Volkswagen Polo GTI: Kışkırtıcı “GTI”
05 Temmuz 2011 14:30:00
GTI… Bu sihirli üç harf ilk defa 1976 yılında anlam kazandı. Ateşli hatchback kavramının yaratıcısı Golf GTI’ın mühendisleri bu akımın bu kadar popüler olacağını hayal etmişler midir acaba? Golf GTI o kadar meşhur oldu ki birçok marka hatchback modellerinin bu tanıma uyacak şekilde sportif versiyonlarını üretti. Volkswagen, Golf GTI’a gösterilen talepten çok memnundu ve 1986’da aynı tarifi Polo için uyguladı. GT G40 adı verilen model 1.3 litrelik turbo motorundan 115 hp güç üretiyordu. İkinci nesil Polo üzerine geliştirilmiş bu versiyonunun adı GTI olmasa da testimize konuk olan beşinci nesil Polo’dan türetilmiş Polo GTI’ın ilk atasıydı.
Tasarım
Polo GTI’ı standart Polo’lardan ayırmak için çok çaba sarf etmenize gerek yok. Polo’nun şehir hayatına uygun tasarımını, GTI’ın pistlere çıkmaya can atıyormuş gibi görünen tasarımı parçalıyor. Polo GTI, LED gündüz farları ve mercekli Xenon grubu ile çok daha keskin bakışlara sahip. Ön kısımda aracın en karakteristik kısmı ise GTI’a özel dizayn edilmiş ızgaralar. Kırmızı şeritlerle süslenmiş ızgaranın üzerindeki GTI logosu kaputun altındaki motorun sıradan olmadığını vurguluyor. Üç ve beş kapılı olmak üzere iki versiyonuyla satılan Polo GTI testimize beş kapılı haliyle teşrif ediyor. Bir GTI’ın beş kapılı olması kadar muhteşem bir şey yok! Otomobille çok ilgisi olmayan arkadaşlarınız Polo GTI’ın ne olduğunu siz gaza dokunana kadar anlayamayacaklar. Tabi gözleri kırmızı fren kaliperlerine takılıp kuşkulanabilirler!
İç mekan
İç mekan, Polo GTI’a binmeden tahmin ettiğimiz her şeyi barındırıyor. Kırmızı dikişli deri direksiyon, ekose desenli nostaljik koltuk kaplamaları bu GTI’da da yerlerini almışlar. Koltuklar yan destekleriyle en sert virajlarda bile sizi bırakmayacaklarını hissettiriyorlar. Aracın orta konsolunda kullanılan malzemelerin kalitesi sınıfının çıtasını yükseltecek seviyede. Diğer kısımlarda ise alışık olduğumuz B sınıfı manzaralarıyla karşılaşıyoruz. Test aracımızda orta konsolu renklendiren büyük ekranlı ses sistemi görsel olarak iyi görünmesine rağmen işlevsel olarak fazla özellik barındırmıyor. Neyse ki bu sistemin ses kalitesi de hiç kötü değil. Polo GTI’ın kumanda elemanları ve gösterge tablosu çoğu VW modeliyle ortak. Dijital klima kolay bir şekilde ayarlanabiliyor ve soğutma performansı çok iyi. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ergonomik olarak harika ve ele çok iyi oturuyor. Üzerindeki kontrol butonları da kolay kumanda edilmeleriyle puan topluyorlar.
Motor
Polo GTI’da çok yakından tanımaya başladığımız 1.4 TSI motorun en güçlü versiyonlarından biri görev yapıyor. Kardeşleri Ibiza Cupra ve Fabia RS’de de görev yapan bu versiyon 6200 d/d’de 180 hp güç üretiyor. 250 Nm tork değerini 2000 ila 4500 d/d aralığında sunan Polo GTI motor hacminden beklenmeyecek kadar atak bir tavır sergiliyor. 6.9 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen araç zorlanmadan 200 km/s hızı geçebiliyor ve 229 km/s sürate kadar çıkabiliyor. Homurtulu çalışma sesiyle insanı kışkırtan GTI, gücünü 7 kademeli DSG şanzımanla yere aktarıyor. Gücü hızlı ve sarsıntısız bir şekilde ileten DSG, direksiyon üzerindeki kulakçıklar yardımıyla da kontrol edilebiliyor. Polo GTI’ın ayağınızın hizmetine sunduğu güce oranla tükettiği yakıt ise şaşırtıcı derecede az. Test rotamızı 8.1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimiyle tamamlayan Polo GTI, sakin otoyol sürüşlerinde 5.5 lt/100 km değerini yakalayabildi.
Konfor ve yol tutuş
Bir GTI’dan ne kadar konfor beklenir bilemiyoruz ama biz yine de söyleyelim Polo GTI sert bir otomobil. İnce yanaklı lastikleri ve sert süspansiyon yapısı bozuk yolları işkence haline getirebiliyor. Özellikle arka koltukta oturanlar bu sertliği daha iyi anlıyorlar. Tabi bu kısmın yolcularının bir miktar diz mesafesi sıkıntısı da oluyor ama B sınıfı ve bu performansa sahip bir araçta yolculuk ediyorsanız pek şikayet etmemelisiniz. Ama o bir GTI ve bu konuların hiç önemi yok. Onun amacı sürücüsüne zevk vermek. Polo GTI gaza dokunmanızla yerinden fırlıyor ve en iyi pilotların bile geçemeyeceği hızda vitesleri büyüterek yüksek süratlere çıkıyor. Trafikte bu ufaklıkla boy ölçüşebilecek az araçla karşılaşıyorsunuz. Polo GTI virajları başarılı şekilde dönerken ESP sistemine çok iş düşürmüyor. Bu arada ESP orta konsolda bulunan bir buton yardımıyla kapatılabiliyor ancak işi biraz abarttığınızda tekrar devreye girerek buraya kadar demeyi biliyor. Polo GTI iyi tepkiler veren direksiyonu ve keyifli motoruyla bizim çok hoşumuza gitti.
Güvenlik
Volkswagen Polo, beşinci jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Polo GTI’ın bu teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum-Selim ERKEK
Uzun zamandır beklediğim modelin koltuğuna oturduğumda kafamda soru işaretleri vardı. Çünkü daha önce test ettiğimiz Seat Ibiza Bocanegra ile Polo GTI’ın birbirine benzemesinden korkuyordum. O araç gücü bir türlü tam olarak yere aktaramıyor, virajlarda çok çabuk önden kayıp insanı tedirgin ediyordu. Bu düşüncelerle gaz pedalına dokunduğum Polo GTI, daha ilk kilometrelerde yere daha sağlam bastığının ipuçlarını verdi. Bir gün sonra Polo GTI’ı, manzarası muhteşem ve bol virajlı bir dağ yolunda kullandım ki orada araç benden tam not aldı. DSG şanzımanın bu kadar uyumlu çalıştığı model sayısı fazla değil. TSI motor etkileyici sesler çıkararak sizi koltuğa yapıştırıyor, üstelik bunu yaparken o kadar zorlamama rağmen 12,5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimini geçmedi. Normal bir kullanımda ise tüketim 8 lt/100 km civarında oluyor. Araçta göze çarpan en büyük kusur frenler. Maalesef Polo GTI gedebildiği kadar performanslı bir şekilde duramıyor. Bu frenler zayıf anlamına gelmiyor ama GTI logolu bir araç standart otomobillerden daha iyi fren performansı sunmalı. Zengin donanımı ve rakiplerine oranla uygun fiyatıyla Polo GTI sınıfının en alınabilir araçlarından. Ülkemizdeki B sınıfı ateşli hatchbacklerin mücadelesi Seat Ibiza Cupra, Skoda Fabia RS, Opel Corsa OPC ve Renault Clio RS gibi modellerin arasında geçtiği düşünüldüğünde Polo GTI gerçekten iyi bir alternatif.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,4 TSI | |
Motor Hacmi: | 1390 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 180 hp 6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 200-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 6,9 s | |
Maksimum Hız: | 229 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 8,1 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3976 mm | |
Genişlik: | 1682 mm | |
Yükseklik: | 1452 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2468 mm | |
Bagaj Hacmi: | 204 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1269 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/40 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder