Analytics

Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair: 'Yeni yüz, yeni motor!'



Fiat Punto Evo 1.4 Multiair: 'Yeni yüz, yeni motor!'

13 Mart 2010 08:30:00

2005 yılında tanıtılan Grande Punto modelinin makyajlı hali olan Punto Evo, artan iç mekan kalitesi ve barındırdığı yeni teknolojilerle Fiat’ı küçük sınıfta başarıyla temsil ediyor.

Aralık ayında Türkiye yollarında görmeye başladığımız Punto Evo, adına yakışır şekilde büyük bir evrim geçirmiş. Punto Evo, Grande Punto kullanıcılarının istekleri ve şikayetleri doğrultusunda eksiklerini gidermiş olarak mini sınıfta tekrar iddialı konuma geldi.

Tasarım
Aracın İtalyan sitilini yansıtan tasarımında ufak tefek dokunuşlarda bulunulmuş. Ön kısımda karartılan farlar ve Fiat logosundan farlara doğru uzanan kromajlı kısım hemen dikkati çekiyor. Sis farları kenarlardan daha ortaya doğru kaydırılmış ve viraj içi aydınlatma donanımı eklenmiş. Arka kısımda ise yeni LED destekli stop grubu ve Fiat logosundan açılan bagaj kapağı makyajın getirdiği yenilikler arasında.

İç mekan
Fiat Bravo’dan tanıdık gelen iç mekan, modern çizgilerde. Grande Punto’nun en çok eleştirildiği nokta olan iç mekan kalitesi Punto Evo’da tatmin edici bir hal almış. Blue&Me opsiyonu ve başarılı ses sistemi araca puan kazandıran noktalar. Test aracımızda ön konsoldan gelen ufak tefek tıkırtılar vardı ancak bunların serviste çözülebileceğini düşünüyoruz.

Performans
1.4 litre Multiair motor seçeneği ile testimize konuk olan Punto Evo, 6500 d/d’de 105hp güç ve 4000 d/d’de 130 Nm tork üretebiliyor. FPT (Fiat aktarma organları teknolojileri) tarafından geliştirilen Multiair motor, emme supaplarını elektro hidrolik olarak kontrol edebiliyor. Bu sayede daha verimli yanma sağlanmış oluyor ve emisyon değerleri düşüyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı 185 km/s. Test aracında bulunan Start&Stop sistemi ve vites değişim göstergesi aracın yakıt yönünden daha verimli olmasını sağlıyor. Punto Evo’nun ortalama yakıt tüketimi 5.7 litre ancak şehir içi yoğun trafikte bu değer 8 litreye kadar çıkıyor.

Konfor ve yol tutuş
Opel Corsa ile aynı şasiye sahip Punto Evo, yol tutuş konusunda bu sınıfın ön önde gelenlerinden. Orta sertlikteki süspansiyonlar iç mekanda yüksek konfor sunmuyor. Buna karşın yol tutuşa katkıda bulunuyor. ABS, ESP, EBD, HBA sayesinde aracın yol tutuşu ve frenleme performansı etkileyici. İç mekanda motor sesini duymak çok zor ancak yüksek hızlarda yol ve rüzgar sesi kulağa geliyor. En çok bayanların hoşuna gideceğini düşündüğümüz direksiyonun, City modu sayesinde şehir içinde manevra yapmak çok kolay. Bu modda direksiyon bir elektrik motoru desteğiyle daha yumuşak bir karaktere kavuşuyor.

Güvenlik
2007 yılında Euro Ncap çarpışma testine katılan Grande Punto beş yıldızlık performans göstermişti.

Yorum- SELİM ERKEK
Üç senelik Grande Punto kullanıcısı olarak Punto Evo’yu çok beğendiğimi söylemeliyim. GP’den sonra Evo’nun iç tasarımı çok daha kaliteli tasarlanmış. Özellikle cam tavan opsiyonu bu sınıfta araç alınırken tercih edilmeli. Hızlı girilen virajlarda arka kısmı kayabilen aracın ESP’sini devreye sokmak için oldukça fazla çabalamak gerekiyor. Dozlaması çok iyi olan frenlere sahip GP’den sonra Evo’nun frenleri de güven veriyor. Ancak Multiair motor beni hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. Ekonomik manada beklentilerimi karşılayan motorun sadece biraz daha çabuk devirlenmesini bekliyordum. Sanırım bu motorun asıl gösterisini turbolu versiyonlarında göreceğiz. Son sözümde Start&Stop sistemine, araç stop ettiğinde siz debriyaja bastığınız anda marşa basıyor ve motoru çalışır konuma getiriyor. Fakat motoru yeni çalışmış aracı hemen kaldırmaya çalıştığınızda istediğiniz tepkiyi vermiyor ve stop edebiliyor. Bu sebeple araç çalışır konuma geldikten sonra bir süre beklemek en iyisi. Sonuç olarak Punto Evo, B sınıfında fiyat performans değerlendirmesinde üst sıralarda bir araç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder