Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2011 Pazartesi


Volvo S40 1.6 D2 R-Design: 'Gizli Yıldız!'

21 Temmuz 2011 08:30:00
Kompakt sınıfta sedan otomobil arıyorsunuz ve alacağınız otomobilin prestij olarak da rakiplerinin çoğundan daha iyi olmasını istiyorsanız Volvo S40’a mutlaka bakmalısınız. İsveçli üreticinin 1995 yılından beri ürettiği S40, ikinci jenerasyonu ile önemli satış rakamları yakaladı. Şüphesiz bu başarıda 1.6 litrelik dizel ünitenin payı çok büyük. Volvo S40’da 1.6 litrelik turbo dizel motor, DRIVe versiyonda 109 hp güç 240 Nm tork üretirken, D2 versiyonunda 115 hp güç 270 Nm tork üretiyor.
Tasarım
Klasik Volvo çizgilerinin kompakt hali olarak tanımlayabileceğimiz Volvo S40’ın güven veren bir duruşu var. Test aracımızdaki gibi R-Design paketi satın alındığında araç sportif bir karaktere bürünüyor. Bu paketle beraber özel body kit, bagaj spoyleri, egzoz ucu ve özel 17 inçlik jantlar sunuluyor. Ayrıca ön ızgara ve yan aynalar da mat gri bir kaplamaya sahip oluyorlar. Aracın farlarının maviye kaçan rengi en çok dikkat çeken kısmı.





İç mekan
Volvo S40’ın basit çizgilerle şekillendirilmiş iç mekanında gösterişli öğeler bulunmuyor. Bütün kumanda elemanları olması gerektiği şekilde konumlandırılmış ve hiç birinin kullanım zorluğu bulunmuyor. Araç içerisindeki malzemelerin kalitesi bu sınıfın en iyilerinden. Hiçbir yerde kalitesiz malzemeye rastlamıyorsunuz. Üç kollu direksiyon simidi R paketle beraber oldukça şık bir görünüme sahip oluyor. Ayrıca ergonomisi ve üzerindeki kontrol butonlarının kullanımı çok rahat. Orta konsoldaki ekran, ses sistemi ve park mesafe kontrol sisteminin bilgilerini gösteriyor. Sözü açılmışken test aracımızdaki ses sisteminin çok başarılı olduğunu belirtelim.   İnce yapılı bir tablet şeklindeki orta konsolun arka kısmında eşya saklama gözü bulunuyor. Bunun gibi birkaç kısma daha sahip olan S40’da eşya  gözü sıkıntısı bulunmuyor. Araç içerisinde bizim gözümüze en çok takılan nokta el freni kolu oldu. El freni çekikken bu kolun daha kısa olması düşünülebilirdi.


Motor
Test aracımızın 1.6 litrelik dizel motorunu Peugeot, Citroen ve Ford modellerinden de tanıyoruz. 1.6 litrelik ünite S40 D2’nin motor kaputunun altında 3600 d/d’de 115 hp güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork üretiyor. DRIVe versiyonla arasında 6 hp güç ve 30 Nm tork farkı olan motor, bu versiyonda gücünü 5 yerine 6 kademeli manuel şanzıman aracışılığıyla ön tekerlere iletiyor. S40’ı 11,4 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor, maksimum 190 km/s’lik hız değeri sunuyor.   Araca yeterli çevikliği sunan ünite, asıl maharetini tüketim değerlerinde gösteriyor.  S40 gaz pedalına nazik davranıldığında 4.4 lt/100 km değerini rahatlıkla yakalarken, testimizin sonunda 5,8 lt/100 km tüketim değerini elde etti. Düşük devirlerde bile yeterli tork üretebilmesi S40 motorunun oldukça rahat bir sürüş karakteri ortaya koymasını sağlıyor.


Konfor ve yol tutuş
Volvo S40, kompakt sınıfın en iyi yol tutan modellerinden olarak tanımladığımız Ford Focus ile aynı platformu kullanıyor. Aracın yol tutuşu bu sınıfın en iyilerinden. Viraj limitleri oldukça yüksek olan S40’ın direksiyonu ise bir miktar yapaylık hissettiriyor. ESP sistemi aracın limitlerini iyice zorladığınızda ufak müdahaleler yaparak sizi yola sokmakta zorlanmıyor. S40’ın bu kadar başarılı yol tutuş özellikleri göstermesi aklınıza sert bir araç olduğu fikrini getirebilir. Fakat durum hiçte öyle değil. S40 süspansiyonları yoldan gelen darbeleri de başarılı bir şekilde emiyor. Test aracımızdaki R Design koltuklar vücudu başarılı bir şekilde sarıyor ve yeterli konforu sunuyor. S40’ın iç mekanına yansıyan gürültüler de son derece az. Araç yüksek hızlarda bile rahatsız edici olmuyor.


Güvenlik
Volvo S40, 2004 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı.


Yorum-Selim ERKEK
Volvo S40 her ne kadar eskimiş bir model olsa da R-Design paketi ile hala çekici görünüyor. Aracın test ettiğimiz versiyonu baz dizel versiyondan biraz daha güçlüydü ancak ben fazla para vermeye değeceğini düşünmüyorum. Aracın en belirgin özelliği stabil sürüşü. Yüksek hızlarda bile S40 sürücüsü hiç tedirgin olmuyor. Yol tutuşu bu sınıfın en iyilerinden, sadece direksiyon biraz daha hassas olabilirdi. Dizel motor D2 kardeşi kadar tutumlu ve S40’ı rahatlıkla harekete geçiriyor. İç mekanda kullanılan malzemeler Volvo markasına yaraşır şekilde başarılı ve araç oldukça sessiz. Kompakt sınıfın diğer modelleri kadar tutumlu, fakat lüks imajı yaşatacak bir otomobil arıyorsanız S40’a göz atmalısınız.


Teknik Özellikler
Motor:1,6 D2 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 hp 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,4 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,2 lt
 Şehir Dışı:3,8 lt
 Karma:4,3 lt
 Test:5,8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4476 mm
 Genişlik:1770 mm
 Yükseklik:1454 mm
 Dingil Mesafesi:2640 mm
 Bagaj Hacmi:404 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:52 lt
 Boş Ağırlık:1371 kg
 Lastik Boyutu:225/55 R17

2 yorum:

  1. Merhaba,benim sorum r-design paketi ile beraber ekstra özellikler neler geliyor? Sadece performans anlamındamı yoksa kullandığınız araba premium+dynamic paketlimiydi? Cevabınız için sağolun.

    YanıtlaSil
  2. R-design sadece görsel olarak aracı farklılaştırıyor. Teknik bir farklılık söz konusu değil.Saygılar

    YanıtlaSil