Yeni Audi A3
Sportback: Ailenin reisi geldi!
Mercedes Benz A serisi ve BMW 1 serisinden sonra Volvo
V40’ın da dahil olarak kızıştırdığı Premium kompakt hatchback sınıfının akla
ilk gelen modeli Audi A3, beş kapılı versiyonuna kavuştu. İlk olarak üç kapılı
olarak tanıtılan yeni A3 beş aylık bir aradan sonra beş kapılı
olarak‘Sportback’ isim eki ile yüzünü gösterdi.
Rakiplerine oranla daha tecrübeli bir model olan Audi A3 Sportback, ilk
iki neslinde yakaladığı başarı ile Mercedes Benz ve BMW haricinde Volvo’yu da
kıskandırdı ve V40 adında yeni bir rakibi daha doğdu. Bundan sonra Audi A3 bu segmentte hiç olmadığı kadar iyi
hazırlanmış rakiplerle boğuşmak zorunda ama onun kendisine güveni tam. Rekabet
ettiği modellerde şu anda sunulmayan 1.6 litre dizel motor ve otomatik şanzıman
kombinasyonuna sahip olan A3, bunun haricinde silindir kapatma teknolojisine
sahip tasarruflu benzinli motoru ve zengin multimedya sistemi ile rakiplerinin
korkulu rüyası olmaya devam edecek. Selim
Erkek / Monaco
Yeni Audi A3 Sportback daha
elit görünüyor!
Birbirine benzeyen
Audi’lere bir yenisi daha eklendi. Marka
yüzü korunarak yapılan ufak değişikliklerle yeni A3 ortaya çıkarılmış. Aracın
en çok dikkat çeken yönü hiç şüphesiz ön farları. Audi’nin uzmanlık alanı
olarak nitelendirebileceğimiz LED teknolojisini ileri boyutta taşıyan farlar,
büyük ağabeyleri A5 ve A6 ile benzer bir yapıda. Audi A3’de artık tamamen
LED’lerle şekillendirilmiş ön far grubu tercih edilebiliyor. Aracın arka tasarımında da yine en dikkat
çekici kısım LED stop lambaları oluyor. Özellikle geceleri LED lambaların
görsel bir şov yaptığını söyleyebilirim. Boyutlarındaki büyüme birkaç cm ile
sınırlı olsa da yeni A3 Sportback’in eskisinden daha iri göründüğünü
söyleyebilirim, opsiyonel sunulan tavan çıtaları ile sportif bir stationwagon
otomobile de benzemiyor değil!
Volkswagen grubunun yeni
geliştirdiği MQB platformunu kullanan ilk otomobil olan yeni A3, VW Golf ile
aynı platformu paylaşıyor. Süpermini
modellerden büyük aile araçlarına kadar pek çok yeni modelde kullanılacak bu
değişken platformla beraber A3’ün aks aralığı 58 mm daha uzadı ve model daha
fazla yaşam alanı sunan bir hale getirildi.
İç mekan kalitesi
konuşulmaya devam edecek
Audi A3 iç mekan kalitesi ile hep ön planda olan hatta örnek
olarak gösterilen bir modeldi. Yeni jenerasyon bu konuda kendisini daha da
geliştirdi. Artan malzeme kalitesi ve mükemmel işçilik birleşince A3’ün iç
mekanı kusursuz bir atmosfer sunmayı başarıyor. Geniş ve ferah iç mekan Audi
A3’ün en büyü kozlarından. Sunulan yaşam alanı BMW 1 serisi ve Mercedes Benz A
serisinden daha büyük boyutlarda. Ön koltukta yolculuk edenler bunu çok fark
edemeyecek olsa da arka koltukta seyahat edecekler Audi A3’ü saydığım araçlara
tercih edecektir. Yeni A3’ün 380 litrelik bagaj alanı koltuklar yatırıldığında
1220 litreye kadar çıkarılabiliyor.
Yeni Audi A3 ile
Facebook ve Twitter’a bağlı kalın!
Audi A3 Sportback tamamen yeniden tasarlanmış bir multimedya
ekranına sahip. Bir
tuş ile ortaya çıkan ekran, navigasyon özelliğinin yanı sıra internete bağlantı
imkanı da sunuyor. Sistemin üzerinde yüklü olan Twitter ve Facebook
uygulamaları ile sosyal ağlardan bir an bile kopmadan yolculuk edebiliyorsunuz.
Yolculuk ederken gönderi okumanın tehlikeli olduğunu düşünüyorsanız Audi bunu
da düşünmüş. Yeni Audi A3 bu gönderileri ve diğer tüm yazılı metinleri size
sesli olarak okuyabiliyor! Hava durumu
haberler gibi bilgileri de alabileceğiniz yeni nesil MMI son derece kullanıcı
dostu bir arayüze sahip.
Kumanda düğmesinin üst tarafı tıpkı mouse pad gibi bir
görev yapıyor. Buraya elinizle harfleri çizebilirsiniz veya mause gibi
yönlendirme yapabilirsiniz. MMI ekranının altında ise büyük hava girişlerini
görüyoruz. Bu girişlerin bu kadar büyük olabilmesinin ve bu kısmın bu kadar
sade görünmesinin nedeni, A3’de ses sisteminin MMI’dan ayrı bir biriminin
olmaması. Zaten gerek de yok çünkü MMI herşeyi rahatlıkla yapabilecek
kapasitede bir sistem. Ses sisteminin çok kullanılan ses açıp kapama tuşu ise
MMI kontrol elemanının hemen sağına yerleştirilmiş.
Fotoğrafını çekin
Audi A3 sizi oraya götürsün!
Yeni MMI’ın en büyük özelliği internet bağlantısını çok
verimli şekilde kullanabiliyor olması. Audi A3 Sportback sahipleri navigasyon
haritası olarak Google haritalarını kullanabiliyor. Bu harita gerçek uydu
görüntüleri sunmasıyla diğer haritalardan ayrılıyor. Navigasyon sistemi 3G
bağlantı üzerinden yol durumu hakkında bilgi alıp yolda bir sıkışıklık veya
problem olduğunda sizi uyarıyor ve isterseniz yeni bir rota çizebiliyor.
Sistemin en dikkat çekici noktası ise akıllı telefonunuz ile fotoğrafını
çektiğiniz bir lokasyona sizi götürebilmesi. Yeni nesil cep telefonlarının GPS
modülü aracılığı ile fotoğraf dosyası içine lokasyon bilgisi işleyebilmesi Audi
mühendislerinin aklına bu parlak fikri getirmiş. Basit bir sistem ama çok
etkileyici olduğu kesin!
Hafifleyen Audi A3
Sportback eskisinden daha ekonomik!
Ingolstadt’lı üretici A3’ün
daha ekonomik olması için daha hafif olmasının şart olduğunu çok iyi biliyor ve
yaptığı çalışmalar sonucunda A3 Sportback’i 90 kg’ye kadar hafifletmeyi
başarmış. Yüksek dayanımlı çelik kullanımı ile 18 kg hafifleyen A3’ün kaputunda
ve çamurluklarında alüminyum kullanılmasıyla 9 kg civarında ağırlık tasarrufu
sağlanmış. Diğer gövde ve iç mekan parçalarını da elden geçiren Alman üretici,
motorlarında yaptığı değişikliklerle de önemli ağırlık tasarrufu elde
etmiş.
Aracın tasarımında yapılan
aerodinamik iyileştirmeler sayesinde A3’ün rüzgar direnç katsayısı yüzde 12
oranında düşürülerek 0.30 cd olmuş. Audi mühendisleri hava akışının motor
bölümündeki güzergahını optimize etmek için de çok çaba sarf etmişler.
Daha ekonomik bir araç için
Audi mühendisleri sadece hafifletme ile yetinmediler tabi ki!
Silindir kapatma teknolojisi ile farklılık yaratacak!
Audi A3 Sportback
satışlarının neredeyse tamamını 1.2 ve 1.4 litre TFSI benzinli motorlar ve 1.6
litrelik TDI dizel motor oluşturacaktır. 1.6 litrelik dizel motorlu seçeneğinde
3,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan Audi A3, 1.2 TFSI benzinli
motorla da 4,9 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi yakalayabiliyor.
Yeni jenerasyonda sunulan
motor seçeneklerinden en dikkat çekici olanı ise 1.4 TFSI benzinli motorun 140
hp güç üreten versiyonu. Silindir kapatma teknolojisi ‘Cylinder on Demand’ sayesinde ivmelenmenin aşırı olmadığı
anlarda motor dört silindirli moddan iki silindirli moda geçiyor. Kam milinde
meydana gelen kayma ile 2 ve 3 numaralı silindirler devre dışı kalıyor ve araç
iki silindirin yardımı ile yoluna devam ediyor. Sürücüye hiç hissettirilmeden
yapılan bu geçiş anlarında bilgi ekranında uyarı yazısı çıkıyor ve aracın o
anlarda en ekonomik şekilde yol aldığını anlayabiliyorsunuz. Yüzde 20’ye varan
oranda tasarruf yapmanızı sağlayan bu seçenek performansa ihtiyaç duyduğunuzda
da yüksek gücü ve erken üretilen torku sayesinde yüzünüzü güldürüyor.
Audi A3 1.4 140 hp gücündeki motoru ile 8,4 saniyede
100 km/s hıza ulaşırken 4,7 lt/100 km ortalama tüketim verisi sunuyor.
Yumuşak sürüş karakteri ile çok konforlu
Audi A3 Sportback’i Fransa
ve Monaco’da kullanma fırsatı yakaladık. İlk rotamız boyunca yumuşak sürüş
karakteri ile bize konforunu hissettiren yeni A3 Sportback, virajlarla dolu
ikinci rotamızda ise yol tutuş hünerlerini sergiledi. A3’ün sertliği
arttırılmış gövdesi aracı zorladığımız yerlerde bile esneme yapmıyor. Selefi de gayet iyi yol tutan bir araçtı ama yeni nesilde ön aksın daha
hafif yapıdaki kompozit malzemelerden imal edilmiş olması burun kontrolünü
iyileştirmiş. Direksiyon artık daha tepkili ve geri bildirimleri çok başarılı.
Yeni A3’de sürüş karakterinize göre sürüş modlarından birini seçebiliyorsunuz.
Dynamic modda keskinleşen sürüş tepkileri, comfort modda yerini daha ağırbaşlı
ve yumuşak bir sürüşe bırakıyor. Bu moda aldığımız A3’ün eskisinden daha
konforlu olduğunu söyleyebilirim. Aracın süspansiyon sistemleri darbeleri iyi
bir şekilde emerek içeriye minimum şekilde sarsıntı aktarıyor.
Tercih etmek için çok
neden bulabilirsiniz!
Rakiplerinden Mercedes Benz A serisi tasarımıyla, BMW 1
serisi sürüş özellikleriyle ve Volvo V40 güvenlik donanımlarıyla ön plana
çıkıyorken Audi A3 bu disiplinlerin hepsine yeterince hakim bir otomobil olarak
dikkat çekiyor. Yenilenen Audi A3 Sportback rakiplerine oranla daha muhafazakar
bir çizgide görünüyor olsa da detaylara inildiğinde araçta büyük gelişmelerin
olduğunu görüyoruz.
Bu segmnetteki otomobillerin hepsi çok iyi ancak unutmayın
Audi A3 bu sınıfta uzun bir süredir var ve rakiplerinden çok daha tecrübeli.
Premium kompakt hatchback sınıfında önceliği kullanışlılık
olan müşteriler A3’ün parlak geçmişini de göz önünde bulundurarak yeni A3
Sportback’i gönül rahatlığıyla tercih edebilirler. A3 her konuda en iyi değil
ama her konuda yeterince iyi. Selim
Erkek / Monaco


Selim bey sizce golf 7 ile arasında anlamlı bir fark varmı aradaki fiyat farkına değermi? yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...
YanıtlaSilelinize sağlık Selim Bey, çok güzel bir inceleme olmuş.A3 Sportback in ülkemize ne zaman geleceğini biliyor musunuz?
YanıtlaSilSelamlar, Golf 7 ile arasındaki en büyük fark Audi'nin marka imajı. Bir de kısa süreli kullanım boyunca A3 bana daha sessiz gibi geldi. Bunun dışında A3'ün MMI sistemi Golf'deki sistemden daha gelişmiş.
YanıtlaSilEmre Bey, A3 Sportback sanıyorum Mayıs ayında ülkemizde satılmaya başlanacak. Saygılar...
Çok teşekkür ederim kendi adıma bir audi a3 kullanıcısı olarak. Fakat aracımı satım 0 almak istiyorum ama bu seferde maddi durum devreye giriyor... Bu durumda da golf 7 daha ağır basıyor... Hele ki 140 beygirlik benzinli motorun bize sunduğu avantajlar şu anda dünyada yok... Benzinli araçları da dizel araçlar gibi az yakmaya başladı. Ama esas sorum şu 2004 model tek kapılı audi a3'üm var.. Yeni bir golf aldığımda eski aracımı özler miyim? Teşekkürler şimdiden.
YanıtlaSilgerçekten güzel araba olmuş..a3 sportback 1,4 140 bg s-line s-tronic versiyonunu tahmini ne kadara alabilirim?
YanıtlaSilselim bey yazılarınızı beğenerek takip ediyorum. 2009 model audi s3 kullanıyorum. yeni audi s3'ü merak ediyorum. s3 sportback ne zaman geleceği ve teknik bilgilerini verirseniz memnun olurum.tahmininiz fiyatı ne olur.teşekkürler.iyi çalışmalar.
YanıtlaSilBenim de almayi dusundugum guzel bie araba a3. Yazi da sorularimin cevaplarini vermesi acisindan guzwl olmus. Tesekkurler
YanıtlaSilBir audi kullanıcısının a3 ten sonra golf7 kullanmasında hiç bir problem olmaz. Dikkatli bakıldıgında zaten ikisininde artı ve eksi yönleri illaki vardır.
YanıtlaSilGolf audi donanımı ve kalitesinden hiç bir farkı olmayan bir araç. Sadece marka ve dizayn farklı.
golf 7 nin plastik konsoluyla a3 ün konsolunun aynı olduğunumu söylüyosunuz :D
SilSelim bey,yol tutuş , konfor,performans kısaca aracın tüm özelliklerini ele aldığımızda audi a3 mu ( 1.4 tfs ) yoksa bmw 1.18 i mı makul geliyor ?
YanıtlaSil