Ucuz otomobilleriyle ismini duyduğumuz Tata, Land Rover ve Jaguar’ı satın almasıyla adını bütün dünyaya ezberletti. Hindistan’ın en büyük otomobil üreticisi olan Tata’nın B sınıfı hatchback modeli Indica, yenilenerek Vista adını aldı. Uygun satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çeken aracın motor kaputunun altında artık tanıdık üniteler görev yapıyor.
Tasarım
Büyük çekik farları ve kromajlı ızgarasıyla eski Tata modellerinden çok daha çekici görünen Vista’nın sis farları standart donanımda sunuluyor. Test aracımızdaki 14 inçlik alüminyum jantlar ise park sensörlerini de barındıran Stil paketi ile beraber geliyor. Arka kısımda Indica’nın izleri hala fark ediliyor. Tampondan başlayan ince stop grubu tavan çizgisine kadar devam ediyor. Bagaj kapağının sağ alt kısmında bulunan Quadrajet yazısı bu Vista’nın dizel motora sahip olduğunu belirtiyor. Aracın 3795 mm’lik uzunluğu Fiat Palio’dan 31 mm daha fazla.
İç mekan
Tata Vista’nın dış tasarımındaki gelişimi iç mekanda görmek pek mümkün değil. Indica’da alıştığımız yerinde olan gösterge paneli, Vista’da orta konsolun üst tarafına alınmış ancak pek parlak bir fikir olduğu söylenemez. Sert plastiğin hakim olduğu iç mekanda konsolun üst kısmında diğer yerlere oranla biraz daha yumuşak bir malzeme kullanılmış. Tata Vista’da elektrikli dört cam standart donanımda sunuluyor. Fakat elektrikli aynaların olmaması aracı birden fazla kişi kullanıyorsa sıkıntı yaratıyor. Her seferinde eğilerek ayna ayarı yapmak unuttuğumuz hareketlerden. Orta konsolda göze çarpan bir diğer nokta ise JVC marka teyp oluyor. Konsolla bütünleşik olmayan teyp ‘90’ların Japon otomobillerini bize hatırlattı. Aracın orta konsolunda ve vites önünde bulunan ufak kısımlar eşya gözü sıkıntısını ortadan kaldırıyor. Vista’nın boyutlarına göre biraz büyük kalan direksiyon simidinden ses sistemini kontrol edebilmek için üst donanımı seçmiş olmalısınız. Sinyal kollarının ve cam açma düğmelerinin kalitesini beğenmedik. Tata Vista’nın 232 litrelik bagaj hacmi sınıfının gerisinde.
Motor
Tata Vista’nın bize göre en büyük kozu, 2005 yılının ödüllü motoru Multijet’i motor kaputunun altına almayı başarması. Fiat’ın kendini kanıtlamış motoru, Tata modellerinde Quadrajet ismiyle görev yapıyor. 1.3 litrelik ünite ilk nesil Multijet motorlarla benzer güce sahip. 4000 d/d’de 74 hp güç üreten Quadrajet, 190 Nm’lik torkunu 1750 d/d’de veriyor. 1190 kg ağırlığındaki Tata Vista’ya yeterli çevikliği sunan motor, otomobili 15,8 saniyede 100 km/s hıza çıkarırken 170 km/s’lik maksimum hız değeri sunuyor. Dayanıklılığını yıllardır görev yaptığı Fiat modellerinde kanıtlayan ünite tüketim anlamında da müsrif değil. Tata Vista testimiz süresince 5.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuş
Tata Vista kendisinden beklenmeyecek bir iç hacim sunuyor. Yüksek bir oturma pozisyonu bulunan araç büyük camları ve ince yapılı çıtaları sayesinde oldukça ferah. Ayrıca yan çıtaların ince yapısı görüş problemlerini de ortadan kaldırıyor. Yumuşak yapılı koltukların konforu yeterli ancak yan destekleri başarılı değil. Vista’nın süspansiyon sistemi yumuşak yapılı bir karaktere sahip. Ufak darbeleri başarılı şekilde emebilen amortisörler derin çukurlarda sesli çalışıyorlar. Ayrıca süspansiyonların bu yapısı yüzünden araç gövdesi virajlarda fazlaca yana yatma eğiliminde. Yol tutuş konusunda beklentileri karşıladığını ise rahatlıkla söyleyebiliriz. Aracın en büyük eksikliği ise ABS’nin standart donanımda olmaması. Test aracımız gibi baz donanım bir Vista aldığınızda klasik bir fren sistemine sahip oluyorsunuz ve bu sistemi kullanan Vista’nın frenleri çok güven vermiyor. Yumuşak yapılı direksiyonu hissiz olsa da şehir içinde sağladığı rahatlıkla beğenimizi kazandı.
Güvenlik
Tata modellerinden hiç birinin EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Tata Vista’da sadece sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor. ABS, Aura donanım seçeneğinde sunulmuyor.
Yorum-Selim ERKEK
Tata Vista’nın almak için en iyi neden Fiat’ın sorunsuz dizel motoru. Ticari taksilerin 500 bin km’den fazla sorunsuz kullandığı bu motor iyi tüketim değerleri de yakalayabiliyor. Tata Vista; günlük kullanım için uygun, servis fiyatları düşük ve eski Tata modellerinden çok daha başarılı bir otomobil. İç mekanının bir miktar demode kalmış olması göz ardı edilebilir. Ancak ABS sisteminin sunulmaması 2011 model bir otomobil için büyük eksiklik. Eğer bu sistem sunuluyor olsaydı araç fiyat performans açısından iyi yerlerde olabilirdi ama ABS’siz bir aracı bu devirde almanızı tavsiye etmem. Tata Vista mutlaka Mystic donanımla tercih edilmeli.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,3 Quadrajet | |
Motor Hacmi: | 1248 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 74 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 190 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,4 s | |
Maksimum Hız: | 170 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,0 lt | |
Karma: | 4,9 lt | |
Test: | 5.8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3795 mm | |
Genişlik: | 1695 mm | |
Yükseklik: | 1550 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2470 mm | |
Bagaj Hacmi: | 232 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 44 lt | |
Boş Ağırlık: | 1190 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/65 R14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder