Renault Safrane’ı hatırlayanlarınız mutlaka vardır. Üretildiği yıllara oranla yüksek konforu ve teknolojisiyle akıllara kazınan model daha sonra neslini devam ettiremedi. Sonraki yıllarda Renault ürün gamının en üstündeki Vel Satis tam bir hayal kırıklığı olarak tarihe geçti. Şimdi ise Safrane ruhunun ayağa kalkma zamanı.
Samsung ile ortak geliştirilen Latitude, Laguna ile beraber Renault’yu D segmentinde temsil ediyor. Bu arada Latitude’un, Meksika’da hala Safrane ismiyle satıldığını da belirtelim. Renault Latitude, Güney Kore’de Samsung SM5 adıyla 2009’dan beri ticarileştiriliyor.Tasarım
Renault Latitude’un tasarımı için sıra dışı demek çok zor. Harika bir tasarım olmadığı ortada. Ancak sınıfının ağırlığını yansıttığını söylemek gerekli… Ön tasarımdan aracın uzak doğudan kökenleri olduğunu anlamak çok zor değil. Arka kısım ise gerçekten şık. Çamurluğa doğru taşan stop grubu ve plakanın üzerindeki kromajlı Latitude yazısı etkileyici bir hava veriyor. Latitude’un asıl silahları ise boyutları. Araç 4897 mm uzunluğuyla segmentinin en uzun modeli olma unvanını taşıyor. Bu sınıfın en çok satan modeli Volkswagen Passat’tan 12,8 cm uzun olan Latitude, yeni rakibi Peugeot 508’den ise 10,5 cm daha boylu. Latitude’un 477 litrelik bagaj hacmi yeterli olsa da rakiplerinden bazıları daha yüksek kapasiteler sunuyor.
İç mekan
İç mekana geçtiğimizde de büyük ve ferah bir yaşam alanı ile karşılaşıyoruz. Açık renkli döşemelerin bu etkide payı büyük… Latitude’un içerisinde kullanılan malzemeler kaliteli fakat bazı kumanda elemanlarının Clio’da kullanılanlarla aynı olması can sıkıcı. Diğer Renault modelleri ile aynı olan direksiyon simidi de biraz farklı olsaydı hiç fena olmazdı. Orta konsolun en üstünde yer alan gömülü navigasyon sistemi vites kolunun hemen arkasındaki joystick ile kontrol ediliyor. Bu sisteme alıştıktan sonra araç içerisinde rahatlıkla kullanamayacağınız başka kontrol elemanı bulunmuyor. Elektronik el freni sadece en üst donanımda sunuluyor ve gayet kullanışlı. Vites kolunun solundaki hız sabitleyici ve sınırlayıcı butonunun yeri pek kullanışlı olmasa da sık sık kullanılmadığından sıkıntı yaratmıyor. Arka koltuklara geçtiğinizde sınıfının en geniş diz ve omuz mesafesi ile karşılaşıyoruz. Rahat koltukların diz mesafesi çok az insan için sorun olacaktır. Latitude’ta arka koltuklar için ayrı bir klima sistemi sunuluyor ve bu sayede arka koltuklarda oturanlar da ön koltuktakiler kadar konforlu yolculuklar yapabiliyor. Tabi ön koltuklardaki ısıtma sistemi, soğuk kış günlerinde arkada yolculuk edenlerin öndekileri kıskanmasına neden olacaktır.
Motor
Renault ürün gamının tamamında görev yapan 1.5 dCi motor Latitude’da da yerini aldı. Latitude kaputunun altında 4000 d/d’de 110 hp güç üreten ünite 1750 d/d’dan itibaren verdiği 240 Nm torku sayesinde ağır araçları bile tatmin edici seviyede taşıyabiliyor. 6 kademeli manuel şanzımanın kısa vites oranları sayesinde 12.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen Latitude, 187 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Bir buçuk tona yakın Latitude’u hızlandırmak için doğru vitesi bulmanız şart. Hatta yokuşlarda sık sık birinci vitese düşmeniz gerekecek. 1.5 dCi ünite tüketim konusunda yine iyi değerler yakaladı. Testimiz süresince ortalama 6,4 litre/100 km tüketim değeri sunan araç, sakin otoyol kullanımında 4.4 lt/100 km gibi değerler yakalayabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Latitude ile en çok uyuşan kelime rahatlık. Boyutları araç içerisinde rahat hareket etmenizi sağlarken, konforlu koltukları yolculukları keyifli hale getiriyor. Renault, bu aracı tasarlarken olabildiği kadar yumuşak yapılı olmasını hedeflemiş. Süspansiyon sistemi darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. İç mekandakilerin bozuk yollardan korkmasına hiç gerek yok. Tabi bu yumuşak yapı yol tutuş disiplininde puan kayıplarına neden oluyor. Ani manevralarda Latitude gövdesi fazlaca yana yatıyor ve araç yoldan kopabiliyor. Bu durumda ESP sistemi hızlı bir şekilde devreye girerek aracın kontrolünü ele alıyor ve kendinizi tekrar yolda buluyorsunuz. Araç düşük hızlarda bir miktar motor sesini içeriye alsa da rahatsız edici boyutta gürültü almıyor. Hız yükseldikçe daha çok rüzgar sesini duyuyorsunuz. Bu durumda BOSE müzik sisteminin sesini biraz açmak akıllıca. Sistem bluetooth, aux ve usb bağlantıları üzerinden müzik çalabiliyor ve ses kalitesi gayet iyi.
Güvenlik
11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı başaran Renault, Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yorum-Selim ERKEK
Renault’nun artık bu sınıf araç tasarlarken en önemli kriteri sedan formlu bir araç ortaya çıkarmak olmalı. Latitude satışa sunulduğu andan itibaren Laguna satışları neredeyse durdu. 1.5 dCi ünite her modelde olduğu gibi Latitude’u da sırtlıyor. En önemlisi Latitude’un başlangıç fiyatına bazı markaların bir alt segment araçları satılıyor. İnsanlar doğal olarak konforlu ve tutumlu Latitude’a yöneliyorlar. Latitude’un eleştirilebilecek tek noktası olarak yol tutuş karakterini gösterebilirim. Ancak bu tarz bir araçta virajları zorlayarak dönmenizin hiç bir anlamı olmadığı için bu çok büyük bir dezavantaj değil. Direksiyonun hissizliği ise bazı kullanıcıların sürüş zevkini törpüleyecektir tabi ki. Bu sınıfta araç düşünüyorsanız gidip mutlaka Latitude’u test edin. Fiyatına karşın sundukları sizi şaşırtabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,5 dCi | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 110 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,5 s | |
Maksimum Hız: | 182 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,4 lt | |
Karma: | 5,0 lt | |
Test: | 6,4 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4897 mm | |
Genişlik: | 1832 mm | |
Yükseklik: | 1483 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2762 mm | |
Bagaj Hacmi: | 477 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 65 lt | |
Boş Ağırlık: | 1425 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/50 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder