Opel Meriva 1.7 DT AT Enjoy: 'Kollarını açmak yetmez!'
Sıra dışı başarılara ulaşmanın yolu radikal kararlar vermekten geçiyor. Opel, yeni Meriva için böyle bir karar verdi. Markayı mini MPV sınıfında temsil eden Meriva’nın yeni jenerasyonu ters yöne açılan kapılarıyla dikkatleri üzerine topluyor. 2002’den 2010’a kadar üretilen ilk jenerasyondan beklediğini bulamayan Opel, yeni Meriva için oldukça emek harcamış görünüyor.
Tasarım
Opel Meriva’nın ön tasarımında en çok büyük far grubu dikkat çekiyor. Meriva’nın boyutlarına göre orantısız büyük olan farların siyah zeminli yapısı hoş görünüyor. Devasa ön cam ve cam tavan iyi bir MPV olmanın şartlarından. Meriva’nın bu kriterlere çok kolay ayak uydurduğunu söyleyebiliriz. Test yazısının başında da belirttiğimiz gibi Meriva’nın en çok dikkat çeken kısmı arka kapıları. Alçak omuz çizgisi arka kapıya geçildiğinde keskin bir düşüş daha gösterip yükselmeye başlıyor. Kapı kollarının birbirine yakın pozisyonu Meriva’nın sıra dışı yapısının ipucunu veriyor. Ters yöne doğru neredeyse 90 derece açılan arka kapı alışkanlıklarınızı değiştirebilir. Bu yapının en büyük avantajını çocuk koltuğunu araca yerleştirmeye kalktığınızda göreceksiniz. Ters yöne açılan kapıların bizce tek dezavantajı, trafiğin aktığı yollarda yolcuların kapıyı aralayıp arkayı kontrol edememesi. En büyük rakipleri Hyundai ix20-Kia Venga kardeşlerden yaklaşık 18 cm daha uzun olan Meriva, bu modellerden genişlik olarak da neredeyse 15 cm daha geniş. Merive bu büyük boyutlarını iç mekanına da yansıtmış olsa da, 400 litrelik bagaj hacmi rakiplerinden biraz geride.
İç mekan
Opel Astra kullanıcılarının hiç yabancılık çekmeyeceği orta konsol biraz karışık görünüyor. Düğme kalabalığına alışmanız biraz zaman alacak. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklentileri karşılayan bir yapıda. Ön konsolun cam ile arasında büyük bir alan bulunması MPV havasını hissettiriyor. Zaten geniş olan iç hacmin cam tavanla geliştirilmiş ferahlık hissi Meriva’nın en büyük artılarından. Opel, Meriva’nın ön koltuklarının arasına alüminyum raylar üzerinde hareket edebilen bir sistem geliştirmiş. Bu sayede kol dayama kısmını ve bardaklığı istediğiniz pozisyona getirebiliyorsunuz. Bu kısmın en altına bazı ufak eşyaları da koyabilirsiniz. Orta kısmın bu şekilde dizayn edilmesi sonucu aracın el freni kolu ortadan kalkmış ve vites kolunun hemen gerisinde bir elektronik buton olarak kendine yer bulmuş. Opel Meriva, kendi sınıfının gerektirdiği şekilde fonksiyonel bir otomobil. Aracın içinde irili ufaklı eşyalarınızı koyabileceğiniz 32 farklı saklama gözü bulunuyor. Meriva’nın arka koltukları için geliştirilen sistem, koltukları birbirinden bağımsız hareket ettirebilmenizi sağlıyor. Fonksiyonelliği ile ön plana çıkan arka koltukların alt kısımlarının çıplak yapısı dışarıdan hoş görünmüyor, bu kısımlar plastik malzemelerle kapatılabilirdi.
Motor
Opel Meriva ülkemizde üç benzin ve iki dizel motor seçeneği ile satılıyor. Test aracımız gibi otomatik bir Meriva almak istiyorsanız tek bir motor seçeneğiniz var o da: 1.7 DT ECOTEC. Ünite 4000 d/d’da 100 hp güç üretiyor. 260 Nm’lik torkunu 1700-2550 d/d aralığında veren motor gücü 6 kademeli otomatik şanzımanla ön tekerlere iletiyor. 1428 kg ağırlığındaki test aracımızı 13,9 saniyede 100 km/s hıza ulaştırabilen motor 172 km/s maksimum hıza çıkabilmenize imkan sunuyor. Tabi bu hıza çıkmasının bir hayli süre aldığını belirtelim. Otomatik vitesi gayet başarılı işler çıkartan Meriva, testimiz sonunda 8,7 lt/100 km ortalama yakıt tüketerek ekonomi beklentilerimizi pek karşılayamadı.
Konfor ve yol tutuş
Opel Meriva’nın sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi yolda kendisinden beklenen konforu veriyor. Yoldan gelen darbeler başarılı bir şekilde emiliyor. Araç içerisinde yolculuk edenler konforlu koltukların tadını çıkartırken, geniş iç mekan sayesinde rahat bir hareket alanına sahipler. Meriva’nın arka koltuklarındaki diz ve baş mesafesi sorunsuz. Büyük yan camlar ve cam tavan iç mekana büyük rahatlık katıyor. Araç içerisine yükselen hızla beraber rüzgar sesi girmeye başlıyor ancak çok rahatsız edici boyutta değil.
Yol tutuş konusunda Meriva boyutlarının mahkumu oluyor. Yüksek yapısı sebebiyle hızlı virajlarda tutunamayan aracın ESP’nin yardımına çok sık ihtiyaç duyduğunu söylemeliyiz. Direksiyon tepkilerinin yeteri kadar hassas olması sürüş zevkini arttırırken, frenler beklentileri karşılıyor.
Güvenlik
Yenilenen Opel Meriva, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Meriva teste 1.4 benzinli Enjoy donanım seçeneği ile girdi. Opel Meriva’nın kabini önden çarpışmalarda sağlam kalarak içerisindekileri korudu. Aracın cam sütunu önden çarpışmalardan sonra 3 mm geriye kaydı. Ancak sürücünün diz mesafesinde herhangi bir tehlikeli deformasyon görülmedi. Mankenlerin diz ve uyluk bölgeleri iyi korundu. Benzer koruma farklı boydaki mankenlerde de sağlandı. Meriva en yüksek puanlarını yandan çarpışma testinden aldı. Ancak Meriva, yan direk çarpışma testinde ise aynı başarıyı gösteremedi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testlerinde mankenlerin göğüs bölgesindeki korumanın zayıf olduğu görüldü. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisi ise Meriva’da çok az görüldü ve Meriva iyi puanlar aldı.
Yorum - Selim ERKEK
Sıra dışı şeyler hep hoşuma gitmiştir ama Meriva’nın farklılığı arka kapılarından öteye gidemiyor. Bu sınıfta yaşam alanı her şeyden önemli fakat Opel Meriva’nın sürücü ve yolcunun etrafını saran büyük konsolu bu hissi öldürüyor. Opel Astra’da da benzer bir durum var ancak o sınıfta göze batacak durumu yok. Arkada oturan yolcular içinse böyle bir durum yok aksine geniş bir yaşam alanı sunulması sevindirici. Arka kapların yapısı gerçekten hoş ama kapılar açıldığında ortaya çıkan görüntü çirkin. O kadar para ödediğim otomobilin koltuk altı demirlerinin bu kadar görünmesine tahammül edemem açıkçası. Kapılar açıkken ticari araçlara sonradan eklenen arka koltuklar gibi görünüyor. Aracın konfor anlamında olumsuz bir yanı yok. Meriva yapıdaki bir araç ne kadar iyi yol tutabilirse onu yapıyor, zaten sürücüsüne limitlerini hemen belli ediyor ve ESP standart donanımda. Son olarak 1.7 litrelik dizel motorun otomatik vites dışında hiçbir avantajı yok. 1.3 litrelik dizel motorun 0-100 km/s hızlanması daha iyi ve şehir içi fabrika verisi yakıt tüketimi 3 lt/100 km daha düşük.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,7 DT ECOTEC | |
Motor Hacmi: | 1686 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 100 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1700-2550 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13,9 s | |
Maksimum Hız: | 172 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,6 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4288 mm | |
Genişlik: | 1912 mm | |
Yükseklik: | 1615 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2644 mm | |
Bagaj Hacmi: | 400/1500 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 54 lt | |
Boş Ağırlık: | 1428 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder