Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2012 Çarşamba

Ford Focus Titanium 1.6i 125PS PowerShift: Eski motor, yeni Powershift



Ford Focus, üçüncü neslinde pek çok yeni teknolojiyle donatıldı. Şehir içi güvenlik asistanı ve otomatik park asistanı gibi sistemlerle dikkatleri üzerine toplayan model yeni otomatik şanzımanı ile de adından söz ettirecek. Rakipleri Renault ve Volkswagen’de kullanılan çift kavramalı şanzıman teknolojisini Powershift ismiyle ticarileştiren Ford, bu şanzıman seçeneğini sadece 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde sunuyor. Dizel motorla otomatik şanzıman alınamıyor oluşu Focus’un dezavantajı.


Tasarım
Ford Focus dinamik çizgilerini yeni neslinde de korumayı başardı. Fakat selefinden çok daha heyecan verici bir tasarımla geldiğini söylemek zor. Ön tasarımda yeni far yapısının LED gündüz farlarına kavuşmuş olması dikkat çekiyor. Tamponun hava ızgaralarında iki üçgen yapının oluşturulması ön tasarımı tamamlıyor. Neyse ki sedan versiyonda arka tasarım eskisinden çok daha iyi hale getirilmiş. Çamurluklara taşan stop grubu ve bagajın spoiler görevi yapan çıkıntısının altına alınmış üçüncü stop lambası şık bir görünüm elde edilmesini sağlamış. Bagaj kapağını kaldırdığınızda ufak bir şaşkınlık geçirebilirsiniz. Hala satışta olan ikinci jenerasyona oranla 5,3 cm uzayan Focus’un bagajı tam boy stepne yüzünden önemli miktarda daralmış. Eski Focus Sedan’ın 526 litrelik devasa bagaj hacmi yeni Focus’ta 372 litreye düşmüş. Bu rakam bazı C sınıfı hatchback modellerden bile daha düşük.


 

İç mekan
Ford’un yeni iç tasarım anlayışının en iyi durduğu modellerden biri kesinlikle Focus! Köşeli ve sert hatların oval eğimlerle mükemmel birlikteliği sayesinde heyecan verici bir iç tasarım yakalanmış. Araç içerisinde kullanılan malzemelerin kalitesinin de sınıfına göre gayet iyi olduğunu belirtmeliyiz. Yeni direksiyon tasarımı çok şık görünüyor. Üzerindeki bol sayıdaki tuşlar kullanım kolaylığı sunuyor fakat iki tarafa yerleştirilmiş joystick benzeri yapıdaki düğmelerde ne işe yaradıklarını anlayan bir ipucu veya yazı bulunmaması aracı yeni kullananlar için karmaşa anlamına geliyor. Beyaz ve turkuaz renkli gösterge paneli çok iyi bir şekilde okunabiliyor. Focus’un orta konsolunda da karmaşık olarak nitelendirilebilecek bir ses sistemi yatıyor. Sistemin ses kalitesi tatminkar fakat kullanımı çok da pratik değil. Bu bölgedeki tuşlar Opel Astra’daki kadar fazla değil ama bazıların ne işe yaradığını öğrenmek zaman istiyor. Kol dayama bölümü ve kapı içlerinde saklama gözleri sunan Focus, bu konuda çok da cömert değil. Ön konsolda birkaç ufak eşya gözü iyi olabilirdi. Kapı içlerinde kullanılan malzemeler kalite hissini arttırırken, LED iç mekan aydınlatması güzel durmuş. 

 
Motor
Ford Focus’u otomatik şanzımanla satın almak istediğinizde şu anda sadece bir seçeneğiniz bulunuyor. 1.6 litrelik atmosferik motor 6300 d/d’de 125 hp güç üretip, 4100 d/d’de 158 Nm tork değeri sunuyor. Kendi segmentinde değerlendirildiğinde başarılı sayılacak motor, Focus motor gamındaki turbo beslemeli 1.6 motordan ise çok daha eski teknolojili. Yüksek devir çevirme gerekliliği yüzünden tüketim anlamında pek başarılı olamayan motorun testimiz süresince ortalama tüketimi 9,5 lt/100 km oldu. Motorun çift kavramalı Powershift şanzımanla uyumu çok iyi. Hızlı vites geçişleri ile beğendiğimiz şanzıman, yokuşlarda da kaydırma gibi bir sıkıntı yaratmıyor. Focus bu motor ve şanzımanın birlikteliğinde 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede tamamlıyor ve 195 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.

 
Konfor ve yol tutuş
Ford Focus sürüş zevki konusunda hala sınıfının üst çıtasını belirliyor. İyi ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde konfordan ödün vermeyen araç, sürüş dinamikleri ile de insanı etkilemeyi başarıyor. Araç virajları çok kontrollü bir şekilde alabiliyor. Yeni geliştirilen Dinamik Tork Kontrolü ile Focus’un zaten iyi olan yol tutuşu bir adım ileriye taşınmış. Viraj çıkışlarında gaza yüklendiğinizde içeride kalan tekerleğe fren yapan sistem, hem bu tekerleğin patinaja düşmesini engelliyor hem de buraya iletilen torkun kesilerek viraj dışında kalan ve yola daha iyi tutunabilen tekerleğe iletilmesini sağlıyor. Focus hisli frenleriyle de sürücüsüne güven veren bir yapıda.
Focus amortisörlerinin görevini iyi yaptığını söyledik, yolcuların konforunun arttırılmasında koltukların payını es geçemeyiz. Koltuklar vücudu iyi sarıyor ve uzun yolculuklarda bile gayet konforlular. Arka koltuklardaki diz mesafesi Focus’un boyutlarının yanında çok da başarılı değil.

 
Güvenlik
Yeni Ford Focus, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Ford Focus’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan  testlerde de Ford aynı başarıyı gösterdi.
Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan Focus’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Ford Focus koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.


Yorum-Selim Erkek
Ford Focus denildiğinde benim aklıma ilk olarak sürüş zevki geliyor. Powershift şanzıman sayesinde bu zevk konforla birleştirilerek arttırılmış. Powershift, hızlı düşünüyor ve doğru vitesi buluyor. Bu şanzımanın dizel motorlarla henüz sunulmuyor oluşu ise can sıkıcı. Focus’ta donanım anlamında da gariplikler var. Sony müzik sistemini en dolu versiyonlarda bile hala getirmeyen Ford, Powershift şanzıman seçeneği ile birlikte aktif şehir içi güvenlik sistemi, otomatik park sistemi, elektrikli katlanır yan aynalar, yan perde hava yastıkları ve ısıtmalı ön cam gibi donanımları da sunmuyor. Daha önce teste aldığımız dizel Focus’da bu donanımlar vardı ve hepsinin ne kadar iyi olduklarını görmüştük.




Teknik Özellikler
Motor:1,6
Motor Hacmi:1596 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:125 hp 6300 d/d
Maksimum Tork: 158 Nm 4100 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,8 s
Maksimum Hız:195 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:9,3 lt
Şehir Dışı:4,8 lt
Karma:6,4 lt
Test:9,5 lt
Boyutlar
Uzunluk:4358 mm
Genişlik:1823 mm
Yükseklik:1484 mm
Dingil Mesafesi:2648 mm
Bagaj Hacmi:372/421 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
Boş Ağırlık:1324 kg
Lastik Boyutu:215/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder