Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2012 Çarşamba

Mitsubishi Pajero BK 3.2 DIDC GLS INS. AT: Arazide kral


Mitsubishi’nin arazi aracı konusundaki tecrübeleri 70 yılı aşıyor. Pajero ismi ise ilk olarak 1982 yılında duyuruldu. Şu anda dördüncü jenerasyonu ile yollarda olan Pajero, atalarından aldığı dayanıklılık mirasının üzerine konforu da katarak yoluna devam ediyor. 2006 yılında tanıtılan dördüncü nesil, 2012 yılında çok ufak değişikliklerle makyajlandı. Ülkemizde sadece 3.2 litrelik dizel motoruyla satılan Pajero’da tek donanım seçeneği sunuluyor. Nissan Patrol ve Toyota Land Cruiser gibi iki dişli rakibi olan Pajero, arazideki yetenekleri ile Avrupalı rakiplerinden ayrılıyor.

 

Tasarım
Mitsubishi Pajero gücünü ve sağlamlığını tasarımıyla anlatabilen bir araç. Sert köşeli hatların hakim olduğu dış tasarımda gri renkli tampon alt kısımları, yan basamaklar ve tavan raylarıyla araca biraz daha sportif bir hava katılmış. Çamurluklardaki Dakar logosunu gururla taşıyan Pajero, bagaj kapağına yerleştirilmiş yedek lastiği ile bu geleneği yaşatan ender modellerden biri olmayı sürdürüyor. Pajero’nun tasarımında asıl bahsedilmesi gereken nokta arazi açıları. 34,5 derecelik yaklaşma açısı çok başarılı olan olan modelin 24.5 derecelik uzaklaşma ve 22.2 derecelik karın açıları da yeterince iyi. Yerden 22 cm yüksekliğe sahip Pajero, 70 cm suyun içerisinde bile kendini evinde gibi hissediyor, 45 derece yanal eğimde devrilmeden ilerleyebiliyor ve 35 derecelik rampaları sıkıntısız şekilde tırmanabiliyor.


 


İç mekan
Mitsubishi yenilenen modellerinde dış tasarımı çekici bir hale getirmeyi başardı ama iç tasarım hala sıradan. Bu sıradanlık çok uzun zamandır devam ettiği için Pajero’nun iç mekanı da aynı şekilde heyecan vermekten uzak. Eski görünen ön konsol dik yapısı ile dikkat çekiyor, keza ön camın dikliği de eski model otomobillerden tanıdık. Üreticiler yeni modellerinde aerodinamik kaygılar nedeniyle camı yataylaştırdılar. Pajero, Rockford Fosgate marka ses sistemine sahip. Karmaşık görünen ses sisteminin kullanımı çok pratik değil. Ses kalitesi içinse tatmin edici diyebiliriz ama asla üst seviye bir ses alamıyorsunuz. Konsolun en üstünde ise piksellerini rahatlıkla sayabileceğiniz bir dijital ekran var. Yakıt tüketimi, yükseklik, basınç, pusula ve menzil gibi bilgileri barındıran ekran geceleri iyi görünürken güneş vurduğunda zor okunuyor. Deri koltukları çok rahat olan model, çok geniş bir iç hacme sahip. Bol sayıdaki eşya gözleri aynı zamanda gayet genişler.
Aracın devasa bagajında iki koltuk daha gizli. Bu koltukları açtığınızda Pajero 7 kişiye ev sahipliği yapabiliyor. Pajero’nun tüm yolculara ulaşabilen klima sistemini de beğendik. Arkadaki yolcular kendilerine göre ısı ayarı yapabiliyorlar.

 
Motor
Pajero’da çok da yeni olmayan 3.2 litrelik bir dizel motor görev yapıyor. Sesli ve sarsıntılı çalışan dört silindirli dizel ünite, 5 kademeli bir otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 3800 d/d’de 200 hp güç üreten model, 2000 d/d’den itibaren 441 Nm tork elde ediyor. 2265 kg ağırlığındaki Pajero’yu 11.1 saniyede 100 km/s sürate ulaştıran ünitenin, 120 km/s’den sonra ivmelenmesi oldukça yavaşlıyor fakat aracı 180 km/s sürate ulaştırmayı başarıyor. Vites kolunun hemen yanındaki arazi vitesi yardımıyla sadece arkadan itişli olarak da sürülebilen Pajero, testimiz süresince 11.3 lt/100 km ortalama tüketim verisi yakaladı. Şehir içi ağırlıklı kullanımda 14 lt/100 km’yi geçen tüketim için ekonomik diyemiyoruz.

 
Konfor ve yol tutuş
Pajero’nun süspansiyonları konfor anlamında iyi, koltukları rahat olabilir ama araçtaki motor sesi bu artı yönleri baltalıyor. Dizel motorun sesi içeriye çok yansıyor ve bu sadece yüksek devirlerle sınırlı değil. İç mekanda herkes için yeterince yaşam alanı fazlasıyla sunuluyor. Rahat oturma pozisyonu, iyi diz mesafeleri ve ferah iç mekan Pajero’nun puan topladığı noktalar oluyor.

Yumuşak süspansiyonlar, yüksek gövde yapısı ile birleşince yol tutuş zafiyetleri kaçınılmaz oluyor. Pajero kendisini yolda tutmaya yardım edecek elektronik sistemlere sahip ama hızlı yapılan manevralarda burnunun dikine gitmekten vazgeçemiyor. Frenleme anlarında öne biraz fazla yığılan model, sakin sürüşleri tercih edenleri memnun edecektir.
Pajero’nun asıl becerileri ise araziye çıktığınıza ortaya çıkıyor. Modelin 4H modu elektronik olarak ön arka tork dağılımını 33:67’den 50:50’ye kadar değiştiriyor. Şartlar biraz daha zorlaştığında ise tek yapmanız gereken arazi vitesi kolunu bir tık daha ileriye ittirmek. Orta diferansiyeli kilitleyen model tork dağılımını sabitliyor. Bu modun düşük devir çeviren bir farklı seçeneği de var ve tork maksimuma çıkarılıyor ve en dik yokuşlarda bile Pajero zorlanmıyor. Takıldığınız yerden sadece tek arka tekerinizi kullanarak çıkabilecek durumdaysanız, sınıfında sadece Pajero’da sunulan arka diferansiyeli kilitleyebilirsiniz. Bunların hepsi Pajero’nun atalarından kalma genetik mirası! 

Güvenlik
Mitsubishi Pajero’nun EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor.



Yorum-Selim ERKEK
Yerden yüksek, heybetli ve pahalı görünen aracınızla dağ taş demeden yol dışına çıkmak ister misiniz? Cevabınız ‘Hayır ne işim var toprakla çamurla, gösterişli olsun yeter!’ ise  Pajero’yu hemen kafanızdan  silin. Pajero alıp kimselerin gidemediği yerlere gitmek için kullanmayacaksanız paranızı çöpe atmışsınız diyebilirim. Aracın asfalt üzerindeki sürüşü 15 yıl önceki modelleri hatırlatıyor, motoru tutumlu değil ve şehir içinde kullanımı da zor. Peki ne için alınır? Örneğin 750 kg’lık karavanlardan dört tanesini çekmek için kullanabilir veya iki tane BMW X3’ü birbirine bağlayıp peşinize takabilirsiniz! Bu araç kırıcılığı ile meşhur Dakar rallisinde efsane oldu. Sağlamlığı konusunda kafanızda hiçbir şüphe olmasın. Çekiş sistemleri de onu neredeyse her koşuldan kurtaracak kadar iyi. Zor koşullarda bu kadar iyi olmasa, Dakar’ı 12 yıl kazanamazdı emin olun! Eğer aradığınız hem geniş hem de sizi yarı yolda bırakmayacak sadık bir dost ise Mitsubishi Pajero iyi bir seçenek.
 



Teknik Özellikler
Motor:3.2 DI-D 
Motor Hacmi:3200 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:200 hp 3800 d/d 
Maksimum Tork: 441 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,1 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:10,4 lt
 Şehir Dışı:7,4 lt
 Karma:8,5 lt
 Test:11,3 lt
 CO2 Emisyonu224 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4900 mm
 Genişlik:1875 mm
 Yükseklik:1860 mm
 Dingil Mesafesi:2780 mm
 Bagaj Hacmi:290/630/1119 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:88 lt
 Boş Ağırlık:2265 kg
 Lastik Boyutu:265/60 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder