Yeni SEAT Leon: tasarımın teknolojiyle buluştuğu nokta
Yeni SEAT Leon, Güçlü ve heyecan dolu bir kişilik ve işlevsel bir
otomobili kullanmanın en güzel yolu olan Yeni SEAT Leon, Fuar’da SEAT
Markası’nın en önemli modeli. Baştan aşağı tamamen yenilenen ve ileri
teknolojilerle donatılan Leon’daki yenilikler aracın sürüş destek sistemleri,
bilgi-eğlence sistemi, şasisi ve çekişinde de görülüyor. Motorlar, güçlü
dinamikleri, olağanüstü verimlilikle birleştiriyor. Yeni Leon mükemmel kullanış
özellikleri bakımından da son derece etkileyici. Daha kompakt bir dış kısmı
daha ferah bir iç mekânla birleştiren Yeni Leon, yüksek kaliteli malzemeleri,
işçilik seviyesiyle rakiplerinin önüne geçmeye aday.
SEAT,
Yeni Leon’da bir ilki gerçekleştirerek tam LED farları sunarak, bu sınıfta bir
öncülük ediyor ve Leon’un çarpıcı tasarımıyla teknolojiyi birleştiriyor.
Yeni
Leon, SEAT markasının bütün güçlü yönlerini ortaya koyuyor. Sportif karakterli
ve geniş kapsamlı güçlü yönlere sahip Yeni Leon, sınıfının üstünde bir kalite
ve teknolojiyi kompakt segmente taşıyor. SEAT markası ve büyüme stratejisinde
belirleyici bir adım olarak görülen Yeni Leon, mükemmel kullanış özellikleri
bakımından da çok etkili. Daha kompakt bir dış kısmı daha ferah bir iç mekânla
birleştiriyor. Yüksek kaliteli malzemeler ile işçilik seviyesi, Leon’u doğrudan
rekabet alanının en önlerine yerleştiriyor.
Motorların
her biri verimlilik ve emisyon itibarıyla sınıfının en iyileri arasında yer
alan Yeni Leon, ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede sadece 3,8 litre ve
tahminî CO2 değeri ise yalnızca 99 gram olan, start/stop (çalıştırma/durdurma)
sistemli Leon 1.6 TDI versiyonuyla öne çıkacak.
Yeni
Leon tamamen yeni bir otomobil ve SEAT için yeni bir sayfa açıyor. SEAT’ın
dinamik yeni tasarım dilini en son teknoloji ile birleştiriyor. Özellikle iç
mekânda görülen ince detaylar ve kusursuz tasarım, yüksek standarttaki
işçiliğini yansıtıyor.
Volkswagen
grubunun, sistematik hafif yapı tasarımından faydalanan, MQB paylaşımlı
mimarisini temel alan yeni Leon, düşük CO2 emisyonları ve yakıt tüketimiyle
etkileyici bir performans sunuyor. Özetle yeni Leon; heyecan verici bir
sürüş keyfi, mükemmel verimlilik, çarpıcı bir tasarım ve yüksek bir
kullanışlılık düzeyi sağlıyor.
Tasarım – tek
kelimeyle çarpıcı
Dinamik
ve kendinden emin karakteri sayesinde yeni SEAT Leon, özgüvenli bir duruş
sergiliyor. Kararlı bir görünüme sahip ve yüksek düzeyde bir biçimsel güzellik
ile sportiflik sunuyor.
Ön
çamurluk ve kabin arasında çok akıcı bir geçiş meydana getirirken, kabinin
görsel ağırlığının hafifçe arka tekerleklere kaydırıldığı, son derece iyi
orantılanmış hacimlere sahip. Yüzeyler ciddi şekilde ve çepeçevre heykel gibi
biçimlendirilerek, ışık ve gölge etkileri sayesinde aracın üç boyutlu görünümü
artırılmış. Karakter çizgileri, örneğin tıpkı ön far ve park lambalarının dış
şeklinde olduğu gibi katıksız bir kendine güven ortaya koyuyor.
4,26
metre uzunluğu ile yeni Leon, önceki modelden beş santimetre civarında daha
kısa olmakla birlikte dingil mesafesi hemen hemen altı santim daha uzun. Bu
akılcı yapı, kısa çıkıntıları mümkün kılıyor ve tekerleklerin güçlü görsel
duruşunu yukarı çekerken, özellikle arka yolcular için ve ayrıca bagaj
bölümünde olmak üzere geliştirilmiş iç mekân gibi pratik faydalar da sağlıyor.
Farların
açılı çizgisi yeni SEAT tasarım dilinin tipik bir özelliği olup, SEAT’ın
heykelimsi formuyla da kusursuz şekilde bütünleşmiş. Tam LED farlar ilk defa
kompakt sınıfta sunuluyor. Ayrıca LED gündüz farlarının takılması sayesinde
yeni Leon artık imza niteliğinde belirgin bir görüntüye sahip.
Yandan
bakıldığında yeni SEAT Leon adeta tekerlekler üzerinde duran kusursuz bir
şekilde tasarlanmış bir heykele benziyor. Kesintisiz devam eden karakteristik
“Línea Dinámica” tekerlek kemerlerinden arkaya doğru uzanıyor. Trapezoid C
sütunları, tıpkı kısa, yukarıya bakan üçüncü camlar gibi Leon’un karakteristik
özelliği.
Yeni
SEAT Leon yoğun bir şekilde biçimlendirilmiş; iri logo arka bagaj kapağını
açmada kullanılıyor. Hafif kanat şeklindeki arka far kümeleri genişliğin altını
çiziyor ve LED teknolojisi ile temin ediliyor.
İç
mekân – konforlu ve üst düzey
Yeni
Leon’un zarif dış tasarımı, net, aydınlık ve karışık olmayan, düzenli bir
görünümü olan iç mekâna kadar devam ediyor. Havada yüzer gibi görünmesini
sağlayan iki renkli tasarımıyla ön panel gelenek dışı ve şık. Geniş hava
menfezleri, klima kumandaları ve trim ögelerinin üç boyutlu formu gibi ince
ayrıntılar Leon’un yüksek işçilik standardının altını çiziyor.
Bagaj
bölümünün hacmi önceki modelden neredeyse 40 litre fazla; 380 litre. SEAT’ın çarpıcı,
şık ve sıcak bir ortam sağlayacak bir iç mekân geliştirme hedefinin sonucu olan
Yeni Leon’da malzeme, işçilik ve uygulama kalitesi ile detaylara gösterilen
özen bir üst segmentte bulunabilecek kadar iyi.
Ön
panelin tasarımı, güçlü bir ‘sürücüye odaklanma’ özelliği ile SEAT’ın yeni iç
mekân felsefesini yansıtıyor. Bu, ergonomik özellikleri geliştirirken,
tasarıma, çekici, sportif bir duygu katıyor.
Karoser –
hafif ve sağlam
Yeni
SEAT Leon, geliştirme mühendislerinin, ön aksı 40 milimetre öne taşımalarına
imkân veren yeni bir araç yapısı kullanıyor. Bunun sonucunda daha uzun dingil
mesafesi ile dengeli bir aks yükü dağıtımı sağlanıyor ki bunlar konfor ve sportif
yol tutuş bakımından önemli ölçüde fayda sağlayan etkenler.
Gelişmiş
yapı teknikleri ve gövdenin üretiminde hafif malzemelerin kullanılması
sayesinde genel ağırlık, önceki versiyonla karşılaştırıldığında 90 kilogram
azaltılmış.
Çekiş sistemi
– güçlü ve verimli
SEAT,
kapasiteleri 1.2’den 2.0 litreye değişen bir dizi güçlü ve yakıt yönünden
verimli TDI ve TSI motorla yeni Leon’u pazara sunuyor. Motorların tamamında
doğrudan püskürtme ve turboşarj mevcut; hepsi düşük iç sürtünme ve hızlı ısınma
özellikleri elde edilecek şekilde geliştirilmiş. Her biri kendi öncelleriyle
karşılaştırıldığında yakıt tüketimleri yüzde 22 kadar düşmüş.
1.6
TDI, 105 hp güç çıkışı ve 250 Nm tork üretiyor. Start/stop ve enerji geri
kazanım sistemiyle donatılan Ecomotive versiyonunda bu motor NEDC’de 100 km’de
ortalama olarak sadece 3,8 litre dizel tüketiyor ki bu, km’de 99 gram CO2’ye eş
değer.
SEAT,
motor yelpazesini hızlı bir şekilde genişletmeyi hedefliyor. 2013 başında 86 hp
ve 105 hp olmak üzere iki 1.2 TSI versiyonu, 122 hp gücünde 1.4 TSI ve benzinli
motor serisinin en üst modeli olarak da doğrudan ve manifold püskürtmenin
kombinasyonunun kullanıldığı 180 hp güç çıkışlı 1.8 TSI pazara sunulacak. Dizel
serisi ise 90 hp güç çıkışlı 1.6 TDI ve TDI serisinin yeni üst modeli olan 380
Newton metre tork değerine ve 184 hp’lik güce sahip 2.0 TDI ile artırılacak.
Motora
bağlı olarak şanzıman seçenekleri, beş ve altı ileri manuel vites kutuları veya
ünlü altı ve yedi ileri DSG çift kavramalı vites kutuları şeklinde çeşitleniyor.
Bilgi-eğlence
– modern ve esnek
Yeni
Leon’da SEAT eksiksiz bir güncel bilgi-eğlence çözümleri paketi sunuyor. Bu
paketin temelini, SEAT Ses Sistemi bilgi-eğlence ve iletişim işlevlerinin yanı
sıra çok çeşitli araç işlevlerine de kokpitteki dokunmaya duyarlı ekran
üzerinde kumanda eden Easy Connect (Kolay Bağlantı) çalıştırma sistemi oluşturuyor.
Giriş
seviyesi, 5” ekranı ile Reference donanım paketinde dört hoparlör, kart girişi
ve radyoyla birlikte sunulan Media System Touch, Style ve FR’de ise daha fazla ekran
renklerine ve daha yüksek kaliteye sahip, standart olarak CD sürücüsü ve altı
hoparlör (FR’de sekiz hoparlör) ile donatılan Media System Colour yer alıyor.
Sistem, haricî cihazları Bluetooth, USB veya aux-in ile bağlamayı mümkün
kılıyor. 5 inç, renkli dokunmatik ekranı araç işlevlerini de kontrol ediyor.
fiyatı golfe göre uygun olursa alınabilir,özellikle dsg vitesler...
YanıtlaSilgüzel tasarım. ama yine de eski efsanevi kasanın yanında sönük kalacak gibi...
YanıtlaSil1.6 dizel neden 105 beygir değil de 90 beygir.eksi durum
YanıtlaSilESKİ KASA ve beygir gücü düşük olduğu için tutulmayabilir.
YanıtlaSilyanlışın var adamım 1.5 dizel motorlular 105 beygir ben sadece konfordan şüpheliyim arka süspansiyonlar tornisonmuş buda dobloların arka koltuk konforuna benzer bi durum sırf bu yüzden almaktan vazgeçtim
YanıtlaSiltamam eski kasa efsaneydi ama bu kasa yeni golf ten çok daha güzel gözüktü benim gözüme.
YanıtlaSil90 HP dediği "motor çeşitlendiğinde", şu anda tr de 90 HP dizel satılmıyor hepsi 105 HP 1,6; Dizel otomatiği Golfle aynı performansda ve ortalma 10 bin TL daha ucuz arabada cidden çok güzel mutlaka görün derim...
YanıtlaSilBenim için yeni kasa tamamen hayal kırıklığı yıllardır son kasayı beklemiştim elimde 2006 sıfır km. alıp bindiğim leon um var bu kasayı görünce sahip olduğumun daha iyisi olduğuna karar verdim
YanıtlaSilAspirin ic kardes senin pisikolojin bozulmus
SilEski kasa 2012 model Leon 1.4 tsi 125 bg aldım; muhteşem bir araç ; herkeze şiddetle tavsiye ederim; yeni kasa leon ise felaket bir hayal kırıklığı...
YanıtlaSilYeni leon mu hayal kırıklığı :) Komiksiniz. Yeni leon c segmentinde alınabilecek en mantıklı araç. vw motor ve alt yapısı, audi kadranı, full led, özgün ve her kesime hitap eden tasarımı, kullanılan malzemenin eskiye göre kalitesi ve en önemlisi fiyatının tüm c segmentine göre uygun oluşu. Golfe 13 bin, meganeye 10 bin, i30a 6 bin, c4e 8 bin, ceede 8 bin, civica 8 bin gibi farklar vermeyi mantıklı buluyorsanız helal olsun derim.
YanıtlaSilBugün aracı gördüm, kesinlikle gidip incelemenizi tavsiye ederim. İnşallah almayı planlıyorum.
YanıtlaSilbu araca hayal kırıklığı diye yorumlayan arkadaşlar ya alacak parası yok ? yada BMW 5.20.xdirive biniyor :))) onun için hayal kırıklığı!!!
YanıtlaSil