Analytics

Bu Blogda Ara

26 Nisan 2011 Salı

VW Jetta 1.6 TDI DSG Comfortline: Yerinde Saymış!

Yerinde Saymış!Volkswagen’in C segmenti sedan modeli Jetta, altıncı jenerasyonu ile yollarda. Volkswagen PQ35 platformu üzerine geliştirilen yeni Jetta, selefinden daha uzun ve daha ucuz bir otomobil olarak tanıtıldı. Yeni Jetta tıpkı bir önceki nesil gibi Meksika’daki Puebla tesislerinde üretiliyor. Şu anda sadece 1.2 litre TSI benzinli motor ve 1.6 TDI dizel motor ile satılan Jetta’da, DSG şanzıman sadece 1.6 litrelik versiyonda sunuluyor. Filo satışlarından önemli pay sahibi olan model yenilenen haliyle satış grafiğini daha da yukarılara çekmeye çalışacak.
Tasarım
Tasarımdaki büyük atılım Jetta’nın en büyük kozu. Volkswagen, Golf ile benzer ön tasarıma sahip eski Jetta’yı tamamen farklı bir model olarak yeniden şekillendirdi. Keskin çizgiler Jetta’nın agresif yüzünü ortaya çıkarıyor. Aracın arka tasarımında ise Audi modellerine benzerlik fark ediliyor. VW Jetta, rakipleri Renault Fluence, Toyota Corolla ve Ford Focus Sedan ile tasarım anlamında karşılaştırıldığında bir adım öne çıkıyor.  4644 mm uzunluğa sahip model sınıfının en uzun aracı olma unvanına sahip. En yakın rakibi Renault Fluence’den 2,4 cm daha uzun olan Jetta 1778 mm genişliğe sahip. Jetta’nın 510 litrelik bagaj hacmi beklentileri karşılıyor.



İç mekan
Derli toplu görünen iç mekanda tanıdık Volkswagen kontrol elemanları göze çarpıyor. Üç kollu direksiyon simidi kullanışlı kontrol elemanları barındırdığı kadar ergonomik açıdan da başarılı. Gösterge paneli gayet şık ve rahat okunuyor. Yol bilgisayarının Türkçe dil seçeneği olmaması ise büyük bir eksiklik. Bu otomobilin Avrupa’da en çok satıldığı ülkelerden biri Türkiye ve böyle bir uygulamayı anlayamadık.  Gösterişsiz orta konsol Jetta’nın en çok eleştirildiği noktalardan. Comfortline donanımlı (orta donanım seviyesi) test aracımızda bile tam otomatik klimanın olmaması garip doğrusu. DSG şanzımanın vites kolu da yenilenen tasarımıyla Jetta içerisindeki yerini almış. ESP siteminin kapatma butonunun yerinde ise artık yeller esiyor. Yeni jenerasyonla birlikte ESP sistemi devreden çıkarılamıyor. Jetta içerisinde kullanılan malzemeler için kaliteli demek çok iyimser olur. Hatta bu konuda yer yer selefini arattığı noktalar bile var. Özellikle kapı içlerindeki plastik malzemelerin kalitesi kötü…  Jetta büyüyen boyutlarını iç mekana da yansıtmış. Aracın arka koltukları artık daha fazla diz mesafesi sunuyor. Arkada oturan yolcular için havalandırma kanalları unutulmamış. 




Motor
Motorun fotoğrafını çekmek için kaputu açtığımızda, kaputu açık tutan piston sisteminin yeni Jetta’da yerini eski sistem demir bir çubuğa bıraktığını görüyoruz. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik TDI dizel ünite 4400 d/d’de 105 hp güç üretiyor. Common rail enjeksiyon sistemini kullanan motor eski TDI ünitelerden daha sessiz bir çalışma karakterine sahip. 1500-2500 d/d aralığında üretilen 250 Nm tork sayesinde düşük devirlerde bile yeterli ivmelenmeyi sağlayan motor, hareketi 7 kademeli DSG şanzımanla ön tekerlerine iletiyor. DSG şanzıman otomobil dünyasında yeni bir kapı açtı ve diğer markalarda yavaş yavaş bu kapıdan giriyorlar. Çok hızlı vites değişimleri sayesinde DSG şanzımanlı araçlarda bir üst vitese geçtiğinizi ancak motor sesinden anlıyorsunuz. Ayrıca bu şanzımanın uzun tutulmuş 7. kademesi uzun yolculuklarda ekonomi yapılmasına da katkı sağlıyor. 1317 kg’lık test aracımız 11,7 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 190 km/s hıza çıkabiliyordu. Testimiz süresince Jetta ortalama 6.1 lt/100 km yakıt tüketimine imza attı.
Konfor ve yol tutuş
Jetta’nın süspansiyonlarının sınıfının ortalamasından sert yapılı olması konforunu olumsuz etkilemiyor. Araç yoldan gelen darbeleri başarılı bir şekilde emebiliyor. Ayrıca koltukların başarılı yapısı da yolcuların konforunu arttırıyor. Jetta’nın zayıf olduğu nokta ise yalıtım. Jetta içeriye yol ve rüzgar sesi alıyor. Özellikle yol sesi uzun yolculuklarda rahatsız edici boyutta olabiliyor. Volkswagen’in fiyat düşürme politikası yalıtım anlamında kendini göstermiş.
Jetta’nın süspansiyon sistemi yol tutuş disiplininde çok iyi işler çıkarıyor. Aracın hassas direksiyonu direktiflerinizi hızlı bir şekilde yola aktarmanızı sağlıyor. Viraj limitleri yüksek olan Jetta, aşırı zorlandığında önden kayma yaşıyor fakat ESP sistemi aracı hızlı bir şekilde yola sokuyor. Araç frenleme konusunda da oldukça başarılı. Yüksek hızlarda yapılan ani frenlerde bile Jetta çizgisinden ayrılmıyor.
Güvenlik
Volkswagen Jetta’nın EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Jetta’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunulurken, baz versiyonda ESP sunulmuyor.


Yorum - Selim ERKEK
Volkswagen Jetta’nın dış tasarımındaki değişim göz alıcı. Araç gerçekten çok şık görünüyor. 1.6 TDI motor ve DSG işbirliği de aracın çok satılmasını sağlayacaktır. Jetta’nın rakiplerini içerisinde bu kombinasyonu sunabilen sadece Renault Fluence var. Her iki araçla da uzun mesafeler kat ettim ve Jetta’nın şehir içi tüketim değerlerinde Fluence’den daha başarısız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın sürüş özellikleri oldukça iyi ve insanı güvende hissettiren bir yapısı var. Jetta’da asıl hayal kırıklığını aracın içerisine geçtiğinizde yaşıyorsunuz. Kullanılan plastiklere dokunduğunuzda kaliteyi hissedemiyorsunuz. Üstelik bu his Volkswagen’in en büyük kozuydu. Test aracımızın 57 bin TL civarındaki satış fiyatı göz önüne alındığında insan daha iyi bir iç mekan bekliyor. Açıkçası eski Jetta sahiplerinin yenisine terfi etmeleri için tasarım dışında başka bir artı göremiyorum.


Teknik Özellikler
Motor:1,6 TDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 hp 4400 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,7 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,6 lt
 Şehir Dışı:4,2 lt
 Karma:4,7 lt
 Test:6,1lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4644 mm
 Genişlik:1778 mm
 Yükseklik:1482 mm
 Dingil Mesafesi:2651 mm
 Bagaj Hacmi:510 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1317 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder