Citroen C4 denildiğinde ilk akla gelenlerden birisi aracın robota dönüştüğü muhteşem reklam filmi. Önceki nesil C4’ün o yıllardaki rakiplerinden çok daha teknolojik olduğunu vurgulayan reklam çok sevilmişti. 2004 yılından beri üretimde olan ilk jenerasyonun üretimi bu yıl sona erdi ve yerini ikinci jenerasyona bıraktı. Mekanik alt yapısı Peugeot 308 ile çok benzer olan C4, yeni neslinde farklı bir platform kullanmıyor. Yeni C4, selefiyle aynı platform üzerine üretilmesine rağmen büyüyen boyutlarıyla dikkatleri çekiyor.
Tasarım
Citroen C4, ilk çıktığı zaman rakiplerinden çok daha farklı bir tasarıma sahipti. Yeni C4 ise kompakt hatchbacklerin arasında kamufle olmaya çalışır gibi görünüyor. Aracın ön tasarımında artık daha agresif bir görüntü hakim. Kromajlı Citroen arması artık daha büyük ve ön kaput daha kaslı görünüyor. Test aracımızdaki jantlar C4’ün en çok sevdiğimiz yanlarındandı. C4’ün arka kısmında artık ters L formlu stop grubu kullanılıyor. C4’ün 4329 mm’lik uzunluğu dişli rakiplerinden Renault Megane’dan 33 mm, Volkswagen Golf’den 130 mm, Peugeot 308’den ise 53 mm daha uzunken, Ford Focus’tan 6 mm, Opel Astra’dan ise 90 mm daha kısa. C4’ün en iddialı olduğu kısım ise bagaj hacmi. Eski C4’ün 320 litrelik bagajının yerini artık 408 litrelik segmentinin en büyük bagajı almış.
İç mekan
Yeni C4 çok şık bir konsolla misafirlerini karşılıyor. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsol gayet hoş görünüyor. Güzümüze çarpan en büyük değişiklik ise yeni direksiyon simidi oluyor. Selefinde kullanılan göbeği sabit direksiyon simidinin yerine artık geleneksel bir direksiyon kullanılmış ve oldukça teknolojik görünüyor. Tabi kullanımına alışmak için bir alışma süresi geçirmeniz şart. Bu süre içerisinde ses sisteminin butonlarına da alışıyorsunuz. Orta konsolun hemen alt kısmında büyük kapaklı ve soğutmalı bir göz bulunuyor. MPV’lerde görmeye alışık olduğumuz kadar derin olan bu kısmın hemen arkasında ise C4’ün muhteşem vites kolu yerini almış. Minik vites kolu C4’ün iç mekanındaki bütünlüğü bozmayan harika bir tasarıma sahip. C4 gerek konsolda, gerekse kapı içlerinde barındırdığı yumuşak yapılı kaplamalarıyla kalite hissini yaşatıyor. Test aracımızda bulunan büyük navigasyon ekranı aracın teknolojik imajını tamamlarken, büyük cam tavan iç mekan ferahlığını arttırıyor.
Motor
Pek çok markada, farklı modellerde başarıyla görev yapan 1.6 HDI ünite yine karşımızda. Ama bu sefer kendini geliştirdiği noktalar var. e-HDi logolu C4’ler Start&Stop teknolojisi ile yakıt tüketimlerini düşürüyorlar. Trafikte durduğunuz anda motoru kapatan sistem debriyaja dokunduğunuz anda veya ayağınızı frenden çektiğinizde yıldırım hızıyla tekrar çalışır duruma geliyor. Sürüşünüz esnasında motoru kapatarak kaç dakika tasarruf ettiğinizi de yol bilgisayarı ekranından görebiliyorsunuz. HDi ünite 3600 d/d’da 112 hp güç üretirken 1750 d/d’dan itibaren de 270 Nm tork değeri sunuyor. Ani hızlanmalarda gaza sonuna kadar bastığınızda overboost ile bu tork 285 Nm’ye kadar çıkıyor. En üst donanım seçeneği ile standart gelen 6 kademeli MCP şanzıman gücü ön tekerlere iletiyor ve 1290 kg’lık ağırlığa sahip C4’ü 11.2 saniyede 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Yakıt tüketim değerlerinde oldukça başarılı olan otomobil testimiz süresince 5.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. Şehir dışında hız sabitleyici kullanımı ile bu değeri 4.4 lt/100 km gibi değerlere düşürdüğümüzü belirtelim.
Konfor ve yol tutuş
Citroen C4 kesinlikle konforlu bir otomobil. İç mekanı oldukça sessiz, üstelik bu sessizlik yüksek hızlarda da sadece rüzgar sesiyle bozuluyor. Koltukların yapısı oldukça iyi, üstelik ön koltukların ısıtma fonksiyonunun yanında sürücü tarafında masaj özelliği de bulunmakta. Bu sınıfta böyle bir özellik başka markaların bu sınıftaki araçlarında henüz bulunmuyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi ise hala kısıtlı. C4’ün gösterge paneli ışıklarını kendi isteğinize göre beyaz ile koyu mavi arasında değişen tonlarda istediğiniz şekilde kişiselleştirebiliyorsunuz. C4’ün sinyal seslerini de 4 farklı seçenekten biri ile değiştirmek mümkün. Yeni C4 güvenlik ekipmanları açısından da oldukça zengin. Viraj içlerini aydınlatan farların yanı sıra, kör nokta uyarı sistemi de araçtaki yerini almış. Sistem, sinyal verdiğiniz yönde arkadan bir araç geliyorsa ayna üzerinde yanıp sönen lambalar ile sizi uyarıyor.
Citroen C4’ün direksiyonu eskisinden daha iyi ancak hala bir miktar hissizlik yaşatıyor. Yüksek hızlarda sertleşen direksiyon sürücüsüne güven verirken, fren sisteminin başarılı performansı da araç içerisindekileri rahatlatacağından emin olabilirsiniz.
Güvenlik
Yeni C4, EuroNcap çarpışma testinden tıpkı selefi gibi 5 yıldız alarak ayrıldı. C4’ün yolcu kabini çarpışma testinden sonra stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Yandan çarpışma testinde göğüs kafesine yeterince iyi bir koruma sağlayan C4, direk çarpışma testinde ise zayıf bir koruma gösterdi. Aracın koltukları arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı da sınırlara yakın bir koruma sağladı.
Yorum - Selim ERKEK
Bu sınıfta bu kadar zengin donanımı, bu fiyata başka otomobilde bulamıyorsunuz. Yeni C4’de aklımda kalanların başında çok başarılı Navigasyon sistemi, muhteşem cam tavanı ve hızlı çalışan Start&Stop sistemi geliyor. Otomatikleştirilmiş MCP şanzıman, çift kavramalı şanzımanlarla karşılaştırınca kötü ama kendi türünün en iyilerinden. Sadece ikinci vitese geçerken fazla sarsılıyorsunuz, diğer viteslerde bu sarsıntı minimum düzeyde gerçekleşiyor. Tabi performanslı kullanımdan bahsetmiyorum… C4’ün deposunu doldurup, yumuşak bir sürüş tarzıyla 1200 km’lik menzil yakalamak aracın en çok zevk veren kısmı. Çoğu Fransız gibi bu otomobilde konforuyla beğenimi kazandı ancak aracın yol tutuşunu beğendiğimi söylemeyeceğim. Araç bir miktar zorlandığında önden kaymaya başlıyor. Zaten C4’ün sürüş karakteri de size ‘beni fazla zorlama’ diye bas bas bağırıyor. Eğer benim için donanım çok önemli diyorsanız ilk bakmanız gereken araç yeni C4.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 112 hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d(Overboost ile 285) | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,2 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,0 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4329 mm | |
Genişlik: | 1789 mm | |
Yükseklik: | 1489 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2608 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380-408 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1290 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder