Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM: 'Ekonomik seçenek'


Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM: 'Ekonomik seçenek'

06 Mart 2010 15:15:00

Hyundai’deki gelişimin yüzü olarak akıllara kazınan model i30, 1.4 litrelik motoruyla performans beklentisi olmayan ancak sağlamlık ve ekonomiyi isteyen kitleyi hedef seçmiş. i30 geniş ve ferah iç hacmi, yüksek donanımları ve estetik tasarımıyla kompakt sınıfın gözdelerinden olmayı başardı.

2007 yılında tanıştığımız i30 aradan geçen yıllara rağmen hala diri görünen modellerden biri. i30’u ilk teste aldığımız dönemlerde Avrupalı otomobillerle yarışan tasarımı ile bu sınıfın iddialı modellerinden biri olacağının sinyallerini vermişti.

Tasarım
i30 kromajlı ızgarası ve sivri uçlu far tasarımıyla önden bakıldığında oldukça güçlü görünen bir otomobil. Kaput üzerindeki akıcı çizgiler aracın dinamik tasarımını vurguluyor. İlk çıktığı zaman arka tasarımını BMW 1 serisine benzetenler çok olmuştu. Şimdi ise uzun yapılı stop grubu olan araçlar i30’a benzetilmeye başladı. Kolay kabul edilebilir bir tasarıma sahip arka kısım çok başarılı.

İç mekan

Otomobile oturduğunuzda ilk olarak kullanılan malzemelerin kalitesi dikkatinizi çekiyor. İşçilik sorunu görünmeyen iç mekanda, konsolun üzerini kaplayan yumuşak malzeme kalite hissini üst seviyelere çıkarıyor. Kumanda elemanlarının hepsi olması gerektiği yerlere konumlandırılmış. iPod ve USB bağlantıları en baz donanımda bile standart. Mavi gece aydınlatmaları sayesinde i30 ile gece yolculukları ayrı bir keyif. Sınıf ortalamalarında diz mesafesi sunan aracın bagajı ise 340 litre hacim sunuyor.

Performans ve sürüş

Test aracımızda Hyundai i30’un en baz motor seçeneği olan 1.4 litrelik benzinli motor görev yapıyordu. 6200d/d’de 109hp güç üreten bu motor maksimum torku 137Nm’yi ise 5000d/d’de üretebiliyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 12.6 saniyede gerçekleştiren araç zorlanmadığı sürece oldukça iyi tüketim değerlerine imza atabiliyor. Test ortalaması olarak elde ettiğimiz 7 litrelik tüketim makul kabul edilebilir. Sert süspansiyonu nedeniyle iç mekanda sarsıntılar fazla hissedilse bile bunun artısını aracın yol tutuşunda görüyorsunuz. i30 çok ani ağırlık değişimleri olmadıkça yolundan çıkmıyor.

Güvenlik

2007 ve 2008 yılında iki kez Euroncap çarpışma testine giren i30 ilk testte 4 yıldız alabildi. Dersine iyi çalışan Hyundai mühendisleri ikinci teste kadar yaptıkları geliştirmeler sayesinde araca 5 yıldız aldırmayı başardılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder