Sürüş keyfi sloganıyla yollara çıkan BMW, bunu en küçük motor hacimlerinde de başarabiliyor mu dersiniz? Daha önce 320d versiyonunu test etme imkanı bulduğumuz BMW 3 serisi bu sefer en küçük hacimli benzinli motor seçeneği ile konuğumuz oluyor. Bir önceki neslinde performansı eleştirilen 1.6 litrelik motor yeni jenerasyonda yerini turbo beslemeli bir üniteye bıraktı. Yeni 316 yeterli performansı sunarken yol tutuş, konfor ve ekonomi alanlarında da iddialı. Bu sınıfta Mercedes Benz C serisi ile kıyasıya bir rekabet yaşayan BMW 3 serisi taze tasarımı ile öne çıkmaya çalışıyor.
Tasarım
F30 kasa kodlu yeni 3 serisi, BMW’nin son jenerasyon 5 serisi
(F10) ile büyük benzerlikler taşımakta. Benzerlik aracın arka kısmında yoğun
şekilde hissedilirken, profil görünümünde de 5 serisinin izlerini görmek
mümkün. Neyse ki ön tasarımda 3 serisi kendi kimliğini oluşturmayı başaracak
detaylara sahip. Tıpkı 5 serisindeki gibi uzun olan kaputun üzerindeki
kabartılar 3 serisine heybetli bir görünüm katıyor. Büyük BMW böbreklerine
doğru uzanan far çıkıntısı 3 serisinin en karakteristik yanı. Bu farklılık
olmasa 5 serisi sahipleri kızabilirdi! BMW’nin imzası haline gelmiş Angel Eye
far yapısı bu araçta da yerini almış.
Agresif görüntüye katkısı büyük olan
farlar gündüzleri de BMW kimliğini yansıtıyor. Uzayan boyu ile eskiden 6 cm
daha kısa olduğu Mercedes Benz C serisinden 3.3 cm daha uzun hale gelen yeni 3
serisi, 480 litrelik bagaj hacmi ile artık daha fazla bavulunuzu yanınıza
alabilmenize imkan tanıyor.
İç mekan
Sport donanım paketli test aracımız gerçekten bu paketin hakkını
verecek kadar sportif görünen bir iç mekana sahip. Kırmızı kaplamalarla
renklendirilmiş ön konsolun yanı sıra aracın kırmızı dikişli direksiyonu da bu
havaya büyük katkı sağlıyor. Ergonomik
ön konsolun en üstünde bulunan iDrive ekranı standart sunuluyor. BMW
müşterileri isterlerse daha büyük ve yüksek çözünürlüklü navigasyon özellikli
ekrana da talip olabiliyorlar. iDrive sistemi orta konsoldaki bir joystick ile
kumanda ediliyor ve kullanımı gayet basit. Eco Pro modunda iken daha az yakıt tüketmeniz için tüyolar iDrive
ve gösterge ekranı üzerinden veriliyor. BMW 3 serisi son derece fazla
kişiselleştirme seçeneklerine sahip bir otomobil. Kullanıcılar konfor veya
sportif odaklı koltukları seçip istedikleri döşeme seçeneğini tercih
edebiliyorlar.
Modeli
rakiplerinden ayıran en önemli özelliği vites kolunun sol kısmına
yerleştirilmiş olan sürüş modu düğmesi oluyor. Sport+ modunda gaz pedalının
hareketlerine keskin şekilde cevaplar veren araç, donanıma göre süspansiyon
sertliğini ayarlayıp direksiyon netliğini arttırarak dinamik bir sürüşe hazır
hale geliyor. Bu modda araç ESP sistemini biraz daha geç devreye sokarak bir
miktar eğlenmenize imkan tanıyor. Eğlenceye devam etmek içinse sürüş modu
düğmesinin hemen önündeki ESP OFF tuşuna birkaç saniye basmalısınız.Sport moda alındığında Sport+’dan farklı olarak ESP’yi en ufak kaymalarda devreye alan araç Comfort modda daha sakin bir sürüş karakterine uygun bir hale bürünüyor. Sürüş modlarının en dikkat çekici olanlarından biri olan Eco Pro modunda ise BMW 3 serisi en ekonomik ve çevreci haline geçiyor. Otomatik vites daha düşük devirlerde bir üst vitese geçiyor ve motor aracın yüksek viteslerde kalabilmesi için farklı bir yazılım kullanıyor. Sürücüye ne kadar tasarruf ettiğini de bildiren sistem, daha ekonomik yol almak için ipuçları vermeyi ihmel etmiyor.
Motor
Yeni BMW 316i’de kullanılan 1.6 litrelik turbo beslemeli üniteyi ilk olarak 1 serisinde görmüştük. 4350 d/d’de 136 hp güç üreten ünite 1350 d/d gibi çok düşük bir devirden itibaren de maksimum torku olan 220 Nm’yi kullanıcısının hizmetine sunmayı başarıyor. 3 serisi gibi büyük bir otomobile bu motorun yetersiz geleceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. 316i 9.2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor ve sportif homurtular eşliğinde 210 km/s hıza rahatlıkla ulaşıyor. 8 kademeli tam otamatik bir şanzıman aracılığı ile gücünü arka tekerlerine ileten araç, kesintisiz bir güç ve sürüş keyfi yaşatmayı başarıyor. Üstelik tüm bunları yaparken yakaladığı tüketim değerleri de etkileyici. 316i testimizin sonunda 8,1 lt/100 km ortalama tüketim verisine imza attı. Konfor ve yol tutuş
Premium marka olmanın gerekliliği konforlu olmaktır ve 3 serisi bunu yeterince yapabiliyor. Koltuklar rahat, iç mekan gerektiği kadar ferah ve ufak tefek eşyaları koyabileceğiniz gözler yeterli sayıda. Arka koltukta oturan yolcular eski 3 serisinde yaptıkları yolculara göre daha rahat ediyorlar çünkü diz mesafesi arttırıldı. Fakat yüksek şaft tüneli sorunu hala devam ediyor! Sport versiyonda sunulan koltuklar çok iyi yan desteklere sahip ve hiçbir virajda sizi üzerinden kaçırmıyor. Genel olarak sessiz olarak nitelendirilebilecek 3 serisi sürat arttıkça bir miktar rüzgar sesi sorunu yaşıyor.
BMW modelleri hep sürüş dinamikleri ile öne çıkarlar ve bu gelenek yeni 3 serisinde de bozulmamış. Yeni 3 serisi segmentinin en iyi yol tutan aracı. Direksiyonu sürücüye çok iyi geri bildirimlerde bulunuyor ve süspansiyon sistemi her yol koşulunda işini iyi yapıyor. Yüksek süratlerde döndüğünüz virajlarda asfalttan bozuk zemine geçtiğinizde bile 3 serisi sizi tedirgin edici tepkiler göstermiyor ve rahatlıkla çizgisinde yoluna devam ediyor. Önden kayma eğilimi minimum olan otomobil, virajlarda hafifçe arkasını bırakıyor fakat ESP, pek çok kullanıcı kaymanın farkına varmadan devreye giriyor ve aracı yavaşlatıyor.
Güvenlik
BMW’nin yeni nesil 3 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı.
Mankenlerin vücudu mükemmel şekilde korundu. BMW, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde 3 serisi, içerisindekilerin vücudunun tamamını mükemmel korudu ve maksimum puanları aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesinde yeterli kafa ve karnının alt kısmında ise mükemmel koruma sağladığı tespit edildi. 3 serisini koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini mükemmel şekilde korudu.
Yorum- Selim Erkek
BMW 316i için söylenen ‘gitmeyen BMW’ yakıştırması artık geride
kaldı. Yeni motorun performansı eskisi ile karşılaştırılamayacak kadar iyi ve
bu motor gerçekten çok az yakıtla yetinebiliyor. 8 kademeli mühendislik
harikası şanzıman ve EfficientDynamics sayesinde artan verim sayesinde 6 lt/100
km civarında tüketim değerleri yakalanabiliyor ki bu değerler eski 316i’de
hayaldi. Bu arada 316i’nin eğlenceli olmayacağını düşünenler de yanılıyorlar
çünkü bu motorla 3 serisi rahatlıkla yan gidebiliyor!
BMW 3 serisi rakipleri ile kıyaslandığında biraz sert bir
otomobil. Bu onu bir viraj canavarı yapıyor ama konforunu biraz düşürdüğü bir
gerçek. 3 serisinin en ufak hareketinizi algılayabilen direksiyonu da şehir
içinde bazı kullanıcılar için yorucu olabilir. Ancak tüm bunlar sunduğu sürüş
keyfi ve tasarımının yanında görmezden gelinebilir ve 3 serisini şu anki
rakiplerinin önüne alabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 316i | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 136 hp 4350 d/d | |
Maksimum Tork: | 220 Nm 1350 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,2 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,5 lt | |
Şehir Dışı: | 4,8 lt | |
Karma: | 5,8 lt | |
Test: | 8,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 134 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4624 mm | |
Genişlik: | 1811 mm | |
Yükseklik: | 1429 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2810 mm | |
Bagaj Hacmi: | 480 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 57 lt | |
Boş Ağırlık: | 1480 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/60 R16 |
Testinizi cok begendim...tesekkürler.
YanıtlaSilgüzel, elinize sağlık yalnız fabrika bilgilerinden çok kişisel deneyimlerinize göre verdiğiniz bilgileri çoğaltırsanız seviniriz. En azından son kullanıcının ağzından yansımalar daha objektif olacaktır
YanıtlaSilSelim bey yorumlarınıza ve test bilgilerinize çok değer veriyorum, yeni bmw 316i'nin şehir içi yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim saygılar.
YanıtlaSiltürkiye` ye dayatilan benzin ve oto vergileri sebebiyle halkimiz düsük motorlar ve km lerle yetiniyor. v8 v10 v12 motorlarin keyiflerini bilemeden gececek ömrümüz. spot oto binen birisi asla sedan ve hb araçlara ilgi duyamaz. dünya politikasi bu 3.dünya ülkelerine yapilan yaptirimin sebebi, dünya benzinini kendilerinin kullanmak istemeleridir.
YanıtlaSilNe kadar büyük hacim o kadar güç devri gerilerde kaldı artık..yeni 316i gerçekten müthiş motor yapmış..örnek olarak 2000 cc honda cr-v vardı bende şimdiki 316 i 'nin yanına yaklaşamaz o kadar diyim.çok rahat 190 lara çıkıyorum.1750 devirde başlayan 220 nm tork sayesinde gerçekten bana göre çok başarılı bir motor olmuş.Bu tabiki kişinin bir önceki aracına göre değişir.Ben sadece kendi eski aracımla örnek verdim..
YanıtlaSil1 haftadır f30 kasa kodlu 316i kullanıyorum.700 km şehir içi yakıt tüketimi ecoproda sakin sürüş, start stop açık ortalama 6.8 litre.
YanıtlaSilbu hafta içinde bmw 3.16 i (en son kasa) aracımla ankara'dan istanbul'a gittim döndüm.. öncelikle hızlanma ve dinamik sürüş açısından mükemmel bir performansı olduğunu söyleyebilirim..bir ara yol boşken 215 km/saat hızına bile çıktım ve en ufak güvensizlik hissi yaşamadım.. ancak benim sorum direksiyonla ilgili olacak... araç uzun yola çıktığında haliyle direksiyonda sertleşme oluyor.. uzun yol performansında direksiyonun sağa ya da sola hamleleri çok sert oluyor.. örneğin bir aracı solladıktan sonra yumuşak bir şekilde sağ tarafa geçemiyorsunuz... sanki kademeli bir şekilde hareket ediyormuş hissi veriyor direksiyon.. yani uzun yolda belli bir süre gittikten sonra direksiyon size hükmediyormuş hissi veriyor.. çokta alışkın olmadığım bir sürüş seçeneği sunuyor sanki... dün borusan balgat'a gittim.. oradaki usta sürdü ve test etti.. o benim bahsettiğim sorunu görmedi.. bana en son kasa 3.16i nin direksiyonu ve sürüş ipuçları ile ilgili detaylı bilgi verirseniz çok sevinirim...
YanıtlaSil1993 model honda civic si 130 beygirdi... atmosferik motorla....
YanıtlaSil93 model honda civic si vardı bende de haklısın 136 beygirdi, kabak lastikle bile yere tutunabilen drag canavarı idi. güzel günlerdi. honda o zamanlar kraldı.. geçmişte kaldı. bugun ben de 316i f30 techno paket aldım müthiş keyifli bir araç, bence segmentinde en iyi araç bu, uzun süre piyasaya hakim olacak gibi.
YanıtlaSilSelim bey kulaktan duyma bilgilerle konuşuyorum duyduğum kadarıyla bu 3.16 lar da motor yatak sarma problemi oluyor dediler ve sıkıştırınca su kaçağı yapıyor diye duydum bu duyduklarım gerçeği yansıtıyor mu beni bu konu da aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil