Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2011 Pazartesi

Alfa Romeo Giulietta 1.8 QV: Molto Bene (Çok iyi)

07 Ağustos 2011 11:55:00
İlk olarak dizel versiyonunu test ettiğimiz Alfa Romeo Giuliettta’nın yerinde duramayan seçeneği ‘Quadrifoglio Verde’ testimize konuk oldu. Dört yapraklı yonca anlamına gelen Quadrifoglio Verde, 235 hp güç üreten motoruyla performans meraklılarının göz bebeği modellerden biri olabilir. Ülkemizde üç benzinli bir dizel motor seçeneği ile satışa sunulan Giulietta’nın en güçlü versiyonunu, kompakt HB sınıfında sürüş zevkine önem veren kişilerin bakması gereken bir model.
Tasarım
Alfa Romeo Giulietta QV’yi standart Giulietta’lardan ayırmanın en kolay yöntemi özel jantları ve çamurluklarındaki dört yapraklı yoncalar. Aracın ön tasarımında ilk dikkati çeken, ana aydınlatma grubu içerisindeki LED tipi gündüz farları… Büyük Alfa Romeo ızgarası kaput üzerinden gelen iki çizginin birleştiği yerde bulunuyor.  Giulietta’nın arka kapı açma kollarının farklı konumu profil görünümünün şıklığını arttırmış. Çok şık görünen arka kısımda stopların ortasındaki büyük Alfa Romeo logosu ve altındaki Giulietta yazısı aracın kimliğini dışa vuruyor. Ayrıca bu logo aynı zamanda bagaj açma düğmesi olarak işlev görüyor. QV’de diğer Giulietta’lardan farklı olarak çift çıkışlı egzoz kullanılmış. Bu da aslında aracın gücünü dışa vurumu olarak anlaşılmalı. Alfa Romeo Giulietta, çok yakın akrabası Fiat Bravo’dan 1,5 cm, Volkswagen Golf’den ise 15,2 cm daha uzun. Bu sınıfın en büyüklerinden biri olan Mazda 3 ise Giulietta’dan 10,9 cm daha uzun.


İç mekan
Giulietta QV’nin iç mekanında kırmızı dikişlerle sportif bir hava yaratılmaya çalışılmış. Ayrıca alüminyum pedal grubu ve vites topuzu da bu aracın gücünün iç mekana yansması olarak karşımıza çıkıyor. Alıştığımız Alfa Romeo iç mekanlarından daha farklı bir havanın hakim olduğu ön konsolda ses sisteminin olduğu bölüm fazla sade kalmış. Sis farlarını, start&stop sistemini ve merkezi kilidi kontrol etmeye yarayan şalter benzeri tuşların kullanımı gayet rahat. Bu tuş grubunun altındaki klima kontrol butonları ise büyük kontrol kumandalarıyla kolay kontrol edilebilmenin yanı sıra görsel olarak da şık görünüyorlar. Vites topuzunun hemen önünde bulunan D.N.A şalteri ise dynamic, normal ve all weather modları arasından birini kendi sürüş tarzınıza göre seçmenize olanak sağlıyor. Fiat grubunun izlerinin görüldüğü direksiyonda ses sistemi kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı gayet rahat. Derine konumlandırılmış göstergelerin gündüz ve farlar açıkken okunabilirliği iyi, ancak gösterge aydınlatmaları sürekli olarak açık olmadığından bazen göstergeler okunamıyor. D.N.A sistemi Dynamic moda alındığında göstergelerin ortasındaki dijital yol bilgisayarı ekranından turbo basıncını dijital olarak takip edebiliyorsunuz.

Motor

Test aracımızda görev yapan 1.8 TBi motor gücüyle kendisine hayran bıraktırıyor. 5500 d/d’da 235 hp güç üreten ünite 1900 d/d’dan itibaren de tam 340 Nm tork’u sürücüsünü emrine sunuyor. Gücünü 6 kademeli ve kemikli geçişleriyle sportiflik hissini sonuna kadar yaşatan şanzımanla ön tekerlere gönderen araç 6.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken, 242 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Elektronik Q2 diferansiyeli ile virajları büyük bir ustalıkla dönen aracın D.N.A kontrol ünitesi araç karakterine çok etki ediyor. Dynamic moda alındığında kendisini bulan aracın motoru daha tepkili hale geliyor. Alfa Romeo QV testimiz süresince 11 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Sakin şehir dışı kullanımlarnda bu değeri 7 lt/100 km’nin altına çekmek gayet kolay.
Q2 Diferansiyel nedir?

Q2 diferansiyel aracın her yol koşulunda ve sürüş stilinde maksimum yol tutuşa sahip olması için geliştirilmiş bir sistem. Aslında limitli kaydırmalı bir diferansiyel olan Q2, motordan gelen torku sürüş stili ve yol koşullarına göre ön lastiklere dağıtıyor. Bu sayede aracın hızlanma ve yüksek hızlardaki aracın kontrol hissi arttırılırken önden kayma eğilimi azaltılmış oluyor. Q2 diferansiyel  torku en iyi tutunan lastiğe ileterek aracın yol tutuşunu arttırıyor. Örneğin viraj içerisindeki lastik tutunma kaybı yaşamaya başlarsa tork dış taraftaki lastiğe iletilmeye başlanıyor. Bu sayede daha az önden kayma, daha iyi stabilite ve daha yüksek viraj dönme hızı elde ediliyor. 

Yol tutuş ve konfor
Test aracımızdaki deri kaplı koltuklar sportif sürüşler için yeterli yan desteği sunarken, uzun yolculuklarda sunduğu konfor ile daha az yorulmamıza sebep oldu. QV’nin standart Giulietta’lardan daha sert olan süspansiyon sistemi yol tutuşu arttırıyor fakat konfordan ödün veriyor. Bunda ince yanak lastiklerin payı da büyük. Alfa Romeo Giulietta QV’nin içerisine yüksek hızlarda motor sesi fazla miktarda girmeye başlıyor.
Son derece gelişmiş ayarlara sahip olan D.N.A sistemi tüm Giulietta’larda standart olarak sunuluyor. Aracın sürüş karakterini, sürücünün stiline ve yol şartlarına göre değiştiren sistem her şartta güvenli yolculuklar sunmayı hedefliyor. D.N.A sisteminin araç üzerinde yaptığı değişiklikleri Avrupa’da sunulan navigasyonlu modelde daha ayrıntılı bir şekilde görmek mümkün. Test aracımızda ise sadece yol bilgisayarında çıkan uyarılarla modların değiştiğini anlayabiliyorduk. Hızlı girilen virajlardan bile alnının akıyla çıkan QV, yol tutuş konusunda beğenimizi kazandı. Fren performansını da beğendiğimiz Giulietta, sınıfındaki birçok rakibinden daha iyi frenlere sahip.

Güvenlik
Alfa Romeo Giulietta, bu yıl girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılarak güvenliğini kanıtladı.


Yorum - Selim ERKEK
Alfa Romeo Giulietta QV, ateşli Hatchback sınıfına Alfa’nın yorumu olarak geldi. Aracın turbo beslemeli motoru inanılmaz. Büyük bir hızla devirlenen motor QV’yi 200 km/s’in üzerine kadar nefesi kesilmeden taşıyor. Üstelik bu sırada çıkarttığı sesleri de duymak büyük bir zevk. Tek bir sorun var o da aracın gücünü yere tam olarak aktaramaması. Temiz bir asfalt ve yeni lastiklerle durum değişebilir belki ama test aracımız ilk iki viteste yere tutunmakta ciddi problemler yaşıyordu. Aracın viraj performansı ise normal yol şartlarında sınırlarını pek zorlayamayacağınız kadar iyi. Araç virajlarda zaman zaman önden kayma eğilimi gösterse de elektronik sistemleri yerinde müdahalelerle sizi tekrar yola döndürmeye çalışıyor.  Giulietta QV’nin  iç mekanda sunduğu yaşam alanı ve konforu da bu performanstaki bir araçtan beklenenden daha iyi. Tüketim değerleriyse; boşverin tüketimi QV’nin ivmelenmesinin keyfini çıkarın!




Teknik Özellikler
Motor:1.8 TBI
Motor Hacmi:1742 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:235 hp 5500 d/d
Maksimum Tork: 340 Nm 1900 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma6,8 s
Maksimum Hız:242 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:10,8 lt
Şehir Dışı:5,8 lt
Karma:7,6 lt
Test:11 lt
Boyutlar
Uzunluk:4351 mm
Genişlik:1798 mm
Yükseklik:1465 mm
Dingil Mesafesi:2634 mm
Bagaj Hacmi:350 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
Boş Ağırlık:1320 kg
Lastik Boyutu:225/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder