SUV modellerinin karakteri bir bir yumuşarken bu değişime baş kaldıran bir model var ‘Nissan X-Trail’. 2001 yılında yollara çıkan X-Trail, ikinci jenerasyonunda genel tasarım hatlarını fazla değiştirmedi. Büyük ve heybetli yapısını gizlemekten çekinmeyen X-Trail, Toyota RAV4, Honda CR-V ve Kia Sorento gibi şehir SUV’lerinden daha korkusuz ve maço görünüyor.
Tasarım
Nissan X-Trail’in büyük far yapısı akılda kalan ilk özelliği. Küt farlar donanım seçeneğine göre xenon aydınlatmaya ev sahipliği yapıyorlar. Test aracımızda dikat çeken diğer far grubu ise tavan raylarına konumlandırılmıştı. Arazi sürüşlerinde büyük yardımcı olan bu farlar X-Trail’in sadece asfalt üzerinde ilerlemek için yapılmadığının bir kanıtı adeta. X-Trail’in arka kısmında yan profilden de görülen büyük stop grubu göze çarpıyor. Sis lambası ve geri vites lambası tamponun en alt kısmına konumlandırılmış. 4635 mm uzunluğundaki X-Trail, Honda CR-V’den 6,1 cm, Toyota RAV4’den ise 18 cm daha uzun bir araç. Nissan X-Trail’in arazi açıları ise tasarımının verdiği güçlü imajla çelişiyor. 28 derecelik yaklaşma açısı çok kötü olmasa da 24 derecelik uzaklaşma açısı arka tamponun arazide çok takılacağı anlamına geliyor. Nissan X-Trail yerden 21 cm yüksekliğe sahip. Aracın devasa bagaj hacmi ise 603 litre.
İç mekan
Yeni X-Trail ilk jenerasyona oranla çok daha modern bir iç mekana sahip. Aracın içerisindeki malzeme seçimi başarılı ve insanı huzursuz etmiyor. Açık renk döşemeler ve devasa sunroof sayesinde aracın içerisi çok ferah görünüyor. Nissan Qashqai ile aynı olan direksiyon ve gösterge paneli gayet şık. Orta konsol ise eski nesil arazi araçları kadar sade. Otomatik vites kolunun hemen önünde koltuk ısıtma butonları, eğim iniş kontrol butonu ve ALL MODE 4x4-i sisteminin düğmesi bulunuyor. Yuvarlak buton çevrilerek aracı 4x2 modundan otomatik moda ve sürekli dört çeker moda geçirmek mümkün. Çok geniş bir iç mekana sahip X-Trail, öndeki koltukta yolculuk yapanlara sunduklarını arka koltukta yolculuk yapanlara da sunuyor. Platinum versiyonda arka koltuklar için de koltuk ısıtma sistemi bulunuyor. X-Trail’in iç mekanında bolca saklama gözüne yer verilmiş. Bunun dışında aracın bagajındaki çekmeceli yapı da çok kullanışlı.
Motor
Nissan X-Trail’in ikinci jenerasyonu 2.0 litrelik dizel motorla satılıyor. Renault’dan alınan dCi ünite 4000 d/d’de 150 hp güç, 2000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. 1690 kg ağırlığındaki test aracımıza vasat bir performans yaşatan motor, 6 kademeli otomatik şanzımanla birlikte çalışıyor. Nissan X-Trail 12,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken 183 km/ maksimum hıza çıkabiliyor. X-Trail’in 130 km/s hızdan sonraki ivmelenmesinin oldukça yavaş olduğunu söylemeliyiz. X-Trail dikkatli bir kullanımla 6,5 lt/100 km gibi yakıt tüketim değerleri yakalayabiliyor. Testimizin sonunda X-Trail’in ortalama tüketim değeri ise 8,3 lt/100 km olarak hesaplandı.
Konfor ve yol tutuş
X-Trail’in yumuşak yapılı süspansiyonları darbeleri iyi bir şekilde emiyor. Geniş iç mekanda 5 kişi çok rahat yolculuklar yapabiliyorsunuz. Koltukların uzun yoldaki rahatlığı da takdire şayan. X-Trail’de rüzgar sesi ve hafif miktarda motor sesi araç içerisine sızıyor. Diğer rahatsız edici ses ise bozuk yollarda bagaj kısmından gelen çıtırtılar.
Nissan X-Trail’in sürüş pozisyonu çok başarılı. Yumuşak yapılı direksiyon hassas değil ancak keyfinizi kaçıracak yapıda da değil. Yüksek yapı nedeniyle virajlara temkinli girilmesinde fayda var. Ancak ufak limit aşımlarında ESP Nissan X-Trail’i yoluna sokmakta zorlanmıyor. Aracın frenleri de sınıf standartlarını karşılıyor.
Yol dışına çıktığımızda aracın çekiş kontrol sisteminin performansını değerlendirme fırsatını bulduk. X-Trail sahipleri ikinci bir lastik takımı alarak aracın karoser yapısının el verdiği ölçüde sorunsuz bir şekilde ilerleyebilirler. Aracın üzerinde gelen asfalt lastikleri tutunma konusunda başarısızlar.
Yol dışına çıktığımızda aracın çekiş kontrol sisteminin performansını değerlendirme fırsatını bulduk. X-Trail sahipleri ikinci bir lastik takımı alarak aracın karoser yapısının el verdiği ölçüde sorunsuz bir şekilde ilerleyebilirler. Aracın üzerinde gelen asfalt lastikleri tutunma konusunda başarısızlar.
Güvenlik
Nissan X-Trail 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız alabildi. X-Trail’de sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarıyla ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Nissan X-Trail rakiplerinin arasında en maço görünüme sahip araç. Yaklaşık 800 km kullandığım X-Trail’in en çok konforu beni etkiledi. Aracın bagaj bölmesinden gelen çıtırtılar dışında insanın keyfini kaçıracak pek bir şey yok. Geniş ve ferah iç mekan harika, ancak kapı içleri gibi bazı noktalarda özensiz davranılmış olması can sıkabilir. Ayrıca orta konsolda güzel bir navigasyon ekranı olsaydı hiç fena olmazdı. Üzerindeki ses sistemi hem görsel olarak başarılı değil hem de MP3 bile çalamıyor. X-Trail yüksek süratlere çıkmada isteksiz fakat hitap ettiği müşterilerinde bu tarz bir beklentisi yok zaten. Tüketim değerleriyle kullanıcısının yüzünü güldüren X-Trail, iyi bir arazi lastiğiyle çok eğlenceli bir hobi aracı da olabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2,0 dCi | |
Motor Hacmi: | 1995 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 150 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,5 s | |
Maksimum Hız: | 183 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,9 lt | |
Karma: | 7,1 lt | |
Test: | 8,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4635 mm | |
Genişlik: | 1790 mm | |
Yükseklik: | 1785 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2625 mm | |
Bagaj Hacmi: | 603/1773 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 65 lt | |
Boş Ağırlık: | 1690 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/55 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder