Mercedes Benz A serisi yeni jenerasyonunda baz dizel motorunu Renault'dan aldı. 1.5 dCi ünite ile satılacak yeni A serisinin çok başarılı satış rakamları yakalayacağını öngörmek zor değil. Keşke otomatik şanzımanı da bu motorla beraber sunabilseydi! Yeni A serisi testini çok yakında yapacağız şimdilik ilk detaylar;
Yeni Mercedes-Benz A-Serisi
Mercedes-Benz markasının yeni dinamizminin açık
bir ifadesi olan yeni A-Serisi, en ince detayına kadar tamamen yenilendi. Tasarımı
ve dinamik ruhu A-Serisi’nin, daha ilk bakışta göze çarpan en belirgin
özelliklerini oluşturuyor. A-Serisi’nin heyecan uyandıran sportif dış tasarımı
ve yüksek kaliteyi yansıtan iç tasarımı
ile kendine özgü karakteri, Mercedes-Benz’in yeni tasarım stratejisini
yansıtıyor. Yeni A-Serisi, çok sayıda farklı seçenekle kişiselleştirilebilen
temel teknik özelliklerin yanı sıra, müşterinin kişisel zevklerine hitap edecek
3 farklı tasarım konsepti ile sunuyor; "Urban",
"Style" ve "AMG Sport".
Mercedes tasarımcıları, yeni A-Serisi ile dikkat
çekici spor cizgilere sahip, heyecan uyandıran bir dış tasarım sunuyor. Keskin
hatlar ve gerilim yansıtan yüzeyler yeni A-Serisi’nin dış tasarımının karakterini
belirliyor.
Uzun,
sportif ön kısmın tipik özellikleri arasında dikkat çeken ilk nokta, ortasında
Mercedes yıldızı bulunan ve yıldızın her iki tarafında çift çıta yer alan
karakteristik radyatör ızgarası oluyor. Aracın farlarının dış tasarımı ile
içlerindeki aydınlatma elemanlarının işlevlerine göre yerleştirilmeleri de
tasarım konseptinin önemli bir parçasını oluşturuyor.
Farlarda
kullanılan LED’ler gün ışığında araçta karakteristik “parlama etkisi”
oluşturuyor. Araca enerjik bir görünüm kazandıran ve böylece Mercedes’in yeni,
genç yüzünü tanımlayan bu farlar, dinamik tasarımın ve mükemmel aerodinamiğin kusursuz etkileşimini ortaya
koyuyor.
Aracın arka tarafında ise aks üzerinde güçlü çizgilerle vurgulanan “omuz
kasları”, yeni A-Serisinin coupé benzeri
karakterini ortaya çıkarıyor.
Yeni A-Serisi’nin iç tasarımında, dış
tasarımdaki spor görünüş tamamlanıyor. Yüksek kalite
olgusu ve aracın sportif karakteri iç tasarımda da devam ediyor ve koltuklara
yansıyor. Ön panelde beş adet yuvarlak hava kanalı ve iki büyük yuvarlak gösterge yer alıyor.
Malzeme çeşitliliği, renk kombinasyonları ve
birçok desen alternatifleri sunan döşeme çeşitleri, aracı kullanıcı
zevkine göre kişiselleştirebilmek için çok sayıda seçenek sunuyor.
Yeni A-Serisi, araçta akıllı telefonun işletim ve görüntüleme sistemine
tamamen entegre olmasını sağlıyor. Sunduğu özel uygulama sayesinde, iPhone®’un
(zamanla diğer akıllı
telefonların) araç içerisinde bütün fonksiyonlarıyla kullanılması mümkün.
Bir kazanın “geliyorum” dediği an ile darbe anı arasında
geçen saniyelik sürede yolcuları en iyi şekilde korumak için gerekli önlemleri
alan PRE -SAFE yolcu koruma sistemi bu segmentte ilk kez yeni A-Serisi’nde sunuluyor. 2002
yılında S-Serisi ile tanıtılan bu sistem, kompakt sınıfında ilk defa
kullanılıyor. A-Serisi’nde sunulan diğer dikkat çeken güvenlik önlemleri,
·
Takip edilen araç ile aradaki mesafeyi
sürekli koruyan, hatta trafik sıkıştığında otomatik olarak aracın dur/kalk yapmasını sağlayan – Distronic Plus
·
Uzun hüzmeli
farları, trafik durumuna göre diğer araç sürücülerinin gözünü almayacak şekilde
otomatik ayarlayan – Otomatik uzun far yardımcısı (Adaptive Highbeam Assist)
·
Dış
aynalardaki kör noktaları tarayan ve uyaran - Kör nokta yardımcısı (Blind
Spot Assist)
·
Sesle
kumanda sistemi LINGUATRONIC
·
Geri görüş kamerasıdır.
Her performans
gereksinimine uygun olarak hem benzinli hem de dizel motor seçenekleri ile
geniş bir yelpaze sunan yeni A-Serisi, enerji verimliliği açısından da en ileri
teknolojiyi yansıtıyor. Yeni A-Serisindaki tüm motorlar,
dört silindirli olup, standart olarak ECO start/stop özelliğine sahip. Bu motorlar
altı vitesli manuel şanzıman ile veya opsiyonel olarak 7G-DCT çift kavramalı
otomatik şanzıman ile sunuluyor.
Yeni nesil benzinli motorları, A 180’de 1.6 litre
hacimden 90 kW (122 hp), A 200’de yine 1.6 litre hacimden 115 kW (156 hp), A
250’de ise 2.0 litre hacimden 155 kW (211 hp) güç sunuyor. Yeni
A-Serisi’ndeki dizel motor seçenekleri de etkileyici bir performans ve çevre
uyumu sergiliyor. A 180 CDI manuel şanzımanlı versiyonunda 1.5 litre hacimden 80
kW (109 hp) güç ve maksimum 260 Nm tork sağlarken otomatik şanzımanlı
versiyonunda aynı gücü 1.8 litre hacimden, 250 Nm maksimum tork değer ile
sunuyor. A 200 CDI ise 1.8 litre hacimden maksimum 100 kW (136 hp) güç ve 300
Nm’ye kadar çıkan maksimum tork sağlıyor.
|
Motor Hacmi cc
|
Motor Gücü
Kw (hp)/dev-dk
|
Tork
Nm/dev dk.
|
0-100
km/s
|
Azami Hız
km/s
|
Yakıt Tüketimi
l/100 km
|
CO2
g/km
|
A 180 BlueEfficiency
|
1.595
|
90 (122)/ 5.000
|
200/1.250 – 4.000
|
9,2 / 9,1*
|
202
|
5,8 – 5,5 /5,7 – 5,4*
|
135 – 128 / 133 – 127 *
|
A 180 CDI BlueEfficiency
|
1.461
|
80 (109)/ 4.000
|
260/1.750 – 2.500
|
11,3
|
190
|
4,0 – 3,8
|
105 - 98
|
A 180 CDI BlueEfficiency
(7G-DCT)
|
1.796
|
80 (109)/ 3.200–4.600
|
250/1.400 - 2.800
|
10,6
|
190
|
4,4 – 4,1
|
116 - 109
|
A 200 CDI BlueEfficiency
|
1.796
|
100 (136)/ 3.600–4.400
|
300/1.600 - 3.000
|
9,3 / 9,2*
|
210
|
4,6 – 4,3 / 4,4 – 4,1*
|
121 – 111 / 116 – 109 *
|
A 250 Sport
|
1.991
|
155 (211)/ 5.500
|
350/1.200 - 4.000
|
6,6
|
240
|
6,4
|
148
|
A 200 BlueEfficiency
|
1.595
|
115 (156)/
5.300
|
250/1.250 - 4.000
|
8,4 / 8,3*
|
224
|
5,8 – 5,5 / 5,7 – 5,4*
|
136 – 129 / 133 – 127 *
|
A 250 BlueEfficiency (7G-DCT)
|
1.991
|
155 (211)/ 5.500
|
350/1.200 - 4.000
|
6,6
|
240
|
6,2 – 6,1
|
145 - 143
|
(*) 7G-DCT Otomatik şanzıman
2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan
yeni A-Serisi, 22 Ekim 2012’de Türkiye’de satışa sunulacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder