Geçtiğimiz yıl yeni jenerasyonuna kavuşan ve tıpkı selefi gibi başarılı satış rakamlarına ulaşan yeni Doblo otomatik vites rahatlığına kavuştu. 1.6 litrelik Multijet dizel motorla sunulan otomatik vites, sol ayağınızı debriyaj yorgunluğundan kurtaracak.
Tasarım
Doblo’nun ön tasarımı büyük far yapısı nedeniyle çok sıra dışı görünüyor. Kaputun üzerine doğru uzanan farlar ve V şeklindeki radyatör ızgarası aracı güçlü gösteriyor. Yüksek tavanı aracın heybetli görünmesinin en büyük nedeni… Yan camların alt kısmı profilden bakıldığında ön camdan arka cama doğru yükselerek gidiyor ve arka camda oval çizgilerle sonlanmış. Sürgülü yan kapılar, dar alanlarda araca inip binmede kolaylık sağlıyor. Büyük yan aynalar aracın devasa boyutlarının bir gerekliliği. Alaşım jantlar ve tavan rayları sayesinde Doblo yandan bakıldığında dinamik bir araç görüntüsü veriyor. Arka kısımda yer alan ve arka camla birleşik siyah bölüm Doblo’ya elit bir görünüm kazandırmış.
İç mekan
Doblo bu sınıfın en geniş ve ferah yaşam alanını sunan araçların başlarında geliyor. Açık renk koltuk ve konsol döşemeleri aracın büyük iç mekanını olduğundan daha geniş hissettiriyor. Doblo’nun iç mekanında kullanılan sert plastik malzemelerin kalitesi sınıf standartlarını karşılıyor. İç mekanda kullanımı en sıkıntılı olan eleman elektrikli aynalar. Aynaların kontrolleri uzanması zor bir biçimde konumlandırılmış. Otomatik vitesli Doblo’nun zarif vites kolu ise çok rahat bir kullanıma sahip. Vitesi manuel olarak arttırıp azaltmak da bu kol üzerinden mümkün. Doblo’nun kolay kontrol edilen ses sistemi vasat bir ses kalitesi sunuyor. Markanın diğer modellerinde de gördüğümüz üç kollu direksiyon simidi üzerinden ses ve Blue&Me sistemi kontrol edilebiliyor. Koltuklar kaliteli görünüyorlar fakat yan destekleri daha iyi olmalıydı. Arka koltukların sırt eğim ayarının olmaması da arkadaki konforu perdeliyor. Diz mesafesi için kimsenin yetersiz diyemeyeceği Doblo, bagaj konusunda da çok cömert. 790 litrelik bagaj, koltuklar yatırıldığında 3200 litreye ulaşıyor. Dev bagaj kapağı dar alanlarda yükleme yapmayı engelliyor ve çok ağır. Arka kısımda parçalı açılan bir bagaj tasarımı yapılsa çok daha kullanışlı olacağını düşünüyoruz.
Motor
Fiat Doblo’da otomatik vites tek bir motor seçeneğinde sunuluyor. 1.6 litrelik Multijet üniteye entegre edilmiş 5 kademeli robotize şanzımanla birlikte Doblo, vasatın altında bir performans sunuyor. 1.6 litrelik Multijet motorların en zayıf seçeneği olan ünite 4000 d/d’de 90 hp güç üretirken, 200 Nm’lik torkunu 1500 d/d’den itibaren sunmaya başlıyor. 1410 kg’lık araç yüklüyken motorun nefesi iyice kesilmeye başlıyor. Zaten otomatik Doblo’nun 15,4 saniyelik 100 km/s’e ulaşma süresi bile aracın performansı hakkında ip uçları veriyor. Fiat’ın Bravo’da kullandığı ve 120 hp güç 300 Nm tork elde eden motoru bu araç için ideal olurdu. Doblo’nun yakıt tüketimini şehir dışında 6 lt/100 km civarına indirebildik ancak testimizin sonunda yol bilgisayarı 6,9 lt/100 km’yi gösteriyordu. Doblo’nun fabrika verisi tüketim değerlerini yakalamak ise çok zor.
Konfor ve yol tutuş
Fiat Doblo bu sınıfta bağımsız amortisör kullanarak yeni bir çığır açtı. Bu sayede hem araç içi konfor arttırılmış hem de aracın yol tutuşunda önemli iyileştirilmeler sağlanmış. Yüksek hızlarda bile oldukça stabil olan Doblo’nun frenleri sınıf ortalamalarında. Çok zorlandığında virajlarda arka kısımdan kaymaya başlayan aracın ESP opsiyonu güvenliği garanti altına alıyor. Yerden yüksek yapısı sayesinde önüne çıkan ufak engelleri rahatlıkla aşan Doblo, ailece yapılan ufak kır gezilerinde yarı yolda bırakmıyor. Yüksek oturma pozisyonu ve geniş iç mekan sayesinde yapılan yolculuklar oldukça rahat ve konforlu geçiyor. Elektrikli arka camlar ve arka havalandırmalar, arka kısımda yolculuk yapanların konforunu arttıran detaylar.
Güvenlik
Eski Doblo EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldız alabilmişti. Yeni Doblo’nun çarpışma testi ise henüz yapılmadı.
Yorum - Selim ERKEK
Ticari araç sınıfının en çok satan iki modelinden biri olan Fiat Doblo, otomatik vites opsiyonu ile daha çok ailenin kalbini fethedecek. Ticari amaçtan çok aile kullanımı için Doblo satın almayı düşünenlerin bakması gereken Comfortmatik versiyonun eleştirilecek iki yanı var. Birincisi, şanzımanın tıpkı diğer otomatikleştirilmiş şanzımanlar gibi yavaş vites değiştirmesi, diğeri ise Start&Stop sisteminin kimi zaman tutarsız çalışma karakteri. Yokuşlarda durduğumda sistem olması gerektiği gibi devreye girerek motoru durduruyordu. Fakat bu anda birkaç kez yokuş kalkış asistanı devreden çıktı ve araç geriye doğru kaymaya başladı. Test aracına özgü bir problem mi bilmiyorum ama birkaç kez aynı sorunu yaşadım. Start&Stop’u kapattığınızda ise yokuş kalkış asistanı gayet sağlıklı şekilde çalışıyor.
Ticari amaçlı olarak otomatik Doblo almayı düşünenler ise bu modeli hiç düşünmesinler. Çünkü bu versiyon araç tam yüklüyken ağırlığın altında ezilmeye başlıyor. Hem tüketim çok fazla artıyor, hem de aracın performansı çok düşüyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 Multijet | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 15,4 s | |
Maksimum Hız: | 158 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,6 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,0 lt | |
Test: | 6,9 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4390 mm | |
Genişlik: | 1832 mm | |
Yükseklik: | 1845 mm | |
Dingil Mesafesi: | ||
Bagaj Hacmi: | 790/3200 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1410 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/60 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder