Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Mercedes E 250 CGI Coupe: 'Tasarım harikası!'


Mercedes E 250 CGI Coupe: 'Tasarım harikası!'

27 Şubat 2010 16:45:00

Mercedes’in son yıllarda tasarım anlamında ciddi bir değişim yaşadığı aşikar. Bu değişimin ilk ürünü olan mevcut C Serisi, görüntüsüyle büyük beğeni kazandı. Yeni E Serisi ise, tasarımıyla büyük ses getirdi. Fakat yine de eski Mercedes hayranları bu modeli pek kabullenememişti. Ancak güncel E Serisi’nin görüntüsü revize edilerek ortaya çıkarılan E Coupe hemen kabul edileceğe benziyor.

Geçtiğimiz yılın Mayıs ayında tanıtılan ve satışına başlanan E Coupe yüzde 60 W212 kasa E Serisi parçalarını kullanıyor. Ancak W204 kasa C Serisi ile aynı platform üzerine yükseliyor. CLK Serisi’nin yerini alan E Coupe, Mercedes tarihinde daha önce ‘80’li yıllarda hayat bulmuştu.

Tasarım

E Serisi’nin en dikkat çekici kısmı hiç kuşkusuz tasarımı. Seri üretilen otomobiller arasında en düşük sürtünme direncine sahip olan otomobil, bunu yine tasarımına borçlu. E Coupe’nin 0.24 cd’lik sürtünme katsayısı Toyota Prius’dan bile daha az. Otomobilin ön kısmı E Serisi sedan büyük benzerlik taşıyor. Ancak yatık tasarlanmasıyla daha agresif bir görünüm elde edilmiş. LED tipi gündüz farları ön bölümün en belirgin tasarım detayı. Şişkin çamurluklar ve kaslı kaput aracın spor imajını güçlendiriyor. Arka kısımda ise ön tarafa oranla daha sıradan bir tasarım bulunuyor. Buna karşın kısa tutulan bagaj kapağı ve köşeli stoplar şık bir görünüm oluşturmuş. Stoplarda kullanılan LED teknolojisi özellikle gece sürüşlerinde otomobilin görünümüne katkıda bulunuyor. Tasarım konusunda son bir not ise 17 inçlik hafif alaşım jantlar opsiyon olarak mutlaka seçilmeli.

İç mekan

Aracın koltuğuna oturup emniyet kemerine uzandığınızda size doğru uzatılan kemer sayesinde teknolojik bir iç mekana adım attığınızı anlıyorsunuz. Ayrıca motoru çalıştırdığınızda Pre-Safe sistemi kemerinizdeki boşluğu alıyor ve tam manasıyla otomobil tarafından sarılmış hissi yandırıyor. Bu sarılmış hissinde mükemmel tasarlanmış spor koltukların payı çok büyük. Tam doğru oturma pozisyonunu bulmak için koltuğun yan kısımlarında bel, sırt ve yan destek verebilen şişirme sistemleri mevcut. Ancak böyle lüks bir araçta koltuğun ileri geri fonksiyonunun elektrikli olmayışı hayal kırıklığı yaratıyor.

Tabanı düz direksiyon ve beyaz zeminli kadran aracın sportif kimliğini destekler nitelikte tasarlanmış. Ön kısımda yolcu ve sürücüyü rahat ettiren E Coupe arkada seyahat edenler için aynı konforu sunamıyor. Fakat bu durum, 2+2 kişilik coupe formlu araçların alışılmış sorunu… E Coupe’nin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi sedan versiyon ile aynı. İşçilik kusuruyla karşılaşmak ise imkansız.

Performans

Test ettiğimiz E 250 CGI’da 1.8 litrelik turbo beslemeli bir motora görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300d/d arasında 310Nm tork üretiyor. Motorun en büyük özelliği geçmişte kompresör teknolojisi kullanan Mercedes’in bu motorda turbo teknolojisini kullanıyor olması. Otomatik şanzıman sebebiyle gücü törpülenen motor yine de otomobili hızlandırmakta zorlanmıyor. Fabrika verilerine göre 7.6 saniyede ulaşan otomobilin son hızıysa 248km/s. Beş ileri klasik otomatik şanzıman aracı sadece sportif beklentilerle alanlarda hayal kırıklığı yaratabilir.

Konfor ve yol tutuş

Ani yapılan manevralarda ve hızlı girilen virajlarda bile çizgisinden ayrılmayan E Coupe, yaptığımız fren testlerinde 38 metrede durmayı başardı. Hassas direksiyon sistemi ve bir spor otomobilde olması gerektiği ölçüde sertleştirilmiş süspansiyon sistemi sayesinde otomobil güven veriyor. Ayrıca Agility Control sistemi yoldan aldığı tepkileri her an analiz ederek hidrolik sistemler aracılığıyla süspansiyon sertliğini ayarlıyor. E Coupe orantısız güç verildiğinde arka kısmından kopmaya başlıyor ancak bir noktadan sonra ESP kapalı bile olsa devreye girerek aracı yoluna sokuyor. Kısacası bu otomobilde ESP sistemi tümüyle kapatılamıyor.

Güvenlik

Mercedes E Serisi sedan Euro Ncap testinden 5 yıldız almayı başarmıştı. E Coupe’nin ise bu teste ayrı olarak katılımı bulunmuyor.

Yorum – SELİM ERKEK

0.24 Cd’lik rüzgar sürtünme kat sayısıyla zaten başlı başına bir mühendislik harikası olan bu aracı kullanmak gerçekten büyük keyif. 1.8 litre turbolu 204hp’lik motorun gücü otomatik şanzıman yüzünden törpülenmesine rağmen yine de çok başarılı. Şanzımanın vites geçişleri yumuşak ve sorunsuz. Ancak bu Mercedes kesinlikle beklediğiniz kadar konforlu değil. Yol tutuşu iyileştirmek amacıyla sert tutulan süspansiyon sistemi aracı olması gereken spor coupe formuna ulaştırmış fakat konfordan bir miktar ödün verilmiş. E Coupe’nin ön tasarımı gerçekten nefes kesici ancak yandan bakıldığında aynı şeyleri söylemek biraz zor. Özellikle C sütunun bittiği nokta çok da başarılı değil. Hoş görünen arka tasarımda ise bu otomobilde olmalıydı dediğim difüzör ve çift egzoz çıkışı eksikliğini hissettiriyor. Bu belki de biraz AMG paketin eksikliği olarak görülebilir. İç mekan bir önceki nesil E Serisi (W211)’le kıyaslandığında daha modern gözüküyor fakat ön konsol üstünde kullanılan malzeme kalitesi W211’den daha başarısız. Konsolda bulunan ekran ise görsel olarak güzel ancak işlevselliği az. Sadece radyo/teyp kontrolü yapılması insanın beklentilerini karşılayamıyor. Koltuklar yeterli yan desteği sunuyorlar. Arka kısma geçiş ise biraz problemli. Ancak direksiyona geçince inanın hiçbirini düşünmüyorsunuz. Aklınızdaki tek düşünce zevkle geçecek kilometreler oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder