Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Peugeot 5008 Premium Pack - 1.6 HDi 110 bg - Auto6R: 'En sonunda!'




Peugeot 5008 Premium Pack - 1.6 HDi 110 bg - Auto6R: 'En sonunda!'

Peugeot uzun yıllardır kompakt MPV segmentindeki boşluğu 307 ve 308 SW modelleri ile telafi etmeye çalışıyordu. Fakat rakipleri karşısında çok da başarılı olamayan modeller 5008 projesini doğurdu.

Fransız üretici, 2009 yılında tanıttığı 5008 modeli ile son yılların yükselen trendi kompakt MPV segmentine ilk adımı attı. Peugeot’nun aile otomobili sevdası 1994 yılında PSA-Fiat ortaklığıyla geliştirilen ‘Eurovans’ projesiyle başladı. Citroën Evasion (Synergie), Fiat Ulysse, Lancia Zeta ve Peugeot 806 adlarıyla satılan araç 2002 yılında yerini ikinci jenerasyonu 807’ye bıraktı. Fakat büyük bot MPV 807 hiç bir zaman rakiplerine karşı yeterince güçlü olmadı. MPV segmentinde markalar yeni modellerini bir bir tanıtırken Peugeot’da boş durmadı ve kompakt MPV 5008’i oyuna sürdü.

Tasarım
Peugeot 5008 için rakipleri içinde en çekici ön tasarıma sahip model diyebiliriz. Büyük farları neredeyse ön cama kadar uzanıyor fakat kesinlikle kötü görünmüyorlar. Peugeot ambleminin iki tarafından kaputun üstüne uzanan çizgiler dikkat çekiyor. Yan sinyallerin aynaların altına yerleştirildiği otomobilin arka kısmı ön tarafı kadar iddialı bir tasarıma sahip değil.

İç mekan
Klasik Peugeot direksiyon simidi ile sürücüsünü karşılayan otomobil cam tavanın sağladığı aydınlık sayesinde ferah bir iç mekana sahip. Deri koltukların konforu çok iyi. Sürücü odaklı konsolda kullanılan malzemeler kalite hissi veriyorlar. Konsola yerleştirilen vites kolunun kullanımı rahat. Klima kontrol butonlarının ve Radyo-teyp kumandalarının kullanımı alışkanlık gerektiriyor. JBL Ses sistemi otomobilde müzik dinlemek isteyenler için harika. Sürücünün görüş alanında beliren cam ‘Head-up display’ sisteminin bir parçası. Bu sistem sayesinde sürücü gözünü yoldan ayırmadan hızını ve öndeki araçla arasındaki takip mesafesini görebiliyor. Sürücü kol dayamanın altında soğutma özelliği de olan devasa bir bölüm bulunuyor. Sürücü koltuğunun alt kısmında ve arka koltuk tabanında saklama yerleri mevcut. Torpido gözü ise garip şekilde küçük tasarlanmış. Arka kısımda diz mesafesi başarılı. Fakat bagaj zemininden çıkan üçüncü koltuk sırasında sunulan yaşam alanı sadece çocuklar için uygun olabilir. Ön koltuk kafalıklarında yer alan ekranlara portatif görüntü kaynakları veya oyun konsolları bağlanabiliyor. Fakat dahili bir DVD oynatıcının olmaması eksiklik olarak göze çarpıyor. Bagajın hacmi üçüncü koltuk sırası kapalıyken 823 lt. Tüm koltuklar yatırılarak bu hacim 2506 lt’ye kadar artırılabiliyor.

Motor
Peugeot 5008’in en büyük avantajı 1.6 litrelik dizel motoru. Vergilendirme sistemi yüzünden alt dilimlerde yer alan motor, uzun yıllardır önemli satış rakamları yakaladı. DLD-416 kodlu motor Ford-PSA ortaklığıyla geliştirildi. Ford, Citroen, Peugeot, Volvo, BMW ve Mazda bu motoru birçok modelinde kullanıyorlar. Test aracımızdaki 1.6 litrelik motor 4000 devirde 110hp güç ve 1750 devirden itibaren 240 Nm tork üretiyor. Test aracımızı Auto6R ismi verilen robotize şanzımanla 12.6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştıran ünite, 5008’i maksimum 183 km/s hıza çıkartabiliyor. Vites değişimlerinin robotize şanzımanların genelinde olduğu gibi sarsıntılı olduğunu belirtmeliyiz. Yine de Auto6R şanzımanın bu tür şanzımanlar arasında iyi bir yerde olduğunu söylemeliyiz. Şanzıman iyi ayarlanmış dişli oranları sayesinde gerektiğinde 5008’e yeterli atikliği sağlıyor. Peugeot 5008 testimiz süresince 6.2 litre yakıt tüketti fakat dikkatli kullanımda 5 litre civarı tüketim değerleri yakalamak mümkün.

Konfor ve yol tutuş
MPV alanların ilk öncelikleri konfor... Peugeot 5008 sert olmayan süspansiyon sistemi ve rahat koltuklarıyla 5 kişinin bu önceliğini karşılamasını biliyor. İyi çalışan klima, ferahlık, sadece az miktarda motor sesi olan iç mekan ve doğru oturma pozisyonları uzun yolcuklukları bile eğlence haline getiriyor. Viraj içini aydınlatan farlar önemli bir güvenlik ekipmanı olarak görev yapıyor. Yüksek yapısı nedeniyle yan rüzgarlardan doğal olarak etkilenen araç önemli bir sapma yapmıyor ve yüksek hızlarda bile izinden çıkmıyor. Bu sınıftaki araçlarda artık standart haline gelen ESP sistemi önden kaymaya müsait 5008’i yola sokmak için hemen devreye giriyor ve sürücüsünü tedirgin etmeden görevini tamamlıyor. Fakat yine de sert virajlara temkinli girmekte fayda var.

Güvenlik
2009 yılında EuroNcap çarpışma testine katılan Peugeot 5008 en yüksek puan olan 5 yıldızla ayrıldı.

Yorum- Selim ERKEK
Peugeot 5008’i uzun yolda kullanma fırsatım oldu. 1.6 Hdi motorun bu araçtaki performansı hakkında ciddi şüphelerim vardı. Fakat yola çıktığım anda hepsi birer birer hayranlığa dönüştü. Özellikle tüketim değerleri gerçekten etkileyici. Bir kompakt MPV’nin sunması gereken performansı fazlasıyla sağlayan araç ne sollamalarda ne de otoyol kullanımında kesinlikle bir problem yaşatmıyor. Aracın yol tutuşu ESP sayesinde kötü değil. Zaten MPV alan kişilerin bu araçlardan sportif sayılabilecek yüksek yol tutuş gibi bir beklentisi yok. Ancak beklenmedik durumlarda gerekli olan ani manevralarda ESP’ye çok iş düşüyor. İç mekanda tek hoşuma gitmeyen ise cep telefonumu koyabileceğim ufak bir gözün olmaması oldu. Ufak eşyaları mecburen kolçak altındaki büyük bölüme koyuyursunuz ve ulaşmanız gerektiğinde bayağı bir çabalamanız gerekiyor. Peugeot’nun bu işin duayeni Renault’dan saklama gözleri konusunda dersler alması gerekli. 1.6 litrelik dizel motorun avantajı, yüksek donanım seviyesi ve uygun fiyat politikasıyla Peugeot 5008’in büyüyen MPV segmentinden iyi bir pay alacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder