Hyundai’nin 2008 yılında Güney Kore’de satışa sunduğu arkadan itişli spor aracı Genesis Coupe, geçtiğimiz günlerde tek motor ve donanım seçeneğiyle ülkemizde satılmaya başlandı. Alımlı tasarımıyla dikkatleri üzerinde toplayan araç, Hyundai Coupe’den devraldığı bayrağı daha ilerilere taşıyacak gibi görünüyor.
Tasarım
Genesis Coupe’nin ön kısmında en çok farlarının yapısı dikkat çekiyor. Uçları tampona doğru sivriltilmiş farlar kaputun arkasına doğru uzanıyor. Motor kaputunun üstündeki v şeklindeki tasarım da aracın en belirgin detaylarından. Güney Koreli sporcunun profil görünümü ise ‘Coupe nedir?’ sorusuna verilecek en iyi cevaplardan biri. Uzun bir kaput, arka koltukların üzerinde başlayan arka cam ve şık bir arka spoyler. Bu çekici tasarımın albenisi 19 inçlik jantlarla arttırılmış. Genesis Coupe’yi arkadan takip edenler de seyir zevkine doyuyorlar. Özellikle geniş ağızlı çift çıkışa sahip egzoz çıkışı onun sporcu kimliği hakkında ipuçları veriyor. 4630 mm uzunluğa sahip araç, 1865 mm genişliğe ve 1385 mm yüksekliğe sahip.
İç mekan
Sportif tasarım öğeleri daha az heyecan verici olsa da iç mekanda da devam ediyor. Hyundai tasarımcıları aracın iç mekanını hazırlarken sürücü ve yolcuyu sarmalayacak bir yapı kullanmışlar. Sürücü ve yolcuyu ayıran yüksek orta yapının bu etkide payı büyük. Genesis’in düz orta konsolu alışkanlık gerektirmeden rahatça kullanılabiliyor. Gece sürüşlerinde bu kısım mavi aydınlatmalarıyla son derece şık görünüyor. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi çok yüksek değil ancak rahatsızlık veren bir yapısı yok. Bizim gözümüze çarpan en büyük eksiklikler koltuk yatırma kollarının ve cam açma butonlarının konumu oldu. Ayrıca bu kadar sportif bir araçta altı düzleştirilmiş direksiyon ve beyaz zeminli göstergeler kullanılsa hiç fena olmazdı.
Motor
Genesis Coupe, 2.0 litre turbo motor ve 3.8 litre V6 motor ile sunulurken, ülkemizde vergi sistemi göz önünde bulundurularak sadece 2.0 litrelik motorla satılıyor. 4 silindirli turbo beslemeli yeni motor 6000 d/d’de 210 hp güç üretiyor. Maksimum torku 308 Nm’yi 2000 d/d’dan itibaren verebilen motor gücünü 5 kademeli klasik otomatik H-Matic şanzımanla arka aksa iletiyor. Genesis Coupe bu veriler ışığında 100 km/s hıza ulaşmak için 8.3 saniyeye ihtiyaç duyarken, 223 km/s hıza çıkabiliyor. Tutumlu olduğunu söyleyemeyeceğimiz ünite testimiz süresince 12,2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
Konfor ve yol tutuş
Genesis Coupe kendisinden beklenmeyecek konfor özelliklerine sahip bir otomobil. Aracın konforlu olması koltukların yapısından çok süspansiyon sisteminden kaynaklanıyor. Birçok Coupe’den farklı olarak Genesis çok sert bir otomobil değil. Tabi bu anlatımdan sakın bir normal sedan konforu anlaşılmasın. Sadece alışılmış Coupe konforundan fazlasını sunduğunu anlatmaya çalışıyoruz.
Genesis Coupe’nin arka koltukları 2 kişinin yolculuk edebileceği kadar geniş. Tabi bu kısımda diz ve baş mesafesinin kısıtlı olduğunu söylemeliyiz. İç mekana hafif rüzgar sesi ve deviri yükselen motorun sesi geliyor.
Arkadan itişli olmanın verdiği avantajla önden az kayan Genesis virajları bir tren edasında dönüyor. En ufak kaymanın başladığı anda ise ESP sisteminin müdahalesi geliyor ve aracı yola sokuyor. Genesis Coupe hassas bir direksiyon ve fren sistemine sahip. Kontrolü sürücüye çok iyi hissettiren bu ikili, aracı hızlı kullanmanız konusunda kışkırtıcı rol oynuyor.
Güvenlik
Hyundai Genesis Coupe’nin EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Türkiye’de satılan tek donanımda; sürücü, yolcu, perde ve yan hava yastıklarıyla ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yorum - Selim ERKEK
Hiçbir Hyundai modeli bu kadar heyecan verici olmamıştı. Bu arabayı Need for Speed oyunundan esinlenerek mi yapmışlar diye soran arkadaşlarım oldu. Üstelik aracın üzerindeki motor da eski Hyundai Coupe’lerin aksine performans odaklı bir motor ve en önemlisi bu araç arkadan itişli. Genesis Coupe direksiyonuna geçene kadar çok başarılı görünüyor ancak start butonuna basıp gaza dokunduğunuzda beklediğiniz heyecanı bulamıyorsunuz. Genesis’in 5 kademeli otomatik şanzımanı eski bir teknoloji olduğunu hissettiriyor ve 2.0T motor aracın ağırlığıyla başa çıkmakta yeterince başarılı değil. Bu araç manuel şanzımanla satılıyor olsaydı birçok kişi için daha iyi olurdu. Bu arada Genesis Coupe’nin gerçek keyfinin 3.8 litrelik V6 motor ile çıkacağına eminim.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2,0 TCI | |
Motor Hacmi: | 1998 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 210 hp 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 308 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,3 s | |
Maksimum Hız: | 223 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 13,7 lt | |
Şehir Dışı: | 7,2 lt | |
Karma: | 9,6 lt | |
Test: | 12,2 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4630 mm | |
Genişlik: | 1865 mm | |
Yükseklik: | 1385 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2820 mm | |
Bagaj Hacmi: | 283 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 65 lt | |
Boş Ağırlık: | 1577 kg | |
Lastik Boyutu: | Ön: 225/40 R19 | |
Arka: 245/40 R19 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder