Kia Sportage, yeni jenerasyonu ile ‘Karoser değişimi nasıl olur?’ sorusuna en iyi cevabı veren modellerden. Eski aracın iddiasız ve çelimsiz görüntüsünü tamamen silen Güney Koreli üretici ortaya yepyeni bir SUV çıkardı. Sportage’ın tasarım anlamındaki radikal değişikliklerinin yanı sıra motor kaputunun altına da önemli bir yenilik geldi: 1.6 litrelik GDI motor!
Tasarım
Dizel-4x4 Sportage’ları test aracımız gibi benzinli-4x2 Sportage’lardan ayırt etmek için ön çamurluklarındaki AWD yazısına bakmalısınız. Audi’den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer’in izlerinin görüldüğü Sportage için ‘harika bir tasarım’ ifadesini kullanmak çok abartılı olmaz herhalde. Büyük ön ızgara etrafına şekillendirilmiş far grubu ve sis lambaları Sportage’a benzersiz bir görünüm kazandırıyor. Audi modelleriyle tanıştığımız LED gündüz farları artık tüm markalarda kullanılmaya başlandı. Kia Sportage’ın LED farları far grubunun alt kısmına yerleştirilmiş bir şerit şeklinde tasarlanmış. Büyük yan aynalar görüşü kolaylaştırırken aynı zamanda yan sinyallere de ev sahipliği yapıyor. Aracın sportif tasarımı arka kısımda da devam ediyor. LED destekli stop grubu ve tampona yerleştirilmiş sinyalleri Sportage’ı diğer araçlardan ayıran bir tasarıma sahip.
Kia Sportage 4440 mm uzunluğuyla; kardeşi Hyundai ix35’den 30 mm, Nissan Qashqai’den 110 mm, VW Tiguan’dan ise 15 mm daha uzun. Kia Sportage’ın 22.7 derecelik yaklaşma ve 28.2 derecelik uzaklaşma açıları, aslında asfalt dışına çıkılmaması gerektiğinin ipuçlarını veriyor.
İç mekan
Dış tasarımın dinamikliği Sportage’ın iç mekanında da devam ediyor. Kırmızı beyaz ağırlıklı göstergeler aracın sportif imajını destekliyor. Üç kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol butonlarının yanı sıra telefon kumanda düğmeleri de bulunuyor. İki katlı tasarlanmış orta konsolun alt kısmında klima, üst kısmında ise müzik sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinin altında yer alan ve eşya gözü olarak da kullanabileceğiniz alana ses sisteminin AUX-USB girişleri ve park sensörü kontrol butonu yerleştirilmiş. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor. Koltukların kalitesi gayet iyi ve insanı saran bir yapıya sahipler. Kia Sportage’ın içerisinde tek hoşumuza gitmeyen kısım göstergenin sol köşesine yerleştirilmiş olan yol bilgisayarı kontrol butonları oldu. Daha kolay ulaşılabilen bir yer bulunabilinirdi. Sportage’ın arka tasarımı nedeniyle geri manevralarda görüş problemi yaşanabiliyor ancak dikiz aynasına yerleştirilmiş geri görüş kamerası ekranıyla bu sorun bir miktar azaltılmış.
Motor
Kia Sportage ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Daha önce 2.0 litrelik dizel seçeneğini test ettiğimiz araç bu sefer 1.6 litrelik GDI benzinli motoruyla konuğumuz. 1591 cc’lik motor 6300 d/d’da 135 hp güç üretiyor. Maksimum tork 165 Nm ise 4850 d/d’dan itibaren hizmetinizde oluyor. Bir atmosferik motora göre oldukça başarılı değerlere sahip ünite çok sessiz çalışıyor. Sportage’ı bu motor seçeneği ile satın aldığınızda herhangi bir çekiş kontrol sistemine sahip olmuyorsunuz. Araç motordan gelen hareketi 6 kademeli manuel şanzımanla ön aksa aktarıyor. Maalesef bu motor seçeneğinde otomatik vites opsiyonu sunulmuyor. Bu motorun aracı taşıyamayacağı konusunda bazı şüpheler var ancak yola çıkınca bunların ne kadar yersiz olduğunu görüyoruz. Sportage; 11.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve maksimum 178 km/s hıza çıkıyor. Bu değerler C sınıfı atmosferik motorlu araçlara çok benzer. Zaten Sportage’ın 1350 kg’lık ağırlığı da boyutuna göre oldukça düşük. Motorun yakıt tüketimi ise kullanım tarzına bağlı olarak 7-10 lt/100 km arasında değişiyor. Bizim testimizin sonucunda Sportage’ın ortalama yakıt tüketimi 8,8 lt/100 km olarak ölçüldü.
Konfor ve yol tutuş
İyi ayarlanmış süspansiyon yumuşaklığı Sportage’a hem yeterli konforu, hem de yeterli yol tutuşu sunmayı başarıyor. Büyük jantları konforu bir miktar düşürse bile Sportage’a konforsuz demek çok acımasız olur. Dizel versiyonda içeriye giren motor sesinin konforu olumsuz etkilediğini yazmıştık. Benzinli versiyonda ise motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor, fakat kulağımıza süspansiyonlardan gelen ses takılıyor. Sportage süspansiyonları gerçekten sesli çalışıyorlar. Tabi bu sesi, kaliteli ses çıkışına sahip ses sistemiyle bastırmak mümkün. Ses sistemini telefonunuza tanıtarak, Bluetooth üzerinden telefondaki müzikleri dinlemeniz de mümkün.
Aracın koltuklarının konforu ve yan destekleri çok iyi, ancak donanımlarıyla beğenimizi kazanan Sportage’da elektrikli koltukları görmeyi arzu ettik. Arka koltuklarda da aynı konforu sunan aracın diz mesafesi başarılı. Bagaj hacmi ise bu sınıftaki birçok rakibinden daha iyi bir değer olan 564 litre.
Önde MacPherson arkada ise çok nokta bağlantılı süspansiyon sistemi kullanan Sportage’ın yol tutuşu da yeterince iyi. Aracın sınırlarını zorladığınızda devreye giren ESP sistemi sürücüsünün tedirgin olacağı bir durum başlamadan kontrolü eline alıyor.
Sportage’ın bu versiyonu 4x2 çekiş sistemi nedeniyle arazide bir binek otomobilden farksız. Araçta arazi fonksiyonu olarak sadece yokuş iniş sistemi bulunuyor.
Güvenlik
Kia’nın üçüncü jenerasyonu ile yollarda olan SUV’si Sportage, EuroNcap çarpışma testinde iyi puanlar elde etti. Sportage teste 2.0 litrelik dizel 4x4 versiyonu ile katıldı ve 5 yıldız aldı.
Önden çarpışmada Sportage’in kabini sağlam kaldı. Ön cam sütunu çarpışmadan sonra 2 mm geriye kaydı. Mankenlerin üzerindeki sensörler çarpışma esnasında diz, göğüs kafesi ve uyluk bölgesinin çok iyi korunduğunu gösterdi.
Yorum-Selim ERKEK
Nissan Qashqai’nin başlattığı trend diğer markalara da yayılıyor. Birçok kişi için aracın gösterişli, yerden yüksek olması, çekiş sisteminin olmasından çok daha önemli. Zaten şehir SUV’larını alanların çok büyük bir kısmı asfalt üzerinden ayrılmıyor. 4x4 sistemine sahip olmanın bu insanlar için hiçbir katkısı da olmuyor doğal olarak. Sportage’ın bu versiyonu tam olarak bu kitleye hitap ediyor.
Kia Sportage gerek tasarımı gerekse kullanım zevki açısından başarılı bir araç. Direksiyon biraz hissiz olsa da aracın yol tutuşu insana güven veriyor. Benzinli motor beklediğimden daha fazla performanslı çıktı. Üstelik tüketimi de çok yüksek değil. Eleştirilecek kısımların başında ise sesli çalışan süspansiyon sistemi geliyor. Dizel versiyonda duyamadığımız sesler bu araçta kendini belli ediyordu. Bunun dışında aracın sessizliği takdiri hak ediyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 GDI | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 135 hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 165 Nm 4850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,1 s | |
Maksimum Hız: | 178 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 6,0 lt | |
Karma: | 6,8 lt | |
Test: | 8,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4440 mm | |
Genişlik: | 1855 mm | |
Yükseklik: | 1635 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2640 mm | |
Bagaj Hacmi: | 564/1353 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 58 lt | |
Boş Ağırlık: | 1427 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/60 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder