Avensis, yakın geçmişte geçirdiği makyajın ardından daha iyi görünen bir ön tasarıma kavuştu. Far yapısında yapılan ufak değişikliklerle Avensis bu sınıfın ağırlığına yakışır bir görüntüye bürünmüş. Kromaj kullanımı ile zenginleştirilmiş gövdenin heybetli yapısı dikkatleri çekiyor. 2700 mm’lik dizgil mesafesi ile sedan araç müşterisinin beklentilerini sonuna kadar karşılayacak modelin arka kısmında tercih edilen tasarım sade ve gösterişten uzak. Bu tasarım daha alt sınıflarda heyecan vermeyen yapısı nedeniyle eleştirilebilirdi ama bu sınıftaki bir aracın ağırbaşlı bir yapıda olması daha uygun. Avensis’in 4710 mm’lik uzunluğu en büyük rakipleri VW Passat’tan 5.9 cm, Peugeot 508’den 8.2 cm, Opel Insignia’dan 12 cm ve Renault Latitude’dan 18.7 cm daha kısa. Bu boyut dezavantajını içeride fazla hissettirmeyen Avensis, bagaj hacminden biraz feragat etmiş ancak 509 litrelik bagaj gayet yeterli.
İç mekan
Avensis’in iç mekanında ilk fark ettiğiniz ferah yapı oluyor. Araç içerisindeki herkesin yaşam alanı yeterince geniş. Bu genişlik açık renk döşemeler sayesinde daha fazlaymış gibi algılanıyor. Koyu renkli ön konsolun üst kısmında kullanılan yumuşak yapılı malzeme iyi hissettiriyor ama pek çok rakibinin daha kaliteli malzemeler kullandığını söylemeliyiz. Kapılarda kullanılan malzemeler de bu sınıfın iyilerinden olmaktan uzak. Orta konsolda kullanılan gri kaplama renk farklılığı oluştursa da ucuz görünüyor. Buraya yerleştirilmiş büyük bilgi ekranının multimedya özellikleri gayet yeterli. Sistem USB ve Bluetooth üzerinden müzik çalabiliyor. 11 hoparlörlü ses sisteminin kalitesi ise ortalama kullanıcıları memnun edecektir. Avensis’in el freni pek çok yeni modelde olduğu gibi elektronik hale getirilmiş ve motoru çalıştırma butonunun altına yerleştirilmiş. Bu sayede vites kolunun gerisinde bir boşluk yaratılmış fakat çok iyi değerlendirildiği söylenemez. Bu kısma yerleştirilmiş kapaklı göz biraz küçük. Kol dayamanın altında ise devasa bir göz hazırlanmış ve çok kullanışlı. Avensis’in gösterge tablosu elit görünmüyor fakat okunabilirliği iyi ve tüm göstergeler gayet anlaşılır. Yol bilgisayarının biraz daha detaylı verilerini orta konsoldaki bilgi ekranından da takip edebiliyorsunuz. Buradan son birkaç saatlik yakıt tüketiminizi grafiksel olarak görebiliyorsunuz.
Motor
1.6 litrelik atmosferik motor kullanan rakibi pek kalmasa da Avensis bu klasmanın en güçlüsü. Valvematic teknolojisi ile donatılmış motor sessiz ve uysal bir yapıda. Tüketimi düşürmek üzere dizayn edilmiş ünite 132 hp’lik maksimum gücünü 6400 d/d’de veriyor. 1.6 litrelik atmosferik bir motora göre gayet başarılı bir değer olan 160 Nm tork ise 4400 d/d’den itibaren üretiliyor. Bu değerler ışığında Avensis’in dinamik bir görüntü çizmesi için yüksek devirlerde dolaşmanın şart olduğunu anlayabilirsiniz. Biz testimiz süresince Avensis’i daha çok sakin bir şekilde kullandık. Zaten Avensis de sürüş stilinizin bu şekilde olması gerektiğini hemen hissettiriyor! 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 saniyede gerçekleştiren araç 200 km/s sürate de çıkabiliyor. Bu veriler gayet iyi gibi görünse de işlerin o kadar parlak olmadığını günlük kullanımda anlıyorsunuz. Ara hızlanmalar yavaş ve sık sık vites değiştirme ihtiyacı duyuyorsunuz. Tüketim değerleri ise şehir içine girmediğiniz sürece çok başarılı. 5.5 lt/100 km civarında seyreden otoyol tüketim değeri şehrin sıkışık trafiğinde 9 lt/100 km’yi aşıyor. Bizim testimizin sonunda elde ettiğimiz tüketim değeri 8.1 lt/100 km oldu.
Konfor ve yol tutuş
Avensis’i konforlu bir otomobil olarak tanımlayabiliriz. Süspansiyon sistemi konfora yönelik hazırlanmış. Sessiz motor ve iyi yalıtılmış rüzgar sesi konforlu otoyol yolculuklarına kapı aralıyor. Dişli asfaltta ise yol sesi bir miktar içeriye girmeye başlıyor. Koltuklar gayet rahat ve uzun yolculuklara elverişli. Arka koltuklar da aynı konforu sunmayı başarabiliyor. Diz mesafesi yeterli ve alçak şaft tüneli sayesinde ortadaki yolcu bile rahat yolculuk yapabiliyor. İç mekan konforunun en önemli öğesi iklimlendirme sisteminin soğutma performansı da çok iyi.
Sürüş özellikleri açısından yumuşak bir çizgi çizen Avensis, yol tutuş açısından sıkıntı yaşamıyor. Aracın hissiz direksiyonu sürüş keyfini törpülüyor gibi görünse de test aracımızdaki motor zaten sizin dinamik sürüşlerden uzak durmanıza neden oluyor. Avensis’in fren performansını ise çok beğendik.
Güvenlik
Toyota Avensis 2009 yılında girdiği EyroNcap çarpışma testinden iyi puanlarla 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Selim Erkek
Toyota Avensis sakin ve konforlu sürüşler yapmak isteyenlerin otomobili. Rakiplerinin pek çoğunda olan 1.6 litrelik dizel motor eksikliğini yaşayan araç sakin sürüşlerde çok ekonomik olabiliyor ama otomobili sportif kullanan sürücüler bunu başaramazlar. Benim normal kullanımımda tüketim değerleri 8.5 lt/100 km’nin altına inmedi ama son 250 kilometrede çok dikkatli kullanımla 5,6 lt/100 km değeri tutturabildim. Bu değer Avensis’in dizellerle yarışır bir yakıt ekonomisine sahip olabileceğini gösteriyor ama bu değerleri yakaladığınız zamanlarda Avensis’in çok ağır kaldığını söylemeliyim. Sollamalarda vites düşürmek gerekiyor ve araç yüklüyken rampalarda hızınızı koruyamıyorsunuz. Eğer tüm bu performans düşüklüklerini es geçen biriyseniz Avensis size memnun edebilir. Geniş iç mekan 5 kişiyi rahat ettiriyor, bagaj yeterli ve yakıt dert edilmeyecek kadar çok düşebiliyor. İç mekan kalitesi biraz daha iyi olsaydı Avensis daha başarılı bir araç olarak nitelendirilebilirdi. Şu anki satış fiyatı ile Avensis’i satın almak pek çok kişi için mantıklı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 132 hp 6400 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 Nm 4400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,4 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 8,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 150 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4710 mm | |
Genişlik: | 1810 mm | |
Yükseklik: | 1480 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 509 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1390 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder