Analytics

Bu Blogda Ara

15 Eylül 2011 Perşembe

Renault Megane EDC ile 3000 km!


Renault cephesinin Volkswagen Golf’e rakip olarak geliştirdiği Megane, Alman üreticinin sunmaya başladığı çift kavramalı otomatik şanzımanla rekabette bir adım geride kalmıştı. . Yeni geliştirilen EDC şanzımanla bu açık kapatıldı.  Fransız üretici, çift kavramalı EDC şanzımanın klasik otomatik vitesin konforuyla, manuel vitesin yakıt ekonomisinden bile daha iyisini sunacağını söylüyor.

Manuel vites kutularında olduğu gibi senkromeçlere sahip EDC, kavramaları elektrikli iticilerle yönetiyor. Bir işlemcinin yönettiği elektrikli iticiler sayesinde, aracın hızına ve yük durumuna uygun en doğru vites bulunarak 3 milisaniyeden kısa bir sürede vites değişimi sağlanıyor. Tıpkı VW’nin 7 kademeli DSG şanzımanı gibi kuru tip olan EDC’nin kavramalarından biri 1,3 ve 5. Vites dişlilerine, diğeri ise 2,3 ve 6. Vites dişlilerine geçiyor. 82 kg ağırlığındaki EDC vites kutusu şu anda satışta olan versiyonunda 250 Nm’ye kadar torka dayanabiliyor. Fabrika verisi şehir içi yakıt tüketim değerlerinde Megane EDC, manuel vitesli versiyonundan 0.3 lt/100 km daha tasarruflu olduğunu iddia ediyor.

Megane ailesinin en güçlü dizel motoruyla satılan EDC şanzıman, manuel vitesli versiyondan 5 hp daha güçlü bir motora sahip. 4000 d/d’de 110 hp güç üreten 1.5 dCi motorun 240 Nm’lik torku 2000 d/d’den itibaren sunulmaya başlanıyor. 6 kademeli EDC şanzıman yakıt tüketiminin yanında emisyon değerlerini de düşürüyor. Manuel versiyona göre 6 g/km daha az CO2 salan test aracımız Euro5 normlarını karşılıyor.

2008 yılı sonlarında üçüncü jenerasyonu ile tanıştığımız Megane modellerinin sadece dizel versiyonlarından EDC şanzıman seçeneği sunuluyor. Megane HB, 4295 mm’lik uzunluğuyla Volkswagen Golf’ten 9,6 cm daha uzunken, Citroen C4’ten 3,3 cm, Opel Astra’dan ise 12,4 cm daha kısa.

Renault, EDC şanzımanlı Megane ailesini Expression, Sport Editon, Dynamique ve Privilege donanım seviyeleri ile satışa sundu. EDC şanzımanlı bir Megane’a sahip olmak için ödeyeceğiniz minimum fiyat ise şu anda 50.300 TL.

Yorum-Selim ERKEK


Donanımları hayatı kolaylaştırıyor

3000 km’den fazla kullandığım Megane EDC bence parasını sonuna kadar hak eden bir otomobil. Dışarıdan gayet şık görünen aracın içerisi de iyi şekillendirilmiş. Bazı olumsuz noktaları ise tabi ki var.  Orta konsoldaki navigasyon ekranı ithal versiyonlarda da sonradan eklenmiş gibi duruyordu ancak en azından o araçlarda konsola gömülü kontrol paneli biraz durumu kurtarıyordu. Bizim test aracımız gibi ülkemizde üretilen versiyonlarda ise bu kontrol görevi basit görünen bir uzaktan kumandaya verilmiş. Klima ve ses sisteminin tuşları da biraz daha büyük olsaydı daha ergonomik olurdu. Orta havalandırma kapaklarının ithal versiyonda kapatılabiliyorken Türkiye’de üretilenlerde bu özelliğin olmayışı garip. Kapatılamayan havalandırma kapağı yüzünden bazı durumlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Eğer bu kısımdan have gelmesini istemiyorsanız havayı ayak veya cam bölgesine yönlendirmek zorundasınız.  İç mekandaki malzeme kalitesi son zamanlarda yenilenen rakipleri kadar başarılı olmasa da rahatsızlık verecek boyutta değil. Aracın ses sistemi Bluetooth üzerinden müzik çalabiliyorken bazı versiyonlarda USB desteğine de sahip. Bizim test aracımızda ise bu özellik bulunmuyordu. Telefonla eşleştirilmesi ve kullanımı ise son derece kolay.

Megane EDC’de en beğendiğim özellik anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi. Anahtar cebinizdeyken araca binip motoru çalıştırabiliyorsunuz. Araçtan inip birkaç adım attığınızda ise Megane kapılarını kitleyip aynalarını otomatik olarak kilitliyor. Megane’ı kullandıktan sonra başka arabaları kilitlemeyi unutabilirsiniz.

 20 bin kilometreyi devirmiş test aracımızda, direksiyonun yan kısımlarında elle hissedilebilen deformasyonun dışında malzemeler açısından sıkıntı göze çarpmıyordu. Bozuk yollarda sürücü kapısından ve gösterge panelinden gelen ses serviste çözülebilecek cinsten sıkıntılardı. Motorda ve şanzımanda ise en ufak sıkıntı hissedilmiyordu.

En büyük avantajı EDC!

Büyük kullanım rahatlığı sunan EDC şanzıman sadece düşük hızlarda 1 ile 2. Vitesin geçişi konusunda sıkıntılı görünüyor. Sıkışık trafikte yavaş süratlerde yığılma yapabilen sistem, çok da büyük problemler yaşatmıyor. Normal şekilde hızlanmalarda ise vites geçişlerini neredeyse hissetmiyorsunuz. Hatta birkaç kez kaçıncı viteste olduğumu bile düşündüm. Gösterge panelinde kaçıncı viteste olduğumuzu gösteren gösterge olmaması kötü. Vites kademesini görmek için manuel moda geçmek zorundayız. EDC’de keşke olsaydı dediğimiz özelliklerin başında ise spor modu bulunuyor.

Yol tutuş iyi ama…

Megane’ın yol tutuşunun ön plana çıkmamasının en önemli nedeni hissiz direksiyonu. Park manevralarında pamuk kadar hafif olan yapısıyla kullanım kolaylığı sağlayan direksiyonun, yüksek hızlardaki sertleşen yapısı ise hassas olmaktan uzak. Keskin virajlara ilk başlarda bir miktar tedirgin şekilde girmemin sebebi direksiyona alışamamış olmamdı. Bir süre sonra aynı viraja, ‘yol tutuşu iyi’ modeller olarak gösterilen araçlarla girdiğim hızlarda girdim ve ESP’ye çok iş düşmeden dönebildim. Megane’ın frenlerinin büyük güven verdiğini ve çok kolay dozlandığını da söylemeliyim.

‘Şehir dışı yakıt tüketimi çok iyi’

Olağanüstü değerler maalesef şehir dışında yakalanabiliyor. Şehir içinde 6 lt/100 km civarında seyreden tüketim değeri, 3000 km’lik kullanımım esnasında şehir dışı ağırlıklı kısımlarda 4.4 lt/100 km oldu. Tüketimi daha da düşürmek mümkün. Bozüyük-Pamukova arasındaki 100 km’lik mesafede ortalama tüketimim 3.9 lt/100 km oldu. Yolun bir kısmında yol çalışması vardı bu sebeple sabit hızla gidemedim ve klimam hep açıktı. Sanırım daha uygun bir zamanda aynı güzergahta tüketimi biraz daha düşürebilirim. Megane’ın 60 litrelik deposunu 1000 km’yi aşkın aralıklarda doldurmak güzel bir duygu.



Az önce de bahsettiğim gibi Megane EDC’nin şehir dışı tüketimi çok etkileyici ama şehir içinde değerler 100 km’de neredeyse 2 litre artıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder