Analytics

Bu Blogda Ara

26 Nisan 2011 Salı

Mitsubishi ASX Invite 1.6 MT: 'Bu sınıf çok popüler!'

'Bu sınıf çok popüler!'Mitsubishi ASX tamamen yeni bir model gibi görünse bile aslında Japon üreticinin RVR adıyla 1991 yılında satışa sunduğu kompakt MPV’nin üçüncü neslini temsil ediyor. Tabii sınıf değiştirerek… Son yılların yükselen trendi Crossover segmentinde Mitsubishi’yi temsil eden model; Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Dacia Duster, Volkswagen Tiguan gibi modellerle rekabet ediyor.
Tasarım
Mitsubishi’nin Lancer ile başlayan tasarım dili ASX’de olduğu gibi yerini almış. Agresif bir ön görünüme sahip Lancer büyük radyatör ızgarasıyla saldırıya geçmiş bir köpekbalığı gibi görünüyor. Mercekli farlarında Xenon sistemini kullanmayan ASX’in sis farları gündüz farı olarak görev yapıyor. Tabi bu durum kullanıcısını Türkiye’de sık sık trafik polisleriyle karşı karşıya getirebilir. ASX’in profil görünümünde en çok dikkat çeken, yan sinyal hizasından başlayıp stop grubuna kadar uzana çizgi oluyor. ASX, 16 inçlik jantlarının yerine daha büyük jantlar kullansaydı daha güçlü bir görünüme sahip olurdu.  Aracın heyecan verici ön tasarımına rağmen arka kısmı son derece sade tasarlanmış. Özgün olmayan arka kısımda tamponun ortasına konumlandırılmış arka sis lambası dikkat çekiyor. Mitsubishi ASX 4295 mm’lik uzunluğuyla Nissan Qashqai’den 35 mm, Peugeot 5008’den 70 mm daha kısayken; Skoda Yeti’den 72 mm daha uzun.


İç mekan
Mitsubishi modellerinin genel sadeliğini bu araçta da görüyoruz. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı iç mekanda, görünümden çok işlevselliğe önem verilmiş. Deri direksiyon simidinin üzerinden ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol edilirken, yol bilgisayarını göstergelerin yanındaki bir düğmeden yapmak can sıkıcı. Basit orta konsolda kullanım zorluğu bulunan eleman bulunmazken ses sisteminin ucuz görüntüsü hoş değil.  Ayrıca vites ve el freni kolunun bu kadar kaba olması da göze çarpan eksiklerden.  ASX’in derine konumlandırılmış göstergelerini çevreleyen yuvarlak plastiklerin montajı sıkı değil ve yandan bakıldığında aradan ışık sızıyor. Bu durum test aracımıza özgü olabilir belki ama aynı kısımdan ses de eksik olmadı. Son olarak aracın cam açma düğmelerinden sadece sürücü camı için olanın aydınlatmalı olması hoşumuza gitmeyen detaylardan.  Arka kısımda yeterli diz mesafesi sunan Mitsubishi ASX, 442 litrelik bagaj hacmiyle Nissan Qashqai’den 32 litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor.


Motor
Mitsubishi, geliştirdiği ekonomik ve sağlam motorlarıyla haklı bir üne sahip. Japon üreticinin test aracımızda görev yapan motoru, 1.6 litrelik motor hacminden 6000 d/d’de 115 hp güç üretiyor. Aracın maksimum torku 154 Nm ise 4000 d/d’den itibaren sürücünün emrinde oluyor. 1270 kg ağırlığındaki ASX’i zorlanmadan hızlandıran motor sayesinde araç, 0-100 km/s hızlanmasını 11,4 saniyede gerçekleştirirken 183 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Sarsıntısız bir çalışma karakteri olan motor asıl maharetini yakıt tüketimi disiplininde gösteriyor. Mitsubishi ASX testimiz süresince ortalama 7.4 lt/100km yakıt tüketimine imza attı. Şehir dışında bu değerin 5.5 lt/100km civarına düştüğünü belirtelim.  Bu arada Mitsubishi ASX’de Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor. Sistem kırmızı ışık gibi kısa süreli dur kalk zamanlarında motoru otomatik olarak stop ederek yakıt tüketimini düşürüyor.
Konfor ve yol tutuş
Japon araçlarının en büyük sıkıntılarından biri olan yalıtım problem ASX’de de kendini gösteriyor. Aracın iç mekanına yansıyan ses miktarı rakiplerine oranla daha fazla. Özellikle yol sesi konusunda ASX’in geliştirilmesi lazım. İstanbul’un hava sıcaklığının 2 dereceye düştüğü günlerde teste aldığımız aracın, klima sisteminin ısıtmasının çok başarılı olduğunu da belirtelim.
Mitsubishi ASX’in orta sertlikteki koltuklarının konfor açısından herhangi bir sıkıntı yaratmadığını ancak orta sertlikteki süspansiyon sisteminin bozuk yollarda çok başarılı olmadığını söylemeliyiz. Tabi süspansiyon sisteminin bu zaafının avantaja dönüştüğü nokta yol tutuşu oluyor. Mitsubishi ASX yüksekliği göz önünde bulunduğunda son derece iyi yol tutuyor ancak yapay hisli direksiyonu ASX’in sürüş zevkini törpülüyor. Hızlı girilen virajlarda önden kayma yaşayan aracın ESP’si tehlikeler büyümeden devreye giriyor ve ASX’in burnunu yola sokuyor.

Yorum-Selim ERKEK
Mitsubishi ASX’in en dikkat çekici noktası başarılı motoru. 1.6 litrelik ünitenin tüketim değerleri dizellerle yarışıyor. Aracın yol tutuşu da sınıfının ortalamalarında ancak ben direksiyon sistemini sevmedim. Hissiz direksiyon kendisini çok geç toparlıyor ve bu durum yeni araçlarda çok sık rastlanılan bir şey değil. Keşke Mitsubishi binek araçlarında EVO tecrübelerinden daha fazla yararlansa. Mitsubishi ülkemizde değeri bilinmeyen markalardan biri… ASX, markanın model gamının genişlemesi açısından başarılı bir araç ancak şu anda satılan fiyatıyla başarılı olması zor. Bu sınıfın açık ara lideri olan Nissan Qashqai’nin baz model fiyatı 45.990 TL iken, Mitsubishi ASX’in 49.000 TL’lik fiyatıyla başarılı satış rakamları yakalaması pek mümkün değil.  Ayrıca yakın gelecek planlarının arasında Mitsubishi’nin dizel motor gibi bir planı yok.



Teknik Özellikler
Motor:1,6 
Motor Hacmi:1590 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 hp 6000 d/d 
Maksimum Tork: 154 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,4 s
 Maksimum Hız:183 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,5 lt
 Şehir Dışı:4,9 lt
 Karma:5,9 lt
 Test:7,4 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4295 mm
 Genişlik:1770 mm
 Yükseklik:1615 mm
 Dingil Mesafesi:2670 mm
 Bagaj Hacmi:442 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:58 lt
 Boş Ağırlık:1270 kg
 Lastik Boyutu:215/65 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder