1984 yılından beri yollarda olan Seat Ibiza, İspanyol markanın Volkswagen kanatlarının altına girmesi ile alternatif Polo olarak yoluna devam ediyor. VW’nin yeni nesil TSI motoruyla birlikte ve otomatik şanzımanı DSG’yi birlikte sunan Ibiza, Polo’dan uygun fiyatı ile öne çıkmaya çalışıyor. Geçtiğimiz günlerde yüzüne hafif bir makyaj yapan Ibiza’nın teknik özellikleri değişmedi ancak aracın görünümü eskisinden daha taze hale getirildi.
Tasarım
Oka benzeyen tasarım felsefesi ile oluşturulmuş Ibiza, makyajın ardından herhangi bir yumuşama göstermemiş. Değişen far yapısı Ibiza’nın hala sert bakışlara sahip olmasını sağlıyor. Ibiza’nın ön çamurluğundan başlayan ve arka kapıda kaybolan ütü izi ise markanın diğer modelleriyle benzeşiyor. Makyaj Ibıza’nın arka kısmına hiç uğramamış. Sade tasarım anlayışı devam ediyor. Seat Ibiza, 4052 mm’lik uzunluğuyla sınıfının uzun modellerinden birisi.
Oka benzeyen tasarım felsefesi ile oluşturulmuş Ibiza, makyajın ardından herhangi bir yumuşama göstermemiş. Değişen far yapısı Ibiza’nın hala sert bakışlara sahip olmasını sağlıyor. Ibiza’nın ön çamurluğundan başlayan ve arka kapıda kaybolan ütü izi ise markanın diğer modelleriyle benzeşiyor. Makyaj Ibıza’nın arka kısmına hiç uğramamış. Sade tasarım anlayışı devam ediyor. Seat Ibiza, 4052 mm’lik uzunluğuyla sınıfının uzun modellerinden birisi.
Kuzeni VW Polo’dan 8.2 cm daha uzun olan araç, Ford Fiesta’dan 10,2 cm, Renault Clio’dan ise 6,7 cm daha büyük. Araç bu avantajını bagaj hacminde gösteriyor ve 292 litrelik hacme sahip. Bagaj kapağı Seat logosu çevrilerek açılıyor.
İç mekan
Ibiza’nın sadeliği ile eleştirilen iç mekanının makyajda değişeceğini düşünenler hayal kırıklığına uğradı. Eskisi ile birebir aynı olan iç mekan çok sıradan. İç mekanda kullanılan kontrol elemanlarının pek çoğu VW modellerinden tanıdık. Kullanılan malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılayacak düzeyde. Daha önceki testimizde de kullanımını eleştirdiğimiz ses sistemi birebir aynı olarak yerinde duruyor. Kırmızı aydınlatmalarla sportiflik katılmış iç mekanda yeterli sayıda eşya gözüne yer verilmiş.
Motor
Volkswagen’in çok konuşulan ünitelerinden 1.2 TSI motora sahip test aracımız ekonomik ve performansı bir arada sunabiliyor. 1.2 litrelik hacminden turbo beslemesi sayesinde 5000 d/d’de 105 hp güç çıkarabilen ünitenin asıl mahareti 1550-4100 d/d aralığında sunduğu 175 Nm’lik torkunda saklı. Küçük hacmine rağmen etkileyici değerler sunan TSI motor, 1040 kg ağırlığındaki Ibiza’yı 9.7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Ara hızlanmalarda da etkin bir karaktere bürünen motor, hacmine bakıp kendini küçümseyenleri mahcup etme konusunda çok başarılı. Volkswagen grubunun geliştirdiği 7 kademeli DSG şanzıman bu araçta da iyi işler başarıyor ve gücü çok hızlı şekilde ön lastiklere iletiyor. Ayrıca yazılım iyileştirmeleriyle DSG şanzıman daha ekonomik hale getirilmiş. 60 km/s hızla giderken yedinci vitesle yol alabiliyorsunuz. Bu sayede sakin kullanımlarda Ibiza’nı tüketimi başarılı değerlere ulaşabiliyor. 1.2 TSI motorlu Ibiza, testimiz süresince 7,3 lt/100 km ortalama tüketim verilerine ismini yazdırdı. Bu değeri sakin uzun yol kullanımlarında 5 lt/100 km civarına çekmek çok kolay.
Konfor ve yol tutuş
Seat Ibiza için alternatif Polo tabirini kullansak da süspansiyonu Polo kadar iyi işler çıkaramadığı bir gerçek. Araç yine de darbeleri başarılı bir şekilde emiyor ve iç mekanda büyük sarsıntıların önüne geçmeyi başarıyor. Ibiza’da tıpkı diğer B segmenti araçlarda olduğu gibi belirli bir süratin üzerine çıkıldığında rüzgar ve motor sesi kabin içerisine sızmaya başlıyor. Arka koltukta oturanlar Ibiza’nın en şanssız konukları. Uzun boylu bir sürücü varsa diz mesafesi çok kısıtlı hale geliyor ki bu uzun yolculuklarda yorucu bir durum. Baş mesafesi ise sorunsuz…
Seat Ibiza maalesef platform kardeşleri kadar iyi yol tutamıyor. Bu aracın çok kötü bir yol tutuşu olduğu anlamına kesinlikle gelmiyor ancak Audi A1’in karşısında ezildiği bir gerçek. Ibiza önden kaymaya meyilli bir otomobil ve ESP sistemi orta donanım seviyesinde bile sunulmuyor. Aracın yüksek süratteki sürüşü ise güven verici.
Güvenlik
Seat Ibiza 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Yorum- Selim ERKEK
Seat Ibiza’nın geçirdiği makyaj operasyonu için başarısız geçmiş bir ameliyat benzetmesi yapabiliriz. Aracın ön tasarımında yapılan ufak değişiklik yerinde olsa da asıl değişmesi gereken iç tasarıma ise el sürülmemiş. Hâlbuki iç mekanı eleştirmeme neden olan müzik sistemi değişseydi her şeyi görmezden gelebilirdim! Müzik sisteminin kullanımı tam bir işkence. Neyse ki ses kalitesi memnun edici düzeyde. Modelin motor ve şanzımanın başarısına ise diyecek söz yok. Konforlu, ekonomik ve performanslı olmayı başarabilen bu ikili B segmentinin en iyi kombinasyonu. Araç yol tutuş anlamında da ortalama kullanıcıları memnun edecek kapasitede.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,2 TSI | |
Motor Hacmi: | 1197 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 hp 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 175 Nm 1550-4100 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,7 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,4 lt | |
Karma: | 5,3 lt | |
Test: | 7,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4088 mm | |
Genişlik: | 1693 mm | |
Yükseklik: | 1440 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2469 mm | |
Bagaj Hacmi: | 292 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1040 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder