Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi Prime: Karakteri bambaşka
27 Ağustos 2011 14:00:00
Büyük
değişim geçiren Hyundai Accent, dizel motorlu versiyonuyla testimizin
konuğu. Accent Era’nın başarısını bir adım öteye taşımaya niyetli olan
model büyüyen boyutlarının yanında artan donanımı ve fiyatıyla bir üst
sınıftan rakipler arıyor.
TasarımHyunda Accent Blue, markanın yeni tasarım dilini kullanan çizgilere sahip. Agresif görünümlü ön kısımda altıgen formlu ağız yapısı üzerine iki ayrı bölüm olarak yerleştirilmiş havalandırma kanalları bulunuyor. Çekik gözlü far yapısı ve ucu sivrileştirilmiş sis farları da Accent Blue’nun en dikkat çekici kısımları olarak göze çarpıyor. Sis farlarının üst köşesinden başlayan çizgi Accent Blue’nun arka stop grubuna kadar yükselerek devam ediyor. Profil görünümünde, sinyalleri üzerinde barındıran yan aynalar ve yana doğru taşmış stop grubu kendini gösteriyor. Ayrıca bagaj kapağının spoiler benzeri çıkıntısı da Blue’yu çok şık gösteriyor. Çift renkli stop grubu ve tamponların köşelerine yerleştirilmiş kedigözleri Accent Blue’nun arka tasarımını oluşturuyor. Bagaj kapağının dışarıdan açma düğmesinin olmaması eksiklik olarak göze çarptı. Bagaj içeriden bir kolla veya dışarıdan anahtarla açılabiliyor. Accent Blue selefi Era’dan 90 mm daha uzun ve 5 mm daha geniş. Bu büyüme aracın dingil mesafesini de 7 cm arttırmış. Bütün bu rakamlara rağmen Hyundai’nin, Blue’ya rakip olarak gördüğü Fiat Linea 19,9 cm, daha uzun ve 2.8 cm daha geniş. Ayrıca Linea’nın dingil mesafesi de Blue’dan 3.3 cm daha uzun. Dış tasarımındaki büyümeyi iç mekanına başarıyla yansıtan Blue, 465 litrelik bagaj hacmiyle sınıfının ortalamalarında yer alıyor.
İç mekan
Hyundai Accent Blue’nun iç mekanı tıpkı rakipleri gibi sert plastik hakimiyetinde. Konsolun tasarımı ise son derece başarılı. Orta konsolda geniş ekranlı bir müzik sistemi ve dijital klima ekranı bulunuyor. Daha alt kısma baktığımızda ise Prime donanımlı Blue’nun USB ve AUX girişleriyle müzik dinlemeye imkan tanıdığını anlıyoruz. Ses sisteminin Bluetooth üzerinden müzik çalabilmesi de işlevsel. Blue’nun tıpkı adı gibi mavi aydınlatmalı göstergeleri şık görünüyorlar ancak gece göz yorucu olabiliyor. Bu durumdan aydınlatma ayarını kısarak kurtulmak mümkün. Bu kadar aydınlatmadan kapılardaki kontrol butonları da nasibini alsaymış iyi olacakmış. Hyundai Accent Blue’nun ortalama yakıt tüketimini, ortalama hızı ve gidilen yol gibi bilgilerini veren yol bilgisayarı göstergelerin yanındaki bir düğme ile görüntüleniyor. Bu kumanda elemanının yeri nedeniyle pek de ergonomik olduğu söylenemez.
Motor
Hyundai Accent Blue’da selefi Accent Era’da kullanılan 1.5 litrelik CRDi motor kullanılmıyor. Daha güçlü ve verimli olan 1.6 litrelik motorda karar kılınmış. CRDi ünite 4000 d/d’de ürettiği 128 hp’lik gücü ile 1.6 litrelik dizel motorların içinde en güçlü üye. Tork değeri ise benzer güçlere yaklaşan rakiplerinden daha geride. Motor, 262 Nm’lik torku 1900-2750 d/d aralığında veriliyor. Tork değerinin düşük olması aracın ara hızlanmalarında beklenen performansı vermesini engelliyor ancak bu değer bile Accent Blue için oldukça yeterli. 0-100 km/s hızlanmasını 10,1 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı ise 190 km/s. Ekonomi odaklı motor gücünü 6 kademeli manuel şanzımanla ön tekerlere gönderiyor. Bu arada yakın vites yolu nedeniyle alışana kadar 1. ve 3. vitesi karıştırabilirsiniz. Testimiz süresince 5.6 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan motor, ekonomik olabileceğini de kanıtladı.
Konfor ve yol tutuş
Geniş iç mekanı, konforlu koltukları ve sınıfına göre sessiz yapısıyla beğenimizi kazanan araçta orta sertlikte amortisörler kullanılmış. Ön tarafta bağımsız Mac Pherson, arka kısmında ise çift noktadan bağlantılı torsiyon çubuğu kullanan süspansiyon sistemi yoldan gelen orta şiddetteki darbeleri iyi bir şekilde emebiliyor. Accent Blue’nun selefinden daha konforlu gözükmesinin en büyük sebebi artan yalıtımı. Eskisinden çok daha az ses alan araçta yol sesi ise hala duyuluyor. Bu arada benzinli versiyonun sesli çalışan süspansiyonları dizel versiyonda çok daha sessizdi.
Accent Blue ön koltukta yolculuk yapanlara sunduğu konforun benzerini arkada oturan yolcular için de sunuyor. Sınıfına göre iyi sayılabilecek diz mesafesi yolculukları rahat bir hale getiriyor.
Araç yavaşladığında yumuşayarak kolay park imkanı sağlayan Blue direksiyonu yüksek hızlara çıkıldığında sertleşiyor fakat yolu iyi hissettirdiğini söylemek zor. Viraj performansı rakipleriyle benzer olan araçta ESP’nin ve VSM (elektronik stabilite programı)’nin standart sunulması çok büyük bir avantaj. Accent Blue ile virajlara olması gerekenden hızlı girdiğinizde, çizgisinden sapmaya başlayan aracı yoluna sokmaya çalışan sistem bu sınıfta çoğu modelde opsiyonel olarak bile sunulmuyor. Blue’nun fren sistemi sınıf standartlarını karşılıyor.
Güvenlik
Hyundai Accent Blue’nun EuroNcap çarpışma testine bir katılımı henüz bulunmuyor. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor. Yan ve perde hava yastıkları Prime versiyonla beraber sunulmaya başlanıyor.
Accent Blue’nun dizel versiyonunun sürüş hissi daha önce aldığımız benzinli modelden çok daha iyiydi. Dizel motorla atik bir karaktere bürünmüş aracın tüketim değerleri de çok başarılı. Büyük bagaj ve ferah iç mekanı sayesinde kalabalık uzun yolculuklar bile kolaylaşıyor. Benzinli kardeşine göre daha iyi yol tutan Blue, çok zorlandığında ESP sisteminin desteğiyle yoluna dönüyor. Daha iyi yol tutuşun başrol oyuncusu lastikler. Hyundai Blue’yu satın almayı düşünenlerin üzerinde düşünmeleri gereken tek bir nokta var o da fiyatı. C sınıfı araçlara benzer olan başlangıç fiyatının yanında dizel motorlu versiyon için ekstradan istenen 6600 TL’yi amorti etmek bile uzun kilometreler gerektiriyor. Fiyatı küçük sedan otomobillere biraz yaklaştığında yolda çok daha fazla Accent Blue göreceğimize eminim, çünkü bu araç şu anda satışta olan pek çok rakibinden daha modern ve başarılı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,8 | |
Motor Hacmi: | 1796 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 hp 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1600-4200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,9 s | |
Maksimum Hız: | 22, km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,9 lt | |
Şehir Dışı: | 5,7 lt | |
Karma: | 6,9 lt | |
Test: | 8,8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4591 mm | |
Genişlik: | 1770 mm | |
Yükseklik: | 1447 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2760 mm | |
Bagaj Hacmi: | 475 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 59/8 lt | |
Boş Ağırlık: | 1495 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/60 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder