Citroen C5 1.6 e-HDi Dynamique MCP: 'Alman görünümlü Fransız!'
29 Haziran 2011 07:45:00
2008 yılında tanıtılan yeni jenerasyon Citroen C5 selefinden çok daha çekici çizgileriyle markayı rakiplerinin karşısında ilk defa iddialı konuma getirdi. Fransızların sıra dışı tasarım anlayışının yerine Alman çizgileri taşıyan araç kesinlikle daha iyi görünüyordu. Geçtiğimiz günlerde, Citroen C5’in en çok satan versiyonu olan 1.6 lt HDi otomatik vites konforuna kavuştu. Sınıfının en çok aranan opsiyonuna biraz geç de olsa erişen C5, MCP şanzımanla beraber daha da ekonomik hale geliyor. Start&Stop sistemini de beraberinde getiren e-HDi logolu C5 testimize konuk oldu.
Tasarım
Citroen C5 ‘in kaslı tasarımı aracı olduğundan büyük gösteriyor. Keskin çizgilerle oluşturulmuş ön kısmın en dikkat çekici öğesi olan farların tasarımında eski C5’ten ufak izler bulabilmek mümkün. Sis farlarının süslü yapısı ve tamponun alt köşelerine yerleştirilmiş kromajlı kısımlar C5’in elit görünümünü güçlendiriyor. Bu kromajlı kısımları profil görünümünde ve arka kısımda da görmek mümkün. Aracın yan sinyalleri büyük yan aynaların altına yerleştirilmiş ve oldukça şık görünüyor. 17 inçlik jantlar ise C5’in standart donanımında sunuluyor. Arka tasarım C5’in en beğenilen yanlarından. Kaslı bagaj kapağının spoiler benzeri kıvrımlı yapısı ve çift renkli stop grubu gerçekten şık. Bu stopların yapısını BMW 3 serisine(E46) benzetenler haksız da değiller. Citroen C5, 4779 mm’lik uzunluğuyla VW Passat’tan 1 cm uzunken, Peugeot 508’den 1.3 cm, Renault Latitude’den ise 11,8 cm daha kısa.
İç mekan
Citroen C5’in iç mekanında açık renkli döşemelerin ferahlığı yaşanıyor. Kapı ve koltuklarda kullanılan döşemenin rengi, kokpitin alt kısmında da kendini yer bulmuş. Kokpitin üst kısmındaki siyah malzemeler ise yumuşak yapılarıyla beğeni topluyor. PSA grubu araçlarının olmazsa olmazı olan turuncu ekranlı ses sistemi C5’de de yerini almış. Sistemin en azından kontrol butonları biraz değiştirilmiş olsaydı hiç fena olmazdı. Ses sisteminin üzerindeki klima sisteminin tuşlarının ufak kaldığını ve dörtlü flaşör düğmesinin sürücüden uzak kaldığını söylemeliyiz. C5’in rahat okunabilir gösterge grubunun ortasında yol bilgisayarı ekranı bulunuyor ve gayet şık görünüyor. İç mekandaki en sıra dışı kısım bir Citroen klasiği olan göbeği sabit direksiyon. Üzerinde 20 adet kontrol elemanı bulunan direksiyonun kullanımı alışkanlık gerektiriyor. Fransız üretici yeni modellerinde sabit göbekli direksiyon kullanmayı bıraktı. C5 direksiyonunun sol arka tarafında bulunan ve üzerinde P yazan butona bastıktan sonra park yerlerinin yanında geçtiğinizde araç uygun park yerlerini taramaya başlıyor. Uygun aralık bulunduğunda bu boşluğa aracı park etmenin rahat veya zor olacağını belirten bir yazı yol bilgisayarı ekranında beliriyor. Sistemin çok başarılı çalıştığını söylemek zor. Citroen C5 439 litre bagaj hacmine sahip.
Motor
Bir hayli fazla modelde görev yapan HDi ünite C5’te de kullanılmış. 1.6 litrelik motor 3600 d/d’de 112 hp güç üretiyor. 1525 kg ağırlığındaki C5 gibi araçlara bile yeterince performans sunabilmesi ise 1750 d/d’den itibaren hazır olan 270 Nm tork sayesinde. Hatta bu tork değeri kick down yapıldığında overboost özelliği sayesinde 285 Nm’ye kadar çıkabiliyor. Citroen C5, 0-100 km/s hızlanmasını 12,6 saniyede gerçekleştirirken 190 km/s hıza çıkabiliyor. Test aracımızda kullanılan 6 kademeli MCP şanzıman ve Start&Stop sistemi bu ünitenin tüketim değerlerini daha aşağılara indiriyor. C5 e-HDi testimiz süresince ortalama 6.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Ancak sakin otoyol kullanımlarında 4.5 lt/100 km gibi değerler yakaladığımızı belirtmeliyiz. MCP şanzıman kullanım rahatlığı sağlamasının yanı sıra ekonomi odaklı yapısı sayesinde cebinizi de düşünüyor.
Konfor ve yol tutuş
Citroen C5’in ilk neslinde kullanılan Hydropnömatik amortisörler yeni C5’de artık standart değil. Hydractive III+ ismiyle sadece 2.0 litrelik versiyonla sunulan sistem araç yüksekliğinin her yük durumunda aynı kalmasını sağlıyor. Ayrıca 110 km/s hızdan sonra araç yüksekliğini azaltarak yol tutuş ve yakıt tasarrufunu arttırıyor. Test aracımızda ise metalik süspansiyon adı verilen klasik bir sistem kullanılıyordu. Yumuşak yapılı süspansiyon sistemi darbeleri iyi bir şekilde emiyor fakat yol tutuş disiplininde puan kaybına neden olduğu bir gerçek. C5’in gövdesi virajlarda yana yatıyor fakat yoldan kopma çok kolay gerçekleşmiyor. Sınırları daha da zorlarsanız ESP kontrolü eline almakta gecikmiyor tabi ki. Zaten C5 sürücüsüne kendisini zorlamaması gerektiğini daha ilk kilometrelerde belli ediyor. C5’in çevik olmayan direksiyonu hızlı sürüşler için uygun değil. Otomobilin yumuşak yapılı koltukları iyi bir konfor sunarken sessiz iç mekanı da beğenimizi kazandı.
Güvenlik
Citroen C5 2009 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Araçta sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıklarının yanı sıra sürücü diz koruyucu hava yastığı da standart donanımda sunuluyor.
Yorum - Selim ERKEK
Citroen’in teknoloji üssü C5 yeni jenerasyonunda tasarımıyla da dikkat çekici bir model haline geldi. 1.6 litrelik HDi motorun da etkisiyle selefine oranla çok daha başarılı satış rakamlarına ulaşan araç gerçekten çok konforlu. C5’den inip başka araçlara geçtiğinizde C5’i sunduklarını daha iyi anlıyorsunuz. Yeni vites seçeneği MCP bu aracı daha konforlu hale getiriyor mu derseniz bence hayır. Bu şanzıman kullanım kolaylığı sunuyor ancak ne çift kavramalı şanzımanların ne de klasik otomatik şanzımanların konforuna yaklaşabiliyor. Vites değişimlerinde aracın içindekiler öne doğru yığılıyor ve bu kimi sürücüler için can sıkıcı olabilir. Aracın diğer bir olumsuz yönü ise iç mekanı boyutlarına göre küçük. Özellikle arka koltukta oturanlar bunu daha iyi anlayacaktır. C5 yüksek hızlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor ve HDi ünitenin çekişi yeterli. Eğer performans konusunda beklentileriniz yüksek değilse C5 iyi bir seçenek.
Citroen’in teknoloji üssü C5 yeni jenerasyonunda tasarımıyla da dikkat çekici bir model haline geldi. 1.6 litrelik HDi motorun da etkisiyle selefine oranla çok daha başarılı satış rakamlarına ulaşan araç gerçekten çok konforlu. C5’den inip başka araçlara geçtiğinizde C5’i sunduklarını daha iyi anlıyorsunuz. Yeni vites seçeneği MCP bu aracı daha konforlu hale getiriyor mu derseniz bence hayır. Bu şanzıman kullanım kolaylığı sunuyor ancak ne çift kavramalı şanzımanların ne de klasik otomatik şanzımanların konforuna yaklaşabiliyor. Vites değişimlerinde aracın içindekiler öne doğru yığılıyor ve bu kimi sürücüler için can sıkıcı olabilir. Aracın diğer bir olumsuz yönü ise iç mekanı boyutlarına göre küçük. Özellikle arka koltukta oturanlar bunu daha iyi anlayacaktır. C5 yüksek hızlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor ve HDi ünitenin çekişi yeterli. Eğer performans konusunda beklentileriniz yüksek değilse C5 iyi bir seçenek.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 HDI | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 112 hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,6 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,5 lt | |
Şehir Dışı: | 4,1 lt | |
Karma: | 4,6 lt | |
Test: | 6,5 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4779 mm | |
Genişlik: | 1860 mm | |
Yükseklik: | 1485 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2815 mm | |
Bagaj Hacmi: | 439 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 71 lt | |
Boş Ağırlık: | 1525 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/55 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder