Volkswagen Binek
Araç, 1-11 Kasım tarihleri arasında düzenlenen İstanbul Autoshow’da Jetta
Hybrid modelinin Avrupa Prömiyeri’ni gerçekleştiriyor. Volkswagen’in ilk 1,4 lt
TSI motor, DSG şanzıman ve elektromotor kombinasyonuna sahip hybrid modeli olan
Jetta, gerektiğinde tamamen elektrikli sürüş gerçekleştirebiliyor.
Volkswagen Binek Araç’tan Avrupa Prömiyeri
Volkswagen Binek Araç İstanbul Auto
Show’da otomobil tarihinin efsane modelleri arasında yerlerini alan Golf ve
Beetle modellerinin yeni nesillerini otomobil severlerle buluşturuyor. Fuar’da
ayrıca Volkswagen’in ilk kez 1,4 litrelik TSI motorda kullandığı hybrid
teknolojisine sahip Jetta Hybrid modelinin de Avrupa Prömiyeri
gerçekleştiriliyor.
01-11 Kasım tarihleri arasında düzenlenen
İstanbul Auto Show’da, efsane modeli Golf’ün merakla beklenen yedinci nesli ve
‘The Beetle’ modellerinin sergilendiği Volkswagen Binek Araç standında, ayrıca
halen satışta bulunan mevcut modellerden oluşan ürün gamı da yer alıyor.
Dünyanın en verimli otomobillerinden biri; Jetta Hybrid
Volkswagen Binek Araç, Dünyanın en
verimli otomobillerinden biri olan Jetta Hybrid’in Avrupa Prömiyeri’ni İstanbul
Autoshow’da gerçekleştiriyor. 150 PS’lik güç sağlayan yüksek teknolojili TSI
motor ve sıfır emisyonlu 20kW’lık (27 PS) elektrik motoruna sahip Jetta Hybrid
son derece performanslı ve verimli bir sürüş sunuyor. Bu sportif sedan
geleneksel sürüş sistemleriyle karşılaştırıldığında yüzde 20 daha az yakıt
tüketiyor. Şehir trafiğinde, yakıt ekonomisi avantajı yüzde 30’la kadar çıkan
Jetta Hybrid, ayrıca sadece elektrikli modda kullanıldığında sıfır emisyon
değeri veriyor.
En hızlı hybrid; Jetta Hybrid
Volkswagen Jetta Hybrid, verimli
olmasının yanısıra son derece de performanslı bir model. Aerodinamik olarak
özel olarak modifiye edilen bir Jetta Hybrid, hız denemelerinin yapıldığı ve
yüzeyi tuzdan oluşan Bonneville’de gerçekleştirilen rekor denemesinde 298 km/s
hıza ulaşarak, bir dünya rekoruna imza attı. Motor Trend yazarlarından Carlos
Lago tarafından kullanılan otomobil 298.363 km/s yaparak hybrid modeller
arasında en yüksek hıza ulaşan otomobil oldu.
Bir otomobilde aranan her şey Yeni Golf’te var.
1974 yılında pazara sunulmasıyla
birlikte yeni bir sınıfın oluşmasını sağlayan ve bugüne kadar 30 milyon adede
yakın bir satış rakamına ulaşan Golf modelinin yedinci nesli Kasım ayı
ortasından itibaren biri dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle satışa
sunuluyor.
Volkswagen’in MQB ‘Modular Transverse
Matrix’ platformu üzerinde yeniden tasarlanan Yeni Golf, yeni multimedya
sistemleri, standart sunulan gelişmiş güvenlik ve sürüş destek sistemleri, yeni
iç ve dış tasarımıyla segmentinin standartlarını yeniden belirliyor.
Beetle artık
daha sportif
Volkswagen Binek Araç, İstanbul
Autoshow’da bir başka efsane modelini daha otomobil tutkunlarıyla buluşturuyor:
Beetle modelinin yeni nesli ‘The Beetle’. Türkiye’de, DSG şanzımana sahip 1,4
TSI 160 PS ve hem DSG hem de manuel şanzımanla sunulan 1,2 TSI 105 PS benzinli
motorlarla yer alacak olan ‘The Beetle’, tasarımı, fiyatı ve yüksek standart
donanım listesiyle son derece iddialı. The Beetle, Beetle ve Design olmak üzere
iki farklı donanım seviyesine sahip.
Volkswagen Binek
Araç’ta herkese göre bir model var
Volkswagen Binek Araç, Fuar’da
sergilediği model gamıyla, herkese uygun bir seçenek sunuyor. Fuar’daki
Volkswagen standında, geçtiğimiz günlerde satışa sunulan ve Trend & Fun ile
Sport & Style donanım seviyelerinde alınabilen Tiguan modelinin 1,4 TSI
BlueMotion Technology 150PS’lik DSG şanzımanlı versiyonu ve yine Tiguan’ın 1.4
TSI BlueMotion Technology122 PS Sport&Style R-Line versiyonu da bulunuyor.
Fuar’da ayrıca, 2012 yılında satışa sunulan Yeni Volkswagen CC modeli,
aralarında BlueMotion ve GTI versiyonlarının da bulunduğu Polo modelleri,
Passat, Passat BlueMotion ve Passat Variant, Touareg, Jetta ve Scirocco GTS de
yer alıyor.
Volkswagen Binek Araç ayrıca Dünya
Ralli Şampiyonası’nda yarışan Polo WRC’nin cadde versiyonu olan Polo WRC Street
Car’ı da otomobil tutkunlarının beğenisine sunuyor.
Volkswagen’in
MQB ‘Modular Transverse Matrix’ platformu üzerinde yeniden tasarlanan Yeni
Golf, yeni multimedya sistemleri, standart sunulan gelişmiş sürüş destek
sistemleri, yeni iç ve dış tasarımıyla segmentinin standartlarını yeniden
belirliyor.
Bir otomobilde aranan herşey Yeni Golf’te var.
1974 yılında
pazara sunulmasıyla birlikte yeni bir sınıfın oluşmasını sağlayan ve bugüne
kadar 30 milyon adede yakın bir satış rakamına ulaşan Golf modelinin yedinci
nesli Kasım ayı ortasından itibaren biri dizel olmak üzere dört farklı motor
seçeneğiyle satışa sunuluyor.
Tamamen yenilenen tasarımı, sürüş
destek sistemleri ve konforun yanısıra düşük yakıt tüketimiyle de önceki
nesillerinden ayrılan Yeni Golf, üçü benzinli, biri dizel olmak üzere dört
farklı motor seçeneğiyle Kasım ayı ortasından itibaren satışa sunuluyor.
Bir
önceki neslin başarısını yukarıya taşıyacak: Yeni Golf
1974 yılında pazara sunulmasıyla birlikte yeni bir sınıfın
oluşmasını sağlayan ve bugüne kadar 30 milyon adede yakın bir satış rakamına
ulaşan Golf modelinin yedinci nesli önümüzdeki günlerde Türkiye’de satışa
sunulacak. Türkiye’de üçü benzinli; biri
dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak olan Yeni Golf,
42 bin 900’den başlayan fiyatlarla satın alınabilecek.
Bugüne kadar geliştirilen en iyi Golf
ünvanını taşıyan yedinci nesil Golf, malzeme, işçilik kalitesi, konfor ve
teknolojisiyle sınıfının üzerinde konumlanıyor.
Volkswagen’in sunduğu tüm yeni sürüş
destek sistemlerinin; ESP (elektronik stabilizasyon programı), XDS (elektronik dinamik diferansiyel kilidi),
DSR (dinamik direksiyon önerisi), ikincil çarpışma freni ve yorgunluk tespit
sisteminin standart olarak sunulduğu Yeni Golf, tüm motor seçeneklerinde
bulunan BlueMotion Technology özelliği sayesinde ‘Start/Stop’ ve ‘fren enerjisi
geri kazanımı’ gibi teknolojilerin sağladığı düşük yakıt tüketimi ve karbon
salınımı ile çevre dostu yolculukları mümkün kılıyor.
Yeni Golf ailesinin benzinli versiyonları 1,2 TSI 105 PS, 1,4 TSI
122 PS ve 1,4 TSI 140 PS, BlueMotion Technology ile sunuluyor. Ayrıca, yine 1,4
TSI 140 PS versiyonunda ACT adı verilen aktif silindir yönetimi sistemi mevcut.
Aktif silindir yönetimi “ACT”, 140 PS’lik motorun 100 km’de sağladığı 4,8
litrelik yakıt tüketimi değeriyle, bir önceki nesilden yüzde 16 oranında daha
tasarruflu. Yeni Golf’ün yine BlueMotion Technology ile donatılan dizel
versiyonu ise 1,6 litrelik TDI motora sahip ve 105 PS güç üretiyor.
Midline Plus, Comfortline ve Highline
olmak üzere üç farklı donanım seviyesiyle satın alınabilecek olan Yeni Golf, daha güvenli, daha konforlu ve
boyutları itibariyle bir önceki nesle göre daha geniş olmasına karşın, 100 kg’a
kadar daha hafif. 1.2 TSI 105 HP Midline
Plus donanımıyla ve 42 bin 900 TL’den başlayan Tavsiye Edilen Anahtar Teslim
fiyatlarıyla Yeni Golf, Kasım ayı 2’inci haftası itibarıyla satışa sunulacak.
Volkswagen’in devrim niteliğindeki modüler platform yönetimi MQB
üzerinde yeniden tasarlanan 7. nesil Golf, yeni multimedya sistemleri, gelişmiş
sürüş destek sistemleri, yeni iç ve dış tasarımıyla segmentinin standartlarını
yeniden belirliyor. Bir önceki versiyona göre
13mm daha geniş olan Golf VII’nin bagaj hacmi de önceki nesle oranla 30
litre artırılmış. Ayrıca Yeni Golf’te ikincil çarpışma freni (Multi Collision
Brake) ve yorgunluk tespit sistemi (Fatigue Detection) gibi gelişmiş güvenlik
sistemleri standart olarak sunuluyor.
Tamamen
farklı bir Golf
Yeni Golf, tasarımı, sahip olduğu sürüş
destek sistemleri ve kendi sınıfında fark yaratan donanım özellikleriyle,
önceki nesillerinden tamamen ayrılıyor.
Bir önceki nesliyle bile oldukça geniş
bir kullanım alanı sunan Golf, yedinci nesliyle bunu bir adım daha ileriye
taşıyor; Aracın uzunluğu 56 mm artarken, dingil mesafesinin 59 mm artmasıyla ön
ve arka koltuklardaki diz mesafesi de olumlu yönde etkileniyor. Bu değişim aynı
zamanda, aracın ön ve arka gövde çıkıntılarının kısalmasına ve 28 mm alçalan
tavanıyla birleşerek çok daha sportif bir görünüme kavuşmasına yardımcı oluyor.
Yeni Golf, bir önceki neslinde sadece
BlueMotion modelinde sunulan ve Start/Stop ve fren enerjisi geri kazanımı sistemlerini
barından BlueMotion Technology’yi artık tüm motor seçeneklerinde standart
olarak sunuyor.
Yeni Golf’de yer alan yeniliklerin en
önemlilerinden biri, aynı zamanda diğer pek çok gelişimin de temelini oluşturan
MQB yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform kiti. Segmentler
arası da kullanılabilen MQB, bu sayede üst sınıflarda yer alan teknolojilerin
Golf VII’de de kullanılmasına olanak sağlıyor. Ayrıca, üretim hattında ve
aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon da sağlayan
MQB, aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu
etkiliyor.
Golf VI’da sadece DSG şanzımanlı
modellerde standart olarak sunulan elektronik stabilizasyon programı (ESP)’nin
yanısıra, elektromekanik park freni ve AutoHold, yorgunluk tespit sistemi
(Fatique Detection), ikincil çarpışma freni (Multi Collusion Brake), elektronik
dinamik diferansiyel kilidi (XDS) ve dinamik direksiyon önerisi (DSR) gibi
özellikler, Yeni Golf’te standart olarak sunuluyor.
MQB’nin kazandırdığı üst sınıf pasif
güvenlik önlemleri arasında yer alan çarpışma hazırlığı (PreCrash) ve yine
MQB’nin Yeni Golf’e taşıdığı adaptif hız sabitleyici (ACC), Front Assist, şehir
içi acil durum fren sistemi (City Emergency Brake), şerit takip asistanı (Lane Assist)
gibi gelişmiş sürüş destek sistemleri de opsiyonel olarak alınabiliyor.
Beetle artık daha sportif
Otomobil
tarihinin efsane modelleri arasında yer alan Volkswagen’in Beetle modelinin
tamamen yenilenmiş hali ‘The Beetle’, İstanbul Autoshow‘da.
Volkswagen Binek Araç, İstanbul
Autoshow’da bir başka efsane modelini daha otomobil tutkunlarıyla buluşturuyor:
Beetle modelinin tamamen yenilenmiş hali ‘The Beetle’. Türkiye’de, DSG
şanzımana sahip 1,4 TSI 160 PS, hem DSG hem de manuel şanzımanla sunulan 1,2
TSI 105 PS motorlarla yer alacak olan ‘The Beetle’, tasarımı ve standart
donanımlarıyla son derece iddialı. The Beetle, Beetle ve Design olmak üzere iki
farklı donanım seviyesinde sunuluyor.
Türkiye’de de son derece sevilen ve
özel bir müşteri grubuna hitap eden Beetle’ın yeni nesli, ilk planda DSG
şanzımana sahip 1,4 TSI 160 PS ve hem DSG hem de manuel şanzımanla sunulan 1,2
TSI 105 PS’lik versiyonlarıyla alınabiliyor.
Farklı
modele, farklı uygulama; The Beetle iPad’ten sipariş edilebiliyor
Pazarlama çalışmalarına entegre ettiği
dijital uygulamalarla fark yaratan Volkswagen Binek Araç, ‘The Beetle’ için de
sıradışı uygulamalar gerçekleştiriyor. Bunlardan ilki, ‘The Beetle’ için
hazırlanan iPad uygulaması; uygulamada modelle ilgili tüm yenilikler,
özellikler, donanım detayları ve merak edilen her şey iPad üzerinden eğlenceli
bir şekilde kullanıcıya aktarılıyor. Ayrıca araç oluşturucu özelliği sayesinde
istenilen renk ve jant seçeneği kullanarak kullanıcıya özel bir The Beetle
oluşturulabiliyor ve Facebook, Twitter gibi sosya mecralarda paylaşılabiliyor.
Tasarımı
ve donanımlarıyla son derece iddialı
Beetle, standart olarak sunduğu donanım
özellikleriyle de son derece iddialı; Beetle ve Design olmak üzere iki farklı
donanım seviyesinde sunulan ‘The Beetle’ın 1,4 TSI 160 PS DSG versiyonu sadece
Design donanım seviyesiyle, 1,2 TSI 105 PS ise her iki donanım seviyesiyle
alınabiliyor.
Beetle donanım seviyesinde, 16” Whirl
alüminyum alaşımlı jantlar, ön/arka park sensörleri, lastik basınç uyarısı
gibi özellikleri içeren Teknoloji
Paketi, ön kol dayama, hız sabitleyici, Klimatik gibi özellikleri içeren Konfor
Paketi ve RCD 310 radyo, CD, Mp3 çalar standart olarak sunuluyor. The Beetle, 22
bin 900 Euro’dan başlayan Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatları ile dikkat
çekiyor.
Design donanım seviyesinde ise, 17”
Rotor alüminyum alaşımlı jantlar, %65 karartılmış arka ve arka yan camlar ile
yağmur/far sensörü, kararan iç dikiz aynası gibi özellikleri kapsayan Işık ve
Görüş Paketi, turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve kronometre gibi özelliklerin yer
aldığı ek gösterge paneli, 3 renkli ambiyans aydınlatması ve RCD 510 radyo, CD,
Mp3 çalar standart olarak sunuluyor. Design donanım seviyesinde ayrıca sadece 1,4
lt TSI 160 PS versiyonda standart olarak yer alacak olan arka spoyler de
mevcut.
Efsanelerin buluşması: Beetle Fender ® Edition
Gitar ve amfi üretiminde bir efsane
haline gelen Fender ®‘in ürettiği özel Hi-Fi ses sistemiyle donatılan özel
model Beetle Fender ®Edition, Volkswagen Binek Araç’ın sergilediği The Beetle
modelleri arasında dikkat çekiyor.
400 watt’lık ses sistemiyle ilgi çeken
Beetle Fender ® Edition, iki renkte üretilecek : 'siyah‘ ve 'sedefli derin siyah‘.
Standart olarak 18-inç jantla sunulan Beetle Fender ® Edition bir çok krom ayrıntısıyla göze çarpıyor. Standart
özellikleri arasında Bi-Xenon farlar ve LED gündüz farları da yer alan özel
serinin içi de çok zarif bir görünüme sahip. Modelin öne çıkan ayrıntalarından
biri, birçok Fender ® gitarında olduğu gibi iki renkli ahşaptan oluşan dashboard
ve üzerindeki krom Fender ® logosu. Beetle Fender ® Edition’da sunulan diğer
standart özellikler arasında spor koltuklar ve USB arabirimi (Medya-In)
sayılabilir.
Jetta Hybrid bir dokunuşla elektrikle çalışmaya başlıyor
Volkswagen İstanbul Autoshow’da
dünyanın en verimli otomobillerinden birinin Avrupa Lansmanı’nı
gerçekleştiriyor: Jetta Hybrid. İleri teknoloji bir benzinli motor (150 PS
gücündeki TSI motor) ve sıfır emisyonlu bir elektrikli motordan (20 kW=27PS)
güç alan Jetta Hybrid, son derece etkileyici bir sürüş performansı sunuyor. Öte
yandan yeni Jetta Hybrid, 100 kilometrede ortalama 4,1 litrelik yakıt tüketimi
değeriyle aynı ölçüde etkileyici verimli ve tasarruflu. Geleneksel çekiş
sistemine sahip ve benzer performans sunan bir otomobile kıyasla yaklaşık yüzde
20 daha az yakıt tüketimi değerine sahip olan Jetta Hybrid, şehir içi
trafiğinde yakıt tüketim tasarrufunu yüzde 30’a kadar çıkarabiliyor. Sadece
elektrik enerjisiyle de çalışabilen Yeni Jetta Hybrid, sıfır emisyon ile 70
km/s hıza çıkabiliyor ve arazi ve sürüş koşullarına bağlı olarak 2,0 km’ye
kadar benzinli motorunu çalıştırmadan yol alabiliyor.
Son
derece sessiz.
Jetta Hybrid, Touareg Hybrid’den sonra
satışa sunulan ve motor kapağının altında bir benzinli motor ile bir elektrikli
motordan oluşan hybrid tahrik sistemine sahip ikinci Volkswagen modeli. Bu iki
motor mümkün olan en düşük yakıt tüketim değerlerini elde etmek ve her alanda
mükemmel bir performans sunmak için bir araya getirildi. Jetta Hybrid, aynı
zamanda yeniden tasarlanan egzoz sistemi, akustik ön camı, kalınlaştırılmış ön
yan camları ve çeşitli diğer önlemleri sayesinde Volkswagen’in şimdiye kadar bu
sınıfta sunduğu en sessiz otomobil.
Mutlak
verimlilik.
Bugüne kadar birçok ödül kazanan ve son
olarak dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan 2011 “Yılın Motoru
Ödülü”nün sahibi olan Volkswagen’in TSI motorlarının kullanıldığı Jetta Hybrid,
dakikada 1.500 devrin hemen üzerinde 200 Nm tork üretiyor. TSI motorun önemli
bir özelliği ise, 4.000 d/d’ye kadar bu yüksek maksimum torku koruyabilmesi.
Elektrikli motorla bir araya geldiğinde, yeni Jetta Hybrid’in çekiş sistemi bir
spor otomobilin performans ve özelliklerine sahip oluyor.
İleri
teknolojilerin işbirliği
TSI motor, elektrikli motor ve bir ayırma
kavramasıyla bir araya gelerek hybrid modülünü meydana getiriyor. İki sürüş
sisteminin arasına entegre edilmiş olan ayırma kavraması, araç tamamen
elektrikle çalışırken veya ‘serbest sürüş’ modundayken (araç boştayken/fren
yaparken) benzinli motoru aktarma organlarından tamamen ayırıyor.
En
yeni batarya teknolojisi
Elektrikli motorun çalışması için
gerekli olan enerji bir lityum-iyon batarya tarafından sağlanıyor. Kompakt
batarya sistemi arka koltuğun arka kısmına entegre edildi. Sonuç olarak:
Batarya iç kısımda en ufak bir yer kaybına dahi sebep olmuyor. Batarya, yapı
olarak 60 ayrı hücreden oluşuyor. Bu hücrelerden her biri 5 amper saatlik bir
enerji kapasitesine sahip; Hücreler bir araya geldiğinde, 220 Volt nominal
gerilim üretiyor ve 1,1 kWs’lik bir enerji kapasitesine sahip oluyor. Hybrid
çalışma sisteminde deşarj ve şarj döngülerinin sıklıkla birbirinin yerini
alması, bataryanın yüksek performansla soğutulmasını gerektiriyor. Bu ise,
doğrudan enerji depolama cihazına monte edilmiş bir fan sayesinde
gerçekleştiriliyor. Batarya aynı zamanda kendi yönetim sistemine de sahip. Bu
sistem, güvenlik, kontrol ve izleme fonksiyonlarını yerine getirmenin yanı sıra
sıcaklığı da kontrol altında tutuyor.
Fanın ihtiyaca dayalı kontrolü sayesinde (dış sıcaklık ve anlık güç
ihtiyacı gibi faktörlerin bir fonksiyonu olarak), batarya sürekli olarak
optimum bir sıcaklık aralığında çalışıyor. Ayrıca kullanılmadığında veya
herhangi bir çarpışma durumunda, özel koruma sistemleri akünün elektrik
bağlantısını kesiyor.
Hızlı
çift kavramalı şanzıman
Yönlendirmeli ön aksa güç transferi
otomatik ve verimli bir şekilde çalışan yedi ileri çift kavramalı şanzıman
(DSG) sayesinde gerçekleşiyor. Burada hybrid aktarım ile DSG şanzıman benzersiz
bir bileşim meydana getiriyor. Yeni bir ek yağlama devresi sayesinde, 74 kg ile
son derece hafif olan ve çok kompakt bir konstrüksiyona sahip olan bu şanzıman,
250 newton metreye kadar çıkan tork dayanımıyla yeni bir standart getiriyor.
Hafif çekiş sistemi bileşenleri sayesinde Jetta Hybrid’in ağırlığı, batarya
sisteminin varlığına rağmen yalnızca 100 kg arttı. Araç yapısında güvenlik için
gerçekleştirilen ek değişikliklere rağmen, Jetta Hybrid’in brüt ağırlığı hâlâ
1.500 kg’dan daha az.
Elektrikli
motor sayesinde sıfır emisyonla sürüş
Jetta Hybrid’in bataryası yeterince
şarj edildiğinde, tamamen elektrik enerjisiyle ve dolayısıyla sıfır emisyonla yol
kat edebiliyor. Jetta Hybrid otomatik olarak (60 km/s’e kadar) veya bir düğmeye
basıldığında (70 km/s’e kadar) elektrikli sürüş moduna geçebiliyor. Elektrikli
sürüş moduna geçmek için sürücünün vites kolunun sağında yer alan E-mode
düğmesine basması gerekiyor. Her iki durumda da, bir ayırma kavraması sayesinde
TSI motorun aktarma organlarıyla bağlantısı kesiliyor. Bu sayede enerji
tüketimi azaltılıyor ve elektrik enerjisiyle sürüş mesafesi artırılıyor. Jetta
Hybrid’in yakıt tasarruf potansiyelinin yaklaşık üçte birini elektrik
enerjisiyle sürüş oluşturuyor.
Batarya
rejenerasyonla şarj oluyor
Frenleme esnasında, Jetta Hybrid’in
bataryası rejenerasyon moduna geçiyor. Bu sayede kinetik enerji ‘depolanıyor’
ve elektrik enerjisine dönüştürülerek bataryaya aktarılıyor. Sürücü fren yapmak
amacıyla ayağını gaz pedalından çektiği anda, ayırma kavraması açılarak motoru
devreden çıkarıyor ve bu aşamadaki sürtünme momenti kayıplarını azaltıyor. Bu
anda sürücü fren pedalına basarsa, elektrikli motorun enerji üretimi pedalın
hareketine bağlı olarak artıyor. Bu şekilde üretilen elektrik enerjisi ise
bataryada depolanıyor. Depolanan enerji ise daha sonra elektrikli sürüş veya
boosting (aracın anlık performansının artırılması) için kullanılabiliyor.
Bataryanın rejenere edilmesi, Jetta Hybrid’de elde edilen yakıt tasarruf
potansiyelinin üçte birini oluşturuyor.
Şehir
içi trafiğinde TSI motor mümkün olan her an sessiz bir sürüş sağlıyor
Araç şehir içinde park ettiğinde veya
trafikte dur-kalk yaparak ilerlerken, Volkswagen’in benzinli motoru araç durur
durmaz çalışmayı durduruyor. Bunun için sürücünün frene basması ve bataryanın
yeterince dolu olması yeterli oluyor. Öte yandan ısıtma ve klima sistemi ile
ses sistemi gibi elektrikli sistemler çalışmaya devam ediyor. Özellikle ilginç
olan nokta ise, geleneksel sistemlerdekinin aksine, Jetta’nın benzinli motoru
yalnızca çalışmayı durdurmakla kalmıyor; aynı zamanda ayırma debriyajı motorla
aktarma organlarının bağlantısını kesiyor. Böylelikle benzinli motor sürüşüne
alternatif olan tamamen elektrikli sürüş modu mümkün hale geliyor. Bunun için
yine bataryanın yeterince dolu olması yeterli oluyor. Jetta Hybrid’in yakıt tasarruf potansiyelinin
üçte biri, TSI motorun sık sık devre dışı kalması sayesinde ortaya çıkıyor.
‘Serbest
sürüşte’ TSI motor çalışmıyor
Araç yüksek hızlarda seyrederken (135
km/s’e kadar), sürücü gaz pedalından ayağını çektiği anda hem TSI motor
çalışmayı durduruyor, hem de ayırma debriyajı sayesinde motorun aktarma
organlarıyla bağlantısı kesiliyor. Böylelikle bu sürüş koşullarında meydana
gelen sürtünme momenti kayıpları azaltılmış oluyor. Sonuç olarak Jetta Hybrid
serbest sürüşte yakıt harcamaksızın alışılagelenden daha fazla mesafe kat
edebiliyor.
Boosting
ile aracın gücü iki katına çıkıyor
DSG vites kolu ‘S’ konumundaysa ya da
manuel vites pozisyonundaysa, çekiş sistemi gaz pedalının ani hareketlerine
maksimum itici güçle tepki veriyor. Aynı durum, klasik ani hızlanma (Gaza
aniden ve sonuna kadar basılması) için de geçerlidir. Bu durumda E-motor ile
TSI motorun gücü bir araya gelerek anlık olarak 170 PS’lik bir azami güç üretiyor.
Bu güç DSG şanzıman aracılığıyla ön tekerleklere aktarılıyor. ‘Boosting’ adı
verilen bu etkileşimin sağladığı ekstra güç, sollama manevralarının en kısa
sürede tamamlayarak aktif güvenliği destekliyor.
Benzinli
motorla sürüş
Daha yüksek sürüş hızlarında ve/veya
bataryanın şarj oranı düşükken, Jetta Hybrid yalnızca TSI motorun sağladığı
enerjiyle çalışıyor. Bu gibi durumlarda, TSI motorun çalışma şekli verimliliği
optimize etmek amacıyla değişiyor; Motor Jetta’ya tam bir itici güç sağlamak
amacıyla gerekenden daha fazla güç üretiyor. Bu ekstra güç çok özel bir şekilde
kullanılıyor: Bataryanın anlık şarj durumuna bağlı olarak, bu ekstra güç, bu
anda jeneratör görevi gören elektrikli motor aracılığıyla yüksek voltajlı
bataryayı şarj etmek için kullanılabiliyor. Aktif şarj evreleri olarak
adlandırılan ve elektrikli sürüş esnasında meydana gelen bu ara evreler mümkün
olan en yüksek yakıt tasarrufunu sağlamayı amaçlıyor.
Yeni
gösterge cihazları
Aracın çalışmasıyla ilgili tüm
faaliyetler Jetta Hybrid’in gösterge cihazları tarafından görüntüleniyor.
Sürücü bu yeni gösterge cihazlarında yer alan menüler sayesinde istediği
bilgiyi edinebiliyor. ‘Hybrid’ menüsünün altında, o anda aktif olan sürüş modu
bir enerji akış diyagramı sayesinde takip edilerek görüntüleniyor. Enerji akış
yönü ise, oklarla gösteriliyor. Aynı ekranda bataryanın şarj durumu
görülebiliyor. Enerji akış diyagramının tam altında e-güç ölçer (ePower meter)
olarak bilinen gösterge cihazı yer alıyor. Bu cihaz, elektrikli motorun bağıl
gücünü gösteriyor. E-güç ölçer yalnızca ‘elektrikli sürüş (electric driving)’,
‘E-mod (E-mode)’ ve ‘Güç artış (Boost)’ modlarında aktif oluyor.
Güç
ölçer (Power meter) hybrid sürüş esnasında güç kaynağını gösteriyor
Güç ölçer olarak adlandırılan gösterge
cihazı, merkezi bir öneme sahiptir (e-güç ölçerden farklı olarak). Güç ölçer,
normalde devir göstergesinin bulunduğu yerde, gösterge panelinin sol tarafında
yer alan çok fonksiyonlu bir ekrandır. Güç ölçer sürücüyü Jetta Hybrid’in anlık
çalışma durumu hakkında bilgilendirir: Sürüşe genel olarak hazır (‘Ready’), akü
rejenerasyonu (‘Charge’), çevre dostu sürüş modu (‘Eco’), güç artış modu
(‘Boost’) ya da tamamen içten yanmalı TSI motorla sürüş modu (‘Off’). Ek olarak, otomatik veya sürücü tarafından
manuel olarak tercih edilen elektrikli sürüş modu da gösterge cihazlarında
gösterilmektedir (‘E-mode’).
Sürüş
verimliliği eğlenceli bir şekilde görselleştiriliyor
Bu bilgilendirme stratejisinde ses
sisteminin ekranı da önemli bir rol oynuyor. Burada özellikle ekonomik bir
sürüş hedefleniyor. Bu amaçla, ‘Sıfır emisyon (Zero emissions)’ menüsüne,
otomobilin sıfır emisyonla sürüş süresini gösteren bir grafik yerleştirilmiş.
Sıfır emisyon değerleri bir çubuk grafikte yüzde olarak gösteriliyor. Burada
bir çubuğun ölçüm aralığı bir dakikalık sürüşü temsil ediyor. Yüzde 100’lük bir
değer Jetta Hybrid’in o dakika boyunca sıfır emisyonla sürüldüğü, bir başka
deyişle o dakika boyunca TSI motorun devre dışı olduğu anlamına geliyor.
Grafikte toplamda 30 dakikalık bir periyod analiz ediliyor.
Elektronik
güvenlik sistemleri
Jetta Hybrid ile birlikte standart
olarak sunulan ekipmanlar arasında elektronik stabilizasyon programı (ESP),
anti-blokaj fren sistemi (ABS) ve altı adet hava yastığı (sürücü ve ön koltuktaki yolcu hava yastıkları,
aracın ön kısmındaki yan hava yastıkları ve ön ve arka perde hava yastıkları)
yer alıyor. Bu paketle birlikte isteğe
bağlı olarak aracın arka kısmında da yan hava yastıkları alınabiliyor.
SE
– özel dış kısım
Görsel olarak, Jetta Hybrid’in baz versiyonu
(SE) dahi aracın genel tasarımına uyumlu bir şekilde entegre edilmiş yeni bir
ön spoyleri, arka difüzörü ve arka spoyleri içeren aerodinamik değişiklikleri
ile ayırt edilebiliyor. Sonuç olarak: otomobil yüzde 10 oranında daha iyi bir
hava sürtünme katsayısına sahip oluyor. Ayrıca, Jetta Hybrid SE, yeni tasarım
LED arka farların yanı sıra özel 15 inçlik alaşımlı jantlarla ve optimize
edilerek düşük yuvarlanma direnci kazandırılmış dört mevsim kullanılabilen
lastiklerle donatıldı. Karoserin ön, arka ve yan panolarının hibrit araçlara
özgü tasarımı yeni sürüş tarzını öne çıkarıyor. Aracın öne çıkan diğer
özellikleri: Özel radyatör ızgarasının üzerinde ilk defa mavi zemin üzerine Volkswagen
logosu yerleştirilmiş. Yeni gövde rengi ‘Oryx beyazı’ ise, Jetta Hybrid için
özel olarak geliştirildi.
SE
– özellikli iç kısım
Aracın iç kısmında, son derece kaliteli
koltuk kaplamaları ‘Titan siyahı’ veya ‘EcoTech’ rengi tasarımlarıyla öne
çıkıyor ve Jetta Hybrid SE’nin tipik bir özelliği olan yeni dekoratif şeritler
‘Hibrit’ krom tarzıyla dikkat çekiyor. Çift bölgeli tam otomatik klima sistemi
(Klimatronik) ve yeni yüksek voltajlı klima kompresörü sayesinde benzinli motor
çalışmıyorken dahi aracın iç soğutulabiliyor. Bu sistem ayrıca şimdiye kadar
kullanılan Klimatronik klimalarda bulunmayan yeni ‘maxAC’ fonksiyonuna sahip.
Bu fonksiyon sayesinde iç kısım bir düğmeye basılarak ve son derece hızlı bir
şekilde soğutulabiliyor. Jetta Hybrid SE’nin sahip olduğu ileri teknoloji,
Premium 8 sisteminde yer alan bir enerji akış diyagramını, bir yol
bilgisayarını, bir hands-free telefon sistemini (Bluetooth), iPod ve diğer
multimedya kaynakları için bir kullanıcı ara yüzünü ve çok fonksiyonlu deri
kaplı bir direksiyonu da içeren özel ekipmanlarla mükemmelleştirildi.
SEL1
ve SEL2 versiyonları daha sofistike bir tasarıma sahip
Aracın orta seviye ekipman versiyonu
olan SEL1’de yeni Volkswagen’in standart özelliklerine eklemeler yapıldı. Bu
versiyonda araca 16 inç alaşımlı jantlar, elektrili açılır cam tavan, RNS 315
navigasyon sistemi, elektrikli sürücü koltuğu, ön koltuk ısıtması, anahtarsız
giriş ve çalıştırma (Keyless Access) sistemi gibi detaylar eklendi. Ayrıca aracın en üst sürümünü satın almak
isteyen müşteriler, 17 inç alaşımlı jantlar, dinamik viraj farlarına ve otomatik
otoyol farlarına sahip yeni geliştirilen Bi-Xenon farlar, sis farları, arka görüş kamerası ve 400 Watt
çıkış gücü veren yeni Fender ses sistemi gibi detayların tadını çıkarabilecek.
Passat ve Passat Variant lükse yorum
katıyor
Volkswagen’in
ilk olarak 1973 yılında pazara sunduğu ve tüm dünyada 15 milyonun üzerinde
satış adediyle sınıfının en başarılı modellerinden biri olarak kabul edilen
Passat, Passat Variant ve BlueMotion seçenekleriyle İstanbul Auto Show’da
tüketicilerle buluşuyor.
Passat
çevreci ve ekonomik olmasının yanısıra sürüş zevkiyle de rakiplerinin önünde
yer alıyor. Volkswagen’in tasarım DNA’sını takip eden yeni yüzü ile dinamik bir
görünüme sahip olan Passat, sade ve yatay hatlarıyla yüksek karakterli bir
duruş sergiliyor.
Passat’ta
Start/Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemleri tüm donanımlarda standart
olarak yer alıyor.
Passat’ın
iç mekanı tasarımı, aracın temelinde yer alan dinamizmi takip eden bir
anlayışla oluşturulmuş. Fonksiyonel ve okunması kolay göstergeler,
matlaştırılmış krom dekorlar yüksek standart donanımı ve genel tasarım yapısı
ile Passat, kullanıcılarına keyifli ve rahat yolculuklar vaad ediyor.
Sınıfının en çevreci motorları...
Passat
ve Passat Variant, 1,4 TSI 122 PS BlueMotion Technology, 1,4 TSI 160 PS, 1,6
TDI 105 PS BlueMotion Technology ve 2,0 TDI 140 PS BlueMotion Technology
motorlar ile kullanıcıların performans ve düşük yakıt tüketimi taleplerine
farklı alternatifler sunuyor. Ekonomi ve çevrecilik konusunda sınıfındaki motor
seçeneklerinden farklılaşan 105 PS’lik 1,6 TDI BlueMotion Technology motor 100
km’de 4,3 litrelik ekonomik yakıt tüketim değeri ile dikkat çekiyor. Daha
yüksek güç talepleri için ise Passat, 2,0 TDI 170 PS motorla ve yine BlueMotion
Technology özellikleriyle tercih edilebiliyor.
Passat BlueMotion, hava direncini
düşüren yürüyen aksam ve daha iyi bir aerodinamizm için özel
olarak tasarlanmış arka spoyler gibi,
yakıt tüketimini düşüren birçok özelliğe sahip.
Start/Stop sistemi, fren enerjisi geri
kazanımı ve buna bağlı düşük CO2 emisyonu gibi özellikleriyle Volkswagenler,
performanstan taviz vermeden çok daha az yakıt tüketip doğayı koruyor. Bu
teknolojilerin getirdiği yenilikler sayesinde yakıt tüketimi azalıyor, CO2
emisyon oranları ve doğaya salınan zararlı maddelerin miktarı düşüyor.
Artırılmış güvenlik
Güvenlik
konusunda da hassas tutumunu Passat’ta da devam ettiren Volkswagen,
rakipleriyle arasında fark yaratan şehiriçi acil durum fren asistanı (City
Emergency Brake) ve yorgunluk tespit sistemi (Fatigue Detection) gibi
teknolojilerle ön plana çıkıyor.
Segmentinin
en kapsamlı güvenlik paketine sahip olan Passat, Comfortline paketinden
itibaren standart olarak sunulan yorgunluk tespit sistemi (Fatigue Detection)
ile kullanıcının sürüş tekniğini belirli periyotlarla kontrol altında tutup,
yorgunluğu hissedip sürücüyü uyarıyor. Elektronik Park Freni’nin bir düğme ile
çalıştırıldığı Passat’ta, opsiyonel olarak sunulan adaptif hız sabitleyici
(ACC) ile güvenli sürüşler sunulurken, şehiriçi acil durum fren asistanı (City
Emergency Brake) ise şehir içindeki kaza olasılığını azaltıyor.
Passat
Variant, tüm ailenin yükünü taşıyor
Passat Variant’ın bagajının hacmi
neredeyse 1731 litreye kadar büyütülebiliyor. Bagaj yükleme eşiğinin alçak
olması sayesinde her türlü taşıma işlemi güvenli bir şekilde yapılabiliyor.
Ayrıca, bagaj bölümünü büyütebilmek için yatırılabilen arka koltuklar,
kaydırılabilir bagaj zemini, daha fazla eşya saklama olanağı sunan gizli
bölmeler gibi bir çok çözüm de taşıma işini kolaylaştırıyor.
SUV kavramının geleceği Touareg
Volkswagen’in
lüks segmentte yeni tasarım DNA’sını takip eden ve sekiz ileri otomatik şanzımanı, teknolojik
özellikleri, geliştirilmiş güvenliği ve üst düzey donanımlarıyla sınıfının
zirvesinde yer alan SUV modeli Touareg de Fuar’daki bir başka Volkswagen
yıldızı.
Dünyanın ilk ‘Sekiz ileri otomatik şanzımana sahip’ SUV‘u
SUV
segmentinde dünyanın ilk 8 ileri otomatik şanzımanının standart olarak
sunulduğu Touareg’de 7 ve 8’inci vitesler, yakıt-etkin aşırı hız vitesleri
olarak düzenlenmiş. BlueMotion Technology etiketine sahip ve Start/Stop
sistemini bünyesinde barındıran V6 TDI motor, 240 beygir gücünde ve 7.4 lt /
100 km ortalama yakıt tüketim değeri ile sınıfının en düşük yakıt tüketim
değerlerine imza atarken, emisyon değerlerini de aşağı çekmeyi başarıyor.
Sınıfının en kapsamlı güvenlik donanımı
Sınıfının
en kapsamlı güvenlik paketi ile ileri aktif ve pasif güvenlik sistemlerine
sahip olan Touareg’de 9 hava yastığı, elektronik stabilizasyon programı (ESP),
kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS), anti patinaj sistemi (ASR), motor
tork kontrolü (MSR), elektronik diferansiyel kilidi (EDL), ön ve arka viraj
denge çubukları, dört tekerlekten bağımsız süspansiyon, hidrolik fren desteği
(BAS), elektronik fren güç dağılımı (EBD), yüke duyarlı devrilme koruması
(ARP), frenleme hazırlığı (Prefill), frenleme desteği (FBS), yağmurda fren
desteği, yokuş yukarı kalkış yardımı (Hillhold), elektronik fren gibi
özellikler standart olarak bulunuyor.
Standart
güvenlik donanımlarına ek olarak birçok yeni özellik de dikkat çekiyor. Park
freninin bir düğme ile çalıştırıldığı Touareg’de, V6 motorlu versiyonlar için
Start/Stop sistemi de standart olarak sunuluyor. Touareg ayrıca, bir SUV’da
şimdiye kadar kullanılan en geniş panoramik açılır cam tavan ile de fark
yaratıyor.
Adaptif hız sabitleme sistemi (ACC) ve ek ön destek
sistemi (Front Assist), acil durumlarda aracı durma noktasına getirecek şekilde
fren yapıyor. Proaktif yolcu koruma sisteminin de tamamen yenilendiği Touareg’de,
destek sistemlerinden oluşturulan ağ, kaza durumunda sadece emniyet
kemerlerinin gerilmesini sağlamakla kalmayarak, aynı zamanda istikamette ani
bir yanal değişiklik olması durumunda camların ve panoramik açılır tavanın da
hızla kapanmasını sağlıyor.
Dış aynalar, bagaj kapısı ve radyatöre yerleştirilen 4
kamera ile araç çevresinde 360 derecelik bir görüntü sağlayan alan görüntüleme
sistemi (Area View) Volkswagen‘de ilk kez Touareg’de standart olarak sunuluyor.
Touareg‘in orta konsolunda bulunan dokunmatik ekrana aktarılan tüm görüntüler
kuş bakışı bir açıyla güvenli bir sürüşün yanısıra kullanıcısına mesafe
kontrolü ve manevra kabiliyetinin ayarlanması konusunda yardımcı oluyor.
Polo’dan ekonomik ve sportif modeller
Volkswagen
Binek Araç’ın Fuar’da sergilediği modellerin arasında, Polo modelinin ekonomik
versiyonu Polo BlueMotion ve sportif seçeneği Polo GTI da yer alıyor.
Genişletilmiş
iç mekân, daha uzun ve geniş gövde, dizel ve benzinli motor seçenekleri,
kaliteli işçilik ve malzemeye segmentinin üzerindeki standartları eklendiğinde
Polo, sınıfının en iddialı modeli haline geliyor.
Volkswagen’in
en çevreci otomobili: Polo BlueMotion
Düşük emisyonlu ve yakıt tüketimi
açısından tasarruflu 1,2 litre TDI motoruyla, Start/Stop sistemi, fren enerjisi
geri kazanımı gibi geleceğe yön veren teknolojileriyle Polo BlueMotion,
dünyanın en tasarruflu beş koltuklu dizel otomobili.
Polo BlueMotion’ın iç mekânı da,
geleceğe yön veren teknolojilerden ödün vermiyor. Opsiyonel olarak sunulan tam
otomatik klima sistemi (Klimatronik), enerji açısından yüksek verimli bir
kullanım için buğu önleme sensörüne, çok işlevli gösterge ise en verimli vites
değiştirme anını hatırlatan vites öneri sistemine sahip.
Start/Stop sistemi, trafik ışıklarında
beklerken motoru durdurduğunda, orta konsolda bulunan çok fonksiyonlu gösterge
sizi bilgilendiriyor. Bunların dışında, Polo BlueMotion’ın iç tasarımındaki
detaylar da teknolojileri kadar etkileyici. Birçok renk seçeneği bulunan
koltuklar, modele özel bir orta şeride sahip. Çok sayıda gösterge ve düğmede
çarpıcı bir görüntü sunan krom uygulamalar bulunuyor. Ayrıca yüksekliği
ayarlanabilen sürücü koltuğu ve ön kol desteği, araçtaki rahatlığınızı daha da
artırıyor.
1,2 litrelik TDI dizel motor Polo’ya,
75 PS güç sağlarken, 100 km’de ortalama 3,4 litrelik yakıt tüketimi değeriyle
en ekonomik otomobil olma özelliğini kazandırıyor. Polo BlueMotion’un CO2
emisyon değeri ise sadece 89g/km.
Ailenin sporcusu; Polo GTI
1,4
TSI motorla elde edilen 180 PS güç, standart olarak sunulan DSG şanzımanla
ulaşılan 229 km/s maksimum hız ve yalnızca 5,9 lt’lik etkileyici yakıt tüketim
değeri; Polo GTI İstanbul Auto Show’da performs tutkunlarını bekliyor.
Polo
GTI’ın CO2 emisyon değerleri de son derece düşük; 139 g/km. Polo model ailesinin
en performanslısı olan Polo GTI’da sportif ayarlı şasiye, elektronik
stabilizasyon programı (ESP) ve elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS)
entegre edilerek sportif ve güvenli bir sürüş vaat ediliyor. ‘Normal’ Polo’ya
göre 15mm daha alçaltılan Polo GTI, 17 inçlik jantlarıyla da son derece göz
alıcı.
Polo
GTI, 16 valflı 4 silindirli motoruyla, 6.200 devirde 180PS’lik bir güç
sunarken, 250Nm’lik tork sağlıyor. 100km/s hıza 6,9 saniyede çıkabilen Polo
GTI, 229km/s maksimum hıza ulaşıyor. Bu performansına karşılık 100km’de
ortalama 5,9lt yakıt tüketimi ve 139gr/km CO2 emisyon değerine sahip olan Polo
GTI bu özellikleriyle de öne çıkıyor.
Tiguan yeni motor ve donanım
seviyeleriyle iddiasını artırıyor
Volkswagen
Binek Araç’ın Fuar’daki bir başka SUV modeli, Tiguan; geçtiğimiz günlerde
satışa sunulan DSG şanzımanlı 1,4lt. TSI 150 PS BlueMotion Technology'nin yanı
sıra 1,4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Sport&Style R-Line versiyonu
Fuar’da tüketcilerle buluşuyor.
Ön
ve arka tasarım detaylarıyla da dikkat çeken Volkswagen Tiguan, 4.43 metrelik
uzunluğu ve 1.81 metrelik genişliğiyle de kompakt SUV sınıfının boyutlarını
yeniden şekillendiriyor. Geniş bir yaşam alanı sunan Volkswagen Tiguan’ın 470
litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar katlandığında 1510 litreye kadar
artabiliyor. Geniş bir diz mesafesi sunan konforlu arka koltuk sırası ise 16 cm
ileri geri hareket ettirilebilir yapısıyla farklı yükleme ve taşıma
kombinasyonları için elverişli alt yapıyı sunmayı başarıyor. Volkswagen’in dört
tekerlekten çekiş sistemi 4MOTION’ın yeni nesliyle donatılan Volkswagen Tiguan,
arazide veya bozuk zeminli yollarda Haldex kavrama sistemiyle güvenli sürüşü
hedefliyor.
Her açıdan zengin standart donanımlar
“Trend&Fun”,
“Sport&Style” ve "White Night" adı verilen 3 farklı donanım
paketiyle satışa sunulan Volkswagen Tiguan’ın baz donanım versiyonundan
itibaren zengin güvenlik ve konfor özelliklerine yer veriliyor. Volkswagen
Tiguan’ın Sport&Style donanım paketinde ABS, EBD, EDL, MSR, ASR, DSR, 6
adet havayastığı, Auto Hold fonksiyonu, elektrikli ön ve arka camlar, 6,5”
renkli dokunmatik ekranlı MP3 özellikli Radyo-6'lı CD değiştiricili müzik
sistemi, çift bölgeli tam otomatik klima "Klimatronik", yüksekli
ayarlı spor ön koltuklar, elektromekanik park freni, %65 oranında karartılmış
arka ve arka yan camlar, krom tavan rayları, ön sis lambaları ve park mesafe
sensörleri standart olarak sunuluyor. Daha üst donanım paketi olan ve sadece
"şeker beyazı" gövde renginde sunulan "White Night" modelinde
ise ise Bi-Xenon farlar, 18" "New York" alüminyum alaşımlı
jantlar, panoramik açılır cam tavan ve R-Line arka spoyler gibi donanımlar
standart olarak sunuluyor.
210 PS’lik performans makinası Scirocco GTS
Volkswagen’in sportif modellerinden biri
olan Scirocco’nun GTS versiyonu İstanbul Autoshow'da sergileniyor. 210 PS’lik
gücüyle Scirocco ailesinin sportif karekterini vurgulayan Scirocco GTS, kaput,
tavan ve bagaj kapağı üzerinden akan yarış şeritleri ile 70'li ve 80'li
yılların yarış otomobilleri tarzında tasarlanmış arka spoyler ve bagaj
kapağıyla son derece ilgi çekiyor.
Kırmızı fren kaliperleri, özel olarak
tasarlanmış ön ve arka tamponlar, yan eşikler, gövde renginde yan etekler,
18-inç 'Thunder' sportif alüminyum alaşımlı jantlar, difüzör ve GTS logosu, bu
özel Sciroccu’yu sıradışı bir görüntüye kavuşturuyor.
Siyah ve kırmızı renklerin hakim olduğu
iç mekan, Scirocco GTS’in dinamik yapısını vurgularken, efsanevi; golf topu
şeklinde tasarlanan vites topuzu da Scirocco GTS ile tekrar geri dönüyor.
Tasarımı teknolojiyle buluşturan Yeni Volkswagen CC
2012 yılında Türkiye yollarıyla buluşan, bir coupé’nin cazibesinden hoşlanan, aynı zamanda 5 kişi ve
4 kapı için sağlanan iç mekân konforuna önem verenler tarafından son derece
beğeniyle karşılanan Yeni Volkswagen CC de Fuar’da yerini alıyor.
Genişletilmiş
standart donanım ve aksesuar yelpazesiyle daha da ayrıcalıklı bir hâle gelen
Yeni Volkswagen CC’nin standart donanım yelpazesinde Bi-Xenon farlar, statik
viraj farları ve yeni LED stop lambaları mevcut. Yorgunluk tespit sistemi
(Fatigue Detection), RCD 510 radyo-CD değiştirici, paslanmaz çelik kapı eşiği
kaplamaları ve ilave eksenel ayar özellikli, güvenli koltuk kafalıkları (Ön
koltuklar) da standart olarak sunuluyor.
Gelişmiş
sürüş destek sistemleri, Yeni Volkswagen CC’de öne çıkan özellikler arasında
yer alıyor. Yeni Volkswagen CC, dünyada ilk kez şerit takip asistanı ve şerit
değiştirme asistanı teknolojilerini birleştiren yeni teknoloji ‘Şerit Takip
Asistanı Plus’ı opsiyonel olarak sunuyor. Yeni Volkswagen CC’de konfor da
entegre masaj işlevli ‘havalandırmalı koltuk’la ideal seviyeye çıkarılıyor.
Yeni
Volkswagen CC Türkiye’de 1.4 TSI 160 PS benzinli ve 2,0 TDI BlueMotion
Technology 170 PS ve 2,0 TDI BlueMotion Technology 140 PS seçenekleriyle sunuluyor. Yeni Volkswagen
CC’nin 2,0 TSI 210 PS benzinli versiyonu ise sipariş üzerine getirilecek.
Commonrail
direkt enjeksiyonlu 170 PS gücündeki dizel motorlu seçenekte, Start/Stop
sistemi ve fren enerjisi geri kazanımını sağlayan rejenerasyon modu standart
olarak sunuluyor. 6 ileri DSG şanzımanla sunulan Yeni Volkswagen CC 2,0 TDI 170
PS BlueMotion Technology, 0’dan 100 km/s hıza 8,6 saniyede ulaşabiliyor. 350 Nm
tork üreten ve 220 km/s maksimum hıza sahip bu versiyonun ortalama yakıt
tüketimi 100 km’de 5,5 lt ve CO2 emisyonu ise sadece 144 g/km.
Devrim
niteliğindeki çift şarjlı ve direkt benzin enjeksiyonlu 1,4 TSI 160 PS motor
ise, 240Nm tork sağlıyor. Bu güç ünitesiyle 0-100km/s hızlanmasını 8,5 saniyede
tamamlayan Yeni Volkswagen CC, 222 km/s maksimum hıza sahip. Bu başarılı
performans değerleriyle birlikte 100km’de ortalama 6,9 lt yakıt tüketimi
değerine sahip olan Yeni Volkswagen CC’nin CO2 emisyonu da 159g/km.
Volkswagen
ürün gamının en etkili modellerinden biri: Jetta
Volkswagen’in en çok satılan modelleri
arasında yer alan Jetta İstanbul Autoshow’da markanın önemli silahlarından biri
olmaya aday.
Volkswagen’in 1,2 TSI teknolojisine
sahip 105 beygir gücündeki motoru, gerçek bir sürüş keyfi sunan performans
sergilerlerken diğer yandan benzinli motorlar için yakıt tüketiminde çarpıcı
tasarruf değerleri sağlayarak kullanıcının her türlü ihtiyacına cevap
verebiliyor. TSI teknolojisi düşük CO2 emisyon değerleri ile çevreye karşı
duyarlı bir duruş sergiliyor.
Yenilikçi ve çağdaş tasarım
anlayışından sportif sürüş keyfine kadar Volkswagen marka ruhunun tüm
özelliklerini yansıtan Jetta Volkswagen tasarım DNA’sının son örneği. En
yenilikçi tasarım teknolojileriyle geliştirilen Jetta, yüksek performansı ve
kusursuz tasarımını sınıfındaki en yüksek güvenlik ve konfor özellikleriyle
birleştirerek tüketiciye sunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder