Alfa Romeo’nun retro araç furyasına ayak uydurmak adına geliştirdiği modeli Mito, 2008 yılında tanıtıldı. MINI ve Audi A1 ile rekabet eden model Fiat ve GM’in ortaklığında geliştirilen Gamma SCSS platformunu kullanıyor. Yani Mito, Fiat Grande Punto ve Opel Corsa ile platform kardeşi.
TasarımAlfa Romeo’nun tasarımı yapılırken markanın 500 adet limitli üretilen modeli 8C Competizione’den ilham alınmış. Kaputun üst köşelerinden başlayıp aşağıya inen çizgiler tamponun alt kısmında birleşerek ters bir üçgen oluşturuyor. Bu tasarımın ön kısmında Alfa’nın karakterini vurgulayan ters üçgen radyatör ızgarası bulunuyor. Yuvarlak hatlı farlarında mercek kullanan Mito’nun sis farları tamponun alt köşelerine yerleştirilmiş. Test aracımızın profil görünümünde en çok krom kaplama aynaları ve kapı kolları dikkat çekiyordu. Aracın arka kısmında da markanın spor coupesi 8C’den izler görmek mümkün. Yuvarlak yapılı LED stop lambaları Mito’nun sportifliğinin dışa vurumu olarak karşımıza çıkıyor. Mito’nun 4063 mm’lik uzunluğu Audi A1’den 10,3 cm, MINI Cooper’dan ise tam 34 cm daha fazla.
İç mekan
Mito’nun dinamik tasarımı iç mekanda da devam ediyor. 3 kollu ele iyi oturan direksiyonu ve kolay kontrol edilen butonlarıyla sürücüsünü safkan sürüş zevkine konsantre eden aracın, iç mekan kalitesi Audi A1 ile yarışabilecek düzeyde olmasa da başarılı. Çok başarılı diyemiyoruz çünkü aracın içerisinde kullanılan bazı kumanda elemanlarını Fiat Fiorino’da bile görmek, bu sınıfta araç arayanların pek hoşuna gitmeyecektir. Alüminyum kaplamalarla renklendirilen iç mekanda, konsol üstü kaplamasının rengi opsiyonel olarak değiştirilebiliyor. Kontak açıldığında sona vuran ibrelerin şovundan sonra beliren gösterge panelinin görünürlüğü çok iyi. Bu panelin ortasındaki yol bilgisayarı ekranında, D.N.A sistemi dynamic modtayken turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Siyah rengin hakim olduğu iç mekanda, arkada yolculuk edenler bir miktar bunalabilir. Mito’da sunroof opsiyonu bulunmuyor. 270 litrelik bagaj hacmi sınıfının üst sınırlarında.
Motor
Test aracımız Mito’nun 1.4 litrelik turbo beslemeli motoru Multiair’i kullanıyordu. Multiair motorlarda mekanik supapların yerine elektronik olarak kontrol edilen özel supaplar kullanılmış. Elektrohidrolik supaplar sayesinde yanma odasına giren havayı ayarlayan sistem motorun daha verimli olmasını sağlıyor. Yüzde 10 daha fazla güç ve yüzde 15 daha fazla tork sunan yeni teknoloji, emisyon değerlerini de önemli ölçüde düşürüyor. Mito’da 1.4 Multiair motorun 135 ve 170 hp’lik iki seçeneği sunuluyor. Fiat aktarma organları tarafından geliştirilen TCT otomatik şanzımanla birlikte satılan ünite 5000 d/d’de 135 hp güç, 1750 d/d’de 206 Nm tork üretiyor. 6 kademeli kuru tip çift kavramalı şanzımanla gücünü aktaran motor, 1170 kg boş ağırlığa sahip Mito’yu 100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaştırıyor. Mito’nun maksimum hızı 207 km/s. Start&Stop sistemini standart sunan Alfa Romeo Mito testimiz süresince 9,1 lt/100km ortalama yakıt tüketim değeri sundu.
Konfor ve yol tutuş
Mito’nun sert yapılı süspansiyon sistemi yol tutuşa yönelik tasarlanmış. Zaten rakiplerinin içerisinde de yumuşak yapılı araç hiç yok. Mito’da vites kolunun hemen önünden kontrol edilen D.N.A sistemi, dynamic, normal ve all weather olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Dynamic modda aracın gaz ve direksiyon tepkileri hassaslaşırken Q2 elektronik diferansiyel kilidi de sürüşe ağırlığını koyarak ve aracı bir ray üzerinde gibi rahat kullanmanızı sağlıyor. Her mevsim modunda ise patinaj kontrol sistemi çok daha hassas hale geliyor ve aracın yola tutunması arttırılıyor.
Mito’nun rahat ve yan destekleri yeterli koltukları konforlu yolculuklara kapı aralıyor. Araç içerisine sızan az miktarda yol ve motor sesi rahatsız edecek seviyede değil. Arka koltuklarında da iki yolcuyu taşıyabilen Mito’da 4 kişi uzun yolculuklar yapmanız pek tavsiye edilmez. Opsiyonel sunulan BOSE marka ses sistemine sahip test aracımızın içerisinde müzik dinlemek çok keyifliydi.
Güvenlik
2008 yılında EuroNcap çarpışma testine giren Mito 5 yıldız aldı. Mito’da 7 hava yastığı standart sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEK
Son yılların modası ‘MINI’ sınıfına Alfa Romeo’nun yorumu kendine özgü bir şekilde olmuş. Akıllardan silinmeyen bir tasarıma sahip Mito’nun yol tutuş dinamikleri de insanı heyecanlandıracak kadar yüksek. Özellikle dynamic moda alışınca araca bindiğinizde ilk yapacağınız şey Mito’yu bu moda almak oluyor. Bu sınıftaki diğer rakipleri gibi çok başarılı bir yol tutuşa sahip Mito’nun frenleri de çok başarılı. Yeni geliştirilen TCT şanzımanın vites düşürme hızı yükseltme hızından daha başarılı olması şaşırtıcı. Sanırım yeni yazılımlarla bu sorun aşılabilir. Multiair motor beklediğimiz performansı veriyor ancak yakıt tüketim değerlerinde biraz daha çalışması gerekli gibi. 5,5 lt/100 km’lik fabrika verisi karma yakıt tüketimini yakalamak imkansız gibi bir şey. Tabi Alfa aşkıyla yanıp tutuşanların bu değerleri pek önemsemediğini eski Alfa Romeo modellerinden de biliyoruz.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,4 Multiair | |
Motor Hacmi: | 1368 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 135 hp 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 206 Nm 1700 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,2 s | |
Maksimum Hız: | 207 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 5,5 lt | |
Test: | 9,2 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4063 mm | |
Genişlik: | 1720 mm | |
Yükseklik: | 1446 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2511 mm | |
Bagaj Hacmi: | 270 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1170 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder