Kia’nın yeni modelleri tasarımlarıyla hemen hemen herkesin beğenisini kazanıyor. Tasarım felsefesini kökünden değiştiren marka Avrupa pazarına hitap eden çekici modelleriyle dikkatleri üzerine çekti. Markanın Crossover modeli Soul ise diğer kardeşlerinden farklı bir yapıda. Farklılığı onun en önemli özelliği aslında. Sıradan olmayan bir araç ortaya çıkarılmış ve sıradan olmayan müşterilerini bekliyor. Kia Soul ülkemizde sadece 1.6 litrelik dizel motorla satılıyor. Aracın en büyük avantajı ise rakipleri içerisinde 1.6 litre dizel motorla beraber otomatik şanzıman sunabilen tek model olması.
Tasarım
Kübik tasarım anlayışıyla şekillendirilmiş Soul’de Kia’nın agresif bakışlarını göremiyoruz. Küt ön bölümdeki ızgara, Soul’ün bir Kia olduğunu ele veren tek detay. Yüksek kaput ve güçlü görünen far yapısı sayesinde Kia Soul heybetli bir görünüme sahip. Profil görünümü, araç tasarlanırken iç mekan genişliğinin birinci planda olduğunu anlatıyor. Dik ön cam sütunu ve bir ticari aracı hatırlatan arka tasarım son yıllarda alıştığımız eğimli tavan yapılarından çok farklı. Bu şeklin iç mekandaki avantajlarından birazdan bahsedeceğiz. Soul’ün en karakteristik kısmı hiç şüphesiz arka tasarımı. Dik C sütunu üzerine gömülmüş arka stoplardan çok arka camın büyük yapısıyla bütünleşmiş bagaj kapağı dikkat çekiyor. Yerden yüksek tasarlanan araç ile bozuk yollarda aracın altını vurma korkusu yaşamadan ilerleyebiliyorsunuz. Soul, 4120 mm’lik uzunluğu ile en büyük rakiplerinden Skoda Yeti’den 9,7 cm daha kısa. 340 litrelik bagaj hacmi B segmenti sedanlara benziyor olsa da kullanışlı yapısı beğenimizi kazandı.
İç mekan
Kia Soul’ün dış tasarımındaki sert hatlar iç mekanda bir anda yumuşuyor. Alt kısmı yuvarlak orta konsol ve gösterge panelinin yuvarlak yapısı iç mekanda daha uysal bir tasarım oluşturmuş. İç mekanda kullanılan malzemeler sert yapılı. Ses sisteminin ve klimanın kontrolleri gayet anlaşılır. Direksiyondan da kontrol edilebilen ses sistemi bluetooth aracılığı ile cep telefonunuza da bağlanabiliyor. Müziklerinizi bluetooth aracılığı ile aktarabildiğiniz gibi vites kolunun hemen önündeki AUX ve USB girişinden de verebiliyorsunuz. Ses sisteminin en dikkat çekici özelliği ise hiç şüphesiz ritim ışıkları. Kapı hoparlörlerinin etrafını çevreleyen ışıklar müziğin ritmine göre tempo tutuyorlar. İç mekana eğlenceli bir hava katan bu sistemin kontrol butonu direksiyonun sol arka kısmında bulunuyor. Yeterli sayıda eşya gözüne ev sahipliği yapan iç mekanda kullanımı zor olan tek nokta yol bilgisayarı düğmesi. Motor çalıştırma butonunun üzerine konumlandırılmış yol bilgisayarı düğmesinin kullanımı pratik değil.
Ses sisteminin en üst kısmında ECO butonu bulunuyor ve bu tuş sayesinde Soul’ün gaz tepkileri değişerek daha ekonomik bir sürüş amaçlanıyor. Yerden yüksek yapısı sayesinde boyutları rahatlıkla kestirilen Soul’ün geri vitese takıldığında dikiz aynasında beliren geri görüş kamerası, geri geri yapılan manevraları daha rahat bir hale getiriyor.
Motor
Kia Soul’de kullanılan 1.6 litrelik dizel, 4000 d/d’de ürettiği 128 hp gücü ile kendi hacmindeki motorlar arasında en güçlülerden biri olma özelliğini taşıyor. Hyundai modellerinde de kullanılan ünite 1900-2750 d/d aralığında 260 Nm tork üretiyor. Düşük devirlerde biraz cansız olan motor gücünü hissettirmekte çok başarılı değil. 1385 kg ağırlığındaki Soul’ü kaldırmakta ise hiç zorlanmıyor. Soul, 11.7 saniyede 100 km/s hıza çıkıp, 177 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Test aracımız Soul’ün otomatik vitesli versiyonuydu. 6 kademeli tam otomatik şanzıman çok konforlu fakat bazen vites düşürmekte gecikebiliyor. Yokuşlarda kaydırma gibi problemleri yaşatmayan otomatik şanzımanın yakıt tüketimine bir miktar negatif etkisi oluyor. Testimiz süresince Kia Soul 7,4 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
Konfor ve yol tutuş
Eğer otomobilinizde iç mekan ferahlığına önem veriyorsanız Soul çok hoşunuza gidecektir. Modelin yüksek tavan yapısı ve oturma pozisyonu sayesinde kendinizi rahat hissediyorsunuz. Yumuşak koltukların yan destekleri biraz az ama Soul’ün kullanım tarzı da bu desteklere ihtiyaç duyulabilecek sınırlara ulaşmanızı engelliyor. Aracın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi yeterli sayılabilir.
Soul’ün süspansiyon sertliği ayarlanırken yeterince konforlu, fakat yüksek gövdenin virajlarda yaratabileceği olumsuzlukların da önüne geçebilecek bir nokta bulmaya çalışılmış. Konfor anlamında beklentileri karşılayabilen model, yol tutuş olarak ise iddialı değil. Önden kayma eğilimli Soul’ün, standart sunulan ESP sistemi tehlikeleri büyümeden önlemek için devreye giriyor. Zaten Soul de hissiz direksiyonu ile daha ilk kilometrelerde size kendisini zorlamamanız gerektiği konusunda ısrarcı oluyor.
Yorum – Selim Erkek
Kia Soul farklı bir otomobil arayanların göz atması gereken seçeneklerden biri. Nissan Juke kadar sıra dışı olmasa da farklı olduğunu hemen hissettiriyor. Modelin en büyük avantajı hiç şüphesiz bu segmentte 1.6 litre dizel motor ve tam otomatik şanzımanı sunabilen tek model olması. Aracın iç mekanı yeteri kadar geniş ve kullanımı pratik. Motorun şanzımanla uyumu ise pek tatmin edici değil. Birkaç kez vites düşürmekte çok geciken şanzımanın yakıt tüketimine olumsuz etkisi de bir hayli fazla. Özellikle şehir içinde Soul’ün tüketim değerleri 8 lt/100 km’yi geçiyor. Şanzımanın artı puan kazandığı nokta ise çok konforlu bir yapıda olması ve yokuşlarda hiç geri kaydırmaması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder