Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT Prime Otm: Geleceğe bakan tasarım
Dünyanın en büyük ilk üç otomobil üreticisinden birisi olma hedefinde emin adımlarla yürüyen Hyundai her yeni modeliyle bu amacına bir adım daha yaklaşıyor. Testimizin konuğu; Güney Koreli üreticinin C segmenti modeli Elantra beşinci jenerasyonu ile yollarda. Marka bu modeli konforun, sportifliğin ve prestijin birleşimi bir araç olarak tanımlıyor. Amerika’da büyük ilgi gören model toplamda 18 farklı ödüle layık görüldü. Avrupa’da ise işi tabi ki daha zor! Yeni Elantra 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde manuel ve otomatik vites opsiyonları sunuyor.
Tasarım
Markanın akıcı tasarım felsefesini benimseyen model gerçekten iddia edildiği gibi sportifliği ve prestiji bir arada sunabilen bir tasarıma sahip. Keskin çizgilerin akıcı bir şekile sokulduğu gövde yapısında agresif bir hava hakim. Yeni Accent Blue’yu andıran ön tasarımda sportif tasarımlı far yapısı dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında eğimli tavan sayesinde gayet şık bir görüntüye sahip Elantra’nın LED’li sinyale sahip aynaları da çok iyi görünüyor. Arka kısımda ise gövdeden bagaj kapağı içine doğru uzanan stop grubu göze çarpıyor. Elantra’nın arka tasarımı çok daha üst segment modelleri andırıyor. 4530 mm uzunluğa sahip Elantra, VW Jetta’dan 11.4 cm, Renault Fluence’den ise 9 cm daha kısa bir otomobil. Aracın 485 litrelik bagaj hacmi rakipleri ile benzer seviyede.
İç mekan
Dış tasarımdaki çizgilerin taşındığı iç mekanda yine sert bir tasarım hakim. Elantra’nın iç mekanına dinamik bir görüntü kazandıran tasarım kesinlikle sıradışı. Orta konsolda neredeyse tüm Hyundai modellerinde ortak kullanılan ses sistemi yerini almış. Mavi aydınlatmalar bu Hyundai modelinde de kendilerine yer bulmuş durumda. Kolay anlaşılır kumanda elamanlarına sahip klima sisteminin altında kapaklı bir göz bulunuyor. İçerisinde USB-İpod bağlantısını barındıran bu kısım çok iyi düşünülmüş. Orta konsolun en üstündeki dijital saat ise iyi görünmüyor. Bu kısım hiç olmasa daha iyi bile olabilirdi! Dikkatimizi hemen yeni direksiyon simidi çekiyor. Dört kollu tasarlanmış direksiyon simidinin üzerindeki çok sayıda düğme alışıldıktan sonra büyük rahatlık sağlıyor. Gözümüzü biraz daha aşağıya kaydırdığımızda ise alüminyum pedal takımı gözümüze takılıyor. Kırmızı siyah koltuk döşemeleri ve alüminyum görünümlü kısımlar da iyi görünüyorlar. Hyundai’nin bahsettiği sportiflik bu kısımlarda bize göz kırpıyor aslında.
Araç içerisinde kullanılan malzemelere baktığımızda; konsolun üst kısmında yumuşak yapılı ve sınıf standartlarını karşılayan kalitede bir malzeme kullanılmış. Kapı içlerinin yapısı ve kullanılan malzemeler tatmin edici. Yeni Elantra anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği sayesinde sürücüsüne anahtar aratma derdi yaşatmıyor.
Motor
İlk Elantra gücünü Mitsubishi’den transfer motordan alıyordu. Şimdi ise Hyundai markası benzer yapıdaki motorların en başarılılarından birini kendisi üretiyor. Yeni Elantra’nın motor kaputunun altında yepyeni bir motor yatıyor. Şu anda satışta olan 1.6 litrelik atmosferik motorlar içerisinde en güçlülerden biri olan D-CVVT ünite, çok noktadan enjeksiyon sistemine sahip. Euro5 normlarını karşılayan motor 6300 d/d’de 132 hp güç üretirken, 158 Nm’lik torkunu 4850 d/d’de sürüsünün hizmetine sunuyor. 6 kademeli otomatik şanzımana sahip test aracımız testimiz süresince 8.7 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Sakin otoyol kullanımlarında tüketimi 6 lt/100 km civarına çekebildiğimiz Elantra, dur kalk yapılan yerlerde otomatik vitesinde etkisiyle tüketimini arttırıyor. Boyutuna göre hafif sayılabilecek bir değer olan 1228 kg ağırlığa sahip Elantra, durağan halden 100 km/s hıza 11,6 saniyede ulaşırken 195 km/s maksimum hıza çıkabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Önde Mac Pherson tipi bağımsız, arkada ise çift bağlantılı torsiyon çubuğuna sahip süspansiyon sistemine sahip Elantra, aynı sistemi kullanan küçük kardeşi Accent Blue’ya oranla çok daha iyi yol tutuş ve konfor özellikleri sunuyor. Sert yapılı amortisörler darbeleri emme konusunda çok başarılı olmasa da rahatsız edici boyutta vuruntu sesleri yapmıyor. Aracın koltuklarının yan destekleri gayet başarılı ve yaşam alanı tatmin edici. İç mekana az miktarda yol sesiyle beraber devri yükselen motorun uğultusu geliyor. Tasarım nedeniyle geri görüş açıları kısıtlı olan Elantra’da, aynaya entegre edilmiş ekrandan arkayı görebilmenizi sağlayan geri görüş kamerası da sunuluyor.
Yol tutuş konusunda da iddialı olan model, hisli direksiyonu ve başarılı frenleriyle beğenimizi kazandı. Sert süspansiyonlarının avantajını yol tutuş konusunda yaşatan Elantra, standart olarak sunduğu ESP sistemiyle rakiplerinin bir adım önüne geçmeye çalışıyor. Yüksek hızlarda da stabil gidişini sürdüren aracın viraj performansı tatmin edici düzeyde.
Güvenlik
Yeni Elantra henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi. Elantra’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarıyla beraber ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Markanın akıcı tasarım felsefesini benimseyen model gerçekten iddia edildiği gibi sportifliği ve prestiji bir arada sunabilen bir tasarıma sahip. Keskin çizgilerin akıcı bir şekile sokulduğu gövde yapısında agresif bir hava hakim. Yeni Accent Blue’yu andıran ön tasarımda sportif tasarımlı far yapısı dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında eğimli tavan sayesinde gayet şık bir görüntüye sahip Elantra’nın LED’li sinyale sahip aynaları da çok iyi görünüyor. Arka kısımda ise gövdeden bagaj kapağı içine doğru uzanan stop grubu göze çarpıyor. Elantra’nın arka tasarımı çok daha üst segment modelleri andırıyor. 4530 mm uzunluğa sahip Elantra, VW Jetta’dan 11.4 cm, Renault Fluence’den ise 9 cm daha kısa bir otomobil. Aracın 485 litrelik bagaj hacmi rakipleri ile benzer seviyede.
İç mekan
Dış tasarımdaki çizgilerin taşındığı iç mekanda yine sert bir tasarım hakim. Elantra’nın iç mekanına dinamik bir görüntü kazandıran tasarım kesinlikle sıradışı. Orta konsolda neredeyse tüm Hyundai modellerinde ortak kullanılan ses sistemi yerini almış. Mavi aydınlatmalar bu Hyundai modelinde de kendilerine yer bulmuş durumda. Kolay anlaşılır kumanda elamanlarına sahip klima sisteminin altında kapaklı bir göz bulunuyor. İçerisinde USB-İpod bağlantısını barındıran bu kısım çok iyi düşünülmüş. Orta konsolun en üstündeki dijital saat ise iyi görünmüyor. Bu kısım hiç olmasa daha iyi bile olabilirdi! Dikkatimizi hemen yeni direksiyon simidi çekiyor. Dört kollu tasarlanmış direksiyon simidinin üzerindeki çok sayıda düğme alışıldıktan sonra büyük rahatlık sağlıyor. Gözümüzü biraz daha aşağıya kaydırdığımızda ise alüminyum pedal takımı gözümüze takılıyor. Kırmızı siyah koltuk döşemeleri ve alüminyum görünümlü kısımlar da iyi görünüyorlar. Hyundai’nin bahsettiği sportiflik bu kısımlarda bize göz kırpıyor aslında.
Araç içerisinde kullanılan malzemelere baktığımızda; konsolun üst kısmında yumuşak yapılı ve sınıf standartlarını karşılayan kalitede bir malzeme kullanılmış. Kapı içlerinin yapısı ve kullanılan malzemeler tatmin edici. Yeni Elantra anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği sayesinde sürücüsüne anahtar aratma derdi yaşatmıyor.
Motor
İlk Elantra gücünü Mitsubishi’den transfer motordan alıyordu. Şimdi ise Hyundai markası benzer yapıdaki motorların en başarılılarından birini kendisi üretiyor. Yeni Elantra’nın motor kaputunun altında yepyeni bir motor yatıyor. Şu anda satışta olan 1.6 litrelik atmosferik motorlar içerisinde en güçlülerden biri olan D-CVVT ünite, çok noktadan enjeksiyon sistemine sahip. Euro5 normlarını karşılayan motor 6300 d/d’de 132 hp güç üretirken, 158 Nm’lik torkunu 4850 d/d’de sürüsünün hizmetine sunuyor. 6 kademeli otomatik şanzımana sahip test aracımız testimiz süresince 8.7 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Sakin otoyol kullanımlarında tüketimi 6 lt/100 km civarına çekebildiğimiz Elantra, dur kalk yapılan yerlerde otomatik vitesinde etkisiyle tüketimini arttırıyor. Boyutuna göre hafif sayılabilecek bir değer olan 1228 kg ağırlığa sahip Elantra, durağan halden 100 km/s hıza 11,6 saniyede ulaşırken 195 km/s maksimum hıza çıkabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Önde Mac Pherson tipi bağımsız, arkada ise çift bağlantılı torsiyon çubuğuna sahip süspansiyon sistemine sahip Elantra, aynı sistemi kullanan küçük kardeşi Accent Blue’ya oranla çok daha iyi yol tutuş ve konfor özellikleri sunuyor. Sert yapılı amortisörler darbeleri emme konusunda çok başarılı olmasa da rahatsız edici boyutta vuruntu sesleri yapmıyor. Aracın koltuklarının yan destekleri gayet başarılı ve yaşam alanı tatmin edici. İç mekana az miktarda yol sesiyle beraber devri yükselen motorun uğultusu geliyor. Tasarım nedeniyle geri görüş açıları kısıtlı olan Elantra’da, aynaya entegre edilmiş ekrandan arkayı görebilmenizi sağlayan geri görüş kamerası da sunuluyor.
Yol tutuş konusunda da iddialı olan model, hisli direksiyonu ve başarılı frenleriyle beğenimizi kazandı. Sert süspansiyonlarının avantajını yol tutuş konusunda yaşatan Elantra, standart olarak sunduğu ESP sistemiyle rakiplerinin bir adım önüne geçmeye çalışıyor. Yüksek hızlarda da stabil gidişini sürdüren aracın viraj performansı tatmin edici düzeyde.
Güvenlik
Yeni Elantra henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi. Elantra’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarıyla beraber ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Yorum-Selim Erkek
Hyundai bu sınıftaki sedan otomobil açığını sonunda giderdi. Yeni Elantra iç ve dış tasarımıyla çok çekici bir otomobil olmuş. Aracın sürüş dinamikleri de pek çok müşteriyi memnun edecek kadar iyi. Bence şu anda daha fazla satılmıyor olmasının tek nedeni dizel motorunun olmaması. Markanın 1.6 litrelik dizel motoru Elantra satışlarını ciddi anlamda arttırırdı. Test aracımızdaki benzinli ünite iyi teknik verilere sahip olsa da otomatik vites sebebiyle biraz hantal kalıyordu. Hyundai’nin yeni benzinli motorlarının yakıt ekonomisi ise gerçekten dikkat çekici. Şehir içi trafiğinde çok fazla hissedilmese de uzun yolculuklarda bu motor başarılı tüketim verileri tutturabiliyor.
İç mekanda gözüme çarpan negatif yönlerden biri ses sisteminin bluetooth üzerinden müzik çalamamasıydı. Neredeyse aynı ünitenin görev yaptığı i10’da bile bu özellik vardı. Bluetooth özelliği olmayınca doğal olarak telefonunuzu sisteme bağlayamıyorsunuz. Bu kadar zengin donanımdaki bir araçta beklenmeyecek bir durum açıkçası. Bir diğer sıkıntı yaşadığım nokta ise, sürücü koltuğunun sırtlıkla minderi arasından klima açıkken bel bölgenize soğuk hava vuruyor. Özellikle düşünülmüş bir şey mi bilmiyorum ama bir süre sonra rahatsız edici olabiliyor. Son olarak Prime donanımın manuel şanzımanlı versiyonda sunulmuyor olması garip. Mode ile Prime versiyonlarının donanım farkı gerçekten çok fazla ve manuel şanzımanla satın almak isteyenlerin Mode versiyona mahkum edilmesi kötü.
Hyundai bu sınıftaki sedan otomobil açığını sonunda giderdi. Yeni Elantra iç ve dış tasarımıyla çok çekici bir otomobil olmuş. Aracın sürüş dinamikleri de pek çok müşteriyi memnun edecek kadar iyi. Bence şu anda daha fazla satılmıyor olmasının tek nedeni dizel motorunun olmaması. Markanın 1.6 litrelik dizel motoru Elantra satışlarını ciddi anlamda arttırırdı. Test aracımızdaki benzinli ünite iyi teknik verilere sahip olsa da otomatik vites sebebiyle biraz hantal kalıyordu. Hyundai’nin yeni benzinli motorlarının yakıt ekonomisi ise gerçekten dikkat çekici. Şehir içi trafiğinde çok fazla hissedilmese de uzun yolculuklarda bu motor başarılı tüketim verileri tutturabiliyor.
İç mekanda gözüme çarpan negatif yönlerden biri ses sisteminin bluetooth üzerinden müzik çalamamasıydı. Neredeyse aynı ünitenin görev yaptığı i10’da bile bu özellik vardı. Bluetooth özelliği olmayınca doğal olarak telefonunuzu sisteme bağlayamıyorsunuz. Bu kadar zengin donanımdaki bir araçta beklenmeyecek bir durum açıkçası. Bir diğer sıkıntı yaşadığım nokta ise, sürücü koltuğunun sırtlıkla minderi arasından klima açıkken bel bölgenize soğuk hava vuruyor. Özellikle düşünülmüş bir şey mi bilmiyorum ama bir süre sonra rahatsız edici olabiliyor. Son olarak Prime donanımın manuel şanzımanlı versiyonda sunulmuyor olması garip. Mode ile Prime versiyonlarının donanım farkı gerçekten çok fazla ve manuel şanzımanla satın almak isteyenlerin Mode versiyona mahkum edilmesi kötü.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 D-CVVT | |
Motor Hacmi: | 1591 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 132 hp 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 158 Nm 4850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,6 s | |
Maksimum Hız: | 195 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,4 lt | |
Şehir Dışı: | 5,6 lt | |
Karma: | 7,0 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4530 mm | |
Genişlik: | 1775 mm | |
Yükseklik: | 1445 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2700 mm | |
Bagaj Hacmi: | 485 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 48 lt | |
Boş Ağırlık: | 1228 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder