Yenilenen Clio'nun başlangıç fiyatının 29 bin 490 lira olduğu ve en dolu versiyonunun 40 bin 500 liraya satılacağı duyuruldu! Şu anda oldukça uygun görünüyor, 0.9 TCe ünite ile tadından yenmez olacak:)
1.2 lt 16 V 75 hp benzinli motor - Joy 29,490 TL
0.9 lt 90 hp tCe Turbo Start&Stop - Touch 34,490 TL
1.5 dCi75 hp dizel - Joy 37,490 TL
1.5 dCi 75 hp dizel - Touch 38,490 TL
1.5 dCi 90 hp Start&Stop dizel - Touch 40,490 TL
İşte yeni Clio 4'ün detaylı bilgileri;
15 Eylül 2012
YENİ RENAULT CLIO : HEYECANA YER AÇIN
- Clio,
1990 yılından beri yaklaşık 12 milyon adet satış ile, Renault’nun en fazla
satılan modeli ve pazarın referansı oldu. Renault, otomobilin sağlam
temellerine baştan çıkarıcılığı ve heyecanı eklediği yepyeni bir Clio’yu pazara
sunuyor.
- Yeni Clio, Renault’nun
yeni kimliğinin ve yeni tasarım anlayışının ilk temsilcisi. Renault
Tasarım Direktörü Laurens van den Acker, Yeni Clio’yu konsept tasarımı
DeZir’den ilham alarak tasarladı. Yeni Renault kimliğini yansıtan büyük
Renault logosu DeZir’den sonra ilk defa bir seri üretim modelinde, Yeni
Clio’da uygulandı.
- Yeni Clio ile
birlikte segmentinde en zengin ve fabrika çıkışlı en geniş kişiselleştirme
imkanı sunuluyor. Müşteri sadece dış görünümde değil, iç ambiyansta da
seçimine göre kendi Clio’sunu yaratabiliyor.
- Yeni Clio’da üstün
teknolojik bir mültimedya sistemi yer alıyor. Bu yeni tasarım otomobil,
üst segmentelere yaraşır, “Sınıfının en iyisi” olan teknolojik ekipman
seviyesine sahip. 7” (18cm) dokunmatik entegre ekran, optimize edilmiş
ergonomi ve modern tasarımı ile maksimum konfor ve eğlenceyi birarada
sunuyor.
o R-NAV ile pratik ve
kullanışlı dokunmatik ekran navigasyon ve mültimedya sistemi
o R-LINK ile Yeni Clio
bir ilke daha imza atıyor. Araca entegre bu mültimedya tablet, araca ve
internete bağlı, TomTom Navigasyon ve sesli komut, 3D Sound by Arkamys üç
boyutlu ses sitemi, R-Sound Effect, R-Link store gibi birçok özelliğe sahip.
R-Link 2013 yılından itibaren müşterinin beğenisine sunuluyor olacak.
- Yeni Clio ekonomi
ve çevreci özellikleri ile dikkat çekiyor. (Dizel’de 93 g CO2 / km ve 3,6
l / 100 km ile benzinli’de 105 g CO2/km ve 4,5 l /100 km ile çok
rekabetçi)
- Yeni Clio ile
birlikte, segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu
birarada sunan 2 yeni motor seçeneği bulunuyor.
o Energy Tce 90bg: 898cc’lik
bu küçük hacimli motor ile Renault, benzinli motor iddiasına geri dönüyor.
Renault dünyasında ilk kez kullanılan 3 silindirli bu motor ile pazarda daha
önce 1.5 dizel motor ile gerçekleştirdiği devrim gibi bir devrim yapılacak.
o Energy dCi 90bg:
Renault dizel motorlardaki efsanevi gücünü Stop & Start ve 220Nm tork ve
3.6litre gibi çok düşük yakıt tüketimi ile devam ettirmeye hazırlanıyor.
- Yeni Clio, ilk
ekipman seviyesinden itibaren segmentinde en donanımlı güvenlik
ekipmanlarına sahip: ESP, Hız Regülatörü, Sürücü, yolcu ve yan hava
yastıkları. Yeni değerlendirme standartlarına göre EuroNCAP çarpışma
testlerinden 5 yıldız alan yepyeni tasarımıyla Clio, aktif ve pasif
güvenlik alanında en yüksek seviyeyi hedefliyor.
- Titizlikle tasarlanan
Yeni Clio en zorlu Renault kalite standartlarına uygun olarak Bursa Oyak
Renault Fabrikaları’nda ve Fransa’da Flins’de üretiliyor.
- Clio HB Türkiye’de
10 Ekim 2012 tarihinde 29.490TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Joy,
Touch ve Icon olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi ve 2 benzinli, 2 dizel
motor seçeneği ile tüketicinin beğenisine sunulacak. Yeni Clio Sport
Tourer ise 2013 yılının ilk çeyreğinde pazara sunuluyor olacak.
Yeni Clio : Yeni Renault
tasarımının anlayışının ilk temsilcisi
Yeni Renault Clio,
Tasarım Direktörü Laurens van den Acker tarafından başlatılan Renault tasarım
Rönesansı’nı yansıtan ilk seri üretim modeldir. Markanın konsept aracı DeZir’in
tarzı ve duygusunu Yeni Clio’nun tasarımına yansıttı.
“Yeni Renault Clio duygu ve arzuları
öne çıkaran bir heykel olarak algılandı. Tıpkı insan vücudunda yer alan kaslar
gibi, Yeni Clio’nun sahip olduğu kıvrımlar, DeZir konsept modelinin yansıttığı
dinamizmi ifade ediyor. Otomobilde hiçbir şekilde dar veya agresif açılar yer
almıyor, onun yerine otomobile dokunma hissi uyandıran kıvrımlar yer alıyor.” Laurens van den Acker (Tasarım Direktörü)
Yeni Renault Clio, parlak siyah bir
zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren ön tasarımı ile ön plana
çıkıyor. Bu özellik, ilk olarak DeZir konsept modelinde göze çarpmıştı. Yeni
Clio’da ön tasarım farlar ile daha fazla vurgulanıyor. Farların alt
bölümü krom çerçeveler ve LED farlar ile ön plana çıkıyor. Sadece beş kapılı
olarak pazara sunulan Yeni Clio, arka yan camlara yakın bir noktada gizlenmiş
entegre arka kapı kolları ile birlikte sportif bir görünüme sahip.
Yeni Renault Clio lansmanından itibaren 8 farklı renkle sunuluyor; DeZir’in renginden esinlenilen Alev
Kırmızı dahil, Mistral Mavi,
Kehribar Sarı, Bakır Kahve olmak üzere 4 yeni renk
var..
Önceki nesiller ile karşılaştırıldığında Yeni Clio, azaltılan yerden
yüksekliği (Clio III’e kıyasla - 45 mm) ile aerodinamizmi
iyileştirerek yola oturma hissi
arttırıldı.
Çekicilik ve
fonksiyonelliği birleştirme arzusu birçok yerde göze çarpıyor: orta konsol bünyesine uyumlu
şekilde intergre edilen mültimedya sistemi, renk çeşitliliği, krom ve parlak siyah dokunuşlar iç mekâna
sıcak bir hava katıyor.
Segmentinde en zengin ve
fabrika çıkışlı en geniş kişiselleştirme
Yeni Renault Clio, müşterilerine kendi Clio’larını seçme imkanı sunuyor. Müşteri,
üretimden itibaren sipariş edeceği bu kişiselleştirme seçeneği ile iç ve dış
tasarımda farklılık yaratabiliyor. Trendy, Sport ve Elegant olmak
üzere 3 farklı dizayn tercih edilebiliyor.
Krom veya farklı renklerle 5 dış dekor seçeneği sunan
kişiselleştirme seçenekleri, 3 tavan
stikeri, 16" jantlarda 2 renkli
jant ve 17" jantlarda 4 renkli
jant içeriyor. İç mekân tasarımında ise ön panelin rengini döşeme ve kapı
panoları ile uyumlu hale getirmek için 4
iç ambiyans içeriyor. Kişiye özel üretim imkanı sağlayan bu özel seçimde
fabrikada üretimden itibaren kaliteyi garanti
ediyor.
http://clio.renault.com/ sitesinde
ziyaretçiler ideal Yeni Clio’larını oluşturabilirler ve görüntüleyebiliyorlar.
Üstün teknolojik bir mültimedya sistemi
Yenilikçilik ilkesine bağlı kalan Yeni Renault
Clio,segmentinin standartlarını yeniden tanımlıyor. Yeni Renault Clio ile tamamen yeni bir mültimedya teknolojisi sunuluyor. Torpido paneli üzerindeki orta konsola entegre 7" (18 cm)
dokunmatik ekranı ile Renault R- NAV
sistemi temel ihtiyaçları karşılıyor. Yeni Clio’da tüm seviyelerde USB
bağlantısı ve eller serbest telefon etmek için Bluetooth® fonksiyonlu radyo mevcut. Bu yepyeni tasarımda segmentinde daha önce görülmemiş Renault Bass Reflex sistemi ile ses
kalitesine özen gösteriliyor. Bu sistem sadece 3 litrelik hacmiyle 30 litrelik subwooferlerin ses volümü ve dinleme konforunu
yaratabiliyor.
Direksiyon simidine entegre radyo kumandaları (1982, R11 Electronic) ve
araç içi navigasyon gibi (1994, Safrane) yeniliklerle birlikte seri üretim
pazarına eller serbest kart sistemi (2001’de) ve yüksek çözünürlüklü ekrana
sahip GPS navigasyonu (2009’da Clio için satış fiyatı €490 olan Carminat
TomTom®) getiren ve Clio için Carminat TomTom® LIVE navigasyonu sunan Renault,
bütün bu yeniliklere Renault R-Link ile devam ediyor.
Yeni Clio’da opsiyon olarak sunulan
Renault R-Link, aşağıdaki özellikleriyle otomobil ile dış dünya arasında bir
köprü görevi görüyor:
- Yedi inçlik (18cm) dokunmatik
ekran. Sesli kumanda ve pazarda bir ilk olarak kullanıcı tarafından,
gözlerini yoldan ayırmadan, temel işlevlere güvenli ve basit erişim için
kişiselleştirilebilen ana sayfa.
- TomTom® navigasyon. Navigasyon
sayesinde seyahat süreleri ve yakıt tüketimi azalıyor.
- Diğer faydalarının yanı sıra aracın kendi elektronik sistemi ile sağlanan
bağlantı ileri eko-sürüş
fonksiyonlarına (Driving eco²)
erişimi mümkün kılarak sürücü davranışlarının analiz edilmesini ve yakıt
tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.
- Bir otomobil içim ilk uygulama mağazası olan Renault R-Link Store sayesinde kullanıcılar çok kapsamlı ve çeşitli
uygulamaları otomobillerinden görüp indirebiliyor.
R-Link 2013 yılından itibaren müşterinin beğenisine sunuluyor olacak.
Yeni Clio ile 2 yeni motor
seçeneği
Yeni Clio ile birlikte segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt
tasarrufunu birarada sunan iki yeni motor seçeneği bulunuyor. Yeni Clio, yeni
benzinli ve dizel motorlar ve ekonomik sürüş yardım sistemleri sayesinde rekor
tüketim ve sürüş keyfini birarada sunuyor.
o Energy Tce 90bg: Yeni Renault Clio yeni 3 silindirli turbo Energy
TCe 90 motorunun sunulduğu ilk model oldu. Bu yepyeni motor seçeneği benzinli Energy motor TCe 90, 898 cm3
hacimli, Stop & Start donanımlı,
5 250 d/d devirde 90 beygirlik bir
güç, 2 500 d/d’da 135 Nm tork, 4,5 l / 100 km tüketim ve 105 g CO2 / km emisyon değerleri
sergiliyor.
o Energy dCi 90bg: Dizel motor seçeneklerinde ise, kendini kanıtlamış
1.5dCi 75 motorun yanında Energy ailesi 1.5
dCi motorun 90 beygirlik Stop &
Start donanımlı yeni versiyonu ile genişledi.
- 1,5 litrelik dört silindirli
motor 1 750 d/d’dan itibaren 220 Nm tork üretiyor; bu rakam mevcut dCi 90’a göre 20 Nm kazanç anlamına
geliyor;
- 4000 d/d’da 90
beygirlik bir güç; Yine Renault
eco2 imzası taşıyan uzun şanzıman dişli oranlı bir optimize
versiyon ise 100 km’de sadece 3,6
litre yakıt tüketiyor ve
emisyonları 93 g CO2 /
km ile sınırlı.
Yeni Clio’nun diğer motor
seçenekleri ise benzinli 1.2L 16V 75bg ve 1.5dCi 75bg dizel.
EDC vites kutusu ise Clio’da 2013 yılının ilk yarısında
pazara sunuluyor olacak.
Renault eco², Co2 salımını düşürmeye yönelik bir imza
Yeni Renault Clio’da sürücünün tüketimini ve CO2
salımını düşürmesine yardımcı olmak
için bir dizi etkin çözüm de
sunuluyor. Sadece bir butona basarak etkinleştirilebilen ECO sürüş modu, aracın
performansını değiştirerek tüketimi %10’a
kadar düşürebiliyor.
Renault 2007 yılından beri Renault
eco² imzası taşıyan otomobiller üretiyor ve satıyor.
Son derece düşük emisyon seviyeleri nedeniyle, Yeni Renault Clio’nun benzinli TCe 90 ve Diesel
dCi 75 ve dCi 90 motorları eco² imzasını
hak ediyorlar.
Segmentinde en donanımlı
güvenlik ekipmanları
İlk donanım seviyesinden itibaren segmentinin en donanımlı güvenlik
donanımlarına sahip Yeni Clio’da ESP, Hız Regülatörü / Limitörü, Emniyet Kemeri
İkaz Sistemi, Sürücü, yolcu ve baş / göğüs hava yastıkları bulunuyor.
Yokuşta kalkış yardımı (Hill Holder),ASR, ABS ve AFU diğer güvenlik
donanımları arasında yer alıyor.
Renault, Yeni Clio ile
pasif ve aktif emniyet konusunda çok yüksek seviyede bir kalite seçimi
yaptı. Yeni Clio yeni değerlendirme standartlarına göre EuroNCAP’tan 5
yıldız olan en yüksek puanı elde etti.
Yeni Renault Clio’da artık anahtar
yok. Bütün versiyonlarda Renault
kart sistemi, yükseklik ve derinlik
ayarlı direksiyon simidi elektrikli ve buğu
çözücülü dikiz aynaları ve yine elektrikli ön camlar standart olarak
bulunuyor.
Bazı versiyonlarda iç mekânda hava kirliliğine karşı kömür polen filtreli otomatik klima ve kirli hava sensörü bulunuyor.
Filtreler küçük partiküllerin (polen,
toz, parçacık) ile zehirli gazların girişini azaltıyorlar. Ayrıca Yeni Clio’da R-Link ile geri görüş kamerası kullanılmaya başlandı.
«Büyüklerde ne varsa » Clio’da da var
Pasif güvenlik konusunda iddialı olan Yeni Clio’da
yetişkinlerin korunması için ön hava yastıkları, kafa/göğüs yan hava yastıkları,
darbe tespiti için basınç sensörü, ön gergili ve şarj limitörlü emniyet
kemerleri (ön koltuklar), « boyun zedelenmesini » önleyen kafalıklar gibi güvenlik donanımları mevcut. Çocuk korumasına
yönelik olarak 3 noktalı Isofix koltuk sabitlemeleri (1 ön + 2 arka yanda) ve
kemerlerin sabitlenmesinde 4 konum yer alıyor. Yaya güvenliği için ise Yeni
Clio tasarımından itibaren çarpma durumunda özellikle bacaklar, kalça ve kafa
yaralanmaların en aza indirilmesine bağlı ihtiyaçları içerdi.
Aktif güvenlik ekipmanları arasında ise standart olarak sunulan ABS, ESP ve
AFU ayrıca tüm yolcular için emniyet kemeri takma ikazı, tüm versiyonlarda bulunan hız limitörü ve regülatörü,
diğer taraftan opsiyonel olarak sunulacak geri görüş kamerası bulunuyor.
Müşteri beklentilerine cevap veren uygun kullanım maliyetleri açısından
Yeni Clio, son derece rekabetçi.
Doğuşundan beri
«büyüklerde ne varsa » Clio’da da var. Yeni Renault Clio, Cilo III’te
kullanılan Renault-Nissan İttifakı’nın B platformunu devraldı. Eşsiz konfor, iç
mekân genişliği ve akustik özellikleri sergiliyor. Daha da kullanışlı hale
gelen Clio öncüsüne göre 100 kg’a kadar da hafifletildi.
Yeni Clio’nun yürüyen
aksamı yönlendirme hassasiyeti ile ses ve titreşim yalıtımı özelliklerini bir
araya getiriyor. Uzun dingil mesafesi 2,589
m (+14 mm )
ve genişletilmiş tekerlek izleri (+34
ilâ 36 mm) aracın dengesini ve sürüş dinamiklerinin etkinliğini arttırıyor.
MacPherson tipi ön takım üstün yol tutuşu ve konfor sağlıyor.
Clio III’e nazaran 34 ilâ 36 mm genişletilen tekerlek
izi ve alçaltılan ağırlık merkezi otomobilin
sürüş özelliklerini daha da
iyileştiriyor. Kabin genişliği ve sürücü koltuğunun 70 mm gibi sıra dışı bir genlikte yükseklik ayarı Yeni Clio’nun
sürücü ve yolcularının konforuna gösterdiği özeni kanıtlıyor. Sürücü aynı
zamanda yükseklik ve derinlik ayarlı bir direksiyon simidinden yararlanıyor.
Bagajlar ise Clio III’e göre 12 dm3
artışla 300 dm3 hacminde
geniş bir bagajda seyahat ediyorlar (VDA standardı).
Yeni Clio, Flins (Fransa) ve Bursa’da (Türkiye) aynı üretim ve
yüksek kalite standartları ile üretiliyor.
2012 Clio 4 ün arka koltukları ne öyle.arabayı almaya karar verdim fakat şovrumda arka koltukları açıp kaldırmışlar görüntü adeta minderi alıp döşemeye montajlamışlar gibi.Bir opel de toyatada daki gibi koltuk hiçbir arabada yok
YanıtlaSilGörüntü için ve diğer özellikler için uğreşacaklarına birazda arkada oturacak kişinin rahatlığını düşünmeliler bence.insan oturunca ya da eli ile bastırınca rahatsız ediyor.Arabanın kaportasını koltuk denen süngerden hissedebilirsiniz.Hem fiatı o araba için çok pahalı.
YanıtlaSil