Analytics

Bu Blogda Ara

11 Ekim 2012 Perşembe

Yeni VW Golf 7 test sürüşü ve ilk yorumlar - Türkiye'de ilk!



Otomobil dünyasının son 20 yıldaki en önemli modeli hangisi derseniz hiç düşünmeden VW Golf denilebilir. Dördüncü jenerasyonuyla beraber segmentinin çıtasını bir adım öteye taşıyan Golf her neslinde üzerine koyarak yoluna devam etti. Genetik mirasını iyi koruyan model hiç bir zaman gösteriş meraklısı olmadı ve tasarım uğruna kullanışlılığı feda eden rakiplerine benzemedi.  Yedinci jenerasyonda  tasarım anlamında  durumun değişmediğini ilk yayınlanan fotoğraflardan anlamıştık ve  yeni  Golf’ün sürüş özelliklerini, pratikliğini ve teknik iyileştirmelerini görmek üzere Sardinia Adasına gittik...  Selim Erkek/ İtalya

Karakteristik VW Golf tasarımı devam ediyor
Avrupa’da satışına başlanan ve çok yakın bir tarihte de ülkemiz  yollarına çıkacak olan yeni VW Golf, VW grubunun geliştirdiği ve ilk olarak Audi A3’de kullandığı MQB platformu üzerine geliştirildi. Yeni Seat leon ve Skoda Octavia’da da kullanılacak olan bu platformun en büyük özelliği değişkenliği.  Yani VW grubu bu altyapıyı daha üst segmentlere de rahatlıkla entegre edebilecek ve bu sayede model geliştirme aşamasında büyük bir maddi kazanç sağlanacak.  
Yenilenen Golf, ilk nesilden beri devam eden bumerang tasarımlı C sütununu korudu. Son yıllarda çıkan modellerin aksine arkaya doğru aşırı biçimde alçalmayan tavan yapısı sayesinde Golf arka koltuklarda oturan yolcularına baş mesafesi sorunu yaşatmıyor. Ön tasarımında bir önceki nesline göre daha sert hatlar kullanmış olan modelin far yapısı dikkat çekiyor. İçerisinde U formlu LED gündüz farları barındıran yeni aydınlatma grubu Golf’e kendisine özgü bir hava katmayı başarmış. Arka stop grubunda da LED kullanılan Golf tabi ki bunlar için ek ödeme yapmanızı isteyecek!
Golf’ün boyu selefinden 56 mm daha uzun hale gelirken genişliği 28 mm azaldı. Yüksek dayanımlı çelik kullanımı artan modelde kaput, çamurluk ve bazı bağlantı elemanlarında alüminyum kullanım oranı da büyük ölçüde arttı ve Golf versiyona bağlı olarak tam 100 kg’a kadar hafifledi.
Hafiflik demek, ekonomi demek!
Yeni Golf’ün 100 kg hafif olması onun daha dinamik olmasının yanında daha ekonomik olması anlamına geliyor. Bleumotion verimlilik çalışmasına büyük katkıda bulunan bu hafifleme sayesinde gelmiş geçmiş en tasarruflu Golf ortaya çıkacak. 1.6 TDI motorlu Golf Bluemotion’ın yakıt tüketimi sadece 3.2 lt/100 km olacak ve düşük CO2 salınımı sayesinde Avrupa ülkelerinde büyük bir vergi avantajı yaşatacak.
Yeni Golf’ün ekonomikliğini sadece 1.6 TDI motora sahip olanlar yaşamayacak tabi ki. Tüm motor seçenekleri tüketim değerleri açısından sınıfının öncüleri arasında yer alacak.
Güç ve performansı bir arada sunan silindir kapatma teknolojisi!
Yeni Golf’ün en büyük yeniliklerinden biri ‘Cylinder on Demand’ olarak adlandırılan ve daha önce Audi’de gördüğümüz silindir kapatma teknolojisi. 1.4 litrelik 140 hp gücündeki TSI motorla sunulacak olan bu teknoloji sayesinde ortalama hızlardaki ivmelenmenin çok olmadığı anlarda motor dört silindirli moddan iki silindirli moda geçiyor. Kam milinde meydana gelen kayma ile 2 ve 3 numaralı silindirler devre dışı kalıyor ve araç iki silindirin yardımı ile yoluna devam ediyor. Sürücüye hiç hissettirilmeden yapılan bu geçiş anlarında bilgi ekranında uyarı yazısı çıkıyor ve aracın o anlarda en ekonomik şekilde yol aldığını anlayabiliyorsunuz. Yüzde 20’ye varan oranda tasarruf yapmanızı sağlayan bu seçenek performansa ihtiyaç duyduğunuzda da yüksek gücü ve erken üretilen torku sayesinde yüzünüzü güldürüyor.
İç mekandaki kalite üst düzey!
Yeni Golf’de ilk dikkati çeken sürücüye yönelik tasarlanmış olan ön konsol oluyor. Şık bir navigasyon ekranı ile süslenmiş bu kısım BMW modellerini hatırlatan bir yapıda. Ergonomik açıdan Opel Astra, Ford Focus ve Renault Megane’a ders niteliğinde gösterilmesi gereken iç mekanda kullanılan üst düzey kalitedeki malzemeler premium rakipleri ile boy ölçüşebilecek vaziyette. Deri koltuklarla harika bir yaşam alanı sunan Golf tabi ki pek çok konfor donanımı için ek ücret talep edecek.
Golf’ün iddialı olduğu konulardan biri de sessizliği. Ses yalıtımı üzerine çok çalıştığı belli olan VW için amacına ulaşmış diyebiliriz. Golf yüksek süratlerde bile mükemmel bir akustik konfor sunmayı başarıyor.
Keyif veren konfor ve yol tutuş özellikleri
Volkswagen Golf konfor ve yol tutuş disiplinlerinde hiç bir zaman geride kalmadı ama yeni nesil en iyi olmak için iddialı. Golf harika çalışan bir direksiyona ve süspansiyon sistemine sahip. Hafifleyen ön düzeni sayesinde yola daha dengeli yapışan otomobili yoldan çıkarmak oldukça zor. Bazıları opsiyonel olan elektronik güvenlik ekipmanları sayesinde kaza yapma riskini azaltan yeni Golf neyse ki ESP sistemini standart olarak sunuyor.
Yeni Golf’de 1.6 TDI ve 1.2 TSI motor seçeneklerinde bağımsız arka  süspansiyon sisteminden vazgeçildi ve bu sayede maliyet düşürülerek daha uygun fiyatlı otomobiller ortaya çıkarıldı. Bağımsız süspansiyonun olmayışının konfor ve yol tutuş konusunda büyük olumsuzluklar yarattığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Otomobilinin limitlerini zorlamayan pek çok kullanıcı yola tutunmadaki zayıflamayı hissetmeyecek. Konfor açısından ise arka koltuklarda oturanlar bağımsız süspansiyonlu Golf 6'nın yerine diz mesafesi 3 cm artmış Golf 7’yi tercih etmekte hiç tereddüt etmeyecektir.
Golf efsanesi kaldığı yerden devam ediyor!
Biliyorum pek çoğunuz tasarım anlamında Golf’ten fazlasını bekliyordunuz ancak bunu iyice anlamalıyız ki Golf bizi hiç şaşırtmayacak. Golf her disiplinde kullanıcısını ortalamanın üzerinde memnun edecek bir otomobil olmaya devam ediyor ve bir sonraki Golf yollara çıkana kadar yeni tanıtılan her kompakt hatchback bu Golf ile karşılaştırılacak. Güncel rakipleri yeni Golf ile rekabet edebilmek için karşısında hep daha makul satış fiyatları ile olmak zorundalar. / Selim Erkek - İtalya

29 yorum:

  1. Selim Bey, Golf 7 hakkındaki yorumlarınız için teşekkür ederim. Size birkaç sorum olacak? 1.2 TSI ve 1.6 TDI motor seçeneklerinde bağımsız arka süspansiyonların olmayışını test sürüşü sırasında farkedebildiniz mi? Ciddi bir farklılık var mı? Golf 7'nin Türkiye'de ne zaman satışa sunulacağı hakkında bilgi verildi mi?

    YanıtlaSil
  2. enterasan eğer bağımsız süspansiyon yoksa savrulma olabilecek bunu engelleme amaçlıda heralde bu seride esp standart sunulmuş bence yol tutuşu eski 6. seri dah iyi ama esp ile 7.seri bağımsız süspansiyonlu olabilirdi

    YanıtlaSil
  3. Maalesef lansmandaki araçların tamamı bağımsız süspansiyonlu 1.4 TSI 140 hp ve 2.0 TDI motorlu araçlardı. Ancak VW yetkilileri bu durumun dezavantaj yaşatmayacağını üstüne basarak birkaç kez söylediler. Kullanınca gerçek açığa çıkacak:) Saygılar

    YanıtlaSil
  4. Selim Bey,1.4tsi 122hplilerde arka bağımsız süspansiyon olacak mı?Levent Kula ,54 erkek

    YanıtlaSil
  5. Levent Bey 122'lik 1.4 motorda bağımsız süspansiyon olmayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstteki incelemenizde sadece 1.2 ve 1.6TDİ lerde bağımsız olmadığını söylemişşiniz?

      Sil
    2. Olacak yazmam gerekiyordu, dalgınlıkla yanlış yazmışım özür dilerim. Yukarıdaki yazıda söylediğim gibi 1.2 TSI ve 1.6 TDI motorlarda olmayacak. 1.4 122 hp ve üzeri motorlarda tam bağımsız süspansiyon kullanılmaya devam ediliyor.

      Sil
  6. golf 7 mi giulietta mı ?

    YanıtlaSil
  7. 1,4 lt 122 ler bagimsiz arka susp var mi yok mu, yukarida karismis galiba? saygilar...

    YanıtlaSil
  8. bağımsız süspansiyon yoksa hiç anlatmayın bu aracı. İç mekan konusundaki görüşlerinize de katılmıyorum, yeni astranın iç mekanına yaklaşamamış bile...

    YanıtlaSil
  9. 1.4 122 hp versiyonda tam bağımsız süspansiyon devam ediyor.

    Yeni Astra'nın içi iyi görünüyor ama çok karmaşık bence:) Ayrıca Golf'ün üst versiyonda sunduğu multimedia sistemi çok daha modern.

    YanıtlaSil
  10. bence bu çocuk olmamış:))şaka bir yana benim görüşüm beyenmedim güncel kasayla aynı hem iç hem dış olarak o yüzden o fiyatta başka araç bakarım benim acelem olmaadığı için 2013 gelecek honda civic hb almayı planlıyorum fuarda grmüştüm baya ilgi alaka vardı hem dış tasarımı olsun iç tasaımı olsun civic hb diyorum honda hayat onda diye boşuna dememişler açıkçası benim ne vw ne opele ne skodaya renoya peugeot bir kuruş vermem bunu şimdiden söyleyeyim ha birrde fiat

    YanıtlaSil
  11. 5 kasa bır golf kullanıcısı olarak 7 kasa golfu hıc begenmedım sebebıne gelınce aracın malıyetı ıcındekı konfora gore yuksek eskı kasalarda kapı fıtılı ve kapılarda acılılma kademelerı vardı yenı kasade bu yok ondırekle kapı arasına konulan kelebek camı cok gereksız ve gorusu engellıyor bu kelebek camı ıle vw artık taklıte basladıgını gosterıyor su an gelen yenı kasa comfort paket dızellerde bı xenon far standart yenı yılda gelecek benzınlı motor hıghlıne pakette ucrete tabı ve aracta navıgasyon bulunmamakta bır trend ve comfort bulunan muzık sıstemı var bence 55 bın lıra vererek hıghlıne tercıh etmeyın ayrıca eskı sıstem goruntulu muzık sıstemlerı daha ıyıydı yenı modelde sımdıkının ekranı ufak navı olmayısının nedenının acıklamasıda cok ılgınc kıbrısı harıtada tek gosterıyormus kuzey guney dıye ayırmıyormus acaba dıger uretıcıler nasıl ayırıyor kıbrısı buda merak konusu derımkı alt modelı almanız daha ıyı olur fıyat acısından bırde 4 kasadan sonra arka gerı vıtes lambası ve arka sıs lambası neden teke dusuruldu bunuda anlamıs degılım uretım amacı bu ıkı ampulu totala vurarak kar elde etmekse arka stop lambasınıda teke dusurebılırler vw bu modelde bu aydınlatmalar cıft olabılırdı kısaca cok eksıgı var marka satıyor dıye her model cıkısında bırseylerınden kısılıyor bence basarılı bır kasa yapmamıs yenı kasa almayı dusunuyordum ama su an kullandıgım 5 kasa yenısıne fark atar her yonuyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 5 kasası kat kat güzl 7 den. Bence 7 çıktıktan sonra 5 in ikinci el fiyatı artar.

      Sil
    2. Arka sis lambası uzunca bir süredir Avrupadaki tüm araçlarda tek. Avrupa Standardı o yönde sanırım. H kasa Astram var, onda bile öyle.

      Sil
    3. hadi be iyi yazmışsın 5 kasa araba mı bunun yanında ya bu kadar bencilce bi yazı olmaz. bu araçtaki özellikleri yazmakla bitmez 5 e göre ki sadece yokuş kalkış desteği ve elektikli el freninin standart olması sadece bunlar bbile yeter:D:D:D:D:D:D:D

      Sil
  12. golf 7 güzel kaliteli bir araç önceki nesilleride öyle.golfe tek kafa tutabilecek araç opel astranın ta kendisidir.astranın ön konsolu bence karışık değil kullanmak çok basit aracı kullanırken çok riskli olabilir ama.:)

    YanıtlaSil
  13. Bugün gittim, gördüm, içine bindim iğrendim. Yorumlara bakarak ağzıma doladım, abarta abarta yanımda götürdüğüm arkadaşıma madara oldum. Nasıl bir inceleme bu, kaynak gözlüğü takarak mı inceliyorsunuz? Boğucu berbat bir iç dizayn. Sürücünün kolu yandaki yolcuya değiyor, vites değiştirmek işkence. Arkaya 3 kişi zor sığar. Nasıl C sınıfı anlamadım. İndim arabadan acaba polo mu diye tekrar tekrar baktım. Hiçbir güzellik yok.
    listemin başındaydı bu araba, sildim. Çok büyük hayal kırıklığı yaşadım. Olumlu tarafı yok mu, var. Arka diz mesafesi iyi. Başka iyi bir şey yok.

    YanıtlaSil
  14. Değerli arkadaşım, öncelikle emeğinize sağlık.

    Bu zamana kadar tasarım kısırlığı nedeniyle VW'ye hep rezervli yaklaşmış birisi olarak söyleyebilirim ki, bana göre en dinamik tasarlanmış ve aracın ölçülerinin tamanının en iyi şekilde kullanıldığı VW olmuş. Araçta kalite ve rafine bakış açısı her deyatda hissediliyor. VW'nin Kaliteyi ve yeniliği temsil eden yüzü olmuş bence. İlk defa VW almayı düşündürttü bana.

    Bu aracın alternatifi astra, kia ceed, hyundai i30 diyenlerin görüşlerine saygım var ama kalite hissi ve ince detaylar bana göre Golf'ü kesinlikle çok öne çıkarıyor ve kıyaslanması gereken araçlar A3, Julyet, V40, 1 serisi ve A serisi olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler en güzel ve objektif yorum..

      Sil
  15. Selim Bey Merhaba,
    Test sırasındaki yakıt tüketimini kontrol edebildiniz mi; 140 hp'lik modelin ortalama yakıt tüketimi firma tarafından verilen ortalama tüketimlerden çok mu fazlaydı? Ben bu aracı almayı düşünüyorum ama bazı yabancı kaynaklı sitelerde tüketimle ilgili çelişki haberler yer alıyor.. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. evet autoshow da gordugum ve begendıgım bır araçtı..aracımı sattım ve ayın 18 de yenı golfumu teslım aldım..sattıgım arac opel astra 1.3 cdti aslında bu aracımdan da memnun ıdım ancak kalkış vıtesının yavas olması ve ıvmelenmesındekı yavaslık bana sıkıntı verıyordu .bu arada aldıgım arac 1.6 tdı hıghlıne..cok begendım acıkcası..tabı zevkler ve renler tartısılmaz..bana gore oldukça şık bır iç tasarımı var ve dsg şanzumanı cok basarılı.vıtes gecıslerı ve ıvmelenmesı cok ıyı..

    YanıtlaSil
  17. Golf 7 Kasım ayında aldım. Kendi tecrübelerimi
    http://hayatvemedya.blogspot.com
    sitesinde paylaştım.
    Sonuç olarak golf 7 den memnunum.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar 1.4 tsi act 140 hp dsg modelinde direksiyondaki kulakçıktan vites atımları nasıl ne kadar geçikme ile vites geçişleri gerçekleşiyor? Bir de bu ACT olayı nasıl devreye giriyor hangi devir aralıklarında ve kaç km/h a kadar?

    YanıtlaSil
  19. 1,6 tdi pasifik mavi manuel aracı alalı 1 hafta oldu daha öne 2011 yeni kasa passat kullanıyordum onun konforundan herhangi bir eksiklik hissetmedim on numara bir araç parasını sonuna kadar hak ediyor..

    YanıtlaSil
  20. Kullandığın aracı çok merak ettim !!

    YanıtlaSil
  21. Dünyanın en çok satan hb otomobili buradan çıkıyor aracın ne kadar başarılı olduğu golf 6nın 1.6 tdi'sine görede 1-1.5 litre daha az yakıyor iç mekan,konfor,teknoloji 10 numara yani çok memnunum tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  22. selim bey golf7 1.2 dsg nasıl test ettinizmi?yakıt-sürüş güvenliği-performans,bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  23. yıllardır aynı kasa, 105 bg ve 5 vites olan bir arabayı hala savunmak sabit fikirliliktir. Tasarım harikası 136 bg'lik astra, 128 bg'lik i30 varken hala bunu beğeneni anlamak güç.Sonsuza kadar hep golf almak/beğenmek zorunda değilsiniz :-) :-) :-)

    YanıtlaSil