SUV segmentine en erken giren markalardan biri olan Honda, CR-V modelini 1995 yılında tanıtmıştı. O yıllarda Toyota RAV4 ile kıyasıya rekabet yaşayan modelin rakipleri bir elin parmaklarını geçmiyordu. Aradan geçen yıllarda bu segment o kadar genişledi ki neredeyse tüm markalar birer modellerini yarışa soktular.
2007 yılında tanıtılan üçüncü nesil CR-V radikal değişiklikler barındıran tasarımıyla dikkatleri üzerine çekti. Ne yazık ki dizel versiyonunun ülkemizde vergi barajına takılması nedeniyle daha iyi satış rakamları yakalayamayan CR-V, benzinli motoru ve yüksek donanım seviyesi ile rakiplerinin karşısında ayakta durmaya çalışıyor.
Tasarım
CR-V’nin ilk iki neslini pek andırmayan ön tasarımında en dikkat çekici kısım ön tampon ile radyatör ızgarası arasında kalan siyah bölge. CR-V’ye karakterini kazandıran tasarım gayet şık görünüyor. CR-V’nin heybetli görünümü 18 inçlik jantlar sayesinde desteklenmiş. Büyük yan aynalar aracın görüş problemi olmadan kullanılmasının yanı sıra yan sinyallere de ev sahipliği yapıyorlar. Arka kısma geçildiğinde ise CR-V genleri kendini belli ediyor. Tavana kadar uzanan stop grubu bagaj kapağının yanlarına konumlandırılmış. Honda CR-V’nin 4574 mm’lik uzunluğu en büyük rakibi Toyota RAV4’den 12,9 cm daha uzun. 442 litrelik bagaj hacmi ise RAV4’ün 586 litrelik hacminin yanında küçük kalıyor.
İç mekan
Honda CR-V’nin büyük boyutları iç mekanında daha iyi belli oluyor. Geniş iç hacim açık renkler ve sunroofun da etkisiyle devasa görünüyor. İç mekana geçildiğinde en çok dikkat çeken kısım vites kolu ile el freni arasındaki bölgenin boş bırakılmış olması oluyor. Şık bir orta konsolla kullanıcılarına hizmet eden CR-V’nin direksiyon simidi de son derece sportif tasarlanmış. Beyaz ve mavi ağırlıklı aydınlatmalarıyla gayet iyi görünen gösterge panelinin ortasında yol bilgisayarı ekranı bulunuyor. Buradan takip mesafesi kontrol sisteminin (ACC) ayarları ve çarpışma hafifletici sistem CMBS’nin uyarı ve ayarları da görüntüleniyor. İyi bir ses kalitesine sahip ses sisteminin yapısı ilk kullanan kişiler için karmaşık gelebilir ancak alışınca kullanımı sorunsuz. Direksiyonun sağ arkasında bulunan düğmelerle park sensörleri ve far yıkama sistemi kontrol edilirken, sol tarafında ESP, CMBS ve AFS sistemlerinin kontrol butonları bulunuyor. Ayrıca burada bulunan bir tuşla aynalar elektrikli olarak katlanabiliyor. Bu aynaların kapılar kilitlendiğinde otomatik olarak katlanma özelliği de olsaydı iyi olurdu. İç mekanda bol bol eşya gözü barındıran CR-V’nin malzeme kalitesi de gayet başarılı.
Motor
Testin başında da dediğimiz gibi CR-V’nin en büyük dezavantajı dizel motorunun 2.2 litre hacme sahip olması. Bu yüzden satılan CR-V’lerin çok büyük bir kısmı test aracımızda da kullandığımız 2.0 litrelik benzinli ünitelere sahip. Honda’nın i-Vtec teknolojisi ile geliştirilen motor 6200 d/d’de 150 hp güç üretiyor. Çoğu Honda motoru gibi devir çevirmeyi seven ünitenin maksimum torku 192 Nm, 4200 d/d’de üretiliyor. 1605 kg ağırlığındaki bir araç için çok da başarılı olmayan tork değeri yüzünden gaza biraz fazla dokunmanız gerekebiliyor. Testimiz süresince bize performans sıkıntısı yaratmayan motor CR-V’yi 100 km/s hıza ulaştırmak için 12,2 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Gaza basmaya devam ettiğinizde hız ibreniz en son 177 km/s hıza ulaşıyor. Gücü 5 kademeli tam otomatik şanzımanla dört tekeri arasında paylaştıran CR-V, normal şartlarda hareketin tamamını ön aksa iletiyor. Herhangi bir tekerin boşa düştüğünü algılayan sistem hareketi diğer tekerlere göndermeye başlıyor. Honda CR-V testimiz süresince 10,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Bu değer benzinli ve bu ağırlıktaki otomatik bir araç için başarılı sayılabilir.
Konfor ve yol tutuş
Honda CR-V konfor konusunda çok başarılı bir model. Yumuşak yapılı süspansiyonları hem çok sessiz çalışıyor hem de darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Aracın içerisine giren ses sadece motorun devirli kullanıldığı anlarda gelen homurtudan ibaret. Deri koltukların konforu ve kalitesi pek çok kullanıcıyı memnun edecek cinsten; kış günlerinde ısıtmalı ön koltuklarda oturanların memnuniyetinin bir kat daha artacağına ise kuşkumuz yok. Arka koltuklarında iyi bir diz mesafesi sunan CRV, iki kademeli bagaj yapısıyla da kullanışlılığını arttırıyor.
CR-V sürücüsünün en çok seveceği özellik kuşkusuz ‘Uyarlanabilir Hız sabitleyici-ACC’ olacaktır. Normal bir hız sabitleyici gibi ayarladığınız sistem önüne bir araç çıktığında otomatik olarak yavaşlayarak sizin ayarladığınız bir takip mesafesi bırakıyor. Önünüzdeki araç kaybolduğunda sistem otomatik olarak sizin ayarladığınız hıza çıkarak sabit hızla yoluna devam ediyor.
Araç önündeki radarı kullanan diğer sistem ise çarpışma hafifletici fren sistemi (CMBS). Öndeki araca fazla yaklaştığınızda sizi sesli ve görsel olarak uyaran sistem, çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda otomatik olarak fren yaparak çarpışma şiddetini hafifletiyor.
Yumuşak yapılı süspansiyonuna ve yüksek yapısına rağmen tatminkar biçimde yol tutan CR-V, zorlandığı zaman standart sunulan ESP sisteminin müdahaleleriyle yolunu bulmaya çalışıyor.
Güvenlik
Honda CR-V 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı. CR-V’de sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEK
Honda CR-V’nin bu kadar hoşuma gideceğini hiç düşünmemiştim. Araç çok geniş ve konforlu. Şehrin bozuk yollarında bu kadar konfor sunan çok fazla araç yok. Özellikle süspansiyon sistemini çok beğendim. CR-V’nin kaybettiği nokta ise benzinli motoru. Bu motor turbo beslemeli iyi güç üreten bir ünite olsaydı tüketimi kabul edilebilirdi ancak şu anki haliyle başarılı olarak nitelendirilemez. Gaza biraz fazla bastığınızda tüketim değerleri 12-13 lt/100 km oluyor. Her ne kadar bu tüketim bu boyuttaki bir araç için kabul edilebilir olsa da karşılığında aldığınız performans iyi değil. Aracın dizel motorlu versiyonu performans ve tüketim beklentilerini karşılayacaktır ancak o araçta da otomatik vites opsiyonu olmaması ve aradaki büyük fiyat uçurumu satışları engelliyor. Eğer dizel aracın avantajlarını yaşayacak kadar fazla km yapmıyorsanız benzinli CR-V çok iyi bir tercih. Kesin olarak memnun kalacaksınız. Ama aracınızı biraz fazla kullanmaya karar verirseniz akaryakıta yapacağınız fazladan ödeme canınızı sıkacaktır.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 | |
Motor Hacmi: | 1997 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 150 hp 6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 192 Nm 4200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,2 s | |
Maksimum Hız: | 177 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 11,1 lt | |
Şehir Dışı: | 6,8 lt | |
Karma: | 8,4 lt | |
Test: | 10,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4574 mm | |
Genişlik: | 1820 mm | |
Yükseklik: | 1675 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2620 mm | |
Bagaj Hacmi: | 442-955 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1605 kg | |
Lastik Boyutu: | 255/60 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder