Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2011 Pazartesi

Volvo S60 2.0T : Sportmen alternatif

14 Ağustos 2011 11:00:00
İsveçli otomobil üreticisi geçirdiği zor günlerden kurtuldu. Çinli üretici Geely’e satılan Volvo, yeni modellerinde sportif tasarımlarıyla adından söz ettirecek. Tabi bu sırada Volvo’nun meşhur güvenlik önlemleri de yine kendilerine yer bulacak. Volvo’nun geçirdiği evrimi en iyi şekilde anlamak için S60’ı tanımak yeterli. Volvo’lar artık sadece güvenliği ile değil, ilgi çeken tasarımlarıyla da öne çıkıyor. İkinci jenerasyonuna kavuşan S60’ın ilk jenerasyonu 2000-2009 yılları arasında satıldı. Yeni jenerasyon Ford EUCD platformu üzerine şekillendirildi. Bu platformu kullanan diğer araçlar arasında Ford Mondeo, Range Rover Evoque, Volvo XC60 gibi modeller var.
Tasarım
Markanın yeniden şekillendirilen tasarım anlayışının ilk örneği olan S60, eski Volvo’lara hiç benzemiyor. Bu model hiçbir Volvo sedanın olmadığı kadar sportif ve dinamik görünüyor. Bu durum klasik Volvo severlerin bile hoşuna gidecektir. Aracın ön kısmında ilk dikkatimizi çeken far grubundan ayrı duran gündüz farları oluyor. Test aracımzıdaki gri renkli tampon altları da araca sportif bir görünüm veriyordu. S60’ın ön ızgarasında ufak bir kamera ve dikdörtgen şeklindeki bir plastik fark ediliyor. Plastik kısmın arkasında aracın radarı bulunurken, kamera geniş açılı görüş özelliği ile köşeleri dönerken görüş problemi yaşamanızı engelliyor. Dikkatli gözler ön camda dikiz aynasının önünde bulunan teknoloji üssünü fark edecektir. Bu kısımda Volvo S60’ın gözleri sürekli olarak yolu tarıyor ve olası çarpışmaların önüne geçmek için size yardımcı oluyor. Aracın arka kısmında ters L formlu stop grubu kullanılmış. Arkadan bakıldığında gri difüzör, şık spoiler ve çift egzoz çıkışı ile S60 gerçekten iyi görünüyor. 4628 mm uzunluğa sahip Volvo S60, kendisine rakip olarak seçtiği Audi A4’den 7,5 cm kısa iken, Mercedes C serisinden 3,7 cm, BMW 3 serisinden ise 9,7 cm daha uzun. Volvo S60 380 litrelik bagaj hacmi sunuyor.


İç mekan
Sürücüye odaklı orta konsoluyla sizi saran S60’ın iç mekanı  teknolojik görünüyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi gayet başarılı. Orta konsolda simetrik olmayan havalandırma çıkışları ilk başlarda yadırgansa da bir süre sonra alışıyorsunuz. Bu kısmın arkasında klasik Volvo eşya cebi yine yerini almış durumda. Orta konsolun en üstünde büyük bir renkli ekran bulunuyor. Ön ve arka görüş kameralarını izleyebildiğimiz bu ekrandan araç ayarlarını da yapabiliyorsunuz. Aslında bu ekrandan TV izlemek ve navigasyonu kullanmak da mümkün ancak Türkiye’de bu opsiyonlar sunulmuyor. Ses sistemi tıpkı diğer Volvo modellerinde olduğu gibi başarılı, ayrıca USB’den ve Bluetooth üzerinden cep telefonu aracılığıyla da müzik çalabiliyor..  Test aracımızdaki deri döşeme renginin aracın rengiyle uyumu müthişti. İç mekanı ferah görünen S60 dört kişiye çok rahat yolculuklar vaat ediyor. Arka koltuğun ortasına oturacak beşinci kişi ise yüksek şaft tünelinin sebep olduğu dezavantajları yaşacaktır.

Motor
Test aracımız 2.0 litre turbo destekli bir motora sahipti. 6000 d/d’de 203 hp güç üreten bu motor, 300 Nm’lik torkunu 1750-4000 d/d aralığında kesintisiz olarak sunuyor. Sessiz çalışma karakterine sahip 2.0T gücünü 6 kademeli Powershift şanzımanla ön aksa aktarıyor. Çift kavramalı Powershift vites kutusu hızlı vites değişimleri ile tatmin ederken, şehir içi dur kalk trafiğinde geç tepkiler verebiliyor. 1522 kg boş ağırlığa sahip S60’ı 8,2 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motor aracı 230 km/s maksimum hıza çıkartabiliyor. Tüketim konusunda bizi yeterince tatmin edemeyen S60, testimiz süresince ortalama 11,5 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. Bu değeri 10 lt/100 km’nin altına çekebilmek için şehir trafiğinden çıkmanız şart.
Volvo S60’ın T5 versiyonunda bu motorun 240 hp güç ve 320 Nm tork değeri sunduğunu belirtelim. Üstelik performans olarak daha iyi olan bu versiyonun fabrika tüketim değerleri de 2.0T ile aynı.
Konfor ve yol tutuş
Volvo ilk defa bir modelini tanıtırken onun dinamik tarafını vurguladı. Peki S60 gerçekten söylendiği kadar sportif bir araç mı? Bu tanım kesinlikle doğru! S60 çok iyi bir şasiye sahip ve hem yüksek hızlarda çok stabil, hem de virajları yüksek hızlarda dönebiliyor. İyi çalışan tepkili direksiyonu ile sürücüsüne keyif vermesi virajları büyük bir zevk haline getiriyor.  Viraj çıkışlarında gaz verdiğinizde önden kaymaya başlaması gücü birden aktaran vites kutusunun kusuru olarak göze çarpıyor. Tabi bu durumda elektronik yardımcılar devreye girerek sizi rahatlatıyor.

Elektronik demişken S60’ın diğer güvenlik ekipmanlarından söz etmeliyiz. Araçta çok gelişmiş bir şehir içi güvenlik sistemi var. Sürüş istikametinizi sürekli olarak tarayan S60, önünüzdeki araç durduğunda veya önünüze aniden bir yaya çıktığında sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Eğer siz yeterli zamanda tepki vermezseniz otomatik fren yapan sistem, düşük süratlerde kazaların önüne geçiyor. Belirli bir süratin üzerinde ise sistem yine sizi görsel ve sesli olarak uyarıyor. Çarpışma olacağına kesin olarak karar verildiyse ilk başta fren balataları diske yaklaştırılıyor daha sonra ise tam güçle otomatik frenleme yaparak çarpışma şiddeti azaltılıyor.
Adaptif hız sabitleyiciye sahip olan S60, sabitlediğiniz hıza çıktıktan sonra önüne başka bir araç çıktığında otomatik olarak fren yapıyor. Önünüz tekrar açıldığında araç ayarladığınız sürate kendisi çıkıyor. Bu özelliğin ne kadar büyük bir rahatlık olduğunu uzun yolculuklarda anlıyoruz.
Sürüş dinamikleri açısından beğendiğimiz S60, konfor anlamında da gayet başarılı. Sessiz iç mekanı ve iyi iş çıkaran süspansiyon sistemi S60’ı konforlu bir sedan haline getiriyor. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi ise biraz daha iyi olabilirdi.

Güvenlik
Volvo S60 ikinci jenerasyonu ile Euro Ncap çarpışma testine henüz girmedi.
Yorum-Selim ERKEK
C30’dan sonra ilk defa bir Volvo bu kadar heyecan verici hale geldi. Rakipleri çok dişli ama S60’da hiç onlardan geride kalmıyor. S60’ın elektronik güvenlik sistemleri gerçekten hayat kurtarıcı olabilir. Adaptif hız sabitleyici çok başarılı çalışıyor ama keşke dur kalk anlarında devreden çıkma süresi daha uzun olsaydı. Bu sayede köprü trafiğini gaza veya frene hiç dokunmadan geçebilirdik.  Şimdi de bunu başarmak mümkün ancak devreden çıkan sistemi direksiyon üzerinden tekrar aktif hale getirmek gerekiyor. Aracın büyük bilgi ekranı çok şık ama navigasyon özelliğinin ülkemizde sunulmuyor olması hayal kırıklığı. Tok ses veren müzik sistemi harikalar yaratıyor. Ses sisteminin puan kaybettiği nokta ise yazılım kaynaklı problemler. Örneğin direksiyon üzerinden sesi tamamen kapattığınızda orta konsoldan sesi açamıyorsunuz. Ya da ses ayarı yaptıktan sonra ekrandaki gösterge kaybolmadan kanalı değiştirmenize izin verilmiyor. Ayrıca test aracımızda ilk gün çalışan geri vites kamerası daha sonraki günlerde çalışmadı. Sanırım o da yazılım hatasına kurban gitti. Bu küçük sorunlar aracın göze çarpan eksiklikleri. S60’ın sürüş dinamikleri ise dengeli yapısı sayesinde çok eğlenceli. Önden kayma eğilimi daha az olsaydı mükemmel denilebilirdi. Aracın fren performansını da çok beğendim. Eğer 10 lt/100 km’nin üzerinde tüketim değerlerine hazırsanız Volvo S60 çok iyi bir seçenek. Bu arada test aracının rengi gibi bir renk seçerseniz, Mercedes C serisi veya BMW 3 serisinden çok daha fazla ilgi çekeceğinize emin olabilirsiniz.



Teknik Özellikler
Motor:2.0T
Motor Hacmi:1999 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:203 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 300 Nm 1750-4010 d/d
Performans


0-100 km/s Hızlanma8,2 s

Maksimum Hız:230 km/s



Frenler


Ön:Disk

Arka:Disk



Yakıt Türü
Benzin
Yakıt Tüketimi


Şehir İçi:11,2 lt

Şehir Dışı:6,6 lt

Karma:8,3 lt

Test:11,5 lt



Boyutlar


Uzunluk:4628 mm

Genişlik:1865 mm

Yükseklik:1484 mm

Dingil Mesafesi:2776 mm

Bagaj Hacmi:380 lt

Yakıt Depo Kapasitesi:67,5 lt

Boş Ağırlık:1522 kg

Lastik Boyutu:235/40 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder