Mercedes Benz’in yırtıcı sesi ile meşhur V8 motoru C serisi
kaputunun altına girerse ne olur? Tabi ki o bir AMG olur. Mercedes Benz
otomobillerinin en güçlü versiyonlarını hazırlayan AMG departmanın C serisi
üzerindeki çalışmasının ürünü olan C63 AMG, şimdiye kadar üretilmiş en güçlü C
serisi olma özelliğine sahip. Model AMG Performans paketi veya Black serisi ile
daha da güçlü hale getirilebiliyor. Coupe karoserli versiyonu ile testimize
katılan model, sadece motoru ile değil yürüyen aksamı, şanzımanı ve gövde
yapısı ile de standart kardeşlerinden çok farklı.
Tasarım
Bu otomobille ilgili bir şeyler okuyorsanız otomobillere
merakınız var demektir ve siz C63 AMG Coupe’yi standart C Coupe’den rahatlıkla
ayırabilirsiniz. Şişik dodikleri, AMG tarafından hazırlanan ön ve arka
tamponlarının haricinde büyük jantlarından görünen AMG logolu fren kaliperleri,
ve arka difüzörün yanlarına konumlandırılmış dört adet egzoz çıkışı bu otomobilin
AMG’nin elinden çıktığını gösteriyor. Özel bir otomobil olduğu her halinden
belli olan C63 AMG Coupe aynı zamanda Mercedes Benz şıklığını da taşıyor. En
özel ortamlarda bile kendini gizleyebilen aracın asıl yüzü ise motoru
çalıştırıldığında belli oluyor! C Coupe’nin tasarım açısından sedan kardeşinden
çok farklılaşamadığını eleştirmiştik ama C63 AMG için böyle bir şey söz konusu
değil. BMW M3 ile karşılaştırıldığında boyutları hemen hemen aynı olduğu
görülen araçta bir spor otomobil için oldukça cömert olan 450 litrelik bagaj
bulunuyor.
İç mekan
İç mekana dikkatli bir şekilde bakmazsanız modelin en güçsüz versiyonları ile aynı
olduğunu düşünebilirsiniz ancak küçük fakat önemli detaylar mevcut. Bu
detayların en önemlisi vites kolunun sol ön tarafında bulunan sürüş butonu.
Comfort, Sport, Sport+ ve Manuel modları arasında geçiş yapmanızı sağlayan
buton, aracın tüm sürüş karakterini değiştiriyor. Vites geçiş karakterini, gaz
tepkilerini, direksiyon hassasiyetini ve ESP’nin davranışlarını değiştiren modlardan
S+’ı seçtiğinizde araç sadece en yüksek devirde vites değiştirirken, M modunda
siz direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan vites değiştirmeden araç vites
değiştirmiyor.
İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi ve işçilik çok
iyi. Yeteri sayıda eşya gözü var. Müzik sisteminin kullanımı çok pratik olmasa
da ses kalitesi başarılı, tabi bir AMG’de kim müzik dinler ayrı mevzu!
Koltukların yapısı sportif sürüşleri destekleyici şekilde tasarlanmış ancak
konfordan da ödün vermiyorlar. Elektrikli koltuk ayarları kapılardaki
Mercedes’e özgü kontrol elemanları ile yapılıyor ve ergonomisi kusursuz.
Motor
Atmosferik üniteler birkaç sene sonra tamamen yok olduğunda
bu motor kesinlikle hatırlanacak! Yırtıcı homurtuları ile devirlenen 6.2 litre
hacmindeki V8 motor, 6800 d/d’ye ulaştığında 457 hp güce ulaşıyor. Gücünü
aracın her noktasında hissettiren motorun 600 Nm’lik korkunç tork değeri 5000
d/d’de üretilse de aracın düşük devirlerdeki tork dağılımı da homojen. Üzerinde
hangi ellerde imal edildiğinin markası olan bu özel ünite, Mercedes Benz C63
AMG Coupe’yi 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 4.4 saniyeye ihtiyaç duyuyor.
Gaza basmayı kesmediğiniz sürece nefesi kesilmeyen motor 250 km/s hıza
ulaşmakta hiç zorlanmıyor. Bu süratten daha fazlasına rahatlıkla çıkabilecek
ünite 250 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılmış tabi bu sınırı kaldırmak
mümkün! Bu muhteşem makinenin hakkını vererek kullandığınızda tüketim değerleri
30 lt/100 km’ye yaklaşıyor fakat bizim test parkurumuzun sonucunda C63 AMG
Coupe’nin ortalama yakıt tüketimi 16.8 lt/100 km oldu. Pek çok AMG
kullanıcısının bu değeri umursamayacağını da biliyoruz…
Konfor ve yol tutuş
Bu tarz araçlarda ilk öncelik yol tutuş olsa da Mercedes
Benz konfordan da vazgeçmemiş. Tüm Mercedes Benz modellerinde olduğu gibi bu
araçta da rahat bir sürüş gerçekleştirebiliyorsunuz. Düşük süratlerde
direksiyonu tüy gibi hafif olan araç, sessiz bir şekilde ilerlemesini de
biliyor. Üstelik bir Coupe olmasına rağmen iç mekanında dört kişiyi rahatlıkla
taşıyabiliyor.
Ancak bu tarz araç arayan birisinin ilk önceliği performans
ve yol tutuştur ki C63 AMG bu ikisini mükemmel bir şekilde sunabiliyor. Aracın
performansı süper spor otomobillerle yarışacak düzeyde. Sürüş dinamikleri de
öyle… Taş gibi sertleşen amortisörler C63 AMG’nin esnemesini engelliyor ve araç
gövdesi son derece rijit bir yapıda. Direksiyon sürücüye yol durumunu birebir
şekilde hissettiriyor ve aracı vücudunuzun bir parçası gibi hissediyorsunuz.
Gaza basmanızla sırtınızı koltuğa yapıştıran otomobilin durabilmesi için AMG
takımı frenlere de el atmış. Büyük fren diskleri bu devasa gücü kontrol altında
tutabilmek için var gücü ile çalışıyorlar ve ardı ardına yapılan sert frenlerde
bile performans kaybına uğramıyorlar. Yüksek hızlarla girilen virajları bile
rahatlıkla alan araçta ESP’ye iş düşmesi için ya çok zorlamanız ya da drift
yapmanız lazım. Drift yapmak demişken C63 AMG bu işi çok iyi bilen bir
otomobil. ESP’yi kapatıp S+ moda aldığınız zaman gaza hafif dokunuşlarınızda
bile aracın arkası kontrollü şekilde kopuyor ve eğlenceli bir sürüş tarzı
sunuyor.
Güvenlik
Mercedes C serisi 2009 yılında sedan ve makyajsız versiyonu
ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. AMG versiyonun
ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum – Selim ERKEK
Sıradan bir otomobili performans canavarına dönüştürme
konusunda uzman ellerden olan AMG yine çok iyi bir iş çıkarmış. C63 AMG’nin en
çok saygı gösterilmesi gereken noktası motoru. Yakında tarih olacak fakat
efsane olarak anılacak bu motor sesi ile insanların aklına kazınırken,
performansı ile de sürücüsüne unutulmaz anlar yaşatıyor. Aracın sürüş karakteri
spor kullanımlarda birden değişiyor ve kendinizi bir yarış aracında gibi
hissediyorsunuz. Vitesleri hızlı bir şekilde değiştiren şanzıman S+ modunda
iken manuel şanzımanı aratmıyor ve istediğiniz her yerde drift yapmanıza imkan
tanıyor. Üstelik tüm bunları yapabilirken aynı zamanda dört kişi rahatlıkla
yolculuk yapabiliyor. Tabi sakin kullanımda bile 12- 13 lt /100 km yakıt
tüketerek! Ama emin olun bu araç tükettiği her litre benzinin hakkını veriyor.
Mercedes C63 AMG’nin eleştirilecek bir noktası varsa o da 450 bin liraya
yaklaşan satış fiyatı ki o da Mercedes Benz’den değil vergi sistemimizden
kaynaklanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder