Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Mercedes CLS 350 CDI: 'Güzellik ve gücün birleşimi!'


2004 yılında tanıtılan Mercedes CLS hayatımıza coupe formlu sedan kavramını soktu. Bir sedanın ne kadar sportif olabileceğinin sınırlarını çizen model yepyeni bir akımın başlatıcısı olmayı başardı. E sınıfı platformu üzerine tasarlanan CLS 2+2 kişilik oturma alanıyla hep özel bir kitleye hitap etti. 2010 yılında yeni jenerasyonuna kavuşan araç yine ders niteliğinde bir tasarımla geldi. Model şimdilik CLS 250 CDI ve 350 CDI modellerinde sunduğu iki dizel ve CLS 350 modelinde sunulan benzinli motorlarla satılıyor.
Tasarım
Mercedes’in yeni modellerinde görmeye baÅŸlayacağımız tasarım akımının öncüsü konumundaki CLS çok şık bir otomobil. Aracın ön tasarımında test aracımızda olduÄŸu gibi tamamen LED farlar alındığında aracın teknolojisi dışa vuruluyor. CLS’nin profil görünümünde ise alçak tavan yapısı ve ön fardan baÅŸlayıp arka kapıya kadar uzanan çizgi dikkat çekiyor. Arka kısımda ise yine LED stop grubu kendini gösteriyor. Beyaz ve kırmızı LED’lerden oluÅŸan aydınlatma grubu tıpkı önde olduÄŸu gibi CLS’yi geceleri bile fark ettiriyor. Arka tamponun alt kısmına yerleÅŸtirilen sis lambası Formula 1 otomobillerini hatırlatırken çift egzoz çıkışı bu aracın hafife alınmaması gerektiÄŸinin sinyallerini veriyor. Mercedes CLS’nin  4940 mm ‘lik uzunluÄŸu en büyük rakibi Audi A7’den 29 mm daha kısa. Aracın geniÅŸliÄŸi de Ingolstadt’lı modelden 30 mm daha dar. Bu sportif görünümlü aracın bagaj hacmi 520 litre.




İç mekan
Lüks ve kalitenin mükemmel harmanlandığı iç mekanda işçilik kusuru bulmak imkansız. Ön konsolda kullanılan malzemelerin kalitesi üst düzeyde. Direksiyonun arkasına alınmış vites kolu sayesinde orta konsolda büyük bir boÅŸluk yaratılmış. Bu kısımda COMMAND ekranının kontrol butonu ve bir kapaklı göz konumlandırılmış. Orta konsolun kullanımı ilk baÅŸta karışık görünse de alışması gayet kolay. Orta havalandırma kapaklarının arasındaki analog saat, prestijli araçlarda sık gördüğümüz kalitede. Aracın şık direksiyonunun ergonomisi de çok baÅŸarılı. Ayrıca direksiyon üzerinden ses sistemi, bluetooth telefon ve yol bilgisayarı kontrol ediliyor. Zarif görünümlü gösterge panelinde, hız göstergesinin orta kısmı yol bilgisayarına ev sahipliÄŸi yapıyor.  Buradan araç içi ambiyans aydınlatmasının renkleri  ve uzun far asistanı gibi araçla ilgili bir çok ayara ulaÅŸmak mümkün. Ön kol dayamanın olduÄŸu kısım arka koltuklara kadar uzanıp burayı iki ayrı koltuk olarak ayırıyor. Arkada oturan yolcular için dijital klima unutulmamış tabi ki. Test aracımızda arka koltuklarda da koltuk ısıtma sisteminin olduÄŸunu belirtelim. Arka koltukta oturanlar alçak tavan yapısı nedeniyle bir miktar baÅŸ mesafesi sorunu yaÅŸarken diz mesafesi beklentileri karşılıyor.

Motor
Test aracımızda CLS’nin en güçlü dizel motor seçeneÄŸi görev yapıyordu. 3.0 litrelik V6 motor 265 hp gücünü 3800 d/d’da üretiliyor. Araca çevik sıfatını kazandıran 620 Nm’lik tork ise1600-2400 d/d aralığında hizmetinizde. Sürücü ile beraber 1900 kg’a yaklaÅŸan ağırlığına raÄŸmen CLS, 100 km/s hıza ulaÅŸmak için sadece 6.2 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Elektronik olarak sınırlandırılmış 250 km/s maksimum hıza ulaÅŸabilen araç yüksek hızda stabilitesinden ödün vermiyor. Sessiz bir çalışma karakteri olan motordan gelen hareket, 7G-TRONIC PLUS ÅŸanzımanla arka aksa aktarılıyor. 620 Nm’lik tork zaman zaman yere aktarılma da sıkıntı yaratsa da, ESP’nin etkin müdahaleleriyle tehlikeli durumlar yaÅŸatmıyor.  Tüketim anlamında da çok baÅŸarılı olan motor testimiz süresince ortalama 8.2 lt/100 km yakıt tüketti. Bu deÄŸeri sakin bir kullanım tarzıyla 6 lt/100 km civarına indirmek mümkün.

Konfor ve yol tutuÅŸ
Mercedes CLS genel olarak çok sessiz bir otomobil. Aracın dizel olduğunu içeriden sesini dinleyerek anlamak oldukça güç. Özellikle yüksek hızlardaki sessizliği etkileyici. CLS içerisinde çok konforlu yolculuklar yapmak mümkün. Süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri çok başarılı bir şekilde emerken, misafirlerini harika şekilde kavrayan koltuklar Mercedes konforunu yaşatıyor.
CLS’nin en çok keyif alacağınız koltuÄŸu ise sol önde olanı. 620 Nm’lik tork araca sıra dışı bir performans sunuyor. 60’ı aÅŸkın elektronik sistemin sürekli olarak çalıştığı CLS, sürücüsünün yanlış yapmasına pek imkan vermiyor. Aracın önündeki radar anlık olarak önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi kontrol ediyor. Aynı zamanda bu sistem adaptif hız sabitleyicide de kullanılıyor. CLS’yi belirli bir hıza sabitlediÄŸinizde önüne bir araç çıkarsa sistem otomatik olarak fren yapıyor. Yeterli takip mesafesini bırakan CLS, önündeki araç kaybolduÄŸunda tekrar ayarlamış olduÄŸunuz hıza çıkıp yoluna devam ediyor. CLS’nin yan taraflarını kontrol eden sensörler, ÅŸerit deÄŸiÅŸtirmeye kalkıştığınızda kör noktada araç varsa hemen sesli ve görsel olarak sizi uyarıyor.  Mercedes tarafından geliÅŸtirilmiÅŸ PRE-SAFE sistemi de aracı kaza öncesi otomatik olarak frenleyerek çarpışma ÅŸiddetini düşürüyor.  Tüm bu sistemler Mercedes’in güvenlik konusunda geldiÄŸi son noktayı göstermesi açısından önemli. Bu sportif sedan yüksek hızlarda çok stabil bir görüntü sergilerken viraj performansı da ESP desteÄŸi sayesinde ortalamaların üzerinde.
Güvenlik
Mercedes CLS’nin EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor. Araçta sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarının yanı sıra diz hava yastığı da standart olarak sunuluyor.


Yorum - Selim ERKEK
Açıkçası CLS’nin ilk fotoÄŸrafları yayınlandığında tasarımı pek hoÅŸuma gitmemiÅŸti. Aracı çıplak gözle gördüğümde ise hayran kaldığımı söylemeliyim. Geceleri ön kısmın görünüşü çok çekici. LED ön farlar bu aracın karakterini ortaya koyuyorlar ve kesinlikle tercih edilmeli. Test aracımızın motoru da çok etkileyiciydi. Ãœretilen 620 Nm’lik tork CLS’yi uçurmaya yetiyor. Hatta çoÄŸu zaman CLS bu torkun tamamını yola aktaramıyor bile.  Gaza yüklendiÄŸiniz zaman CLS’nin arka kısmı saÄŸa sola oynamaya baÅŸlıyor, ta ki ESP motorun nefesini kesene kadar. Aracın içerisi çok sessiz. Yüksek hızlarda bile korunan sessizlik süratin araç içerisinde hissedilmemesini saÄŸlıyor. Frenler ve gaz tepkileri baÅŸarılı, direksiyon ise biraz yumuÅŸak yapılı. Aracın yol tutuÅŸ limitleri yüksek ama ben bazı durumlarda önden kaymalar yaÅŸadım. Sanırım test aracının üzerindeki kış lastiklerinin bunda payı büyük. ESP sistemi çok iyi çalışıyor ve CLS’yi limitlerinin içerisine geri döndürüyor. Sistemin aracı tamamen yavaÅŸlatmaması güzel bir özellik…



Yorum – Tulu DARICAN
EÄŸer benim gibi Mercedes’in E Serisi’nde iç mekan kalitesini C Serisi’ne yaklaÅŸtırdığını  düşünenlerdenseniz CLS tam size göre. Alman üretici CLS modelinde neredeyse S Serisi’ni yakalar seviyede malzemeler kullanmış. Özellikle test aracımızda bulunan ahÅŸap kaplamaların (ki ahÅŸap görünümden hoÅŸlanmayan biriyimdir) kalitesinin çok iyi olduÄŸunu belirtmeliyim. Aracın süspansiyon konforu alışılmış Mercedes kalitesinde ve kullanıcısını memnun ediyor. Sadece kısa sert darbelerin iç mekanda hissedildiÄŸini belirtmeliyim. Test aracımız kış lastikleriyle donatılmıştı. Ancak test yaptığımız dönemde hava sıcaklığının 15 derece civarında seyretmesinden ötürü bu lastiklerin özellikle yol tutuÅŸta sorunlar yarattığını düşünüyorum. ESP sistemi her durumda güvenlikten ödün vermese de otomobil lastikler sebebiyle beklediÄŸimden daha erken kayma eÄŸilimindeydi. Dizel ünite ürettiÄŸi gücün dışında 620 Nm’lik torkuyla etkileyici bir performans sunuyor. Daha önce test ettiÄŸimiz E63 AMG modelinin 630 Nm torka sahip olduÄŸunu söylersem etkileyicilik düzeyini kolayca tahmin edebilirsiniz…


Teknik Özellikler
Motor:3.0 V6 
Motor Hacmi:2987 cc 
Silindir Adedi:V6 
Maksimum Güç:265 hp 3800 d/d 
Maksimum Tork: 620 Nm 1600-2400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma6,2 s
 Maksimum Hız:250 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:7,8 lt
 Åžehir Dışı:5,1 lt
 Karma:6,1 lt
 Test:8,2 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4940 mm
 GeniÅŸlik:1881 mm
 Yükseklik:1416 mm
 Dingil Mesafesi:2874 mm
 Bagaj Hacmi:520 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:59/8 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1815 kg
 Lastik Boyutu:245/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder