Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!'

Renault Megane ailesi üçüncü jenerasyonunda altın çağını yaşıyor. İlk jenerasyondaki gibi HB kardeşinden farklı bir tasarımla satılan Megane Coupe akıcı tasarımı ve yeni geliştirilen turbo motoruyla dikkatleri üzerine çekiyor.
Tasarım

Megane Coupe’ye önden bakıldığında en çok dikkat çeken unsur gri renkli bantlar oluyor. Farların alt kısmından başlayıp, tamponun altına kadar uzanan gri bantlar, Coupe Megane’ı HB kardeşinden ayırıyor. Kaputun üzerindeki U şeklindeki kabarıklık aracın daha güçlü görünmesini sağlıyor. Aynalara entegre sinyallerin ve gri renkli kapı kollarının kendini gösterdiği profil görüntüsünde üçgene yakın arka camlar araca sportif bir hava katmış. Megane Coupe’nin tasarım anlamında en önemli kısmı ise şüphesiz arka bölümü. Bombeli tasarlanmış arka kısım kırmızı beyaz stop grubu ve tamponun ortasına konumlandırılmış egzoz çıkışı benzeri yapıyla oldukça şık görünüyor.
İç mekan
Renault’nun Megane ailesinde kullandığı iç mekan coupe versiyonda da yerini almış. Coupe versiyonu özelleştirecek fazla bir detayın olmaması can sıkıcı. En azından direksiyonun altı düzleştirilip devir saati farklı olsaydı iç mekana bir nebze sportif hava katılabilirmiş. İki parçalı orta konsolda ergonomik açıdan kullanım zorluğu olan tek kısım klima. Klimayı kapalı haldeyken tekrar aktif hale getirmek için herhangi bir kontrol tuşuna basılması yeterli olmalıydı. Ancak Megane’da doğru tuşu bulana kadar klima sistemi tepkisiz şekilde bekliyor. Orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon ekranı yer olarak çok iyi ancak kapatılabilir bir sistem olsaydı daha iyi görünürdü. Ayrıca coupe versiyonda navigasyonu kontrol etmek için el freni yanındaki kontrol ünitesi kullanılıyor. HB versiyondaki uzaktan kumanda hem ilkel hem de kullanışsızdı. Arka koltuklarda bir coupeden beklenmeyecek kadar fazla diz mesafesi sunan araçla 4 kişi sorunsuz yolculuklar yapmak mümkün.
Motor
Renault tarafından geliştirilen 1.4 Tce motor son yılların trendi turbo beslemesi ile nefes alıyor. 5500 d/dk’da 130hp güç üreten motor maksimum torku olan 190Nm’yi ise 2250 d/dk’dan itibaren kullanıcısına sunuyor. Maksimum torkunu benzer aşırı beslemeli motorlara göre yüksek bir devirde vermesi sebebiyle Tce motor devirli kullanımı seviyor. 1270kg ağırlığındaki Megane Coupe’yi 9,6 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite, aracı maksimum 205 km/s hıza çıkartabiliyor. Şehir dışı yakıt tüketimi 5,3 litre olarak verilen araç testimiz süresince çok da tutumlu bir görüntü sergileyemedi. Tce motorlu Megane Coupe’nin tüketimi 8.2 lt/100 km oldu.
Yol tutuş ve Konfor
Megane Coupe’nin sportif tasarımı sizi yanıltmasın. Kesinlikle sert bir araç değil. Konfor odaklı üretildiğini hemen belli eden süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları çok iyi absorbe ediyor. HB kardeşi ile çok benzer olan amortisör sertliği biraz daha fazla olsa hiç de fena olmazdı. Çünkü bu tarz araç alan kişiler virajlara daha hızlı girmek isteyip, daha iyi sürüş dinamikleri olan bir araca sahip olmak isteyeceklerdir. Yan destekleri iyi ön koltuklar konforlu yolculuklar vaat ediyor. Hız sınırlayıcı ve sabitleyici gibi konforu arttıran donanımların standart olması Megane Coupe için büyük bir avantaj. Bagaj üstü örtüsünden gelen sesi saymazsak çok fazla gürültü almayan iç mekanı ile beğenimizi kazanan araç yüksek devirli kullanımda motor sesini içeriye alıyor. Ancak bir coupe kullanıcısı için motor sesini duymak büyük bir problem olmamalı.
Güvenlik
Renault Megane üçüncü jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Coupe versiyonun teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum - Selim ERKEK
Renault Megane Coupe, orta sınıftaki rekabetin bir ürünü aslında. Markalar bu segmentteki modellerinde, ellerinden geldiğince fazla karoser tipi oluşturma amacındalar. Megane ailesinin sportif versiyonu Megane Coupe, arka kısmının Astra H GTC ile olan benzerliği ile dikkatleri çekiyor. Şık tasarımıyla beğenilen aracın son eksik noktası olan zayıf motoru da Tce motorların gelmesiyle tamamlandı. Yeni geliştirilen bu motor esneklik konusunda VW’nin sadece turbo beslemeli TSI motorunu alt edebilecek özelliklere sahip. Ancak yakıt tüketim değerlerine bakınca Tce motor TSI kadar başarılı olamıyor. Ayrıca Megane Coupe’nin ESP sistemi hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakan Megane’ın ESP sistemi normalden çok geç devreye giriyor. ESP’ye güvenip gerekenden sert girdiğimiz virajlarda tedirgin olduğumu söylemeliyim. ESP sisteminin geç devreye girmesi bazı durumlarda güzel olsa da asıl amacı güvenlik olduğu için en azından kademeli şekilde kontrol edilmeliydi. Çift kavramalı EDC şanzımanın da gelmesiyle Coupe Megane için harika kombinasyon tamamlanmış olacak.
Teknik Özellikler
Motor:1.4 Tce 
Motor Hacmi:1397 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:130hp 5500 d/d
Maksimum Tork: 190 Nm 2250 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 9,6s
Maksimum Hız: 205km/s
Frenler
Ön:Hava kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzinli
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,8 lt
Şehir Dışı:5,3 lt
Karma:6,6 lt
Test:9 lt
Boyutlar
Uzunluk:4295 mm
Genişlik:1808 mm
Yükseklik:1423 mm
Dingil Mesafesi:2640 mm
Bagaj Hacmi:344 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
Boş Ağırlık:1270 kg
Lastik Boyutu:205/50 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder