Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2011 Pazartesi

Kia Venga 1.6 CRDi Panoroma: 'Sıra dışı genişlik!'

22 Ağustos 2011 09:45:00
Hyundai ix20’nin Kia’daki yansıması Venga, ix20’den daha çekici tasarımıyla başarıya ulaşmayı hedefliyor. Minik görünmesine karşın şaşırtıcı bir iç hacim sunan Venga, Hyundai i20 ve Kia Soul ile aynı platformu paylaşıyor. Venga 2009 yılında iF ve Red Dot dizayn ödüllerine layık görülerek tasarımının başarısını tescillemiş bir model. Kia’nın mini MPV’si ülkemizde bir benzinli ve bir dizel motor ile satılıyor. Benzinli motor otomatik vitesle, dizel motorda ise manuel vitesle ticarileştiriliyor.
Tasarım

Kia Venga’nın en çok öne çıkan tarafı ödüllü dizaynı. Tasarım üstadı Peter Schreyer imzalı kaplan burnu Venga’nın ön yüzünü oluşturuyor. Kromajlı geniş ön ızgara ve arkaya doğru çekik büyük far grubunu standart sunulan sis farları tamamlıyor. Geniş cam yüzeylere sahip Venga’da 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantların standart sunulması büyük bir görsel artı. Aracın arka kısmında kardeşi ix20’den daha Avrupai bir tasarım var. Test aracımızdaki büyük cam tavan Venga’nın en güzel özelliğiydi. İç mekana büyük ferahlık katan cam tavan orta donanım seviyesinden itibaren standart sunuluyor. 4068 mm uzunluğa sahip Venga, Hyundai ix20’den 3.2 cm daha kısa fakat diğer ölçüleri bu modelle tıpatıp aynı. Boyutlarından beklenmeyecek şekilde 440 litre bagaj hacmi sunan Venga’nın koltuklarını yatırarak bu hacmi 1253 litreye yükseltmek mümkün.



İç mekan

Venga’nın iç mekanı tıpkı bagaj hacmi gibi insanı şaşırtmaya devam ediyor. Büyük yaşam alanı yüzünden kendinizi daha büyük bir araç kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz. Sade ve anlaşılır bir konsola sahip aracın, ses sisteminin sol üst köşesine yerleştirilmiş olan yol bilgisayarı kontrol butonu dışında ergonomik sorunu bulunmuyor. Orta konsolun üst kısmında bulunan ince bilgilendirme ekranı yol bilgisayarı verilerini görüntülerken aynı zamanda ses sisteminin ekranı olarak da görev yapıyor. Venga’nın iç içe geçmiş derin gösterge paneli iyi okunurken, direksiyonun ergonomisi de başarılı. Konsolda kullanılan malzemelerin kalitesi sınıfından bekleneni veriyor ancak kesinlikle çok iyi denilemez. Yumuşak yapılı koltukların yan destekleri iyi değil. Zaten Venga’da bu desteklere çok fazla ihtiyaç duyacak bir otomobil değil. İç mekanda gece yolculuklarında dikkatimizi çeken bir diğer konu ise cam açma butonlarının sürücü camı haricinde aydınlatmasının olmaması oldu. Aynı şekilde tek tuşla açma kapama fonksiyonu sadece sürücü tarafında var. Kia Venga’nın içerisinde yeterli eşya ve saklama gözü bulunuyor.

Motor

Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik dizel ünite şu anda ülkemizde satılan 1.6 litrelik dizel motorlar içerisinde en fazla güç üreteni. 4000 d/d’de 128 hp güç üreten CRDi motor, 1900-2750 d/d aralığında ise kesintisiz olarak 260 Nm tork değeri sunuyor. Motor canlı bir karaktere sahip ancak tork değeri gücüne oranla çok başarılı değil. 1380 kg ağırlığındaki test aracımızı 11,1 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite, maksimum 185 km /s hıza çıkabilmenize imkan tanıyor. Venga’da motordan gelen hareket 6 kademeli bir manuel şanzımanla ön aksa aktarılıyordu. İyi ayarlanmış şanzıman oranlarıyla gerektiği kadar çevik olabilen Venga, dikkatli kullanıldığında 5 lt/100 civarında ortalama yakıt tüketimini yakalayabiliyor. Bizim testimizin sonunda ise Venga’nın yol bilgisayarı 6.2 lt/100 km’yi gösteriyordu.

Konfor ve yol tutuş

Kia Venga konforlu bir otomobil. Süspansiyon sistemi büyük darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Küçük ve sık darbelerde ise bir miktar yetersiz kalabiliyor. Aracın koltukları konforlu, arka koltukta sunduğu diz mesafesi de son derece yeterli. Düşük hızlarda sessiz olan iç mekana hız yükseldikçe rüzgar ve motor sesi gelmeye başlıyor. Ancak asıl can sıkan dişli asfalttaki yol sesi oluyor. Bu sesi bastırmak için kullanabileceğiniz ses sisteminin kalitesi ise vasatı aşamıyor. Aracın sürüş pozisyonu çok başarılı fakat arka görüş açılarında bir miktar sorun yaşanabiliyor.
Kia Venga MPV karoser yapısının dezavantajlarını yol tutuşta yaşıyor. Gövdesi yana yatma eğiliminde olan Venga yine de yeterli tutunmayı sağlıyor. Zaten araç sürücüsüne sınırlarını gayet iyi bir şekilde hissettiriyor.  Orta donanım seviyesi test aracımızda ESP sunulmuyordu. Bu donanıma sahip olabilmek için Panaroma Plus versiyonu seçmelisiniz. Rüzgardan fazla etkilenen yapısı nedeniyle yüksek hızlarda dikkatli olunması gereken Venga’nın frenleri sınır değerlerde aracı durduruyor.

Güvenlik

2010 yılının başlarında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldızla ayrılan Kia Venga’nın aldığı sonuçtan memnun olmayan Güney Koreli üretici gerekli iyileştirmeleri yaptıktan sonra aracı tekrar teste soktu. Kia Venga 1.4 GLS versiyonu ile girdiği testden bu sefer daha iyi puanlar aldı ve 5 yıldızı hak etti. Önden çarpışmada Venga’nın kabini sağlam kaldı. İlk teste girdiğinde sürücünün göğüs kafesinde zayıf bir koruma sağlayan Venga bu sefer daha iyi bir koruma sağlayarak orta puanlar aldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgelerinde iyi koruma sağlandı. Ancak direksiyon milinin bazı durumlarda sürücünün uyluk bölgesine zarar verme riski var. Araç yandan çarpışma testinde ilk girdiğinden daha fazla puan almadı. Venga yan çarpışma testinde mankenlerin vücudunun tamamını çok iyi korudu. Yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs kafesini çok iyi koruyamayan Kia, orta puanlarla yetinmek zorunda kaldı. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisini iyi bir şekilde emen Venga koltukları, mankenlerin boyun bölgesini çok iyi korudu.

Yorum - Selim ERKEK

Kia Venga ile 800 km’nin üzerinde yolculuk yaptım. B sınıfı araçlara göre çok daha rahat bir yaşam alanı sunan Venga’nın sadece sürüş dinamikleri eleştirilebilir ki bu sınıftaki araçların hemen hepsinde aynı sorun yaşanıyor. ESP sistemi standart sunulsa Venga kusursuz olabilirdi. Aracın tasarımı çok başarılı, içi ve bagajı çok geniş… B sınıfı araçların dar iç mekanından bunalanlar Venga’nın içerisine mutlaka göz atmalılar. Hiç beklemedikleri bir tabloyla karşılaşacaklarına eminim. 1.6 litrelik dizel motor uzun yolda ekonomik olabilirken istenildiğinde atak bir karaktere bürünebiliyor. Tabi bu tarz bir sürüşte ve şehir içi trafiğinde tüketim değerleri test tüketiminin 1.5 litre üzerine çıkıyor.  Venga ile tek bir sorun yaşadım. Hava almak için sol camı açtım fakat kapatmak istediğimde otomatik kapanması gereken cam birkaç cm yükselip geri açıldı. Birkaç kez denedim fakat bir türlü kapanmadı. Bu sorunun test aracımıza özgü bir problem olduğunu düşünüyoruz.






Teknik Özellikler
Motor:1,6 CRDI
Motor Hacmi:1582 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:128 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 260 Nm 1900-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,1 s
Maksimum Hız:185 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,8 lt
Şehir Dışı:4,4 lt
Karma:4,9 lt
Test:6,2 lt
Boyutlar
Uzunluk:4068 mm
Genişlik:1765 mm
Yükseklik:1600 mm
Dingil Mesafesi:2615 mm
Bagaj Hacmi:440/1253 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:48 lt
Boş Ağırlık:1380 kg
Lastik Boyutu:205/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder