Analytics

Bu Blogda Ara

22 Ekim 2012 Pazartesi

Skoda Citigo test sürüşü ve ilk yorumlar!

 Skoda'nın Volkswagen Up! ve Seat Mii ile kardeş olan modeli Citigo'yu kısa bir süre kullanma fırsatı yakaladım. ASG otomatikleştirilmiş şanzımanlı test aracının iç mekanı bir A segmenti için iyi görünüyor. Üç silindirli MPI motor kendine özgü bir çalışma karakterine sahip ve Citigo'ya yeterli performansı sunuyor fakat ASG şanzıman gerçekten felaket! Otomatikleştirilmiş tek kavramalı bu şanzıman yokuşlarda doğru vitesi bulana kadar çok gecikme yaşıyor. ASG şanzımanın en büyük avantajı bu versiyonla beraber ESP sisteminin ve yokuş kalkış asistanının standart sunuluyor olması. İç mekandaki kumanda elemanlarının hepsi kolay kullanıma sahip. Sürücü tarafı cam açma kumandasının sadece kendi camını açabiliyor olması eleştirilebilir. Yolcu tarafı camını açmak için kapıya uzanmanız gerekiyor. İnsan bunu görünce cam açma kumandaları ortada olsaymış bile daha mantıklı olabilirmiş diyor açıkçası. Aracın kullanımı ise gayet rahat. Şehrin en sıkışık yerlerinden bile rahatlıkla geçebiliyorsunuz ve dönüş çapı çok küçük.26 bin 632 liralık başlangıç fiyatı iyi olsa da ASG şanzımanlı versiyonun 30 bin 653 TL'lik fiyatı biraz fazla gibi! / Selim ERKEK



BOYUNDAN BÜYÜK OTOMOBİL SKODA CITIGO TÜRKİYE’DE
Skoda’nın A segmentinde yer alan ilk otomobili olan Citigo, 26 bin 632 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de. Kompakt boyutlarına rağmen şaşırtıcı derecede geniş iç mekanıyla dikkat çeken Citigo, 5 yıldızlı güvenliği, yakıt cimrisi motoru, pratik kullanım özellikleriyle sınıfına hareket getirecek…
Skoda’nın tüm dünyada yükselişe geçen A segmentindeki ilk aracı olan Citigo, 5 kapılı seçeneğiyle Türkiye pazarındaki yerini aldı. Markanın Türkiye’de satışa sunulan 6. modeli Citigo, üstün güvenlik özellikleri, yakıt cimrisi motoru, küçük dış boyutuna karşın geniş olan iç mekanı, kullanım kolaylığı ve 26 bin 632 TL’den başlayan tanıtım fiyatlarıyla sınıfına hareket getirmeyi amaçlıyor.



Yeni Skoda logosunu taşıyan ilk model olma özelliğine sahip Citigo, çekici ve şirin tasarımıyla hemen dikkat çekiyor. Markanın yeni aile yüzüne uygun bir ön tasarıma sahip Citigo, iri ön farları, krom çerçeveli radyatör ızgarası, gövde rengi tamponuyla kendisine has bir görüntü sunuyor. Geniş ön camı sayesinde mükemmel bir görüş imkanı sunan Citigo’nun kapıları da, sürücü ve yolcuların araca rahatça inip binmelerine olanak tanıyor. Arka bölümde bagaj kapağına entegreymiş hissi veren geniş stop lambaları dikkati çekerken, yine geniş arka camı sayesinde sürücüsüne kolaylık sağlıyor.



3.56 metre uzunluğa, 1.65 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğiyle sürücüsüne şehir trafiğinde pratik bir kullanım sunan Citigo, 2.42 metrelik dingil mesafesi sayesinde 4 kişinin aynı anda konforlu ve rahat bir yolculuk yapmasını sağlıyor. Citigo’nun 234 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile birlikte 942 litreye kadar çıkabiliyor.
Ustaca tamamlanmış birçok saklama gözüne, bardaklıklara, ön koltuk arkası eşya fileleri, aynı zamanda çanta askısı olarak da kullanılabilen torpido gözü açma mekanizmasına sahip Citigo, bu anlamda markanın “Tek kelimeyle akıllı” tanımını hak ediyor.



Cimri motor ve otomatik şanzıman keyfi



Türkiye’de 60 HP’lik 1.0 litre hacimli ve 3 silindirli benzinli motorla satılmaya başlanan Citigo, şehir trafiğindeki performansı ve en önemlisi cimri denilebilecek yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.

60 HP’lik motor, 5 ileri manuel şanzımanıyla 0’dan 100 kilometreye 14.4 saniyede çıkarken, 160 km/s maksimum hız yapabiliyor. Aracın yakıt tüketimiyse 100 km’de ortalama 4.5 litre. Citigo’nun 5 ileri otomatik seçeneğindeyse bu değer 4.4 litre.



Güvenlikten ödün vermiyor

Gerçek bir şehir aracı olarak tasarlanan, sunduğu pratik çözümleri ve kolay kullanımıyla zevk veren Citigo, aynı zamanda güvenlik özellikleriyle de yolcularına maksimum koruma sağlıyor.



Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan Citigo’da sürücü ve yolcu hava yastıklarının yanı sıra baş ve göğüs koruma özellikli ön yan hava yastıkları da tüm donanım seviyelerinde standart sunuluyor. Aynı şekilde ABS’li frenler ve patinaj önleyici ASR sistemi de, standart donanımları arasında.



Citigo’nun otomatik vitesli versiyonuyla birlikte sunulan “City Safe” sistemiyse, küçük sınıftaki bir otomobilin ötesine geçen güvenlik donanımlarından. Acil fren gerektiren durumlarda 30 km/s’nin altındaki hızlarda devreye giren sistem, tehlike anında bir sensör aracılığıyla olası kazayı algılayarak, çarpışma şiddetinin azaltılması veya önlenebilmesi için devreye giriyor. Acil durum fren fonksiyonuna sahip sistem, sürücünün bir engel karşısında zamanında harekete geçememesi durumunda kaza yapmayı önler.

Citigo’nun otomatik vites seçeneğinde ayrıca Yokuş Kalkış Desteği (Hill Holder) ve Elektronik Denge Kontrolü (ESC) de standart olarak bulunuyor.



Eğlenceli bir sürüş

Yeni Citigo’nun manual vitesli seçeneği “Ambition”, otomatik vitesli versiyonuysa “Elegance” donanım paketiyle Türkiye’de satışa sunuldu.



Eğlenceli ve konforlu bir sürüş vaat eden Citigo’nun Ambition donanım paketinde Ön ve göğüs baş koruma özellikli yan hava yastıkları, elektrik kumandalı ön camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, manuel klima, yol bilgisayarının yanı sıra CD, MP3 çalma özelliklerinin yanı sıra “aux” girişi de bulunan “Funky” müzik sistemi gibi unsurlar yer alıyor. Elegance donanım paketinde bunlara ek olarak deri direksiyon simidi, ön sis farları, 14 inçlik alaşım jantlar, krom kaplı iç kapı kolları, ESP, City Safe Drive, 6 höparlör gibi özellikler var.



Sadece ASG şanzıman ile satışa sunulan ve zengin ekipman özellikleriyle dikkat çeken Elegance donanım seviyesi 30.653 TL’den satışa sunuluyor



Elegance donanımında opsiyonel olarak sunulan geniş yüzeyli panoramik sunroof ise boyutlarına göre çok geniş kulllanım alanı sunan Citigo’nun iç mekanına daha fazla özgürlük ve ferahlık sağlıyor.

2 yorum:

  1. Bu sınıfın özellikleri itibariyle en güçlü adaylarndan 1.2 tdi modeli piyasaya sürülürse de kendi segmentinin en çok satılanlarından biri olur.

    YanıtlaSil