Türkiye bu Peugeot'yu çok sevecek!
Peugeot kompakt sedan pazarındaki boşluğunu 301 modeli ile
doldurdu. Chevrolet Aveo, Honda City, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi
araçlara rakip olan yeni 301 büyük bagajı, geniş yaşam alanı ve ekonomik
motorlarıyla tam Türk insanının aradığı tipte bir otomobil. Türkiye, Rusya,
Ukrayna, Yunanistan, Orta doğu ülkeleri, Afrika ülkeleri ve bazı Güney Amerika
ülkelerinde satışa sunulacak olan model ülkemizde 29 bin 900 liralık başlangıç
fiyatına sahip olacak.
Fransız üretici 301’i satacağı pazarların iklim ve yol şartlarına uyum sağlayabilecek şekilde geliştirmiş. Yani 301 Güney’in kavurucu sıcağında veya Doğu’nun dondurucu soğuğunda rahatlıkla iş görecek, bozuk yollarda bile sıkıntısız ilerleyebilecek bir otomobil olarak hazırlanmış.
Yeni Peugeot modellerinden alıştığımız bir tasarım dili
kullanan 301’in ön kısmında şık bir hava hakim. Geniş ağız tasarımı ve kaputun
üzerindeki kabartılar araca güçlü bir görünüm kazandırmış. Tasarımın bazı
noktalarında 508’den izler taşıdığı hemen fark ediliyor. 4.44 metre
uzunluğundaki Peugeot 301 rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm, Honda City’den
ise 2 cm daha uzun. Fiat Linea ise 301’den 12.9 cm daha uzun bir otomobil. Peugeot uzunluk disiplininde geride kalsa da
aks mesafesi Accent Blue’dan 8 cm, Fiat Linea’dan ise 4,7 cm daha uzun. Bunun
anlamı daha geniş bir yaşam alanı demek. Gerçekten de Peugeot 301 boyutlarından
beklenmeyecek ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor. 506 litrelik devasa bagaj
hacmi Accent Blue’dan 51 litre, Fiat Linea’dan 6 litre daha büyük.
Sert plastiklerin hakimiyetindeki iç mekanda ucuzluk kendini
hissettiriyor. Bu hissiyatı veren en dikkat çekici kısım vites kolunun yanına
konumlandırılmış cam açma kapama düğmeleri oluyor. Son zamanlarda birkaç sıra
dışı otomobilin haricinde sadece Dacia modellerinde gördüğümüz bu durum maliyet
düşürme çabalarının sonucunda ortaya çıkıyor. Neyse ki içerideki öğelerin
tasarımı bu duruma pek ayak uydurmamış ve iyi görünen bir ön konsol ortaya
çıkmış. USB, AUX ve Bluetooth üzerinden müzik çalabilen müzik sistemi diğer
Peugeot modellerinden tanıdık. Havalandırma kapaklarının etrafındaki parlak
siyah kaplamalar ve torpido gözünün üzerindeki alüminyum çıta ile zengin bir
görünüm elde edilmeye çalışılmış. Altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ele iyi
oturuyor ve en azından Peugeot’nun o klasik direksiyonundan daha farklı bir
tasarımda! Derinlik ayarı olmayan direksiyonun arkasındaki kontrol elemanları
ile hız sabitleyici ve müzik sistemi komuta ediliyor.
Peugeot 301 ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı
motor ile satılacak. Dizel motor ve güçlü benzinli motor seçeneği 1.6 litre
hacmindeyken baz motor seçeneği olan ünite 1.2 litrelik hacmiyle vergi avantajı
yaşatacak. Ülkemizde talep görmesini beklediğim motor seçeneği olan 1.6
litrelik HDi ünite 92 hp gücünde ve 230 Nm tork değerine sahip. 301’e makul bir
performans sunan bu motor yakıt tüketimi açısından yüzleri güldürecek kadar
iyi. Peugeot 301 1.6 HDI versiyon 4,9 lt/100 km ortalama yakıt tüketim verisine
sahip ve lansman süresince bu değerlere yaklaşabildiğine de şahit oldum.
Peugeot’nun ilk olarak 208’de sunduğu 1.2 litrelik benzinli
motor 301’in de baz motor seçeneğini oluşturuyor. Üç silindirli bu seçeneği
kullanma fırsatı yakalayamadık ama dizel versiyonla aradaki fiyat farkı
düşünüldüğünde çok fazla yol kat etmeyen aileler için ideal tercih olabilir.
Sürüş dinamikleri açısından B segmenti sedan müşterisinin
beklentilerini rahatlıkla karşılayabilecek 301, dinamik bir sürüşe
kalkışılmadıkça tedirgin etmiyor. Sınırları zorladığınızda ise 301’in standart
sunulan ESP sistemi aracı yoluna
sokmanıza yardımcı oluyor. Bu sistem gerçekten hayat kurtarıcı olabilir!
Peugeot 301 C segmenti sedan otomobil isteyen ama fiyatları
yüzünden erişemeyen kitleye hitap ediyor ve bu kesim Türkiye’de büyük bir oranı
oluşturuyor. Peugeot 301 kullanışlılığı,
ekonomikliği ve tasarımı ile bu insanların ilgisini çekebilir. Bu fiyatlara
sedan arıyorsanız, Renault Symbol’ün dizel versiyonunun ve Fiat Albea’nın
üretimden kalktığı bu dönemde Fiat Linea’ya mahkum olmadığınızı unutmayın!
Bunun haricinde ticari amaçla otomobil almayı düşünenler de 301’e bir göz atmalılar.
/ Selim ERKEK
arabanın dizel versiyonu bile 1080 kg. bu güvenlik açısından nasıldır acaba, birde yalıtım açısından. hdi dizeller gürültülü motorlar. hiç kimse aracın içine aldığı sesi yorumlamamış
YanıtlaSilAdsız arkadaş hdi motor sesli ise tdi motorun yanına gitmemişindir :)))
YanıtlaSilhdi motor kadar sessiz bir motor yok arkadaşlar
YanıtlaSilHDi, sessizlik TDI den az olması mümkün değil.
YanıtlaSil1,6 TDI Caddy ve C-elysee test ettim. Caddy de ses yok, C-Elysee de davul takımı marş çalıyor.
Banada tam tersi gibi gelmişti.
YanıtlaSilaracın sacı çook ince alındıktan 2 veya 3 ay sonra arabanın her yeri iz çukur dolar bu arabada yandan kapı açan, karşıdan taş atan hepsi iz yapar. bundan muhafaza edebilecekler için fiyatına göre çok iyi bir araba.
YanıtlaSilEski kaptan:partner tepee outdor HDİ kullanıyorum,TDİ focustan,connecten daha sessiz,bu araçların hepsinide kullandım.TDİ ler daha sesli çalışıyor.
YanıtlaSilaralık sonunda uzun incelemelerden sonra 1.6 hdi allure modelini aldım 40.000 tl ye araç fiyat performans ve yakıt olarak harika 2011 focus var 1.6 dizel 90 lık işyerime ait ondan kat kat iyi şu ana kadar her şeyinden memnunum yakıt, yol tutuş, özellik bizim millet de bir önyargı var pejoya karşı ama kullanınca bunların hepsini geride bıraktım passattan veya üst segmentteki bir araçtan inip bu tip araca biniyorsanız tabiki beğenmezsiniz en önemliside hem içerde hem de bagajdaki genişliği mutlaka görün derim.
YanıtlaSil1.2 almayı düşünüyorum bu motor arabayı taşırmı
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilben de PEUGEOT 301 ACCESS 1.6LT. HDI 92HP modelini almayı düşünüyorum arkadaşlar... araç bence iyi. Selim Bey gerçekten güzel yorumlamış. arabanın eksiği gediği var mı? var tabiki ama bu fiyata,yakıta ve performansa değer... ben yakıtı ekonomik olsun istiyorum, sıfır sorunsuz bir arabaya bineyim istiyorum 5-6 yıl bineyim istiyorum az çok da güvenli bir araba olsun istiyorum....ihtiyaçlarıma cevap veren işte bu araba 301...
YanıtlaSilbeğenmeyen arkadaşlara da yanlış anlamasınlar ama B segmenti değilde D ya E(60.000tl-.....tl) segmenti arabara baksınlar istedikleri özellikler onlarda mevcut....
Ben bu ay başında 1.2 access benzinli versiyonunu aldım.Çekiş çok iyi.Genel olarak memnunum.Jettayı kullanırken zorlanıyordum.Aracın kontrolu ve kullanumı çok rahat.Hafif bir motor sesi var.Rahatsız etmiyor.Yakıtı çok iyi.Hep İstanbul içinde genelde trafikte kullandım.300 km oldu.75TL yakmış.Aracı aldığımda zamanla yakıt tüketimi da azalır dediler.kısacası bence almaya değer bir araç.
YanıtlaSilMehmet.
herkeze merhabalar ben 03/5/2013 tarihinde 301 Active - 1.6 lt HDi 92 hp -E aldım 37,8000 tl ye daha önce her marka araba kullandım fakat yakıt ve performans açısından bunun gibisini görmedim.yol tutuşuda gayet iyi.50 tl lik yakıtla 257 km yol yapıyor.göstergede de 135 km yol yapar yazıyor.
YanıtlaSil2013 MODEL 301 1.6 HDİ DİZEL SAHİBİYİM.TİCARİ ANLAMDA'DA BİR ÇOK ARABA ALDIM SATTIM VE KULLANDIM.ŞU ANDADA GÜNLÜK YOL ÇOK FAZLA YAPIYORUM.1 AYDA ARABAM 3000 KM OLDU.PARANIZ CEBİNİZDE KALINCA YAKITTAN DOLAYI NE SES DUYUYORSUNUZ NEDE BAŞKA BİRŞEY.YOK BÖYLE BİR ARABA.İŞİN ESPİRİSİ ARABA ÇOK KONFORLU VE FARKLI BİR TARZ.DİREKSİYON WOLSWAGEN SCROCCO İLE AYNI BENCE FİYATINA GÖRE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ.LİNEA ALACAKKEN TAM BU ARAÇ AKLIMA GELDİ.GİTTİM KULLANDIM TEST ETTİM VE ALDIM.BENZİNLİ ARAÇLA AYLIK 1500 TL YAKIT ALIRKEN ŞİMDİ BU PARA YARI YARIYA DÜŞTÜ.PEŞİNAT VERDİM ÖNDEN ŞİMDİ HEM SIFIR GÜZEL VE AZ YAKAN VE YENİ NESİL BİR ARABAYA BİNİYORUM.HEMDE TAKSİTLERİNİ YARI YARIYA DÜŞEN BENZİN PARAMDAN ÇOK RAHAT ÖDÜYORUM.SANIRIM HERŞEY ÇOK NET.KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM.İÇİ VE ARKASI ÇOK GENİŞ.BAGAJ ÇOK GÜZEL VE GENİŞ.BENCE Bİ DÜŞÜNÜN.3 SENE KAFAM VE CÜZDANIM RAHAT.
YanıtlaSil