin maksimum torku 270 Nm, 1750 d/d’den itibaren sunuluyor. Değişken geometrili turboya sahip araç performans konusunda beklentileri karşılıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 11.4 saniye sürerken maksimum sürati 190 km/s. Peugeot 308 e-HDI için yakıt tüketimi ile ön plana çıkan bir model demiştik, bunu söylememizin nedeni testimiz süresince yakaladığımız 5.6 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi oldu. Bu tüketimi şehir dışında 1 litre daha indirmek gayet kolay.
Auto6R adı verilen otomatikleştirilmiş şanzımanı 308 kullanıcısının sol ayağını dinlendirmesine yardımcı oluyor fakat aracın vites değişimlerini içeridekiler rahatça hissediyor ve şanzıman bazı durumlarda geç tepkiler veriyor. Yokuşta kaydırma sıkıntısı ise yokuş kalkış asistanı sayesinde aşılmış.
Konfor ve yol tutuş
308 iyi yalıtımı ile sessiz yolculuklara imkan tanıyor. Aracın koltukları hem konfor açısından hem de sportiflik açısından tatmin edici. Arka koltuklar da benzer standartları karşılıyor. Bu kısımda sunulan diz mesafesi tatmin edici fakat cam tavan nedeniyle arka koltukta oturanlar bir nebze baş mesafesi sorunu yaşayabilirler. 308’in orta sertlikteki süspansiyonları konfor ve yol tutuş arasında iyi bir noktada duruyor. Araç darbeleri başarılı şekilde sönümlüyor ve virajlarda araç gövdesinin yığılmasını engelleyecek kadar da sert. Aracın yol tutuşu gayet iyi ve ESP sayesinde kendinizi daha güvende hissediyorsunuz.
GüvenlikPeugeot 308, 2009 yılında makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Yorum-Selim Erkek
Peugeot 308 yıllardır satışta olan bir model ve aracın herhangi bir kronik sorunu çıkmadı. Test aracımız otomatik şanzımanı ile beklentileri konfor anlamında karşılayamasa da sürücüsünü yoğun trafikte debrijaya basma derdinden kurtarıyor. Bu bile pek çok kişi için tercih sebebi olabilir. 308 e-HDI’ın yüzünüzü güldüren yönü ise yakıt tüketimi. Bu aracın sürüş karakterine alıştıktan sonra çok düşük tüketim değerleri yakalayabilirisiniz. Peugeot 308 bagaj kapasitesi ve iç mekan genişliği açısından da sınıfının başarılı modelleri arasına girmeyi başarıyor. Aracın yüksek donanım seviyesi ve alınan iyi fiyatlar 308’i öne çıkan bir seçenek haline getirebilir.
Teknik Özellikler
Motor: 1,6 e-Hdi
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 112 hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,4 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4,6 lt
Şehir Dışı: 3,7 lt
Karma: 4,0 lt
Test: 5,6 lt
Boyutlar
Uzunluk: 4276 mm
Genişlik: 1815 mm
Yükseklik: 1498 mm
Dingil Mesafesi: 2608 mm
Bagaj Hacmi: 430/1398 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
Boş Ağırlık: 1320 kg
Lastik Boyutu: 225/45 R17
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder