Volkswagen’in coupe görünümlü sedanı Volkswagen Passat CC
geçirdiği kapsamlı makyajın ardından ismindeki Passat ön ekinden kurtuldu ve
sadece CC olarak yoluna devam ediyor. Standart Passat’tan daha cesur çizgilerle
şekillendirilmiş olan CC, sportiflik ve şıklığı aynı potada eritiyor. 2008
yılında ortaya çıkan Passat CC, 2012’deki ağır revizyondan sonra markanın
ödüllü motoru 1.4 TSI üniteye de kavuştu. Bu motor ülkemizde vergi avantajı
sağladığı için Passat CC’nin işlerini kolaylaştıracak. Modelin diğer motor
seçenekleri 2.0 TDI 140 hp ve 170 hp dizel motorlar ile 2.0 lt TSI 210 hp
benzinli motor.
Tasarım
Standart Passat’tan 33 mm daha uzun, 35 mm daha geniş ve 49
mm daha alçak olan CC, daha kaslı ve daha sportif duruyor. LED şovu yapan far
yapısı CC’nin yüzünü oluşturuyor. Arka kısımda ise şık bir sadelik hakim.
CC’nin en beğenilen kısmı profil görünümü. Arka kısma doğru alçalan coupe
formlu tavan yapısı bu dev sedanı dinamik bir karaktere dönüştürmeyi başarmış.
Dar yapılı yan camların çerçevesiz yapısı CC’nin coupe genlerinden gelen
özellikleri, 532 litrelik bagaj hacmi ise onun gerçek bir sedan olduğunun
kanıtı.
Easy Open isimli bagaj açma sistemi elleriniz doluyken CC’nin bagaj
kapağını açmanıza imkan tanıyor. Tamponun alt kısmına doğru ayağınızı sağ sola
hareket ettirmeniz durumunda buradaki sensörler sayesinde bagaj kapağı otomatik
olarak açılıyor.
İç mekan
CC’nin ihtişamlı dış görünüşünü gördükten sonra iç mekanın
sönük kaldığını söyleyebiliriz. Passat ile neredeyse birebir aynı olan iç
mekanda bazı farklılıklar yaratılmış olsaydı, CC sahipleri kendilerini daha
özel hissederlerdi. Sade ve anlaşılabilir şekilde tasarlanmış ön konsolda bütün
kumanda elemanlarını rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemine ait
büyük ekran iyi görünüyor olsa da çok işlevsel bir yapı sunmuyor. Buradan
ülkemiz için navigasyon özelliğinin sunulmuyor oluşu çok büyük bir eksiklik.
Yumuşak yapılı ve kaliteli malzemelerle oluşturulmuş yaşam alanında yeterli
sayıda eşya gözü bulunuyor.
Motor
1.4 TSI motorun çift beslemeli 160 hp’lik versiyonunu
kullanan test aracımız performans yönünden oldukça tatmin ediciydi. Bu motorda
düşük devirlerde bir kompresör devredeyken yüksek devirlere çıkıldığında
turbonun sıkıştırma gücünden faydalanılıyor. 5800 d/d’de 160 hp güç üreten TSI
motor 1500-4500 d/d aralığında 240 Nm tork üretiyor. TSI motorun en büyük
avantajı olan düşük devirlerde yüksek tork sayesinde 1.5 tonu aşan ağırlığına
rağmen CC gayet seri bir otomobil olmayı başarıyor. 8,5 saniyede 100 km/s hıza
ulaşan CC, 222 km/s maksimum sürate çıkabiliyor. 7 kademeli DSG şanzımanla gücünü ön tekerlere
aktaran motor, çift kademeli şanzımanla uyum içerisinde çalışıyor. Şehir
dışında tüketim değerleri 6 lt/100 km civarında seyreden CC ile testimizin
sonunda elde ettiğimiz 9.1 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi için normal
diyebiliriz.
Konfor ve yol tutuş
Sürüş dinamikleri açısından Passat’tan daha iyi bir noktada
duran CC, konfor anlamında biraz geride kalsa da içerisindekileri mutsuz edecek
bir otomobil değil. Aracın süspansiyon sistemi çok yumuşak değil fakat yoldan
gelen darbeleri yeterince ve sessizce emebiliyorlar. Ön koltuklar oldukça rahat
ve burada oturanlar bu araçla uzun yolculukları rahat bir şekilde geçirebilir.
Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi de yeteri kadar iyi fakat tasarım uğruna
feda edilen baş mesafesi uzun boylu yolcuları rahatsız ediyor. Ayrıca dar yan
camlar nedeniyle burada karamsar bir hava hakim.
Keskin görünümü CC’ye dışarıdan bakıldığında ona bir sporcu
havası verse de aslında durum farklı. VW CC göründüğü kadar sportif bir
otomobil olmayı başaramasa da pek çok kullanıcıyı memnun edecek düzeyde sürüş
özelliklerine sahip. Önden kayma eğilimindeki CC, standart D segmenti müşteri
profilini rahatlıkla memnun edecek bir otomobil ama otomobilini limitlerde
kullanmak isteyen müşteriler CC’de hayal kırıklığı yaşayabilirler.
Güvenlik
Volkswagen CC’nin EuroNcap çarpışma testine bir katılımı
bulunmuyor ancak aynı platformu kullanan Passat bu testten 5 yıldızla ayrıldı.
Yorum – Selim ERKEK
Otomobil alırken en önemli kriteri tasarım olan kişiler için
VW CC çok iyi bir uzun yol otomobili olabilir. İçerisinde kendinizi iyi
hissettiğiniz CC, tasarımı ile gerçekten göz alıcı. Modelin donanım listesinde
neredeyse yok yok. Ülkemizde satılan motor seçenekleri içerisine en mantıklı
olan 1.4 TSI motor, CC’ye iyi bir yol arkadaşı oluyor. Eğer arka koltukta
yolculuk yapacak kişiler uzun boylu değilse Passat ile aynı konforu sunabilecek
bir otomobil. Sürüş keyfi konularında ise beklentileriniz büyük olmasın. CC
direksiyonu diğer VW modelleri ile çok benzer bir yapıda ve bir farklılığı
hissedilmiyor. Hızlı girilen virajlarda CC elektronik diferansiyel kilidine
rağmen önden kaymaya başlıyor ve bu noktada kullandığınız otomobilin aslında
bir Passat olduğunu anlıyorsunuz. TSI motorun gücünü yere tam olarak aktarmakta
zorlanan CC’nin düz yoldaki stabil sürüşü ise takdire şayan.
Passat CC o led farlar için ayrı bir ücret ödendi mi? led far olmazsa arka stoplarda nasıl bir fark oluyor? Çünkü,2013 cc'imde led falan yok.. ve gerçekten çok basit duruyor. 2011'i mumla arıyorum
YanıtlaSil