Analytics

Bu Blogda Ara

18 Şubat 2011 Cuma

Nissan Micra 1.2 Tekna Xtronic CVT: 'Artık Her Zevke Uygun!'


1982 yılından beri yollarda olan Nissan Micra dördüncü jenerasyonu ile rekabet gücünü artırarak yoluna devam ediyor. Ülkemizde K12 kasa kodlu üçüncü nesliyle iyi satış rakamları yakalayan Nissan Micra, özellikle bayan sürücülerin büyük beğenisini kazandı.
Bu jenerasyonun bir diğer avantajı da Renault-Nissan ortaklığının ilk modellerinden biri olmasaydı. Fransız üreticiden alından dCi dizel motorlar Micra satışlarına olumlu etki etmişti. Yeni Micra ise şu anda sadece 1.2 litrelik benzinli motorlarla satılıyor.



Tasarım
Bir önceki neslin feminen tasarımını bir kenara bırakan Japon üretici, yeni Micra’da daha muhafazakar çizgiler içerisinde kalmış. Yuvarlak hatlara sahip ön kısımda dikkat çekici bir tasarım detayı yok.  Tasarımdaki sadelik arka kısımda da devam ediyor. Micra eskiden sevilen veya nefret edilen bir tasarıma sahipken artık bu özelliğinden mahrum. Selefinden 61 mm daha uzun olan Micra 3780 mm uzunluğa ulaşmış. Nissan Micra Japon rakipleri Mitsubishi Colt’tan 90 mm, Toyota Yaris’den ise 5 mm daha kısa. Ayrıca bu iki araç Micra’dan 20 mm daha genişler. Avrupalı rakiplerinde fark çok daha fazla açılıyor.


İç mekan
Küçük boyutlarıyla şehir içinde kıvrak bir araç olan Micra’nın iç hacmi kendisinden beklenmeyecek kadar geniş. Açık renkli konsolun ve döşemlerin ferahlık hissine katkılar büyük. Tekna donanım seviyesindeki hız sabitleyici ve bluetooth telefon kontrolleri üç kollu direksiyon simidi üzerine konumlandırılmış. Aracın dış tasarımındaki yuvarlak hatlar iç mekanda da bolca yerini almış. Özellikle orta konsolda oval tasarım dili kendine çok fazla yer bulmuş. Yuvarlak bir dijital göstergenin etrafına yerleştirilmiş klima kontrol butonlarının yerleri alışkanlık gerektiriyor.  Nissan Micra’nın içerisinde kullanılan sert plastikler kalite hissi vermekten uzak bir görüntü çiziyorlar. Bir önceki neslin konsol kaplamaları kuşkusuz daha kaliteliydi. Vites kolunun da bulunduğu ara konsol biraz daha yüksek olsa hem vites kolunun kaba tasarımı, hem de bardak tutacakları ve önündeki bölmenin kullanım zorluğu azalmış olurdu. Yolcu tarafındaki çift torpido gözü ise kullanışlılık açısından son derece başarılı.  Direksiyonun sol alt tarafına yerleştirilmiş elektrikli ayna butonlarının kullanımı sürücüye biraz uzak kalıyor. Bu butonun hemen yanında ise bu sınıfta pek alışık olmadığımız standart ESP’nin açıp kapama butonu bulunuyor.  Arka koltuklarda kendisinden beklenenden daha fazla diz mesafesi sunan Micra’nın en donanımlı versiyonunda bile elektrikli arka camlar bulunmuyor. Araç içerisinde sigara içenler çakmaklığın yerini de pek sevmeyeceklerdir.



Motor
Nissan Micra’nın 3 silindirli motoru 1.2 litrelik hacminden 6000 d/d’da 80 hp güç çıkartıyor. 4000 d/d’da 110 Nm tork üreten motorun hareketi, Nissan’ın yeni geliştirdiği Xtronic CVT şanzımanla ön tekerlerine iletiliyor. Yeni şanzımanın yüzde 20 oranında arttırılmış vites oranları araca daha iyi bir ivmelenme sağlarken, yüzde 30 düşürülen sürtünme oranı sayesinde de daha az yakıt tüketimi sağlanıyor. CVT şanzımanın yapısı sayesinde çok yüksek devirlere çıkmadan vites değiştiriliyor ve düşük devir çevirmenin de verdiği avantajla yakıt tüketimi klasik otomatik şanzımanlara oranla çok daha az oluyor. 0-100 km/s hızlanmasını 14,5 saniyede gerçekleştiren Micra, 161 km/s hıza ulaşabiliyor. Micra testimiz süresince ortalama 5.9 lt/100 km yakıt tüketimine imza attı.

Konfor ve yol tutuş
Nissan Micra’nın orta sertlikteki amortisörleri yoldan gelen darbeleri araç içerisine aktarmama konusunda çok başarılı sayılmazlar. Sessiz çalışan süspansiyon sistemi darbeleri selefinden daha iyi emiyor ancak yine de konforlu denilemez. Micra’nın iç mekanındaki rüzgar ve yol sesine, hızlanmalarda ve yüksek devirde motor sesi eşlik ediyor. Eski Micra’nın motor sesi daha az içeriye yansıyordu.
Micra her ne kadar spor bir araç olmasa da ön koltuklarının yan destekleri daha iyi olabilirdi. Virajlara hızlı girildiğinde koltuktan dışarıya kayıyorsunuz. ESP sistemini standart sunan Micra bu sistemin yardımıyla da hızlı virajları çizgisinden sapmandan dönebiliyor.  4.5 metrelik dönüş yarı çapıyla şehir içinde çok rahat kullanılan Micra’nın park sensörünü standart olarak sunmaması eksiklik olarak göze çarpıyor.
Güvenlik
Nissan Micra standart sunduğu ESP sistemi ve 6 hava yastığına rağmen, EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız alabildi.


Yorum - Selim ERKEK

Nissan Micra yeni jenerasyonu ile bende hayal kırıklığı yaşattı. Aracın ciddi manada yalıtım problemi var. Nissan modelleri genelde makyajda bu sorunlarını çözüyorlar ancak bu durum can sıkıcı. Lastikten gelen kum taneleri bile Micra’nın içerisinde ses yapıyorlar. Ayrıca Micra şanzımanından ESP’nin ve ABS’nin devreye girdiği durumlarda da garip bir ses geliyor. Ses problemlerini bir kenara bırakırsak aracın kullanımı gayet rahat. CVT şanzıman ve 1.2 litrelik motorun uyumu iyi. Yarı otomatik şanzımanların kullanım sıkıntıları ve arızalarından korkan, tork konvertörlü klasik otomatik vitesin de yakıt tüketiminden şikâyetçi olanların yardımına koşan CVT şanzıman kullanım olarak klasik otomatiklerden farklı değilken tüketim olarak da yarı otomatiklerle benzer değerler sunuyor. Bence Nissan Micra’nın rakiplerine göre avantajlı olduğu iki nokta var. İlki CVT şanzıman, diğeri ise standart sunulan ESP sistemi.  29.490 TL ödeyerek bu tarz şanzıman ve ESP’yi satın alabileceğiniz başka aracın olmadığını da unutmamak lazım.




Teknik Özellikler
Motor:1,2 
Motor Hacmi:1198 cc 
Silindir Adedi:3 
Maksimum Güç:80 hp 6000 d/d 
Maksimum Tork: 110 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma14,5 s
 Maksimum Hız:161 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,7 lt
 Şehir Dışı:4,6 lt
 Karma:5,4 lt
 Test:5,9 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:3780 mm
 Genişlik:1675 mm
 Yükseklik:1520 mm
 Dingil Mesafesi:2450 mm
 Bagaj Hacmi:265 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:41 lt
 Boş Ağırlık:940 kg
 Lastik Boyutu:175/60 R15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder