MINI, küçük ve kompakt otomobil premium segmentinde dünyanın ilk Spor Aktivite Coupé otomobilini sunuyor. Marka topluluğunun yedinci modeli olan MINI Paceman, sportif ve sıra dışı bir tasarım, karakteristik sürüş keyfi ve özel iç mekân tasarımına sahip. Benzersiz ama aynı zamanda tipik MINI özelliklerine sahip otomobil, iki kapılı modeli, geniş bagaj hacmi, arkada iki ayrı koltuklu sedan konsepti ile markanın stilini yeni hedef grupları ile birleştiriyor.
Ön plana çıkan
yatay çizgilerle kendini ifade eden, duygusal anlamda güçlü gövde tasarımı ve
güçlü şekillere sahip yüzeyler, marka olmuş MINI tasarım dilinde dinamik
orantılar otomobile son derece sportif bir görünüm kazandırıyor. MINI
Paceman’in sportif, şık görünümü ve güçlü duruşu; yolda sunduğu go-kart hissi
ile (isteğe bağlı) dört çeker özelliği sayesinde sahip olduğu çok yönlülüğün
yenilikçi bir birleşimini sembolize ediyor.
Dik duruşa
sahip ön tasarım, otomobilin gücünü ve varlığını yansıtıyor. Otomobilde geniş
krom çerçeveye sahip altıgen radyatör ızgarası, gövdenin alt kısmında bulunan
siyah çerçeveye ek olarak otomobile bireysellik kazandıran diğer MINI’ye
özel tasarım unsurları da yer alıyor. Uzun
kapılar, dinamik tavan çizgileri ve arkaya doğru yenilenerek uzanan yan cam
çizimleri Coupé otomobillere özgü olarak tasarlanmış. Kaslı yapıya sahip
tekerlek bombeleri; karakteristik olarak Coupé çizgilere uygun tasarlanmış
tavan şekli ve bütünleşik arka rüzgârlık da otomobilin diğer özellikleri
arasında yer alıyor. Tavan isteğe bağlı olarak otomobilin renginde, beyaz veya
siyah olarak konsepte dâhil edilebiliyor. Arka lambalar ise bir MINI’de ilk kez
yatay olarak dizayn edilmiştir.
Markanın görünümüne uygun tasarlanmış otomobil iç
tasarımı tipik MINI izlenimini yansıtıyor. Bunu oluşturan unsurlar şu
şekildedir: Yeni tasarıma
sahip havalandırma çerçeveleriyle yatay gösterge
paneli; büyük, yuvarlak, aynı şekilde yeni siyah çerçeve ve iç
tarafta kalan, parlak siyah veya krom dekoratif halkalara sahip merkezi
gösterge; merkezi kontrol paneli için kontrast renklerde çerçeve; kapı
kaplamalarında bulunan cam otomatiği kumanda tuşları; üç boyutlu olarak
tasarlanmış, arka bölmeye kadar uzanan, ambiyansa uygun aydınlatılmış kapı elipsleri.
Bireysel arka koltuklar daha fazla konfor ve yan
desteğin yanı sıra daha geniş omuz ve
baş alanı sunar; ön koltuk
sırtlıklarındaki çıkıntılarla aynı zamanda daha fazla bacak boşluğu alanına
sahiptir. Arkadaki yan kaplamada bütünleşik
kol dayamalar yer alır ve MINI Center Rail
saklama ve taşıma sisteminin iki parçalı modeli standart olarak sunulur, isteğe
bağlı olarak tam boy modeli de mevcuttur. Otomobilde ayrıca ayrı şekilde katlanabilir arka koltuk sırtlıkları
sayesinde değişken alan hacmi sunulmaktadır ve bagaj hacmi: 330 - 1 080 litredir.
Özellikle
güçlü motorlar ve standart olarak sunulan alçaltılmış spor süspansiyon,
markalaşmış MINI go-kart hissini vurgular; normal süspansiyon ve sürüş
yüksekliği standart pakette mevcuttur.
Türkiye’de 112 bg ve 184 bg
çıkış gücüne sahip iki benzinli motor
seçeneği ile pazara sunulması planlanmaktadır.
Tüm modeller altı ileri otomatik şanzıman ile
sunulurken MINI Cooper S Paceman için
MINI ALL4 dört çeker seçeneği mevcuttur. Son
teknoloji güç aktarım sistemleri sayesinde motorlar mükemmel verimlilik
değerlerine sahiptir ve kapsamlı MINIMALISM teknolojisi standart olarak sunulur; ayrıca
isteğe bağlı olarak spor sürüş koşullarını destekleyen Sport düğmesi de
alınabilmektedir.
Otomobil, ön
ve arka salıncak ve akslarda McPherson amortisörleri ve dövme salıncakların yanı
sıra Servotronik işlevine sahip Elektrik Destekli Direksiyon sayesinde kaliteli
yürüyen aksam teknolojisine sahiptir. Dinamik
Denge Kontrolü (DSC) standart olarak
sunulurken, Elektronik Diferansiyel
Kilitleme Kontrolü (MINI Cooper S Paceman’de
standartttır) ile Dinamik Çekiş
Kontrolü (DTC) isteğe bağlı olarak
sunulur. 16 inç hafif metal alaşımlı jantlar (MINI Cooper
S Paceman: 17 inç)
standart olarak, 18 ya
da 19 inç hafif metal
alaşımlı jantlar ise isteğe bağlı olarak sunulmaktadır.
Otomobilin
gövde yapısı darbeye karşı optimize edilmiştir. Ön ve yan hava yastıkları, yan
perde hava yastığı, tüm koltuklarda bulunan üç noktalı otomatik emniyet
kemerleri, önde kemer gerdirici ve kemer gücü sınırlandırıcı, arkada ISOFIX
çocuk koltuğu sabitleme sistemi ve run-flat
göstergesi gibi kapsamlı güvenlik donanımlarıyla mükemmel yolcu koruması
sağlar.
Otomobilin sunduğu geniş kapsamlı donanımlar
arasında klima sistemi, sürücü ve ön yolcu için sportif koltuklar, Merkezi Ray
ve MINI CD,
radyo yer alır. MINI’ye özgü
geniş kişiselleştirme imkânları ve isteğe bağlı donanımlar arasında xenon far, adaptif farlar, yağmur sezicisi, Park Mesafe
Kontrolü, Konforlu Giriş, elektrikli açılır cam tavan ve römork bağlantısı
bulunmaktadır. Otomobilde aynı zamanda
çeşitli dış tasarım renk seçenekleri,
motor kapağı şeritleri, döşeme seçenekleri, iç tasarım yüzeyleri
ve Colour Lines; harman/kadron
hi-fi ses sistemi ve MINI Connected aracılığıyla sunulan benzersiz araç
içi eğlence sistemleri de bulunmaktadır.
Motor çeşitleri:
MINI Cooper S Paceman: Twin-Scroll turboşarjlı dört silindirli benzinli
motor. BMW Group’un VALVETRONIC teknolojisi baz alınarak geliştirilmiş tamamen
değişken valf kontrolü.
Silindir
hacmi: 1 598 cc, çıkış gücü: 5 500 d/dk’da 184 bg
azami tork: 1 600 – 5 000 d/dk’da 240
Nm
(Overboost
ile 260 Nm ).
Hızlanma (0–100 km/s): 7,5 saniye
(otomatik: 7,8 saniye), azami hız: 217 km/s (212 km/s),
AB uyarınca
ortalama yakıt tüketimi: 6,1 lt (7,1 lt)/100 km,
CO2 emisyonu: 143 g/km (166 g/km).
MINI Cooper Paceman: BMW
Group’un VALVETRONIC
teknolojisi baz alınarak tasarlanmış tamamen değişken valf kontrolü ile dört
silindirli benzinli motor.
Silindir hacmi: 1 598 cc,
Çıkış gücü: 6 000 d/dk’da 122 bg,
azami tork: 4 250 d/dk’da 160 Nm,
Hızlanma (0–100 km/s): 10,4 saniye (otomatik: 11,5 saniye), azami hız: 192 km/s (184 km/s),
AB uyarınca ortalama yakıt tüketim: 6,0 lt (7,2 lt)/100 km, CO2 emisyonu: 140 g/km
(168 g/km).
Dış
ölçüleri:
Uzunluk: 4109 milimetre (MINI Cooper S Paceman: 4115 milimetre)
genişlik: 1786 milimetre
Yükseklik: 1518 milimetre (MINI Cooper S Paceman: 1522 milimetre)
aks aralığı: 2596 milimetre
Şehir
Karmaşasında Öncü.
MINI Paceman.
MINI markası model yelpazesini bir kez daha bir üst
otomobil sınıfında sunduğu model ile genişletiyor. MINI Paceman, premium küçük ve kompakt otomobil
segmentindeki ilk Spor Aktivite Coupé olma özelliğini taşıyor. Güçlü ve dinamik çizgileri ve markaya özgü
go-kart hissi ve farklı kullanım tercihlerine göre değiştirilebilir özel iç
tasarım ambiyansı sayesinde MINI Paceman
şehir ortamında tam bir lider.
Otomobilin
sürüş özellikleri, sportifliği ve çok yönlülüğü ile tamamlanıyor. MINI Paceman’in,
Türkiye pazarında lansmanı standart donanım olarak alçaltılmış ve sportif
yürüyen aksama sahip 2 güçlü motor ile yapılması planlanıyor. Ayrıca bu model, MINI Countryman modelinden sonra motor gücünü yola
(isteğe bağlı olarak) dört tekerden verilebilecek şekilde tasarlanmış ikinci
model olma özelliğini de taşımaktadır.
MINI
ailesinin yedinci modeli, yenilikçi ve kendine has çizgilere sahip İngiliz
markasının özelliklerini özgün otomobil karakteristiğine yansıtmıştır. Yenilikçi otomobil konsepti, hem
otomobilin görünümünü önemseyen hem de heyecanlı bir sürüş keyfi yaşamak
isteyen, modern hedef kitle gereksinimlerine yönelik olarak tasarlanmıştır. İki
kapısı, büyük bagaj hacmi ve arkadaki iki ayrı koltukla MINI Paceman,
kendi zarif ve sportif özelliklerini markaya özgü, yenilikçi iç tasarımla
birleştirmiştir. Sürücü ve ön yolcu için hafifçe yükseltilmiş
koltuk sayesinde trafiğin en iyi şekilde izlenmesi sağlanmış, arkadaki
yolcuların geniş iç hacmin keyfini çıkarmaları mümkün hale getirilmiş, mükemmel
oturma pozisyonları ve lounge rahatlığında tasarlanmış ambiyansın tüm
olanakları kullanıma açılmıştır. Arka
koltuk sırtlıkların katlanabilir olması sayesinde MINI Paceman
bagaj hacmi 330 litreden 1 080 litreye kadar arttırılabilmektedir.
İki benzinli motor versiyonu MINI Cooper Paceman ve
MINI Cooper
S Paceman ile 112 bg ila 184 bg arasında performans yelpazesi
sunulabilmektedir.
Tüm motorlar altı
ileri otomatik şanzıman ile donatılmıştır. MINI ALL4 dört çeker sistemi ise, MINI Cooper S Paceman modeli için sunulmuştur. Gelecekte, MINI John Cooper Works Paceman modeli
ile bir ekleme düşünülmektedir.
Tasarım; güçlü duruş, sportif ve
zarif coupé hatları.
Kompakt Spor Aktivite Coupé’nin yenilikçi otomobil
konsepti, dinamik olarak orantılı yapıya sahip ve güçlü duruşuyla
bütünleştirilmiş bir gövde tasarımında kendini gösterir. Hayranlık uyandırıcı sportif
özelliklerinin yanında akıllı dört çeker tahriki ALL4 ile
daha geniş kullanım alanı sunar.
Alt gövde bitimindeki siyah çerçeve, A sütunu ile ön çamurluk davlumbazı
arasındaki diyagonal bağlantıların kesişme noktasında yer alan yan sinyal
çerçeveleri ve gövdenin, yolcu bölmesinin ve tavanın net bir şekilde üç
seviyeye bölünmesi gibi geleneksel MINI tasarım özellikleri, MINI’nin
kökenlerine işaret eder. Geniş ve farklı
hatlara sahip ön farlar, çekici motor kaput ve geniş krom çerçeveli dikey
altıgen radyatör ızgarası MINI Paceman’in güçlü ön tasarımını oluşturur.
MINI Paceman’in
yepyeni ve bireysel karakteri özellikle otomobilin yan tasarımında fark
edilmektedir. Dinamik bir biçimde uzanan çizgiler ve göz alıcı gövde
çıkıntıları sportifliği ve şıklığı bir araya getirir. Coupé otomobillere özgü olarak arkaya doğru alçalan tavan,
yolcu bölmesine neredeyse kesintisiz bir şekilde yerleştirilmiştir. Karakteristik olarak, Coupé hat
çizgilerine uygun hale getirilen tavan kenarları, standart olarak sunulan
rüzgârlıkla mükemmel bir şekilde bütünleştirilmiştir. Yükselen omuz çizgileri hafifçe aşağı eğimli tavan çizgileri ile
kesişerek arkaya doğru incelen bir yan cam alanı oluşturmakta ve siluetin kask
görünümünü daha da belirgin hale getirmektedir. Ön ve arka çamurluk davlumbazına bağlanan ve tüm gövdeye daha
düz bir görünüm kazandıran uzun kapıların her biri yüksek karakter çizgisine
sahiptir. Son derece maskülen tasarıma sahip arka çamurluk davlumbazı, MINI Paceman’in sportifliğine bir kez daha vurgu
yapmaktadır.
Arka tasarımın en dikkat çekici özelliği bir MINI modelinde ilk kez yatay olarak tasarlanmış olan stop
lambalardır. Coupé stili ince ve eğimli arka camlar, krom çerçeveler, bagaj
kapağı üzerinde yer alan arka rüzgarlık ve stop lambalarının tasarımı
otomobilin genişliğini daha fazla ön plana çıkarır.
Stop lambalardaki ışık kaynaklarının odaklı
bölünmesi marka geleneği ile son derece uyumludur. Aynı durum, yola doğru
genişliği artan ve otomobilin güçlü duruşuna dikkat çeken arka tasarımın bütünü
için de söyleneblir. MINI Paceman, marka yelpazesinin arka bölümde model yazısını da barındıran ilk
üyesidir.
MINI Paceman için Brilliant Copper, Blazing Red
ve sadece MINI Paceman için özel olarak Starlight Blue gibi farklı dış tasarım renkleri
mevcuttur. Tavan ve dış ayna
kapakları tercihe bağlı olarak gövde renginde veya beyaz ya da siyah renkte
olabilir.
İç tasarım; özel ambiyans, etkileyici çeşitlilik.
Geleneksel
MINI tasarım ilkelerinin modele özgü yorumu MINI Paceman’de iç tasarımın
görünümünü de şekillendirir. Yatay
unsurların yoğun bir şekilde kullanımı sportif özelliklerini ortaya
çıkarır. Kapı kaplamalarındaki karakteristik elips şekli, özellikle düz ve üç
boyutlu görünümde tasarlanmıştır. B direğinden arka bölmeye kadar uzanan, kol
dayamaların elips şeklinde olması kapı kollarının da bütünleşik bir şekilde
olmasını sağlamıştır. Ayrıca ilk kez
bir MINI modelinde cam otomatiği
kumanda tuşları kapı kaplamalarına bütünleştirilmiştir. İsteğe bağlı aydınlatma
paketiyle, kapı elipsleri ortama uygun bir şekilde aydınlatılabilmektedir.
Karbon Siyahı mat ve halka şeklindeki çerçeveler Merkezi Göstergenin ve yanında
bulunan iki havalandırmanın şeklini ön plana çıkarır. Havalandırma ve Merkezi
Gösterge çerçevelerinin içerisinde parlak siyah ya da isteğe bağlı krom
dekoratif halkalar yerleştirilmiştir.
Merkezi Göstergenin
alt kısmında bulunan CD/DVD
sürücüsü, klima sistemi ve çelik anahtar kontrast renklerde tasarlanmıştır. Mat siyah yüzeyler ve krom kumanda
elemanlarının renk kontrastları da göz zevkine hitap eder.
MINI Paceman bir dört kapılı otomobil kadar uyumlu
tasarlanmıştır. Sürücü ve ön yolcu
koltuklarının hafifçe yükseltilmesi trafiğin
en rahat şekilde izlenmesine olanak tanıır. Bu etki aynı zamanda markaya özgü merkezi göstergelerin hafifçe
öne doğru eğimiyle de desteklenir. Arkadaki
iki bağımsız koltuk omuz ve baş hizalarında yüksek hacim sunduğundan mükemmel
rahatlıkta bir oturma ve olağandışı bir konfor sunar. Ön koltuk sırtlıklarındaki çıkıntılar arkadaki yolcuların
bacaklarını en rahat ettirecek şekilde tasarlanmıştır. Arkadaki lounge atmosferini
andıran yapısı aynı zamanda arkadaki kaplamada bulunan yan kol dayamalarını da
barındırır. Yuvarlak arka kaplama elemanlarına
bütünleştirilmiş bu kol dayamalar renk ve malzeme seçim imkânıyla koltukların
rengine en iyi şekilde uyum sağlar. Bağımsız
koltuk düzeni aynı zamanda baş desteklerinin hemen arkasında bulunan ve arkaya
kadar uzanan şekillerle yük bölmesi kapağında da vurgulanmıştır.
Standart olarak sunulan Merkezi Ray saklama ve taşıma sistemi orta
konsolda, vites kolunun arkasında bulunmaktadır ve iki ön koltuk arasında
sonlanır. Merkezi Ray’ın ikinci
bölümü arka koltuklar arasında bulunmakta ve bagaj bölümü ayırma paneline kadar
uzanır. Bu şekilde iki koltuk arasındaki geçiş kolaylaşır. İsteğe
bağlı olarak tek parça, iki
koltuk sırasının üzerinden uzanan bir Merkezi Ray sunulabilir ve bu şekilde standart ve isteğe bağlı işlevlerin
konumlandırmasında daha fazla esneklik sunulabilir.
Merkezi Ray, isteğe bağlı aydınlatma
paketiyle kapı kaplamalarındaki aydınlatma gibi bir aydınlatmaya sahip olabilir.
MINI Paceman standart donanımında ayrıca sürücü ve ön
yolcu için sportif koltuklar sunulmaktadır. Standart
Diagonal Track kumaş döşemeye alternatif olarak Hot Cross
kumaş-deri kombinasyonu, Gravity deri döşeme veya özel Lounge deri versiyonu
temin edilebilir. Modele özgü
döşeme renklerinin, iç tasarım yüzeylerinin, Colour Lines ve diğer tasarım
özelliklerinin seçimi için iç tasarımın isteğe göre uyarlanmasına yönelik
olarak çok farklı versiyonlar bulunmaktadır.
MINI Paceman’ın daha yukarı açılabilen bagaj kapağı
ve alçak yükleme yeri bagaj bölmesine rahat bir şekilde erişilmesine olanak
tanır. Yükleme bölümü 330 litre hacmindedir ve arka koltuk sırtlıklarının
katlanmasıyla 1080 litreye kadar genişletilebilir. İsteğe
bağlı olarak Merkezi Ray sistemi için ek kumanda elemanlarına sahip saklama
paketi, bir arka taşıyıcı ve römork bağlantısını içerir.
Motor
aralığı; daha güçlü ve
çok daha verimli.
Otomobil dört silindirli iki benzinli motor
seçeneği ile sunulmaktadır. Bu motorlar çok daha yüksek performansa rağmen düşük tüketim ve emisyon
değerleri sunar. Tüm modellerde
standart olarak yer alan MINIMALISM
teknolojisi ile Fren Enerjisi Yeniden Üretimi, ek bileşenlerin uygun şekilde
kumanda edilmesi ve Elektrik Destekli Direksiyon sistemleri de sunulur.
1,6 litre benzinli motora sahip MINI Cooper S
Paceman ve MINI Cooper Paceman modellerinin ortak özelliği tamamen değişken
valf yönetimidir. BMW Group VALVETRONIC teknolojisini baz alan sistem hem tepki
süresini hem de tahrik biriminin etki oranını iyileştirmektedir. MINI Cooper S
Paceman motorunda Twin-Scroll prensibine dayalı bir turboşarj ve direkt enjeksiyon
sistemi bulunur. Bu teknoloji paketi sayesinde 5500 d/dk’da 184 bg ile en
yüksek verim elde edilir. Azami torku 240 Newton metre olup 1600 ila 5000 d/dk
arasında kullanılabilmektedir. Özellikle güçlü hızlanma için overboost
fonksiyonu sayesinde torku 1700 ile 4500 d/dk’da 260 Newton metreye kadar artış
gösterebilmektedir. Bu şekilde MINI Cooper S Paceman 7,5 saniyede (otomatik
şanzımanda: 7,8 saniyede) 100 km/s hızlanabilmektedir. Azami hızı 217 km/s’dir
(212 km/s). Hayranlık uyandıran çekiş gücüne ek olarak bir AB test döngüsü ile
ortalama tüketim değeri olarak her 100 kilometrede 6,1 (7,1) litre ve CO2
emisyonu olarak kilometrede 143 gr (166 gr) ölçülmüştür.
Azami gücü 6 000
d/dk’da 122 bg ve
azami torku 4250 d/dk’da 160 Nm ile MINI Cooper Paceman motoru sportif sürüş keyfinin rakamsal ifadesidir. Sıfırdan
100 km/s hızlanma 10,4 saniyede (otomatikte: 11,5 saniye),
azami hız olarak 192 km/s
(184 km/s) değerlerine
ulaşmaktadır. AB test döngüsünde, MINI Cooper Paceman için ortalama tüketim 100 kilometrede 6,0 (7,2) litre
ve CO2 emisyonu, kilometrede 140 gr (168 gr) olarak ölçülmüştür.
Altı vitesli otomatik şanzıman. İsteğe bağlı, akıllı ALL4 dört
çeker sistemi.
MINI Paceman
için Steptronic işlevi sayesinde manuel vitesle de kullanılabilen altı ileri
otomatik şanzıman sistemi ile pazara sunulmuştur. Ayrıca, diğer tüm
modeller için ekstra donanım olarak temin edilebilen, direksiyona sabitlenmiş
ve otomatik şanzımanın bir parçası olan vites kanatçıkları da sunulmaktadır.
Sürüş keyfini
daha da iyileştirmek üzere isteğe bağlı Sport Düğmesi de sunulur. Bu sayede
motorun tepkisi çok daha hızlı olabilmekte ve direksiyon hidroliğinin referans
çizgisine daha hızlı etki edilebilmektedir. Buna ek olarak Sport Düğmesi
yardımıyla otomatik şanzımanla bağlantılı olarak vites geçiş sürelerinin daha
hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayan önceden belirlenmiş sportif bir program
da devreye alınır.
Ayrıca MINI Cooper S Paceman’de, ALL4 dört çeker sistemi de opsiyonel olarak
sunulmaktadır. Elektromanyetik
sistemle çalışan orta diferansiyel, sürüş torkunu sürekli olarak ön ve arka
aksa dağıtmaktadır. Normal sürüş koşullarında, sürüş torkunun yüzde 50’si arka aksa iletilmekte olup, kar veya buz gibi
zorlu hava şartlarında bu aktarım yüzde 100’e kadar çıkabilmektedir. DSC
kontrol ünitesine doğrudan entegre edilmiş MINI ALL4 ayar elektroniği, sürüş gücünü her an ön ve ark
aks arasında ihtiyaca göre aktaracak ve arka aksın milisaniye içerisinde tepki
göstermesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede, yakıt tüketimi optimize edilmiş ve sürücünün değişken
sürüş dinamiği ihtiyaçlarına göre, MINI’ye özel sürüş özellikleri ortaya
çıkartılacak şekilde, otomobilin mümkün olan en kısa zamanda cevap vermesi
sağlanmıştır.
Go-kart hissi veren, gelişmiş yürüyen aksam teknolojisi.
Yürüyen aksam yapısı, McPherson amortisörlere sahip bir ön akstan, dövülmüş
salıncaklardan ve MINI Paceman markaya özel atikliğe sahip çok kavramalı arka
akstan oluşur. Modele özgü bir
özelliği olarak yürüyen aksamın sportifliği, alçaltılmış otomobil şasisiyle
bütünleştirilmiştir. Herhangi bir ek
ücret ödemeden ve isteğe bağlı olarak, MINI Paceman
yürüyen aksam, alçaltılmamış standart bir süspansiyonla da alınabilir. Hassas ve verimli Elektrik Destekli
Direksiyon, MINI Paceman’in sunduğu mevcut go-kart hissini daha da artırır. Standart
olarak sunulan Servotronic işlevi sayesinde hıza bağlı direksiyon hassasiyeti
sunulmaktadır.
Aynı şekilde standart donanımda bulunan DSC (Dinamik Denge Kontrolü) kapsamında; ABS, Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD),
Viraj Fren Kontrolü (CBC), Fren
Asistanı ve Yokuşta Kalkış Yardımı da sunulmaktadır. MINI Cooper
S Paceman’de
bunlara ek olarak, tahrik tekerlerinde kontrollü kaymaya izin veren ve bu
şekilde yumuşak kumda veya yumuşak karda çekişi kolaylaştıran DTC
(Dinamik Çekiş Kontrolü) sistemi de
sunulmaktadır. Sürüş denge sisteminin devre dışı bırakılması (DSC Off-Modu) halinde,
ön diferansiyel, elektronik kilitleme sistemi sayesinde dar virajlarda,
dönen tahrik tekerinin amaca uygun ve belirlenmiş ölçülerde frenlenmesini
sağlar. Elektronik Diferansiyel
Kilidi Kontrolü (EDLC) olarak
bilinen sistem, otomobilin ön tahrikinin herhangi bir manevraya bağlı olarak
olumsuz yönde etkilenmesini engeller.
Standart
donanımda MINI Cooper
Paceman’de 16” ve MINI Cooper S Paceman ile 17” olacak
şekilde metal alaşımlı jantlar kullanılmaktadır. İsteğe bağlı olarak, tüm
modellerde metal alaşımlı jantlar 18” ya da 19”
olarak da sipariş edilebilir.
Kusursuz
güvenlik; kaliteli ve konforlu donanım.
MINI Paceman’in darbelere
karşı dayanıklı gövde yapısı, hem çevik kullanım özelliklerini hem de pasif
güvenlik tedbirlerini bir araya getirmiştir.
Çarpışma halinde çok büyük yükleri
taşıyabilecek taşıyıcı konstrüksiyon, çarpışmada ortaya çıkan enerjinin
yolculardan uzak tutulmasını ve yolcuların azami ölçüde korunmasını sağlayacak
şekilde tasarlanmış deformasyon bölgelerine ve son derece sağlam yolcu
bölmelerine sahiptir. Euro
NCAP çarpışma testini beş yıldızla geçen MINI Countryman modelinde olduğu gibi,
ön ve yan hava yastıkları ile birlikte, ön ve arka koltuklar için perde hava
yastıklarını barındıran güvenlik sistemi standart donanımda sunulmaktadır. Koltukların bulunduğu alanlarda emniyet
kemeri gerdirici mevcut olup, arkada ISOFIX
çocuk koltuğu sabitleme sistemleri de bulunmaktadır.
MINI Paceman’de yer alan yüksek kaliteye sahip
standart donanım, konfor ve işlevsellik açısından markanın premium karakterini
yansıtır. Klima sistemi, elektronik
olarak ayarlanabilen dış aynalar, Merkezi Ray, modele özgü yazı şeritleri bulunan kapı eşikleri ve AUX-IN girişine sahip MINI Radyo-CD ses sistemi tüm modellerde standart olarak
eklenmiştir. Özel donanım olarak spor
deri direksiyon (MINI Cooper S Paceman’de
standart olarak mevcuttur), isteğe bağlı çok
fonksiyonlu tuşlar ve cruise control,
ön kol dayaması, ısıtmalı
koltuklar, otomatik klima ve elektrikli cam tavan seçenekleri bulunmaktadır. Ayrıca Konforlu Giriş, Xenon far, Adaptif Far, siyah far, otomatik kararmalı dikiz aynası ve dış aynalar, Park Mesafe Kontrolü, sis
farı ve yağmur sezicisi de opsiyonel olarak sunulmaktadır.
MINI Boost CD radyosu,
MINI Visual Boost
radyosu ve hifi harman
kardon ses sistemi ve yolculuğu en
eğlenceli hale getirecek MINI seçeneklerini oluşturur. Bluetooth özelliğine ek
olarak, sesli kontrol sistemi sunulmaktadır. MINI Visual Boost radyo sistemi
ile bağlantılı olarak ayrıca MINI Connected
Drive seçeneği de mevcuttur. Bu
sistem, Apple iPhone marka cep telefonlarının otomobile
tümüyle entegre edilmesine olanak sağlar ve bu sayede eğlence, iletişim ve sürüş deneyimi doruğa çıkar. Özel uygulamalar yardımıyla benzersiz
ve sürekli olarak gelişen internet radyosu, Facebook ve Twitter
gibi uygulamalar kullanılabilir. Dinamik müzik seçeneği, Driving
Excitement, Mission
Control ve MINIMALISM Analyser
gibi sistemler mükemmel bir alternatif sunar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder