Peugeot 205 ruhu geri mi dönüyor? Fransız üretici
Peugeot’nun B segmenti hatchback otomobil üretme konusundaki başarısı
tartışılmaz. 1972 yılında bu sınıfa 104 modeli ile adımını atan Peugeot, 205
ile taşları yerinden oynattı. Peugeot 205 gerek yol tutuşu gerek pratikliği ve
kolay kullanımı, gerekse ekonomik yapısı ile çok sevildi. Marka 1998’de belki
de gelmiş geçmiş en başarılı Peugeot modelini tanıttı:206. Peugeot 206 o yıllar
için çok sıra dışı bir tasarıma sahipti ve pek çok gencin hayallerini süsleyen
otomobil oldu. 6.8 milyondan fazla üretilen 206 hala talep görmeye devam
ediyordu ve Peugeot bu modeli ufak değişiklikler yaparak 206+ ismiyle satmaya
devam ediyor. 2006 yılında Peugeot 206 yerini 207’ye bıraktı. Boyutlarıyla
sınıfının en büyüğü haline gelen 207 beklentileri karşılayamadı. Çünkü bu
jenerasyonun rakipleri de çok güçlüydü ve tasarım olarak da 207 ile rekabet
edebilecek seviyedelerdi. 206’nın yakışıklılık sayesinde yakaladığı başarıyı
207 tekrarlayamadı. Peugeot işlerin çok zorlaştığı bu yarışa yeni modelini çok
iyi hazırladı ve ortaya 208 çıktı. Zengin motor ve donanım seçenekleri ile
müşterilerine geniş bir yelpaze sunan 208’in başarısını zaman gösterecek.
Tasarım
Peugeot 208 markanın kaputa doğru uzanan far yapısını terk
etti. Yepyeni far yapısı ile oluşturulmuş ön tasarımda markanın 508 modeli ile
başlayan tasarım detaylarını görüyoruz. Büyük Peugeot ambleminin altından
Peugeot yazısını okuyabiliyorsunuz. Farların üst kısmına yerleştirilmiş LED
gündüz farları 208’in yeni karakterini ortaya koyuyor. Modelin en dikkat çekici
kısımlarından biri tavan yapısının ön cam ile birleştiği noktadaki şekli. Camın
içerisine doğru giren tavan şık bir detay oluşturuyor. Active donanımlı test
aracımızda sis farları bulunmuyor fakat elektrikli katlanan yan aynalar ve
alüminyum alaşımlı jantlarla yeterince iyi görünüyor.
Son zamanlarda modellerin yeni jenerasyonları ile beraber
büyümesine alışığız ama 208’de bu durum söz konusu değil. 207’nin sınıfının
sınırlarını zorlayan boyutlarını 7 cm kırpmayı tercih eden marka daha kompakt
bir araç ortaya çıkarmış ki biz bu halini daha çok sevdik. Üstelik boyutlardaki
küçülmeye rağmen aracın iç hacminde bir dezavantaj söz konusu değil. Yaşam
alanı 5.2 cm uzayarak genişlemiş. 208’in 285 litrelik bagaj hacmi selefinden 15
litre daha büyük ve bu hacim segmentine göre normal.
İç mekan
Tamamen baştan tasarlanmış iç mekanda şık bir görüntü hakim.
En çok dikkat çeken ise orta donanımla beraber sunulmaya başlanan 7 inçlık bilgi
ekranı oluyor. Aracın ön konsoluna yerleştirilmiş büyük bilgi ekranı üzerinden
müzik sistemini, telefonunuzu ve araç bilgilerini görüntüleyebiliyorsunuz.
Dokunmatik ekran üzerinden USB sürücünüzdeki fotoğrafları da slayt gösterisi
şeklinde izleyebiliyorsunuz. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi bu
versiyonda üst düzey değil ancak iç mekan kalitesinin versiyona göre
değiştiğini unutmayın. Bir üst versiyonda kullanılan kaplamalar bu sınıfın en
iyileri arasında gösterilebilir ama orta ve baz donanım için ancak vasat
kelimesi kullanılabilir. Yeteri kadar küçük eşya gözüne sahip 208’de kullanımı
sıkıntılı kumanda elemanı bulunmuyor.
Motor
Peugeot’nun yeni motor gamının üyelerinden biri olan 1.2
litrelik motor Türkiye’de satılan baz motor seçeneği. Alabileceğiniz en ucuz
208’de bu motor kullanılıyor yani. 3 silindirli ünite sesi ile kimliğini açık
ediyor fakat çekişi gayet yeterli. 6000 d/d’de 82 hp güç üreten ünitenin 118
Nm’lik maksimum torku 2750 d/d’den itibaren üretiliyorç Şehir içi için ideal
olan bu motorun asıl mahareti tüketim değerlerinde ortaya çıkıyor. Şehir
dışında 5 lt/100 km’nin altında değerler tutturmanın gayet rahat olduğu ünite
testimizin sonucunda 6.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuş
Peugeot 208’in boyu 207’den kısa olmasına rağmen iç mekanda
sunduğu yaşam alanı daha büyük. Arka koltuklarda daha iyi diz mesafesi sunan
208’in sunduğu konfor tatminkar düzeyde.
Süspansiyonlar yeteri kadar sertler ve
gövdenin gereksiz salınım yapmasının önüne geçiyorlar. Yoldan gelen darbeleri
başarılı şekilde emebilen araç yüksek süratlerde bile çizgisinden ayrılmıyor.
Zorlandığında önden kayma yapabilen araç kontrollü kaymalar yaşayabiliyor.
Araçta ESP’nin standart sunulmuyor oluşu eleştirilebilir çünkü aynı ulustan
gelen yeni Renault Clio tüm versiyonlarında bu önemli güvenlik donanımını
standart olarak sunuyor.
Küçük çaplı direksiyon simidi 208’in çok rahat bir şekilde
yönlendirilmesine yardımcı oluyor. Düşük dönüş çapı sayesinde şehir içinde çok
kıvrak olan 208 iyi dozlanan frenleri ile de beğeni topluyor.
Güvenlik
Yorum-Selim Erkek
Peugeot 208 ile yeniden bu sınıfın kralı olmak istiyor.
Geçmişte bu segmentte çok başarılı otomobillere imza atan marka yeniden bu iş
için kolları sıvamış ama 208’i rakiplerinden ayıracak önemli bir artısını
göremiyorum. İç mekanda farklılık yaratmak adına direksiyonun üzerinden
görünmesi amaçlanmış gösterge grubu bence bir hata. En azından ben rahat sürüş
pozisyonunu bulduğumda direksiyon gösterge tablosunu perdeliyor. Küçük
direksiyon simidini ise çok sevdim, karting aracı kullanıyormuş hissi
yaşatıyor. Ön konsoldaki rezistif ekranlı sistemin ülkemizde navigasyon
sistemini sunmuyor oluşu tam bir hayal kırıklığı. Bu hali ile güzel göründüğü
bir gerçek ama işlevsel olarak zayıf kalıyor. 1.2 litrelik üç silindirli motor
110 km/s’in üzerine çıkıldığında zayıflığını hissettiriyor fakat şehir içinde
gayet yeterli. Üstelik tüketimi rakiplerinin pek çoğunun baz motorundan daha
düşük seviyede. Ben 400 km’lik karma bir parkurda 5.5 lt/100 km ortalama yakıt
tüketimi ile dolaştım. Bence 208 tercih etmek için en büyük neden bu motor ve
bu versiyonların uygun fiyatı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder