Son günlerin en çok merak edilen modellerinden biri olan
Hyundai yeni i30’un uzun dönem testi tamamlandı. Gösterişli
tasarımı ve zengin donanımı ile ön plana çıkan i30, uzun dönem testinde sorunsuzluğunu
ortaya koymaya çalıştı.
90’lı yıllarda Hyundai denildiğinde insanların aklına sıkıcı
uzak doğu tasarımına sahip, kalitesi vasatı geçemeyen modeller gelirdi. O
zamanlar bir Hyundai’yi Avrupalı rakipler ile karşılaştırmak herkesin gülüp
geçeceği bir şeydi ama artık devran döndü. Hyundai kendisini inanılmaz bir
hızla geliştirdi ve insanların araç tercihinde Opel, Renault, Ford veya VW
arasında yapacakları tercihlerin arasına girmeyi başardı.
İlk etkileşim tasarımla olur…
Segmentinin en şık dış tasarımlarından birine sahip olan
Hyundai i30, en büyük rakibi Volkswage Golf’den çok daha alımlı görünüyor. Baz
donanım seçeneğinde bile 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantları sunan i30’un üst
donanım seçeneği olup olmadığını anlamanın en kolay yolu faklı yapılardaki ön
ızgarasına bakmak. Elite donanımda krom yapılı ön ızgara ile gelen model, Style
donanımında daha sade fakat yine çok iyi görünen bir ön tasarımla geliyor. Üst
donanım seçeneğinin diğer ayırt edici noktaları ise cam tavan ve ön park
sensöründen ibaret. Bir de dikkatli sürücüler geri vitese takıldığında Hyundai
logosu altından çıkan geri görüş kamerasını göreceklerdir. İ30 krom görünümlü
cam çıtalarına sahip. Görselliği zenginleştiren bu detaylardan arka kelebek
camlarda bulunan çıtalar sıcağın etkisi ile düştü. Hyundai bu sorunun kelebek
camının değiştirilerek aşılacağını bildirdi.
İ30’un Avrupalı müşteri kitlesine hitap edecek şekilde
geliştirilmiş tasarımında en çok dikkat çeken kısmı ön far yapısı oluyor. Farın
iç tasarımı aracın genel hatlarını yansıtacak şekilde tasarlanmış ve çok modern
görünüyor. Son çıkan modellerde görmeye alışık olduğumuz LED gündüz farları
i30’un sis farlarına yerleştirilmiş. Sis farlarının alt kısmını saran LED’ler
aracın karakteristik görünüşünü güçlendiriyor. Profil görünümünde heyecan
verici gövde çizgileri barındıran modeli arka kısmı da genel tasarım ile
örtüşüyor. Hyundai i30 boyutları ile rakiplerinin arasında orta sıralarda yer
alıyor. Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane gibi araçlarla arasında 3-4 cm
fark olan i30, 378 litrelik bagaj hacmiyle de rakipleri ile benzer değerler
sunuyor.
İç mekan sadelikten uzak
Otomobilinizin içerisinde bol sayıda tuş bulunmasından ve
bunları kurcalamaktan zevk alan bir kullanıcı iseniz i30’un içerisi çok
hoşunuza gidecektir. Ön konsol tasarımında sadelikten uzak durulmaya çalışılmış
ve bence gayet güzel görünüyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi
yeterince iyi ama gösterge tablosunun üzerindeki deri kaplama kısmın kalitesi
başa yerlerde de hissettirilseymiş daha iyi olurmuş.
Klimanın ve ses sisteminin
dijital ekranlarının arka aydınlatmasının mavi yapısı Hyundai modellerinde uzun
zamandır kullanılıyor, i30 gibi yeni bir modelde bu renk tercihi
değiştirilebilirdi. Bu hali ile eski Hyundai modellerini anımsatıyor. İ30’da
kontağı çevirmek ve el frenini çekmek gibi mekanik işlemler ortadan
kaldırılmış. Tüm bu işlemleri tek tuşa basarak yapıyorsunuz. Otomatik el
freninin çalışma kararlılığını ise beğendiğimi söyleyemem.
Pek çok markada el
freni aracı park ettiğinizde otomatik olarak çekilip, aracı hareket ettirmek
istediğinizde otomatik olarak inerken i30’da sadece hareket ederken otomatik
olarak iniyor. Fakat bu çalışma prensibinde el freninin inmesi için kapıların
tam kapalı ve emniyet kemerinin takılı olması gerekiyor. Yani araçla hareket ettikten birkaç metre
sonra emniyet kemerini takanlardansanız i30’un el frenini manuel olarak
indirmek zorundasınız. Bu arada testimizin sonuna doğru el freni butonunun bir
tarafı sabitleme noktasından çıktı. Kullanıma engel olmayan bu durumun serviste
ufak bir müdahale ile düzeltileceğini düşünüyoruz.
Direksiyon ve vites topuzunda soyulmalar oldu
Sıcağın etkili olduğu günlerde i30’umuzun deri
direksiyonunda ve vites topuzunda soyulmalar başladı. Derinin üst kısmındaki
ince tabakadaki kabarmalar kullanım esnasında dökülmelere neden oldu. Bu can
sıkıcı durum Hyundai servisleri tarafından garanti kapsamında halledilecek. Vites
topuzları ve direksiyon simitleri ücretsiz olarak değiştirilecek ve bu sorunun
yeni parçalarda tekrarlanmayacağı söyleniyor. İ30’un bu sıkıntısını yeni
modelin bebeklik hastalığı olarak nitelendirebiliriz. Büyük ihtimalle bu sorun
banttan inen yeni araçlarda tekrarlanmayacak.
5 kişi için yeterli iç mekan
Uzak doğu araçlarının en büyük problemlerinden olan yol sesi
konusunda kendini oldukça fazla geliştirmiş olan i30 yeterince sessiz bir
otomobil. Dizel motorun sesi rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor ve çok yüksek
olmayan süratlerde yolculuklar gayet konforlu.
Yolculuk konforunu arttıran
etmenler arasında klima sisteminin üstün performansını da sayabiliriz. Ama ne
sessiz iç mekan ne de yeterli klima performansı rahat yolculuk yapmaya yetmez.
Araç içerisindekiler sıkışık şekilde oturduğu sürece o otomobile konforlu demek
çok zor. Yeni i30 segmentinin en iyi arka diz mesafesini sunan otomobillerinden
biri. Bu sayede arkada oturan uzun boylu yolcular bacaklarını açarak oturmak
zorunda kalmıyorlar.
Tercih etmek için çok nedeniniz var!
Hyundai i30, kompakt hatchback sınıfının en çok tercih
edilen modellerine çok ciddi bir rakip olmuş. Yol tutuş konusunda Focus ve
Astra’nın, kullanışlılık konusunda Golf’ün ve ekonomi anlamında Megane’ın ufak
bir adım gerisinde fakat çok zengin donanım bunları görmezden gelmenizi
sağlayabilir.
İç mekan genişliği ve kullanışlılık açısından Focus ve Astra’dan
daha iyi olduğunu, tasarımının Golf’ten daha güzel göründüğünü ve motorunun Megane’dan daha güçlü olduğunu ise
söylemeye bile gerek yok! / Selim ERKEK
Selim Bey, yazılarınızı heyecanla takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim. İyi çalışmalar...
YanıtlaSilyakit tuketimi ile ilgili bilgi rica ediyorum
YanıtlaSilmerhaba, çok güzel bir çalışma olmuş.. Aracım i30 Elite modeli ve 3000km'de olup, yukarıda belirttiğiniz gibi arka cam kelebekte krom çıta aracımı yıkatırken düştü.. Servise götürdüğümde, ilgili parçanın bu tür sorunu olduğunu ve geliştirilmiş parça ile değiştirildiği bilgisi verilerek garantiden sağ/sol değişim yapıldı..
YanıtlaSilSelim Bey, ellerinize sağlık güzel bir yazı olmuş. hyundai i30 ve kardeşi kia ceed otomatik dizel versiyonlarının en önemli handikapları özellikle şiehir içi yakıt tüketimlerinin yüksekliği. Bununda şansızmandan kaynaklandıği gibi bir kanı var.2015 modellerde bu konuda bir iyileşme var mı merak konusu.. paris otomobil fuarına dair haberlere baktığımda bu modellere dair bir bilgi yok. Selim Hocam sizin bu konuda bir bilginiz var mı?
YanıtlaSil